De 'dadbod'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:21

Palmera schreef:
Kana schreef:
Sws lijkt slank/dun heel erg uit de mode te zijn de laatste tijd.

En dat is maar goed ook, want het was helemaal doorgeslagen naar anorectisch. Ik vind overigens magere mannen ook niet mooi.

Ik wil een groot lichaam maar wel stevig. Een buik moet hard zijn, maar hoeft niet perse sixpack te zijn. Armen en schouders graag breed. Benen en kont stevig. Zit er dan ergens een randje vet? Geen probleem. Maar niet zoals dat vieze witte mannetje op die foto's hier.

Kan dat ook wat fatsoenlijker? Het is nu wel duidelijk dat hij niet jouw type is. Ik heb ook een vrij bleke huid, ben ik nu ook vies? >;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:30

Nynke1 schreef:
Palmera schreef:

En dat is maar goed ook, want het was helemaal doorgeslagen naar anorectisch. Ik vind overigens magere mannen ook niet mooi.

Ik wil een groot lichaam maar wel stevig. Een buik moet hard zijn, maar hoeft niet perse sixpack te zijn. Armen en schouders graag breed. Benen en kont stevig. Zit er dan ergens een randje vet? Geen probleem. Maar niet zoals dat vieze witte mannetje op die foto's hier.

Kan dat ook wat fatsoenlijker? Het is nu wel duidelijk dat hij niet jouw type is. Ik heb ook een vrij bleke huid, ben ik nu ook vies? >;)

Er staat heel duidelijk DAT vieze witte mannetje. Kortom: gericht op de persoon in kwestie en geen hele volksstam. Dat jij dat dan verkeerd leest en opvat..... :+

Nynke1

Re: De 'dadbod'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:33

Er staat in een eerdere reactie van jou: "Behalve dat hij zo vadsig is, is hij ook nog zo vies wit". Dus ja, ik weet niet hoe ik dat anders op moet vatten dat die huiskleur vies is. Maar bon, kan aan mij liggen :+.

Ik ga weer in de meelees stand, het ging hier tenslotte niet over huidskleuren :D.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:33

Lekker belangrijk, ik sta zelf niet wekelijks in de sportschool (maandelijks ook niet overigens. :')) en verwacht dat dus ook niet van mijn toekomstige partner. Vind afgetraind juist helemaal niks, moet wel wat zijn om een beetje in te prikken en niet alleen maar harde spieren. Te dik niet oke, te gespierd ook niet. Gewoon tussenin, een beetje rondingen is geen probleem. (Vallen die van mij misschien ook minder op. :Y))

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:42

Dit is net hetzelfde als bij vrouwen de ene heeft liever een mager afgetraind type de ander liever een met wat meer vlees en hoger knuffelgehalte. Dit is toch allemaal maar persoonlijk smaak maar om nu te van zeggen dat je van iemand moet spugen omdat die er niet uitziet hoe jij dat wilt vind ik wel heel ver gaan.
Zo gezegde 'lelijke' mensen verdienen ook respect. Je moet je is inbeelden dat iemand jouw foto op internet zet en je helemaal gaat afbreken omdat je er niet op een bepaalde manier uitziet. Dan is het opeens minder leuk he? En nee dit is niet op iemand specifiek bedoelt.

En er zou dan ook zoiets moeten zijn als de mombod dan weet je ook hoe je vrouw er in 20 jaar gaat uitzien.
Laatst bijgewerkt door Lauratje_88 op 08-05-15 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:44

Altijd leuk om te lezen als mensen misselijk worden van wat dikkere mensen...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:47

Ik vind leonarde dicaprio op die foto's een heerlijk lichaam hebben! Ik houd persoonlijk niet van dun. Voor mij is goed gespierd met een laag vet erover perfect! En heb liever een ongespierde brede man dan een gespierde dunne. :j Ik vind dat veel 'menselijker'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:48

Ik vind een beetje spek op een kerel echt wel prettig, dus kan de dadbod ook wel waarderen. Al zou je hem net zo goed de 'gemiddelde studenten'-bod kunnen noemen :=

Wat me dan wel weer een beetje tegenstaat... Waarom is de mombod niet hot? Waarom prijzen we vrouwen die er een kind uit geperst hebben de hemel niet in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:52

Susannah92 schreef:
Inderdaad, wat moeten mensen dat wel niet walgen van mij. _O-

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:56

Emmaa_ schreef:
Ik vind een beetje spek op een kerel echt wel prettig, dus kan de dadbod ook wel waarderen. Al zou je hem net zo goed de 'gemiddelde studenten'-bod kunnen noemen :=

Wat me dan wel weer een beetje tegenstaat... Waarom is de mombod niet hot? Waarom prijzen we vrouwen die er een kind uit geperst hebben de hemel niet in?

