ik heb echt zin om te beginnen met de opleiding

alleen 4 jaar duurt zo lang, hhahaa
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Adindaa schreef:Volgens mij kan je niet meer met je P door naar de uni, maar dat zou ik sowieso niet willen, want ik denk dat deze opleiding een goede 'bodem' legt!
Mag ik vragen wat jullie allemaal voor een stages hebben gedaan?
En was er moeilijk aan te komen?
Ik had op de open avond inderdaad al gehoord dat de stages erg bepalend zijn, vind dat wel spannend hoor!
xMell schreef:Wat doen jullie qua notities? Hebben jullie een speciale laptop aangeschaft? Of alles met pen en papier?
Ik werk zelf graag met pen & papier, maar dat neemt zoveel tijd in beslag. Is een laptop(je) dan niet beter?
Carrera97 schreef:Zou ik mij hier ook mogen melden?
Inmiddels wel bijna tweedejaars, maar ik hoop dat dat niet erg is?

Carrera97 schreef:Dankjewel meiden!
Ik zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Carrera, 18 jaar, ik doe sph aan de hogeschool utrecht, momenteel nog eerstejaars maar dat duurt niet lang meer.
En ehm dat is het wel zo'n beetje denk ik. Mochten jullie nog iets willen weten, vraag het gerust.
Ik zag al een vraag over de notities. Ik heb het eigenlijk altijd met pen en papier gedaan.
Elke periode heb ik twee theorievakken en dus deed ik twee periodes met een schrift. Ging eigenlijk prima, maar bij ons worden de hoorcolleges ook gefilmd, dus ik kon het in geval van nood ook nog terug kijken. Maar in sommige gevallen, zoals bijvoorbeeld met het vak onderzoek, was het wel handig om een laptop te hebben zodat je in de lessen echt ook iets kunt doen. Persoonlijk vind ik dan een laptop handiger dan een ipad of tablet, maar dat is echt persoonlijk, dat verschilt per persoon.

Adindaa schreef:Ik ga met de trein reizen, dus we zullen vast wel met elkaar kunnen reizen!
Helaas ben ik nog steeds niet in het bezit van een rijbewijs, wel mee bezig maar het duurt zo lang.
xMell schreef:hahah here the same struggles.
ik heb echt zin om te beginnen met de opleiding
alleen 4 jaar duurt zo lang, hhahaa

xMell schreef:Ja dat wel. Moet wel zeggen dat ik bij de studiekeuzecheck bijeenkomst
heel veel informatie kreeg wat ik al wist (kregen 3 proeflessen).
Maar dat is natuurlijk omdat ik PW jeugdzorg heb gedaan 3 jaar lang.
Al zal het HBO wel pittig gaan worden denk ik. Ik ben bang omdat ik niet weet
wat ik kan verwachten. Ik denk er heel makkelijk over, maar volgensmij gaat het
echt heel lastig zijn.
).xMell schreef:Ja dat wel. Moet wel zeggen dat ik bij de studiekeuzecheck bijeenkomst
heel veel informatie kreeg wat ik al wist (kregen 3 proeflessen).
Maar dat is natuurlijk omdat ik PW jeugdzorg heb gedaan 3 jaar lang.
Al zal het HBO wel pittig gaan worden denk ik. Ik ben bang omdat ik niet weet
wat ik kan verwachten. Ik denk er heel makkelijk over, maar volgensmij gaat het
echt heel lastig zijn.

xMell schreef:Gehandicaptenmanege, dat zou ik ook wel erg leuk vinden voor mijne eerste jaar!
Maar kan hier in de buurt niets vinden. Bij ons op de manege geven ze wel lessen voor gehandicapten, maar dat is volgens mij maar één uurtje in de week.
Ben zo benieuwd, heb er echt ontzettend veel zin in.
Marieke, had jij het idee dat je vanaf de HAVO veel 'achterliep' op de studenten van het MBO?
CarlitaR schreef:Mag ik mij ook melden?
Ondertussen bijna vierdejaars MWD student (dat klinkt zo raar!).
Ik zit op de Avans in Den Bosch en ga komende periode studeren in Nijmegen om de minor Leidinggeven aan professionals in Zorg en Welzijn te volgen.
Ik heb in het eerste jaar een maatjesproject als stage gehad. In het tweede jaar meegelopen met een schuldhulpverlener. En in het derde jaar (4 dagen stage, 10 maanden lang) heb ik stage gelopen bij Bureau Halt.
Marieke1495 schreef:Ik kon nog met mijn P naar de uni, om dezelfde reden als die jij zegt niet gedaan. Ben erg blij met de keuze!![]()
Ik heb in het eerste jaar op een gehandicaptenmanege geholpen en mijn 3ejaarsstage was bij het algemeen maatschappelijk werk.
!
.
!
xMell schreef:Hmm, ik ben benieuwd. Moet ook zeggen dat ik helemaal in de war raakte toen ik een boek aan het doorlezen was.
Het is allemaal zo anders dan op het MBO. Krijg nu toch wel een beetje de kriebels. Hopelijk lukt het me en is het niet te hoog gegrepen.