Bevalling melden via Facebook ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:27

Sammie schreef:
Nou nee vuurneon.. Want hoe vaak gebeurd het dat je niet alles op je tijdlijn voorbij ziet komen :') Of pas daags later.. Voor hetzelfde geldt had ts dit bericht dus niet gezien.. Dus weet ze helemaal niks over de bevalling.

Dus mokken... meid van mij mag je :j Die felicitaties komen later wel.

Nou ja, dat is wel handig; wat niet weet, wat niet deert! :D kun je er ook niet over vallen :')

Ik vind dat je de keuze van de kersverse moeder te respecteren hebt in dit geval en wat je er zelf van vindt voor jezelf houden en thuis gewoon even foeteren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:28

Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als een van mijn beste vriendinnetjes moeder was geworden en ik dat op fb zou moeten lezen. Ik snap je gevoel dus heel goed. Als je goede vrienden bent dan spreek je elkaar toch regelmatig even of desnoods via de watsapp. Ikzelf zou iig mijn vriendinnen bij zo'n belangrijke gebeurtenis betrekken en zij mij omgekeerd ook.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:29

Chiave schreef:
Het feit dat mensen tegenwoordig schaamteloos "Hé meid, hoe is ie, hoorde dat je vliezen gebroken waren?" op je wall plakken en het dan dus gewoon wereldkundig wordt gemaakt dat jij bezig bent met je bevalling. Dát.

Zorgen dat je wall niet bereikbaar is, al snap ik idd wel dat dit wel erg vreemd is :') :x

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:30

Sammie schreef:
Chiave schreef:
Het feit dat mensen tegenwoordig schaamteloos "Hé meid, hoe is ie, hoorde dat je vliezen gebroken waren?" op je wall plakken en het dan dus gewoon wereldkundig wordt gemaakt dat jij bezig bent met je bevalling. Dát.

Zorgen dat je wall niet bereikbaar is, al snap ik idd wel dat dit wel erg vreemd is :') :x

In het dorp waar ik woon heerst een enorme ons-kent-ons-cultuur. Vanmiddag zat ik bij de kapper en kreeg ik even te horen dat "die meid ook bezig is nu" en dergelijke Facebookberichtjes zijn aan de orde van de dag hier. Verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:34

Chiave schreef:
Geloof mij, naast jou als beste vriendin staat de hele familie aan haar hoofd te jengelen of ze alsjeblieft nu de baby mogen zien, wordt ze 40 x geappt met de vraag of ze al begonnen is en of de vliezen al door zijn en ondertussen ligt er een baby te janken om eten. Zij denk: ik fb het even snel, dan zijn we van dat geleuter af.
Ik werd ook een week later hartelijk bedankt voor m'n felicitatie. Ze heeft gewoon wat anders aan haar hoofd en op dit moment moet je haar lekker op haar roze wolk laten. Het is niks persoonlijks.

Amen.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:35

Chiave schreef:

Dát zou ik inderdaad ook niet waarderen en mensen achteraf op aanspreken. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen.
Gelukkig zou dat hier niet gebeuren. Maar je kan toch gewoon tegen die paar mensen zeggen die je het wél vertelt of ze het voor zich willen houden? Of zelfs al van te voren dat je daar niet van gediend bent... Lijkt me op zich niet zo moeilijk om tegen te gaan dan (neem aan dat de mensen die dicht bij je staan en je het dus vertelt, jou verzoek niet zullen negeren) :P

Al zou ik het volkomen snappen als je er zo knettergek van wordt dat je het dan maar op fb zet! Alleen zou het niet mijn keus zijn. :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-05-15 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:37

Het zou mijn keuze niet zijn, maar iedereen moet dat voor zichzelf besluiten.

Tegenwoordig lees je toch alles via facebook etc? 'Wij gaan trouwen, zijn zwanger, gaan verhuizen, heb een nieuwe baan' etc. Mensen praten nauwelijks nog met elkaar. Kijk maar eens om je heen tijdens een gemiddelde koffiepauze, in een restaurant etc. Alles wordt gedeeld en online gecommuniceerd, persoonlijke contacten verdwijnen steeds meer.

Dat je dan ook dit soort dingen via facebook leest is daar de consequentie van. Mensen gaan dat normaal vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:41

Sammie schreef:
Chiave schreef:

*schrijft op dat ik tzt even mijn wall afscherm zodat niemand er berichten ook op kan zetten zonder mijn toestemming*

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:45

lastig ts.

ik zou gewoon persoonlijk (of via de app dan ) feliciteren. kun je het later nog eens vragen.

zelf zou ik het ook niet leuk vinden. familie en vrienden eerst mensen en dan op fb.

waar ik me ook dood aan erger is als mensen al felicitaties op de wall plakken als iemand is bevallen maar nog niets op facebook heeft gezet.
wie weet heeft diegene haar noeder nog niet eens te pakken weten te krijgen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:47

Als ik net was bevallen had ik niet als eerste de aankondiging op internet gepleurd maar genoten van even stilte samen met familie en ja, allerbeste vrienden. Die eerste dagen zijn zo mooi en kostbaar.. Maar ja, als je in de internettijd opgroeit moet het blijkbaar normaal gevonden worden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 07-05-15 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:47

Zo, TS, je kent je plaats nu.

:D

Ik zou zoiets echt niet kunnen waarderen. Vooral niet als het echt je echte naaste is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:51

Wie weet heeft ze er bewust niet eens bij stil gestaan, of heeft ze je wel een berichtje verzonden maar is bij jouw nog niet aangekomen. Gebeurt nl ook wel vaker, helaas.

