(weer) uit mn broek gescheurd.. Wie kent dit probleem?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mijntje92

Re: (weer) uit mn broek gescheurd.. Wie kent dit probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 21:35

Ik heb inderdaad eerder gehoord van zo'n rokzadel, alleen heb je dan wel minder steun ofzo. Had er iemand over gehoord die niet zo'n fan was.. Ga me maar eens inlezen, moet toch ook een nieuwe fiets kopen.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:39

[
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 17-07-22 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:40

Herkenbaar!

Zelfs nu ik eigenlijk bijna nooit meer fiets.
Wat mij opvalt is dat donkere spijkerbroeken vaak langer mee gaan dan lichte, maar ik vind lichte juist net wat mooier. :+

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 21:52

Haha ja, die lichte zijn gebleekt dus die stof is al bewerkt ofwel gesleten.. Jammer is dat he?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:58

Een extra lang singlet onder je T-shirt aantrekken, die mooi over je kont valt. Als je dan uit je legging/broek scheurt, dan valt het niet direct op. En voor sommige vrouwen is het ook een mooier gezicht als er een rokje of singlet over de achterkant valt, maar dat terzijde.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:59

Ik meld me ook.. Hier slijten de broeken ook belachelijk snel.. Niet zo wonderlijk ook want ik fiets zo'n 5 uur per dag (Ja serieus per dag) Nu draag ik s'ochtends met krantenlopen joggingsbroeken en ik moet zeggen dat die dingen het al verbazingwekkend lang volhouden.. Maar gewone spijkerbroeken zijn binnen een jaar, vaak al binnen een half jaar versleten.. Mijn oplossing: Alleen broeken kopen die onder de 20 euro zijn en ze dan toch maar gewoon vervangen als ze versleten zijn..

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:05

Ik fiets veel heel veel ! En heb nooit last van plekken door het fietsen. Heb wel altijd een plastic zak over mijn zadel misschien helpt dit ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:07

Ander zadel nemen!
Ik fiets ook veel, maar heb er nooit last van.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:07

Ik fiets bijna nooit maar ik heb nou eenmaal enorm dikke bovenbenen :+
Nu ben ik ook aan de dikke kant, dus ik ben ook wel bezig met afvallen.
Maar het is een herkenbaar probleem dus!

Inderdaad wat Femek2902 al zegt, ik koop alleen goedkope broeken en als ze versleten zijn, tja dan gaan ze de prullenbak in

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:23

Oh ja!
Ik heb nu een ligfiets :+ maar fiets al langer met een korte/lange fietsbroek, afhankelijk van het weer.één keer duur, maar gaan daarna jaren mee. Op bestemming aangekomen duik ik dan even snel het toilet in. Of een korte sport/fietsbroek aan doen over je broek heen, dat helpt bij mij ook. Alles gaat maanden langer mee, waar het eerst gemiddeld twee maanden was -dat was niet leuk meer. Dit is fijn! Schuurt ook onderweg niet :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:21

Rokzadel went snel hoor. Je zit wat steviger op een normaal fietszadel maar een paar dagen ben je gewend en zit het prima.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:26

ik slijt ook altijd door aan de binnenkant van m'n dijen en als ik eenmaal een keer te vaak buk...is het weer dat ultieme geluid waarbij je hoopt dat niemand het hoort ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 01:23

Ik herken dat echt totaal niet!
Eerder fietste ik 40km per dag, maar nooit gescheurde broeken.
Hooguit die fijne broek die ik meteen nadat ie schoon is weer aandoe wat dun wordt.
Dan hou je hem tegen het ligt en dan kan je door het zitvlak heen kijken. Hihi

Maar dan draag ik hem ook al 2 jaar. En vaak, heeeeeul vaak.

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 01:45

Jaaaa hier hetzelfde probleem!!
Ik moet zowieso elke dag naar mn paard fietsen en naar sportschool en noem maar op
En al mn broeken slijten :(
Ook van mn lievelings broeken moet ik afscheid nemen Y;(
Het maakt niet uit of het een dure of goedkope broek is ze slijten net zo snel -O-
Mijn oplossing:
Ik ga binnenkort voor mn scooter :')

Hoef ik ook niet meer te fietsen := *\o/*

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:09

Ik heb het probleem ook, maar kocht eerst altijd broeken bij V&D maar die waren zeker in 3 maanden kapot door het fietsen.

En heb nu 2 broeken van C&A en die heb ik nu al zeker een dik jaar, en die zijn nog niet eens kapot!
Voel bij 1 wel dat het stof dunner wordt, maar die is nog niet kapot. :n

Jaren geleden had ik net wel een nieuwe broek gekocht, was nog niet eens 700 meter van huis af,
en scheurt zo m'n broek open! (Gelukkig wel aan de binnenkant van de benen).

Maar ben toen maar weer naar huis gefietst om een nieuwe broek aan te trekken. _O-

Anders helpen van die bontjes om je fietszadel heen wel dacht ik. :j
Ooit wel 1 gekregen maar die heb ik weer terug gegeven (vond het oude wijven spul).

