Ik weet het niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:48

Ah kijk dat werpt ander licht op de zaak :j

Is het dan mogelijk om met je hulp/begeleider/mediator met je ouders om de tafel te gaan zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:49

savieralover schreef:
op dit moment heeft TS een kat en hamster waar prima voor gezorgd word al sinds ze op zichzelf woont (dit is nu zo'n 1.5/2 jaar). ook in tijden dat het totaal niet goed ging met haar. maar mag het zo zijn dat het echt niet gaat met de hond zal ik als back-up functioneren en tijdelijk de zorg van de hond op me nemen. in overleg uiteraard.
Dan zie ik helemaal het probleem niet.
TS boft maar met zo'n vriendin. :j

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:59

Anoniem schreef:
goed van je dat je dit doet, blijf het alleen jammer vinden dat de pup al uitgekozen is en daarna pas getest wordt. De volgorde had anders moeten zijn, juist omdat we over autisme praten en er zekerheid geboden moet worden.

Verder geen enkele aanmerking over de aanschaf, een hond is een geweldige hulp

ben ik met je eens inderdaad. volgorde had beter andersom gekunt :j hopen op dit moment gewoon dat de pup word geschikt verklaard en anders is er denk ik wel wat met de fokker te regelen. Is een heel vriendelijke man van wat ik heb vernomen en de pup zit daar ook nog na een korte uitleg van de situatie dus voorzie eerlijk gezegd geen problemen

bedankt koudbloedkim :o

LindyH

Re: Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:17

Die keuring doet er imo niet zo veel toe. In principe kan elke gezonde pup een goed maatje worden, en tegelijkertijd kan elke gezonde pup een drama worden. Alles staat of valt bij de opvoeding. Bij de keuring kun je hooguit zien of de pup bijvoorbeeld voldoende nieuwsgierig is, wat de kans op succes wat kan vergroten, maar absoluut geen garantie is.

Hoe zit het trouwens met erfelijke aandoeningen bij de pup? Zijn de ouderdieren getest? Want Duitse herders staan bekend om hun serieuze erfelijke aandoeningen. Ook/juist als ze van erkende fokkers komen. Straks heb je een ernstig zieke hond. Daar zitten jij en je familie ook niet op te wachten denk ik.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 14:23

Ja ouderdieren zijn beide getest, ik heb de dierenarts verklaringen mogen inzien en ouders zijn HD en ED vrij, ook vrij van oogaandoeningen. Ma heeft geen stamboom, pa wel. Pups waren naar mijn inziens wel erg nieuwsgierig, kwamen meteen naar me toe en de pup die ik heb uitgekozen bleef me ook telkens opzoeken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:24

Dat is mooi. +:)+

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:32

Ik vind jullie uitleg prettig, en wil mijn reactie dan ook een beetje bijstellen.
Zo te zien heb je het aardig goed voor elkaar, dus ik hoop dat het je lukt.
Bij je openingspost had ik een beetje het gevoel dat je niet echt het idee had over waar je mee bezig bent. Máár dat heb je juist wel. Succes TS

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:45

Ts het breken met familie komt mij bekend voor, en je zal zien dat t uiteindelijk rust gaat geven.
Hier ook een autist die voor sommige familie leden de deur heeft dicht getrokken.

Vind de keus qua herder misschien wat minder handig, maar een hond kan echt je ziels maatje worden.
Heel veel succes ts je kan t

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:31

Ts klinkt verstandig en zeer weloverwogen. Meer dan menig honden eigenaar zonder haar geschiedenis als ik heel eerlijk ben.

Los van je labels is het nu eenmaal zo dat het voorkomt dat kinderen niet goed blijken te passen bij hun ouders en rest van de familie. Dat is heel erg maar is nu eenmaal soms zo. Dan kan je ervoor kiezen om je leven lang je aan te passen aan hun verwachtingen of je kan proberen grenzen te stellen. Een stuk minder makkelijk overigens dan dat ik nu opschrijf maar soms wel echt de enige keuze. Welke keuze voor TS geschikt is kan in onmogelijk inschatten maar ik wil wel meegeven dat zij bepaald niet de eerste en ook niet de laatste is die hiermee worstelt en het dus ook geen schande is!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:33

Ik denk dat TS heel goed voor een hond/pup kan zorgen en het op kan voeden.
Als ik lees hoe lang ze er al mee bezig is en hoe goed ze erover nagedacht heeft...