Maar aan de andere kant snap ik je weel hoor.
Van de week ook weer meegemaakt dat het blijkbaar weer te veel moeite was om iemand even in te seinen (ja ook eigen ouders die dat teveel moeite vinden blijkbaar).
Tante van mijn man was overleden 'smorgens, we moesten het 'savonds op fb via via lezen. En nee nu een paar dagen later hebben zijn eigen ouders niet eens de moeite genomen om het te vertellen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:53

Ik moest het via via horen dat een heel goede vriendin zwanger was. Daar was ik echt absoluut not amused over. Het geeft je het gevoel dat jij de vriendschap belangrijker vindt dan zij. Dat zij er dus een ander idee over heeft dan jij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:55

Na de bevalling van mijn eerste was ik topfit en happy en heb iedereen gebeld en gesmst met de ene hand en in de andere hand had ik beeb, tegen me aangedrukt.

Bij de tweede heb ik twee uur gewacht voor ik de puf had om mijn vriend, de papa, te verwittigen O:)
Ik bedoel maar, ik heb toen geen mens gebeld, veel te moe.

Je weet niet hoe het is in andermans schoenen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:56

Als een vriendin van mij moeilijk zou doen omdat ik het via FB meld dat ik bevallen zou zijn (wat nooit gaat gebeuren maar for the sake of arguement) zou ik vrees ik duidelijk maken dat niet de hele wereld om haar kont draait. :o
Kan me voorstellen dat zij dacht "ik gooi het op FB, weet iedereen het meteen, hoef ik niet 700 sms'jes te sturen naar vrienden en familie en kan ik die tijd spenderen aan mijn nieuw geborene".

Urbanus

Re: Bevalling melden via Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:58

Wat Ayasha zegt. Ik kan me goed voorstellen dat ik mijn ouders, broers en beste vriendinnetjes bel maar de rest heb ik vast geen zin in. Want ik heb nooit ergens zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:59

Ayasha, maar je hoeft toch ook niet iedereen een sms'je te sturen die in je telefoonlijst staat?! Je laat gewoon je man/vriend (als die er niet bij is geweest), je ouders, schoonouders en je beste vriendin het weten en dan komt de rest daarna wel. Je hoeft toch ook niet dezelfde dag nog iedereen op de hoogte te stellen? Waarom niet gewoon een dag later? :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:01

lieveli schreef:
Wat Ayasha zegt. Ik kan me goed voorstellen dat ik mijn ouders, broers en beste vriendinnetjes bel maar de rest heb ik vast geen zin in. Want ik heb nooit ergens zin in.

Maar het ging toch om haar beste vriendin?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:02

Daarom heb ik er nu al voor gekozen om niemand in te lichten voor ik daadwerkelijk bevallen ben, en mijn Facebook te blokkeren zodat mensen niks kunnen plaatsen zonder mijn toestemming en mij niet kunnen taggen.

Als ik bevallen ben zullen mijn ouders en schoonouders en oma gebeld worden. Maar daarna gaat het toch echt online. Want het is zo rond verteld en zou het toch leuk vinden als we het zelf kunnen aankondigingen.

Mijn beste vriendin is trouwens de eerste die het weet, dat is namelijk de verloskundige.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:02

Ik zou vrees ik niemand sms'en behalve ouders en broer en ik ga er van uit dat manlief er bij zou zijn :+
Maar als een "beste" vriendin dan moeilijk zou gaan doen omdat ze geen sms gekregen heeft. Tja, ik kan alleen maar denken "waar zeur je om", zal ze vast gewoon geen zin in gehad hebben, kan me voorstellen dat bevallen en een nieuw kind enz al zwaar zat is zonder dat er nog een vriendin met een gekrengt ego komt zeuren omdat het niet verlopen is zoals zij wenste en ze dan gaat twijfelen aan de vriendschap.. Twijfel maar lekker door dan, je laat 't maar weten als je er uit bent, zal in tussentijd me wel met mijn kind bezig houden.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:04

Hé, we kunnen toch niet allemaal zo snel van een bevalling recupereren als Kate Middleton :P

Ik kan me voorstellen dat je na een zware bevalling niet bepaald zin hebt om iedereen te gaan bellen of sms'en...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:06

Mijn ding zou het niet zijn.

Ik heb eerst mijn ouders gebeld, waar ook onze oudste dochter was. Daarna schoonouders, wat verdere familie en mijn 3 beste vriendinnen. De rest heb ik een smsje (appen was toen nog niet in :+ ) gestuurd. Ik weet niet eens of ik iets op mijn FB heb gezet ... in ieder geval niet de eerste dag.

Andersom heeft mijn beste vriendin mij ook een uurtje na de bevalling gebeld om het leuke nieuws te vertellen. Ik snap je gevoel wel hoor. Het is natuurlijk haar ding, maar ik zou het toch ook jammer vinden hoor om er zo onpersoonlijk achter te komen dat je beste vriendin is bevallen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 20:08

Ze is nu geregeld op de app .. dus dan had ze toch ook een berichtje kunnen versturen voordat ik zoiets moet lezen op Facebook , zelfde gelt had ik het niet gelezen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:09

Ik las ook via facebook dat mn nichtje (die ik echt dagelijks zag voordat ze iets met dr vriend kreeg) ging trouwen.
Dat vond ik best wel raar.
Wat is het voor moeite om even te bellen of te appen naar me?

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:10

Sorry snap niet waar je je druk om maakt. Jouw vriendin heeft net een zware bevalling achter de rug en kan wel steun gebruiken ipv een vriendin die zeurt omdat ze haar niks gemeld heeft.

Sorry het draait niet om jou, maar om de baby. En daarbij gaat tegenwoordig alles via de sociale media.. Wees blij dat je der op Facebook hebt, anders had je het helemaal niet geweten!