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:21

Ik meld me ook. Vandaag weer uit mijn broek gescheurd. Ik zal ook eens kijken naar een ander zadel. Mijn zadel heeft ook een wat scherp randje aan de onderkant. Rokzadel had mijn moeder vroeger ook maar vond dat niet lekker zitten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:35

Dit alleen al is voor mij een reden om niet op de fiets te stappen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:40

Ik fietste vroeger een heel eind voor school en heb er nooit last van gehad. Maar had ook een leren smal dames zadel met die dikke veren eronder. Kosten een vermogen maar zitten lekker en slijten de boel minder snel. Toch heb ik erg stevige bovenbenen en toen ook al.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:23

Wat gek, heb ik nog nooit gehad terwijl ik vroeger 4 jaar lang iedere dag naar school (9km enkele reis) heb gefietst.
Moet ook zeggen dat ik er ook nog nooit van gehoord heb :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:47

Ik heb het zelf ook maar fiets nooit maar slijt tussen de benen harder.
Mijn bovenbenen zijn wel wat dik dus dat maakt wel verschil.

En hoe lichter je spijkerbroek is hoe sneller deze kapot gaat.
Kwaliteit van de broek gaat naar beneden met het lichter maken van de broek.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:57

Dit is zo herkenbaar... En vreselijk irritant!
Ik heb nu nieuw werk waarvoor ik 12 km op een dag moet fietsen, dus ik vrees er ook een beetje voor dat het me weer gaat overkomen -O-

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:01

Woogy schreef:
ik slijt ook altijd door aan de binnenkant van m'n dijen en als ik eenmaal een keer te vaak buk...is het weer dat ultieme geluid waarbij je hoopt dat niemand het hoort ;)

Dit dus :') ik had vorig jaar tien broeken, zijn er nu nog maar 2 van over. De rest liggen als shorts in de kast haha. Heb ze waar ze zijn gescheurd gewoon afgeknipt.

Hier ook schurende bovenbenen dus en fiets veel. Ik vind de zomer de fijnste tijd van het jaar, maar daar denken mijn bovenbenen anders over :+ Wat ik altijd doe als ik een rokje/ jurkje aan wil zonder panty en de hele dag weg ben doe ik zo'n corrigerend broekje aan met langere pijpjes. Werkt perfect! Alleen niet het meest sexy haha

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 09:04

Bedankt voor alle reacties ;)

Tsja minder fietsen zou wel een oplossing zijn, maar ik vind het zo lekker om te fietsen en het is meteen een gratis work-out (nouja, als ik telkens nieuwe broeken moet kopen.. :') )! En soms ben je nog sneller op locatie ook dan wanneer je met het OV gaat..

Ik had er vroeger ook minder last van, misschien dat toen de broeken niet zo bewerkt werden dat ze zo snel slijten. Toen had ik ook sowieso wat lossere flodders aan, die mode dat alles mooi moet aansluiten helpt natuurlijk ook niet mee (al vind ik dat wel weer lekker zitten).

Lipydo schreef:
Woogy schreef:

Dit dus :') ik had vorig jaar tien broeken, zijn er nu nog maar 2 van over. De rest liggen als shorts in de kast haha. Heb ze waar ze zijn gescheurd gewoon afgeknipt.

Hier ook schurende bovenbenen dus en fiets veel. Ik vind de zomer de fijnste tijd van het jaar, maar daar denken mijn bovenbenen anders over :+ Wat ik altijd doe als ik een rokje/ jurkje aan wil zonder panty en de hele dag weg ben doe ik zo'n corrigerend broekje aan met langere pijpjes. Werkt perfect! Alleen niet het meest sexy haha

Hehe ja het ultieme rrrrrats! geluid.. Herkenbaar.. Laatste keer was er een vriendin bij, die lag krom van het lachen :')

Ik heb inderdaad ook zo'n corrigerend broekje voor onder jurkjes/rokjes. Niet echt charmant maar wel praktisch! En dan wel duimen dat je rokje niet omhoog kruipt en het broekje te zien is (draag je oma-ondergoed??)..

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:06

Niet specifiek voor het fietsen (ik zou een zadelbontje over mijn zadel heen doen), maar wel voor het lopen icm het dragen van een rokje of jurk: ik ben twee jaar geleden een avond op internet gaan zoeken en heb twee julotte's gekocht en ik vind ze prima werken voor wat het moet doen. Ze zijn heel dun, maar ik loop ze (nog) niet kapot en zie ook geen slijtage.
Ik vind het zo vervelend als het erg warm wordt, en dan wordt dat schuren alleen maar erger, tot warmte uitslag aan toe.

Ik las ook iets over bandelettes, maar dat ziet er zo ouderwets uit..

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 09:11

Ja als het warm is met zweten dan schuur ik ook mn benen helemaal open.. verschrikkelijk pijnlijk.