Ongedierte....We worden er gek van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:01

Of er is een gemeenschappelijke factor in jullie huishouden waardoor jullie nu gewoonweg weer torren hebben. Vandaar de vraag of het algemene huishouden wel netjes is (alles opgeruimd, geen zooi op de grond, goed schoonmaken, ook regelmatig achter de kasten etc. etc.).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:12

Wel bijzonder inderdaad dat de torren mee verhuisd zijn. Ik denk dan toch dat je het binnen het huishouden moet zoeken. Hebben jullie huisdieren?

LalaVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:13

Zouden de torretjes in jullie huis misschien berkenwantsjes kunnen zijn? Hier heb ik vorig jaar rond deze tijd ook last van gehad. Ze zitten op berkenbomen en komen door open ramen en deuren binnenwaaien. Google ze maar eens.. Ik vond het vorig jaar verschrikkelijk dat ik opeens allemaal van die beestjes in huis had zitten, maar toen ik ontdekte waar ze vandaag kwamen en het dus niets met hygiëne te maken had, vond ik het niet zo erg meer.. Vind ze nu stiekem wel schattig :o .. Als je in de buurt een berkenboom hebt staan moet je die maar eens goed bekijken.. Die kunnen helemaal onder zitten..

Suzan_v_h

Re: Ongedierte....We worden er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:22

Wij zijn in een huis gaan wonen dat 3 kwart jaar heeft leeg gestaan, en ook nog is direct aan een schuur met paarden staat en nog een paar duizend varkens.
In het begin krioelde het van de pissebedden :x
Elke dag stofzuigen, stofzuigen en nog meer stofzuigen.
Na een poosje was ik het zat en heb ik vergif tussen de plinten gespoten en in 'gaten' van de muur. Dan komen ze allemaal er spontaan uit, maar wel even later dood!
Ook heb ik grote vochtvreters staan, en nog een blauwe vliegenlamp waar ook de vliegen en pissebedden op afkomen.
Nou is het probleem weg, af en toe zie ik er nog wel is een lopen maar daar valt mee te leven. Toen we er gingen wonen waren ze niet te tellen.

Zoek op google waar het ongedierte niet tegen kan. Pissebedden kunnen ook niet tegen chloor, ik heb dus de vloeren gedweild met chloorwater. En ze houden natuurlijk van vocht, dus daarom de vochtvreters. Probeer achter de oorzaak te komen. Het kost wat tijd en moeite maar het moet lukken.

BTW, Ik zie ook wel is een reclame voorbij koen van 'HG tegen zilvervisjes'.

Succes! +:)+

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:56

Ja we hebben huisdieren een hond, vogels en cavia's. Ik wil het huis wel een grondige schoonmaakbeurt geven maar ik heb nu zo weinig tijd. Dan zou dat volgende week ergens moeten.

LalaVita: Nee, het zijn geen berkenwantsjes... mijn moeder denkt dat het deze hieronder in de link zijn. Zelf twijfel ik.

https://www.google.nl/search?hl=nl&site ... broodkever

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:09

Is het geen houtworm?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:50

Hier ook veel last van ongedierte.

Toen we hier kwamen wonen stikte het van de zilver visjes. Daar Heb Ik Een Bus Spray voor gekocht sindsdien zie ik ze zelden nog.

Torretjes hebben we ook sinds 3 weken in de gang vreselijk

Even als muggen elke dag weer

Ik krijg een hekel aan me huis

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 10:12

__Nathalie__ schreef:
Hier ook veel last van ongedierte.

Toen we hier kwamen wonen stikte het van de zilver visjes. Daar Heb Ik Een Bus Spray voor gekocht sindsdien zie ik ze zelden nog.

Torretjes hebben we ook sinds 3 weken in de gang vreselijk

Even als muggen elke dag weer

Ik krijg een hekel aan me huis

Ik begrijp het, ik heb ook een hekel aan dit huis. Wat voor torretjes zijn het? want het is wel toevallig wij hebben ook sinds ongeveer 3 weken weer last van die krengen. Ze zijn er alleen maar in het voorjaar. Zomer, najaar en winter helemaal geen last van. Heel apart.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:24

Met een schuifpui kan je ook een vliegen gordijn ophangen hoor, ik heb er ook 1 met stroken die hang je vlak voor de deur. Ga maar eens kijken op een bouwmarkt, dan ben je in ieder geval van het vliegen probleem verlost .

