Is het dan mogelijk om met je hulp/begeleider/mediator met je ouders om de tafel te gaan zitten?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
savieralover schreef:Dan zie ik helemaal het probleem niet.op dit moment heeft TS een kat en hamster waar prima voor gezorgd word al sinds ze op zichzelf woont (dit is nu zo'n 1.5/2 jaar). ook in tijden dat het totaal niet goed ging met haar. maar mag het zo zijn dat het echt niet gaat met de hond zal ik als back-up functioneren en tijdelijk de zorg van de hond op me nemen. in overleg uiteraard.
Anoniem schreef:goed van je dat je dit doet, blijf het alleen jammer vinden dat de pup al uitgekozen is en daarna pas getest wordt. De volgorde had anders moeten zijn, juist omdat we over autisme praten en er zekerheid geboden moet worden.
Verder geen enkele aanmerking over de aanschaf, een hond is een geweldige hulp
hopen op dit moment gewoon dat de pup word geschikt verklaard en anders is er denk ik wel wat met de fokker te regelen. Is een heel vriendelijke man van wat ik heb vernomen en de pup zit daar ook nog na een korte uitleg van de situatie dus voorzie eerlijk gezegd geen problemen
Zeeuwsemeid schreef:En wat mijn begeleiders zeggen? Tja.. Zij vinden de ruzie om een hond belachelijk en zeggen wel tegen mijn familie dat als ik deze hond persé wil ze me niks kunnen maken. Mijn begeleiders zijn neutraal in dit alles en proberen te bemiddelen. Echter staat mijn familie niet open voor bemiddeling, het moet volgens hun maniertjes en volgens hun regeltjes. Ik wilde water bij de wijn doen maar dit word gewoon weggewuifd. En ik sta op het punt om te zeggen dat ze het maar uitzoeken en dat ik de pup gewoon neem.
Maar ook dat is moeilijk, als ik deze pup niet neem krijg ik ongetwijfeld enorme spijt. Maar breek ik van mijn familie, dan zal ik ook spijt krijgen.. Hoewel niet mijn gehele familie in deze vete betrokken is.
. je kunt ook wat meer afstand nemen en laten zien dat je het aankunt om je eigen leven te leiden. Vroeg of laat komt het moment dat je niet meer hun kleine kindje/zusje bent maar een volwassen iemand die haar eigen keuzes maakt in het leven. Daar zullen ze mee moeten leren leven.