Geld niet ontvangen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 14:23

Rizette schreef:
Ik lees steeds meer over mensen die via Facebook de gekste dingen doen. Spullen laten opsturen en niet betalen , geld zogenaamd opsturen in een envelop die dan natuurlijk kwijt raakt. Ik las al dat een dame een fb pagina had voor kika , waar ze haar spullen voor zichzelf verkocht die ze andere mensen afgetroggeld had. Heel goed uitkijken blijkbaar , jammer dat een paar mensen zoveel mensen wantrouwend maken. Ik hoop dat het voor jou allemaal goed komt en dat ze je niet te veel zwart maakt. Als het echt te gek wordt zul je misschien haar met naam en toenaam op fb moeten zetten om anderen te waarschuwen van dezelfde fb groep . Sterkte ermee!

Ja, er gebeuren rare dingen in de wereld. Ik ben ook gewoon te goed van vertrouwen en vind het zo zonde dat het op deze manier moet gebeuren. Graag had ik het gewoon op een fatsoenlijke manier afgehandeld. Gelukkig heb ik meerdere spullen in die groep verkocht, dus zijn er ook mensen die wel goede ervaringen met mij als verkoper hebben.

Ik vind het niet zo netjes om iemand zwart te maken op internet, maar mocht zij het op die manier gaan spelen dan kan ik wellicht met de eigenaar van de Facebook wat afspreken. Zij is inmiddels ingelicht.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:23

Nog geen vijf minuten zorgen aan spenderen.

Laat ze maar aangifte doen, jij kunt met screenshots ook bewijzen dat het geld nooit is binnengekomen dus wat wilt ze nou?

Lekker laten gaan! :evaw:

Kriel

Re: Geld niet ontvangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:28

Inderdaad, maak je niet druk :n
De centjes zijn echt niet overgemaakt hoor.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:34

Tja, op marktplaats en facebook zitten helaas niet alleen maar eerlijke mensen...
Dit zaakje stinkt, dat is duidelijk.
Lekker die deken zelf houden.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:35

Als ze jou geblokkeerd heeft heeft ze zelf wat te verbergen hoor ... Maak je niet druk en zoek gewoon een nieuwe betrouwbare koper of koopster ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:41

liekensancho schreef:
met brainless eens... die het hardste roepen dat een ander een oplichter is.... ;-)

Precies, zij komt niet met bewijs dat ze geld overgemaakt heeft, ze zet TS onder druk in de hoop dat ze het op stuurt zonder een cent te hoeven betalen, zo komt het bij mij over.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 20:38

Dat was inderdaad ook wat mijn vader dacht. Ik heb net nog even gekeken of ze me inmiddels gedeblokkeerd heeft, maar dit is niet het geval. Ik wacht nog even af, maar biedt de deken eind van de week denk ik gewoon weer opnieuw te koop aan.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:50

Al heeft ze het geld verkeerd overgemaakt, dan nog kan de TS daar weinig mee. Blijft toch echt aan de koper zelf om dat recht te trekken.
Ze had een printscreen kunnen maken en de TS kunnen inlichten van joh het ging verkeerd, ik ga erachteraan.
Er valt de TS niets te verwijten, als ik van het verhaal van de TS uitga.
Zeker nu ze je geblokkeerd heeft TS, gewoon je deken opnieuw aanbieden hoor eind van de week. Het is al heel netjes dat je haar nog een paar dagen de tijd geeft om tot een oplossing te komen :).

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:53

tja dat zij jou blokkeert nadat je vraagt om een screenshot van haar afschrijvingen, terwijl ze antwoord dit te zullen doen zodra vriendlief thuis is, zegt genoeg denk ik.
Die heeft je geprobeerd op te lichten en toen jij die deken maar niet opstuurde (gelukkig maar en geef je groot gelijk; zou ik ook niet hebben gedaan), heeft ze een potje blufpoker geprobeerd. Toen jij om die printscreen vroeg wist zij ook dat dit hem niet ging worden, vandaar de blokkade.

