Beroepen vraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 19:05

vuurneon schreef:
Ja, als opleiding presenteer je het natuurlijk zeer rooskleurig :=

Dat is wel weer waar... Anders komen er minder mensn denk ik :')
Maar ik ga even verder lezen over opleidingen :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:05

Volgens de site wel ja.. Maar dat is niet echt de realiteit.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:06

Precies zoals vuurneon zegt: in de paarden is (momenteel) niets te verdienen, dus blijf het breed bekijken. ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:06

BeSen schreef:
vuurneon schreef:
Ja, als opleiding presenteer je het natuurlijk zeer rooskleurig :=

Dat is wel weer waar... Anders komen er minder mensn denk ik :')
Maar ik ga even verder lezen over opleidingen :j

Heel verstandig!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 19:08

Chiave schreef:
Precies zoals vuurneon zegt: in de paarden is (momenteel) niets te verdienen, dus blijf het breed bekijken. ;)

Ga ik ook doen. Maar die site..... Grrr :')

"Ik heb voor de studie Hippische bedrijfskunde gekozen omdat ik graag wat meer wilde leren over paarden, maar ik wil ook een goed diploma halen waarmee ik veel kanten op kan.
Na mijn afstuderen kreeg ik een functie bij het Ministerie van Economische Zaken op de afdeling dienst regelingen. Ik werk nu als administratief medewerker voor de Boswet. Zo moet ik onder meer de binnenkomende verzoeken rondom kappen, her-inplanten, compensatie en/of vrijstelling behandelen. Ook maak ik post klaar voor de aanvrager, de provincie en gemeente en archiveer ik onder meer dossiers.

De studie Hippische bedrijfskunde is volgens mij geschikt voor jongeren die een functie in de paardenwereld willen of bijvoorbeeld een bedrijf willen starten/overnemen. Maar ook voor jongeren waar het paard puur een hobby is. Je bent namelijk niet verplicht om na je diploma een functie te zoeken in de paarden business."

LYNNE KLOOSTERMAN OUD-STUDENT HIPPISCHE BEDRIJFSKUNDE
"Het is een brede studie."

"Het mooie van de studie Hippische bedrijfskunde is dat je een bedrijfskundige studie volgt en deze kunt combineren met je hobby. Het voordeel van het hippische deel is dat je de stof gemakkelijker tot je kan nemen. Je kunt makkelijker schakelen en verbanden leggen tussen sectoren.

Ik werk nu als bankadviseur bij ING in Rijswijk. Mijn werkzaamheden bestaan onder meer uit klantgesprekken, beantwoorden van vragen en zoeken naar oplossingen en het signaleren van kansen. Ik vind het een erg leuke baan omdat ik hier veel klantcontact heb. Ik heb heel veel aan de bedrijfskundige modules gericht op ondernemerschap, tijdens mijn werk heb ik veel te maken met startende ondernemers. Ik kan nu goed met een ondernemer in gesprek gaan omdat ik weet waar hij allemaal mee te maken krijgt. Ook ben ik blij met de presentatietrainingen die ik heb gehad. Hoe vaker je het doet, hoe beter het je afgaat! Dit heeft mij een goede basis gegeven voor het voeren van klantgesprekken.

Deze studie is geschikt voor studenten die breed opgeleid willen worden, maar een eventuele baan in de paardensector niet uitsluiten. Een tip voor studenten is om hun competentiedossier goed bij te houden. Tijdens je studie ben je niet altijd even enthousiast om je reflectieverslagen te maken, maar je hebt hier enorm veel voordeel van bij sollicitaties als je het juist wel doet. Je kunt dan uitstekend formuleren waar je goed in bent."

Of het is zo, of ze moest dat typen :')

Nou ja ik ga weer (alweer) verder kijken en nu ook even naar andere studies dan hippische bedrijfskunde anders blijf ik hier te veel in hangen :')

Chiave

Re: Beroepen vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:09

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:10

Goed dat je blijft kijken :j weet je, paarden kun je altijd als hobby houden en wat is straks nou leuker als je een opleiding hebt gedaan waarbij je makkelijker aan de bak kunt komen dat je dan een eigen paard kan aanschaffen! :) heb je zowel werk als je favoriete bezigheid bij elkaar. Je kan altijd nog ergens anders inrollen :) maar blijf nu breed kijken.

Ts, denk je nou echt dat ze alle studenten gaan vragen die geen baan erin hebben gevonden? :') dan kunnen ze hun hele site er wel mee vullen :')

Geen enkele opleiding presenteert zichzelf realistisch.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 19:28

Er zijn al best wat leuke opleidingen die ik tot nu toe gezien heb :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:50

Natuurlijk staan er positieve reacties over opleiding op de site. Het zou slechte reclame zijn als ze neer zouden zetten dat het een opleiding is waar je niets aan hebt en waar geen banen in de vinden zijn. :+

Ik zou er echt voor kiezen om een algemene opleiding te doen. Op die manier kun je ook in de paardenwereld terecht komen (als er meer banen vrijkomen) maar heb je altijd nog iets om op terug te vallen. De kans op werk is dan vele malen groter en dat is ook niet geheel onbelangrijk. Je moet plezier hebben in je opleiding, maar als je er na het behalen van je diploma nog niets mee kan dan is dat ook niet alles..