Pendelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Pendelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:33

Als jij dat wilt denken prima! Maar zoals ik al zei, dan heb je het pendelen niet begrepen! Geeft ook niet, er worden wel vaker hele rare dingen aan het pendelen gehangen!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 19:35

Cinnepin schreef:
Als jij dat wilt denken prima! Maar zoals ik al zei, dan heb je het pendelen niet begrepen! Geeft ook niet, er worden wel vaker hele rare dingen aan het pendelen gehangen!

Nou afin dan leg mij eens heel fijn uit waar jij je feiten op baseert, als je een discussie start mag je m dan ook afmaken :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:44

Kozbi schreef:
En ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt :)

Een pendel werkt als een versterker voor de energiestromen. Menselijk of niet menselijke energie.

De pendel gaat niet geheel via spierkracht, maar meer d.m.v. energie/gedachten kracht.

Ik weet niet waar jij je 'feiten' vanaf haalt maar het klopt igg niet.
Ga mij niet vertellen wat ik al van kleins af aan doe haha!

Welke energiestromen praat je dan over?
En dan nog een vraag: met welk doel heb je dit topic geopend? Want de OP geeft me de indruk dat je werkelijk benieuwd bent naar wat mensen erover denken en hoe zij het zien. Maar je antwoorden lijken erop dat je volledig overtuigd bent van jezelf en eigenlijk helemaal niet wil weten hoe anderen erover denken. Dus wil je weten wat anderen denken en dus een soort discussie beginnen of wil je mensen overtuigen dat pendelen werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:51

Kozbi schreef:
Cinnepin schreef:

Nou afin dan leg mij eens heel fijn uit waar jij je feiten op baseert, als je een discussie start mag je m dan ook afmaken :)

Sorry, maar je pendel beweegt door microbewegingen die je vinger maakt. Jammer dat je het niet wil geloven, maar het heeft echt niks noppes nada met energie of geesten of wat dan ook te maken. Als het echt zo zou werken zou de pendel op dezelfde manier moeten bewegen als je hem aan een levenloos object hangt en je hand erboven houdt oid...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:54

PureSG schreef:
Ik heb in het verleden wel eens gependeld, tot iemand tegen mij zei dat pendelen net zo gevaarlijk is als glaasje draaien en je verkeerde entiteiten kan aanroepen.
Of dit echt zo is weet ik niet, maar ik was er zo van geschrokken dat ik het nooit meer heb gedaan. :')

:') je moet je niet door alles bang laten maken hoor ;)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:00

Kozbi schreef:
Cinnepin schreef:

Sorry, maar je pendel beweegt door microbewegingen die je vinger maakt. Jammer dat je het niet wil geloven, maar het heeft echt niks noppes nada met energie of geesten of wat dan ook te maken. Als het echt zo zou werken zou de pendel op dezelfde manier moeten bewegen als je hem aan een levenloos object hangt en je hand erboven houdt oid...[/quote]

En waar denk je dat die microgolven vandaan komen dan?

En nee het was niet de bedoeling om een discussie te beginnen. Meer om te weten hoe mensen er tegenwoordig tegenover staan maar ik doe dit al zolang als ik me kan herinneren en dan moet je mij echt niet gaan vertellen dat het niet klopt wat ik doe. Puur omdat ik het echt zeker weet en omdat ik het zo geleerd heb van iemand die het echt wel weet.

En btw ik heb ook nooit gezegd dat het iets geesten te maken heeft :')
Maar zeker wel met energie banen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:01

Kozbi schreef:
En waar denk je dat die microgolven vandaan komen dan?

En nee het was niet de bedoeling om een discussie te beginnen. Meer om te weten hoe mensen er tegenwoordig tegenover staan maar ik doe dit al zolang als ik me kan herinneren en dan moet je mij echt niet gaan vertellen dat het niet klopt wat ik doe. Puur omdat ik het echt zeker weet en omdat ik het zo geleerd heb van iemand die het echt wel weet.

En btw ik heb ook nooit gezegd dat het iets geesten te maken heeft :')
Maar zeker wel met energie banen.

die microgolven komen uit je hersenen, via je ruggemerg naar je spieren die dan gaan bewegen ja je kan mooi denken maar je beinvloed het, placebo heet zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:01

Geen microgolven, microbewegingen. Dat zijn bewegingen die je niet bewust aanstuurt. Klem je handen eens in elkaar *alsof je bidt* en hou dan je wijsvingers beide omhoog ongeveer 1 cm van elkaar af (als een pistooltje). Kijk ernaar en hoppaa: je wijsvingers gaan naar elkaar toe zonder dat je het bewust doet.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:03

Daar is toch ook energie voor nodig of niet dan. Jullie snappen volgensmij echt niet wat ik bedoel.

En voor microbewegingen is ook energie nodig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:04

Kozbi schreef:
Daar is toch ook energie voor nodig of niet dan. Jullie snappen volgensmij echt niet wat ik bedoel.