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:29

Wat ik echt heel smerig vind zijn naaktslakken.
Hoe het kan, geen idee, maar ze zitten altijd in de keuken, blegh!
En dan ook nog die joekels van 10-15 cm groot.
Puddy gaat ernaast zitten en doet er niets mee, dus dat is altijd weer moed verzamelen om zo'n ding op te rapen en naar buiten te bonjouren... :r

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 10:32

Gatver naaktslakken in de keuken. Daar zou ik echt misselijk van worden.

proudmama: Ah bedankt voor je tip zal eens gaan kijken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:52

Oh jaaaaa naaktslakken hebben we ook gehad. Elke avond in de gang bleh. Ben er 1 keer bijna op gaan staan toen ik naar de wc ging.

Ik heb geen idee. Heb ze deze week niet gezien. Vorige week 5 op 1 dag geplet

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 11:10

__Nathalie__ schreef:
Oh jaaaaa naaktslakken hebben we ook gehad. Elke avond in de gang bleh. Ben er 1 keer bijna op gaan staan toen ik naar de wc ging.

Ik heb geen idee. Heb ze deze week niet gezien. Vorige week 5 op 1 dag geplet

Misschien deze?

https://www.google.nl/search?q=broodkev ... d=0CCcQsAQ

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:36

Geen idee. Als ik ze nog zie zal ik een foto maken

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:08

Hier ook in " wei". Wonend dus ook last van ongedierte :j

Kom je thuis, masjeert er kolonie rode mieren in ene?
Of sta je op zitten er tig lievenherenbeestjes tegen raam binnen?
Spinnen en dan niet de kleinste :(:)
Supermuggen noem maar op..

Doe het voort heel simpel!
Hg vlooienspul voor de mieren, spuit mee alles in buurt ondr, weg mier en geen nieuwe meer!
Event ander ongedierte blijft ook weg!
Tis nie giftig voor huisdieren, alleen ff niet erbij laten.
Tijdens grote schoonmaak spuit ik dus uit voorzorg in alle kieren en naden dit ook.

Rest maak ik dood als ik ze zie anders heb ik er volgens jaar nog meer!!
En buiten horren ed spuit ik savons iig met spul in slaapkamer tegen vliegend spul.
Scheelt ook :')

Succes ermee...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:09

Afbeelding

Deze zat ineens in de woonkamer maar volgens mij was die al dood

Bleh en dan te bedenken dat mij kleine meid net 1 geworden is over de grond kruipt en alles in der mond stopt

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:12

Als het vooral in de gang is, controleer dan even de afsluiting van je kruipluik en de doorvoeringen in de meterkast.
Jet lijkt alsof het huis op een vochtige grond staat. Mocht het onder het huis erg vochtig zijn kun je overwegen om schelpen te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:34

Wat doen schelpen dan voor een vochtige grond? Ik heb daar nog nooit van gehoord namelijk, lijkt mij juist extra plekken voor vieze beesten om zich te verschuilen.. :+

Wij hadden in het begin ook last van zilvervisjes, ons huis heeft best veel plinten, dus ik vermoed dat ze daar achter zaten. Nu we hier ruim een jaar wonen zie ik ze vrijwel nooit meer, en dat vind ik erg fijn!
Spinnen heb ik minder moeite mee, meer omdat ze me helpen om van muggen e.d. af te komen, al moeten ze wel uit mijn buurt blijven. In de slaapkamer wil ik liever ook geen spinnen maar dat is meer omdat ik ze dan niet in de gaten kan houden en bang ben dat ik ze in mn slaap op eet omdat ze in mn mond kruipen.. :=

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 02:04

Spinnen laat ik meestal gewoon zitten. Onder één voorwaarde, ze moeten wel stil blijven zitten zolang ik in m'n kamer ben :j :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 03:12

In onze vorige woning hadden we een extreme muizenplaag. Als je 's avonds op de bank zat liepen ze gewoon met 5-6 over de grond en de muren.
professionele verdelging bij gehaald, alle kiertjes dicht laten stoppen en gif geplaatst waardoor het minder werd, maar nooit stopte en zodra we de verdelger niet meer lieten komen werd het weer erger. 100en euro's hebben we daaraan betaald.
uiteindelijk werd ons duidelijk dat ze uit de keuken kwamen en in een wanhoopsdaad op een dag de hele keuken eruit gehaald. Toen bleek onder het zeil een gedeelte van de ondervloer te missen waardoor ze vanuit de spouwmuur zo naar binnen liepen. We hebben toen het zeil weggedaan en vervangen voor tegels en waren na 3jaar ellende er eindelijk vanaf. Wat was dat afschuwelijk...

