Werk zoeken ... pff

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Werk zoeken ... pff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:02

Heb ik ook eens gehad, maar vervolgens in mijn mail aangegeven dat ik langs was geweest etc, toen had ik alsnog voordeel;) Baadt het niet, dan schaadt het ook zelden.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:45

Ik zou niet zoeken op vacatures, als je er een tegenkomt is het meegenomen maar zoeken naar vacatures komt vaak uit op van die flut-bijbaantjes, of uitzendbureaus waar je je moet registreren en die je nooit bellen (frustratie haha).

Ik zocht mijn bijbaantjes altijd door eerst na te denken wat voor werk me leuk leek. Dan ging ik m'n CV + LinkedIn in orde maken, en veel open sollicitaties versturen bij bedrijven waar je wilt werken. Nooit geschoten is altijd mis.

Is horeca in een restaurant/theater niets voor je? Bowlingbaan, poolcafe ofzo? Plaatsen waar je langskomt en die je aantrekken of winkels die je leuk vind - probeer daar te solliciteren.

Ps. er hoeft niet altijd een vacature te zijn om iemand aan te nemen. Ik heb eens een sollicitatie gehad waarbij de eigenaresse van een restaurant tegen de eigenaar zei: "Sinds wanneer hadden we een vacature dan?" :+ Uiteindelijk konden ze het extra beetje hulp goed gebruiken toen het drukker werd rond de zomer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:33

Ik ken overigens echt bijna geen enkele supermarkt die vacatures op het internet zet, behalve op hun eigen sites. Vaak als je gewoon binnen loopt en vraagt of ze nog mensen zoeken krijg je een formulier mee voor een 2/12 contract (of iets in die trant), waarin je vaak veel mogelijkheden hebt tot uitlopen boven die 12 uur. Een 0-uren contract in de supermarkt werkt overigens niet zo dat je echt op oproepbasis bent, ze bellen je niet pas als ze je nodig hebben. Je wordt gewoon van tevoren ingeroosterd, maar ze hebben geen 'verplichtingen' naar jou qua uren.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:02

Hier is het juist als je naar binnen loopt om te vragen krijg je als antwoord ; oh kijk maar op internet..

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:54

Ik ben zelf werkzaam in een supermarkt. Ik heb ook een 0-uren contract en dit is juist voor jezelf ook handig als je nog naar school gaat, op deze manier kunnen ze je gemakkelijk vrij geven met examens e.d. Vaak plaatsen supermarkten geen vacatures online, omdat zij toch aan de lopende band sollicitatieformulieren binnenkrijgen. Je kan het beste alle supermarkten (en eventueel andere winkels) afgaan en om een sollicitatieformulier vragen. Soms word je dan zelfs meteen uitgenodigd voor een gesprek als je een goede indruk achterlaat! Ik werd zelf destijds (was toen 16, bijna 17) binnen een week door meerdere supermarkten gebeld. De beste manier is toch echt de winkel binnenlopen. Ik zag tevens op je profiel dat je 17 bent, in de omgeving Arnhem staan ze te springen om mensen van jouw leeftijd haha.

Ik zie dat hier boven de horeca wordt aangekaart, maar ik denk dat dat toch wel lastig wordt, omdat de meeste horecabedrijven mensen van 18 jaar en ouder zoeken..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 20:30

Bedankt mensen (:
Ik ga morgen de stad en nog een winkelcentrum bezoeken, kijken of er inderdaad van die dingetjes op de ramen hangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:55

En bij supermarkten even naar de servicebalie lopen om te vragen of er ook sollicitatieformulieren zijn. Niet geschoten... :D

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:58

hee! Zo te zien woon je in Roosendaal. Bij de appie waar ik werk (in Roosendaal) waren we laatst op zoek naar cassiéres :)