Zelf yoghurt maken ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Zelf yoghurt maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:25

Ik ga dit even goed bestuderen. Zo af en toe yoghurt is lekker. Maar ja verdraag geen lactose maar ook geen soya eigenlijk. Zou fijn zijn als ik amandel of rijstyoghurt zou kunnen maken op die manier.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:22

@muntdrop, sojayoghurt smaakt erg goed, zeker beter dan de normale winkelyoghurt vind ik. Ik koop de sojamelk van het merk Perfekt, die is precies genoeg gezoet.

Ik ga denk ik ook eens experimenteren met rijstmelk. Ik wil zelf rijstmelk gaan maken, dat schijnt heel makkelijk te zijn, en dan daarmee weer eens yoghurt maken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 17:22

Karuna, misschien is dit recept wat ? Geen "officiele"yoghurt, maar het klinkt wel lekker.

Cashew & Amandel Notenyoghurt

2 personen

1/2 cup cashewnoten, nachtje geweekt en afgespoeld
1/2 cup amandelen, nachtje geweekt en afgespoeld
2 medjouldadels
1 banaan
2 el kokosrasp
6 el plantaardige melk
sap van 1 kleine limoen
1/2 tl vanillepoeder
snuf zout

pitjes van 1/2 granaatappel, om te versieren

Doe cashewnoten, amandelen, medjouldadels, banaan, kokosrasp, plantaardige melk, limoensap, vanillepoeder en snuf zout in de keukenmachine. Laat ongeveer 2 minuten aanstaan tot een romige notenyoghurt ontstaat. Garneer met de granaatappelpitjes of ander vers fruit. YUM!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 17:23

8nnemiek schreef:
@muntdrop, sojayoghurt smaakt erg goed, zeker beter dan de normale winkelyoghurt vind ik. Ik koop de sojamelk van het merk Perfekt, die is precies genoeg gezoet.

Ik ga denk ik ook eens experimenteren met rijstmelk. Ik wil zelf rijstmelk gaan maken, dat schijnt heel makkelijk te zijn, en dan daarmee weer eens yoghurt maken.

ik ben benieuwd naar je experiment met de rijstmelk en dan yoghurt. Laat je hier weten of het lukt om met rijstmelk ook yoghurt te maken ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:37

Ik zal hier zeker laten weten of het gelukt is!

En Maris, dat recept klinkt leuk, ik maak ook wel eens creme fraiche vervanger met cashewnoten. Maar de probiotica van echte yoghurt heb je dan niet, das wel jammer.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 10:22

Heb je het al geprobeerd om yoghurt te maken van rijstmelk ?