Om te lopen ook. Microbewegingen komt door spieren die je onbewust aanstuurt. :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:07

Als je zo overtuigt bent van jezelf, wat doet het er dan toe hoe anderen er over denken?
Ik vind het jammer hoor, je OP geeft echt een andere indruk dan de rest van je berichten. Dan had ik me de moeite bespaart om te reageren. Ik had verwacht hier werkelijk een beetje van gedachten te kunnen wisselen maar dat is dus niet het geval.

En sorry maar ik krijg de indruk dat je het helemaal niet zo goed weet. Dan zou je namelijk veel helderder kunnen beschrijven wat je nou doet en hoe dat werkt. Je haalt allerlei termen door elkaar en gebruikt veel drogredenen (ik weet wat ik doe want heb het geleerd van iemand die weet wat ie doet....eh dat zegt dus helemaal niks).
Voor die microbewegingen is idd energie nodig. Men noemt het ATP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:07

Pendelen is niets meer en niet minder dan een ideomotorisch effect, je pendel beweegt omdat je onbewust aan het bewegen denkt. In dit geval denk je dus onbewust aan ja of nee. Daardoor ga je heel klein bewegen, dat heb je zlef niet eens door :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:11

Bizzybijtje schreef:
Kozbi schreef:

Om te lopen ook. Microbewegingen komt door spieren die je onbewust aanstuurt. :)

Ja dat bedoel ik dus. Dan heeft ook te maken met energie.

Mijn doel was ook om van gedchten te wisselen etc. Precies wat jij bedoelt hoor. En ik bedoel t niet als dreigementen maar ik weet gewoon heel zeker dat het zo is.

Maargoed ik voel mij hier behoorlijk aangevallen hoor. Dat ik niet weet wat ik doe etc. Dat weet ik echt wel maar ik word een stukje niet gesnapt hoor.

En gooider ook maar een slotje op want hier heb ik en geen zin in en hier was het niet voor bedoeld.

Anoniem

Re: Pendelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:13

Maar je spreekt jezelf toch gigantisch tegen? Of ligt dat aan mij? Kun je duidelijk stellen wat je nou eigenlijk denkt over pendelen?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:14

Eh een slotje komt niet omdat de antwoorden je niet aanstaan. Van gedachten wisselen is niet horen hoe een ander iets ziet, daar volledig niet op in gaan en verkondigen dat jij het het beste weet.
En dat je niet word begrepen is duidelijk, maar ligt dat aan ons? Of ligt dat aan jouw vage verklaringen (vol spelfouten, ik vind het erg lastig te lezen iig) en door elkaar gooien van termen?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:21

Sorry maar ik typ op mijn telefoon, tis niet zo makkelijk om alles terug te lezen.

En ik kan niet uitleggen hoe die energie werkt en waarom precies. Maar ik
Weet dat het zo is. Het is net zoiets als een medium die kan toch ook niet uitleggen hoe die dat doet, ja zeggen van ik praat er mee, maar hoe komt dat dan. Ik kan dat gewoon niet 'duidelijk' uitleggen.

En dat gaat over het algemeen niet omdat het niet bewezen is. Net zoals mediums, dat is ook niet bewezen hoe het kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:35

Kozbi schreef:
Sorry maar ik typ op mijn telefoon, tis niet zo makkelijk om alles terug te lezen.

Weet dat het zo is. Het is net zoiets als een medium die kan toch ook niet uitleggen hoe die dat doet, ja zeggen van ik praat er mee, maar hoe komt dat dan. Ik kan dat gewoon niet 'duidelijk' uitleggen.

En dat gaat over het algemeen niet omdat het niet bewezen is. Net zoals mediums, dat is ook niet bewezen hoe het kan.

Mediums zijn coldreaders :o Hele slimme mensen....
Maar pendelen is wel degelijk bewezen. Door de gedachten stuur je je hersenen onbewust aan om onbewuste bewegingen te maken wat correspondeert met het antwoord wat je krijgt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:56

Bizzybijtje schreef:
Kozbi schreef:

Mediums zijn coldreaders :o Hele slimme mensen....
Maar pendelen is wel degelijk bewezen. Door de gedachten stuur je je hersenen onbewust aan om onbewuste bewegingen te maken wat correspondeert met het antwoord wat je krijgt.

Dit dus. Er is een hele logische, bewezen verklaring voor de werking van een pendel. Helemaal prima dat jij wil geloven dat er meer bij komt kijken, maar dat is geloven en niet weten. Als je niet weet hoe het werkt en waarom, dan weet je dus niks, dan geloof je. Net zoals mediums, dat is niet alleen niet bewezen hoe het kan, het is totaal niet bewezen dat het kan.
En er is niks mis met dat geloven hoor, helemaal prima dat je er zo over denkt. Maar ga niet verwachten dat andere mensen overtuigd raken als je niks kan zeggen behalve 'ik weet dat het werkt'. Zou jij in kabouters gaan geloven als ik beweer dat ze echt bestaan en dat heeeeel zeker weet?