Ja, een pup kost veel tijd, maar ik denk dat dit juist een goede uitlaatklep zal zijn.
Als ik kijk hoe ik terug kom van een rondje strand, bos of wat dan ook. Echt heerlijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:42

Normaal gesproken, bij mij, schrijft je arts een hulphond voor.
Hulphond Nederland kijkt dan of een hulphond echt een aanvulling kan zijn op je leven.
Na matchen, en trainingen komt de hond dan bij je thuis.
Hulphond via Hulphond Nederland kost €43000,- en je zorgverzekeraar betaald hiervan 1/3 deel.
Betaald de zorgverzekeraar niet, dan geen hulphond via deze stichting.

Er zijn meer stichtingen die hulphonden opleiden of die jou helpen een hond op te leiden.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:28

Ik denk dat we de term hulphond een beetje ongelukkig gekozen is. Dat legt de lat onnodig hoog. TS wil gewoon een fijne gezelschapshond.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:56

luuntje schreef:
Hulphond via Hulphond Nederland kost €43000,-

Neeee dat kan niet!!!! Serieus????

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:13

Zeeuwsemeid schreef:
Ik heb last van zogenoemde rand psychose, dus een bijkomend effect door veel te grote spanning die je niet kwijt kunt.

Vind je het gek met zo'n familie? Wat zeggen je begeleiders eigenlijk van je band met je familie want dit klinkt niet heel fijn allemaal.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 20:27

Hulphond was misschien niet het juiste woord, assistentie hond komt meer in de buurt.

En wat mijn begeleiders zeggen? Tja.. Zij vinden de ruzie om een hond belachelijk en zeggen wel tegen mijn familie dat als ik deze hond persé wil ze me niks kunnen maken. Mijn begeleiders zijn neutraal in dit alles en proberen te bemiddelen. Echter staat mijn familie niet open voor bemiddeling, het moet volgens hun maniertjes en volgens hun regeltjes. Ik wilde water bij de wijn doen maar dit word gewoon weggewuifd. En ik sta op het punt om te zeggen dat ze het maar uitzoeken en dat ik de pup gewoon neem.

Maar ook dat is moeilijk, als ik deze pup niet neem krijg ik ongetwijfeld enorme spijt. Maar breek ik van mijn familie, dan zal ik ook spijt krijgen.. Hoewel niet mijn gehele familie in deze vete betrokken is.

Een paar jaar geleden is ditzelfde akkefietje geweest rondom een paard, ik kon het betalen maar zij vonden van niet. Ik kon de verantwoordelijkheid niet aan volgens hun en dus is het paard verkocht. Tot op de dag van vandaag brengt dat me tranen toe en heb ik enorme spijt van alles.. Ik weet niet of ik dat weer aan kan.

Met mijn hamster wilden ze hetzelfde doen trouwens, mocht van hun geen hamster dus wilden ze haar komen halen en weg doen. Ik heb de hamster toen bij een vriendin laten ''schuilen'' en nu is het opeens wel in orde dat ik een hamster heb..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:31

Zeeuwsemeid schreef:
En wat mijn begeleiders zeggen? Tja.. Zij vinden de ruzie om een hond belachelijk en zeggen wel tegen mijn familie dat als ik deze hond persé wil ze me niks kunnen maken. Mijn begeleiders zijn neutraal in dit alles en proberen te bemiddelen. Echter staat mijn familie niet open voor bemiddeling, het moet volgens hun maniertjes en volgens hun regeltjes. Ik wilde water bij de wijn doen maar dit word gewoon weggewuifd. En ik sta op het punt om te zeggen dat ze het maar uitzoeken en dat ik de pup gewoon neem.

Maar ook dat is moeilijk, als ik deze pup niet neem krijg ik ongetwijfeld enorme spijt. Maar breek ik van mijn familie, dan zal ik ook spijt krijgen.. Hoewel niet mijn gehele familie in deze vete betrokken is.

Er bestaat nog nuance tussen je volledig schikken of volledig breken met je familie ;) . je kunt ook wat meer afstand nemen en laten zien dat je het aankunt om je eigen leven te leiden. Vroeg of laat komt het moment dat je niet meer hun kleine kindje/zusje bent maar een volwassen iemand die haar eigen keuzes maakt in het leven. Daar zullen ze mee moeten leren leven.