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 06:47

Wij hebben last van mieren, momenteel Met bepaald spul Gedood. Ze komen van onze buurvrouw vandaan. Konden zien waar ze vandaan komen.
We zijn bang dat, we nog meer ongedierte krijgen, omdat ze haar voor en achtertuin nier onderhoud.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 19:24

Shanna schreef:
Wat doen schelpen dan voor een vochtige grond? Ik heb daar nog nooit van gehoord namelijk, lijkt mij juist extra plekken voor vieze beesten om zich te verschuilen.. :+

Wij hadden in het begin ook last van zilvervisjes, ons huis heeft best veel plinten, dus ik vermoed dat ze daar achter zaten. Nu we hier ruim een jaar wonen zie ik ze vrijwel nooit meer, en dat vind ik erg fijn!
Spinnen heb ik minder moeite mee, meer omdat ze me helpen om van muggen e.d. af te komen, al moeten ze wel uit mijn buurt blijven. In de slaapkamer wil ik liever ook geen spinnen maar dat is meer omdat ik ze dan niet in de gaten kan houden en bang ben dat ik ze in mn slaap op eet omdat ze in mn mond kruipen.. :=

Hoe zijn jullie van zilvervisjes af gekomen?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 19:25

secricible schreef:
In onze vorige woning hadden we een extreme muizenplaag. Als je 's avonds op de bank zat liepen ze gewoon met 5-6 over de grond en de muren.
professionele verdelging bij gehaald, alle kiertjes dicht laten stoppen en gif geplaatst waardoor het minder werd, maar nooit stopte en zodra we de verdelger niet meer lieten komen werd het weer erger. 100en euro's hebben we daaraan betaald.
uiteindelijk werd ons duidelijk dat ze uit de keuken kwamen en in een wanhoopsdaad op een dag de hele keuken eruit gehaald. Toen bleek onder het zeil een gedeelte van de ondervloer te missen waardoor ze vanuit de spouwmuur zo naar binnen liepen. We hebben toen het zeil weggedaan en vervangen voor tegels en waren na 3jaar ellende er eindelijk vanaf. Wat was dat afschuwelijk...

Jeetje wat een ellende en wat een hoge geldbedragen voor die rotbeesten. Verschrikkelijk

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:06

Die torretjes (donkerbruin) herken ik direct: die hadden wij de afgelopen twee jaar ook... We werden er - net als jij - knettergek van en stonden elke dag te stofzuigen en te spuiten, maar het leken er alleen maar meer te worden. Nadat we kamer 1 helemaal leeg hadden gemaakt en spullen hadden weggegooid, hadden we er geen last meer van, maar toen kwam kamer 2. Hoe we ook schoonmaakten of gingen stofzuigen... jakkes, jakkes, jakkes. Wederom de hele kamer leeggehaald en toen kwam de boosdoener overduidelijk naar voren: ik had nog een oude emmer met paardensnoepjes staan, die overvol zat met deze beesten. Direct in een plastic zak weggegooid, nogmaals schoongemaakt en sindsdien geen last meer gehad. Van zilvervisjes en ander ongedierte hebben we gelukkig geen last, maar hadden we bij mijn vorige baas wel last van. Dit had te maken met vochtige plekken en combinatie met voedselresten. Je loopt kans dat je ergens wat hebt liggen, waar je je niet van bewust bent. Ook muizen en ratten komen daar op af. Hebben jullie trouwens kippen? Daar komt vaak ook ongedierte op af, zowel groot als klein.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:18

Torren gelukkig geen ervaring mee, zilvervissen wel. Familie van de kakkerlak, dus als je dood drukt kan het zijn dat je eitjes verspreid. Komen vaak samen met papier visjes en oven visjes, ik had alle drie, lucky me :+
Ik heb biologische bestrijdingsmiddelen gebruikt, maar wat het beste hielp, was kitten, en niets op de grond laten liggen. Ik heb alles, maar dan ook alles gekit :+ doorzichtige kit langs de plinten, kabelgoten, vensterbanken, raamkozijnen, drempels, achter en onder de wc, alles.
Toen ik ging verhuizen heb ik er nog 2 teruggevonden, toen ik er kwam renden ze in tientallen we als je het tapijt wat er lag optilde.