Met andere woorden; je niet druk om maken ts. Hier hoor je niks meer van. En al zou het idd geen oplichting zijn geweest, dan nog; jij kan bewijzen dat je geen geld hebt ontvangen, jullie hebben via fb onderhandeld en dus de afspraak 'zodra geld binnen is, wordt artikel verstuurd' heb je zwart op wit staan. Dus ook dan heeft ze geen poot om op te staan.
Maar eerlijk gezegd betwijfel ik het ten zeerste dat het om een foutje ging, want dan had ze toch gewoon die printscreen verstuurd. En had jij kunnen checken of het dan om een verkeerd bankrekeningnummer ging waar zij die 20 euro naar toe zou hebben gestort.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 20:58

Cinderella schreef:
Al heeft ze het geld verkeerd overgemaakt, dan nog kan de TS daar weinig mee. Blijft toch echt aan de koper zelf om dat recht te trekken.
Ze had een printscreen kunnen maken en de TS kunnen inlichten van joh het ging verkeerd, ik ga erachteraan.
Er valt de TS niets te verwijten, als ik van het verhaal van de TS uitga.
Zeker nu ze je geblokkeerd heeft TS, gewoon je deken opnieuw aanbieden hoor eind van de week. Het is al heel netjes dat je haar nog een paar dagen de tijd geeft om tot een oplossing te komen :).

Als ik zelf iets koop ben ik altijd bang dat het verkeerd gaat en vraag ik zelf ook na of het geld binnen is. Dit heeft zij zelf niet gedaan. Ik was er naar mijn idee bezorgder om dat er iets mis was gegaan dan zij.

Ik geef haar in ieder geval tot vrijdag de tijd om contact op te nemen en eventueel wat te regelen. Als zij inderdaad met een screenshot komt dan ben ik echt bereid samen met haar uit te zoeken wat er gebeurt is, maar als zij mij deze niet geeft na meermaals vragen kan ik naar mijn idee weinig doen. Dit blijkt ook n.a.v. de reacties in het topic.

xxCYNNxx schreef:
tja dat zij jou blokkeert nadat je vraagt om een screenshot van haar afschrijvingen, terwijl ze antwoord dit te zullen doen zodra vriendlief thuis is, zegt genoeg denk ik.
Die heeft je geprobeerd op te lichten en toen jij die deken maar niet opstuurde (gelukkig maar en geef je groot gelijk; zou ik ook niet hebben gedaan), heeft ze een potje blufpoker geprobeerd. Toen jij om die printscreen vroeg wist zij ook dat dit hem niet ging worden, vandaar de blokkade.

Met andere woorden; je niet druk om maken ts. Hier hoor je niks meer van. En al zou het idd geen oplichting zijn geweest, dan nog; jij kan bewijzen dat je geen geld hebt ontvangen, jullie hebben via fb onderhandeld en dus de afspraak 'zodra geld binnen is, wordt artikel verstuurd' heb je zwart op wit staan. Dus ook dan heeft ze geen poot om op te staan.
Maar eerlijk gezegd betwijfel ik het ten zeerste dat het om een foutje ging, want dan had ze toch gewoon die printscreen verstuurd. En had jij kunnen checken of het dan om een verkeerd bankrekeningnummer ging waar zij die 20 euro naar toe zou hebben gestort.

Klopt. Ik vind het ook vreemd dat ze me pas een tijdje nadat ik het vroeg (en zij aangaf de printscreen te versturen zodra haar vriend thuis was) geblokkeerd heeft. Daar kwam ik pas achter toen ik dit topic aan het maken was.

Ik heb ook gevraagd of zij het rekeningnummer even wilde checken, een foutje is immers zo gemaakt. Dit heeft zij wel gedaan en dit nummer kwam inderdaad overeen met mijn rekeningnummer. Daarna ook om screenshots gemaakt, maar die kwamen dus niet..