Geloof juist dat dat steeds meer gebeurd, maar onder de naam curvy, rondingen :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:58

Daar gaan we weer hoor. Kunnen we mensen niet gewoon accepteren zoals ze zijn? Dik, dun, lang, kort, donker, licht, voor mij part paars of groen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:59

_Yasmine_ schreef:
Emmaa_ schreef:

Geloof juist dat dat steeds meer gebeurd, maar onder de naam curvy, rondingen :j

Nee helaas. Altijd als ik iets lees over curvy gaat het alsnog om een slank ding maar met grote tieten, kont en brede heupen in perfecte verhoudingen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:00

Ik vraag me vooral af waarom alles weer een populaire benaming moet krijgen. Alles krijgt een aparte term tegenwoordig!
Mijn kerel voldoet hier wel aan. Momenteel ietsje teveel, die buik mag wel wat minder maar daar werken we allebei aan. Over het algemeen heeft hij gewoon spiermassa met een laag vet, heerlijk knuffelbaar maar ook sterk en mannelijk.

Palmera schreef:
Van die linker word ik gewoon misselijk. Behalve dat vadsige is hij ook nog zo vies wit. Moet er niet aan denken om daar een kunstje op te moeten doen...

En zo zie je maar hoe erg smaken kunnen verschillen. Ik moet er niet aan denken in bed te liggen met zo'n bonk spieren zonder vet. Geef mij deze maar! Met die twee foto's van dezelfde kerel naast elkaar, vind ik de linker versie dus juist mooier.... Jij noemt het beter geproportioneerd, ik noem het te ver afgetraind. Een tussenvorm zou imo ideaal zijn. Wel de spieren maar ook het laagje vet erover. Maar als ik moet kiezen? Dan ga ik voor de 'vadsige en vies witte' versie. Liever dan te afgetraind en ranzig bruin, om het even in jouw bewoording te houden. Sowieso mag het wel iets vriendelijker, dat het je smaak niet is lijkt me prima, maar vies? Sinds wanneer is natuurlijke huid vies?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:01

Ervaar dat juist de hele andere kant op, de plussize modellen vind ik daarentegen wel altijd in verhouding. Maar je bent model of je bent het niet :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:02

Oh ik kan wel echt kwijlen van lekkere mannenlijven, abercrombie modellen bijvoorbeeld. Omnomnom :9 Maar mijn eigen vriend hoeft er echt niet zo uit te zien van mij. Hij heeft wel gewoon een prima figuur, niet fatsig of ongezond.

De dadbod vind ik prima, zolang het maar geen excuus wordt om ongezond te leven.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:02

Geryon schreef:
_Yasmine_ schreef:

Nee helaas. Altijd als ik iets lees over curvy gaat het alsnog om een slank ding maar met grote tieten, kont en brede heupen in perfecte verhoudingen.

Dan is diegene toch curvy? :P

"curvy
ˈkəːvi/Submit
adjective
having curves.
"curvy lines"
informal
(of a woman's figure) shapely and voluptuous."

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:04

KoudbloedKim schreef:
Susannah92 schreef:
Inderdaad, wat moeten mensen dat wel niet walgen van mij. _O-

Ik word altijd zo boos van dit soort opmerkingen, maar agh, altijd blijven lachen. :+
Ben er nu wel heilig van overtuigd dat Palmera het type is wat altijd zo vies naar me kijkt in de sportschool... Want ja, ik ben te zwaar en draag gewoon een korte broek met mijn melkflessen, hoe durf ik me in het openbaar te vertonen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:05

Yeah, eindelijk. Kan dit zeer waarderen. Dacht altijd dat ik de enige was die bodybuilder types en filmster types niet mooi vond... vind het veel mooier als er een klein beetje spek op zit, dikke buik en onderkin houd ik ook niet van maar vel over been vind ik zeker niks.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:06

Susannah92 schreef:
van dit soort opmerkingen, maar agh, altijd blijven lachen. :+
Ben er nu wel heilig van overtuigd dat Palmera het type is wat altijd zo vies naar me kijkt in de sportschool... Want ja, ik ben te zwaar en draag gewoon een korte broek met mijn melkflessen, hoe durf ik me in het openbaar te vertonen :+

Misschien moet je je alles niet zo persoonlijk opvatten. Vooral niet wat een onbekende typt over een foto van een man op een paardenforum. Zegt meer over jou dan over Palmera.

Lekker loat'n goan.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:08

Sorry dat ik me zo laat kennen, maar het is gewoon bijzonder kwetsend om dat soort opmerkingen te horen. Maar goed, nu weer ontopic:

Ik hou wel van borsthaar en volledig afgetraind hoeft van mij ook niet. Vind een leuke kop en goed gevoel voor humor veel belangrijker.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:13

Ach mijn vriend mag ook wel wat kilo's kwijt maar eerlijk? Het boeit me echt helemaal niks.
Ik vind het veel belangrijker dat hij goed voor me is en dat we het leuk hebben samen.
Heb ze liever een beetje uit vorm dan helemaal afgetraind, ben ik zelf namelijk ook niet. :+

Vind het altijd een beetje raar als mensen iemand veroordelen op hun gewicht...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:20

Susannah92 schreef:
Sorry dat ik me zo laat kennen, maar het is gewoon bijzonder kwetsend om dat soort opmerkingen te horen. Maar goed, nu weer ontopic:

Je laat je inderdaad erg kennen. Ik voel mij bijna verplicht jou aantrekkelijk te vinden terwijl ik niet eens op vrouwen val.
Mijn uitspraken zijn gebaseerd m.b.t. mijn smaak qua mannen. Ik heb de mijne. En jij hebt de jouwe. Ik zeik niemand persoonlijk af maar dat wil niet zeggen dat ik maar alles en iedereen aantrekkelijk moet vinden om geen zieltjes te breken, nietwaar?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:24

Claudia1993_ schreef:
Vind het altijd een beetje raar als mensen iemand veroordelen op hun gewicht...

Dit heeft niets met veroordelen op gewicht maken. Mijn beste vriendin is behoorlijk dik. Maar ik hou van haar als mijn beste vriendin. En nu komt het verschil: ik hoef haar toch helemaal niet aantrekkelijk te vinden? Maar een man met haar postuur komt mijn bed niet in. Want als het daarop neer komt heb ik wél graag iets wat ík aantrekkelijk vind. Duidelijk zo?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:27

Palmera hoeft zich voor niemand te verantwoorden wat ze wel of niet aantrekkelijk vindt natuurlijk.
Nee, ik vind dik ook niet mooi. Heb ik dan geen respect voor diegene? Nee. Vind ik diegene dan niet lief? Nee ook niet. Ik vind het gewoon niet mooi. Net als heel erg dun waarbij je ribben/botten ziet. Dat vind ik ook niet mooi.
Maar dit is geen dik versus slank topic toch?

Van mij mag een man gewoon een lichaam hebben met wat rondingen, hij hoeft echt niet afgetraind te zijn. Dat ben ik ook niet. Maar dik is vaak ook ongezond en dat vind ik ook niet aantrekkelijk. En dan krijg je natuurlijk discussie over wat dik is. Maar dat is weer een andere discussie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:27

Kana schreef:
Ik doe moeite voor mijn uiterlijk voorkomen en verwacht dat ook van mijn partner

Mijn vriend is prachtig gebouwd en ik zou het absoluut niet anders willen. Ook nu kan ik me absoluut een toekomst met hem voorstellen.
Een toekomst waarin we allebei gezond leven en dus er gezond blijven uitzien(daar hoort geen bierbuik en manboobs bij).

denk je dat jullie in de toekomst niet oud worden dan?Hoe je je best ook doet,na je 60 ste gaat het hele lichaam in verval...bij sommigen nog veel eerder.Ik waarschuw je maar vast :+