Iets gekocht via Marktplaats

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:25

Doet zij moeilijk?

Waarom heb je zelf dan niet de wii gecontroleerd of in ieder geval uitgetest? Dan had je daar toch ook gezien dat er nog een ander spel in zat.

Dat hun geen wii heeft doet er toch niet toe lijkt mij, kom op, maak een afspraak met d'r om het af te laten halen en houd je poot niet zo stijf. Het is niet dat je het spel zo geweldig vind, gaf je zelf al aan. Kleine moeite om het dan gewoon af te laten halen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:26

Leuk dat je vanuit jezelf denkt, maar denk eens vanuit een ander. Ik vind je trouwens niet zo nuchter, dan zou je het gewoon op laten halen of terugsturen. Ik vind je vooral gemakzuchtig denken.. En daarbij, een ander zit anders in elkaar, blijkbaar is de verkoper vergeten die wii te controleren, of is gedacht dat een ander dat al gedaan had. Wat is het nou voor moeite om dat cd'tje in een envelop te stoppen en terug te sturen of op te laten halen?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 14:26

Het is op zich geen probleem, maar ik heb daar niet zo'n behoefte aan.
Maar lees dus dat ophalen het beste is. :)

Ze had het spel overigens aan iemand beloofd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:27

Je hebt iets wat niet van jou is en waarvoor je niet hebt betaald, teruggeven dus!

Zou je ook zo gemakkelijk denken als de verkoopster iets was vergeten mee te geven??

Sparkles

Rudina schreef:

In dat geval snap ik al helemaaaal niet waar jouw reactie vandaan komt :=

Solaria_Liz

Ik vind het een rare instelling. Je hebt niet betaald voor dat extra spel. Als ze het netjes vraagt, kan je het toch opsturen.

En dat ze geen wii meer hebben om dit spel mee te spelen,is niet jou zorg. Ze willen dat spel gewoon terug.

Captain

Wat heb jij een vreemde gedachtegang.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:28

Rudina schreef:

Tja, dat jij daar geen behoefte aan hebt, heeft zij toch geen boodschap aan? Ze heeft 'm aan iemand beloofd, wees niet zo kinderachtig en bied aan om 'm op te laten halen of tegen verzendkosten op te sturen. Dan ben je gelijk van dat gezeur af en is t goed. Moet zeggen dat ik het vrij asociaal vind, zeker als je weet dat het spel dus aan iemand beloofd is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:28

Rudina schreef:

Wat een flut instelling zeg! Bah!

Hoeveel moeite is het om het even in een envelop te stoppen en op te sturen?
Gatverdamme zeg!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 14:29

Inderdaad denk ik zelf daar dan heel anders over, verkocht is bij mij verkocht.
Maar zo aan de reacties te lezen denken veel mensen daar anders over. En daar was ik dus ook erg benieuwd naar. :)

Dus iedereen bedankt voor de reacties.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:29

Als ze inderdaad zo als ik al dacht het spel aan een ander heeft beloofd snap ik al helemaal niet waarom jij die cd niet terug wilt geven. Je hoeft er zelf amper moeite voor te doen en al helemaal geen moeite als ze dat ding ook nog op komt halen. Wat is het probleem dan?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:30

Rudina schreef:
Maar zo aan de reacties te lezen denken veel mensen daar anders over. En daar was ik dus ook erg benieuwd naar. :)

Ja verkocht is verkocht maar dat spel is niet aan jou verkocht... dat is gewoon een foutje geweest.
Als je daadwerkelijk het spel over had gekocht, oke dan was het een heel ander verhaal.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:32

Ik ga met de rest mee. Alleen vraag ik me af hoe je het nou bedoelt dat je daar geen behoeft aan hebt?
Dat ze langs komt om het op te halen? Ik begrijp dat niet zo goed. En opsturen kan ook nog als je ze niet voor je deur wil hebben.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:32

Ok, maar even serieus. De situatie omgedraaid: Jij hebt een Wii met 2 spellen verkocht aan persoon A. en één spel aan persoon B. beloofd. Je hebt de Wii en de 2 spellen opgestuurd naar persoon A. en komt erachter dat dat andere spel er ook nog in zou moeten zitten. Wat zeg je dan tegen B.? Dan ga je toch als de sodemieter A. vragen of zij dat spel heeft en je het terug kan krijgen?

Leermomentje... :)

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:33

Rudina schreef:

Verkocht is verkocht? Jij hebt anders niet voor dat spel betaald hoor. Wees eerlijk en laat het haar op halen of stuur het op. Wat een moeite zeg :?
Ik vind je erg egoistisch overkomen TS

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:34

Rudina schreef:
Nouja ik snap eerlijk gezegd niet waarom zij zo moeilijk doet.
Wanneer mij zoiets overkomt dan heb ik zo iets van 'ach het is al weg' daarbij zou ik bij verkoop nog zoiets controleren.

Bij betaling en afhandeling heb ik dan zoiets van, die zie je nooit weer.
Ook als iets kapot zou zijn, ik koop het 2e hands dus die risico loop ik.

Of denk ik daar nou veelte nuchter over?

(Edit hun hebben trouwens geen wii meer, werd verkocht omdat er niet meer mee gespeeld werd)

jeetje.. ik zoek even een stukje empathisch vermogen hier..
Wat zou het jouw uitmaken of ze geen WII meer hebben of wel... ze vraagt toch iets simpels?

Iets over hebben voor je medemens heet dat.. gelukkig word jij nooit op een foutje afgerekend kennelijk.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:36

Ik vind dat je ook een beetje vreemd redeneert. Wat heb jij er voor 'n last van als zij het spel eventjes op komt halen? Je geeft in de OP al aan dat het niet jou soort spel is, dus hij komt waarschijnlijk in de kast te liggen. Dan kun je haar hem toch net zo goed op laten halen?

Daarnaast kan zoiets gebeuren. Je hebt er niet voor betaald en het is gewoon een ongelukje.

Fouten maken is menselijk.

miss_lizje

Re: Iets gekocht via Marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:39

Ookal hebben ze geen wii meer, de wii spellen zijn ook te spelen op wiiU. Mijn nichtje heeft ook haar psp1 verkocht toen ze een psp2 kocht. De spellen konden daar gewoon op gespeeld worden en de psp1 was dus over.

Vind je maar erg flauw reageren. Laat ze gewoon het spel ophalen of verstuur het tegen verzendkostenvergoeding.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:39

gewoon laten ophalen of terug sturen.

ik denk dat als ze er na vraagt haar zoontje of beide het toch graag terug willen.

wie weet heeft ze een andere wii bij opa en oma ofzo..waar haar zoontje dit nog kan spelen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:41

nelis schreef:
jeetje.. ik zoek even een stukje empathisch vermogen hier..
Wat zou het jouw uitmaken of ze geen WII meer hebben of wel... ze vraagt toch iets simpels?

Iets over hebben voor je medemens heet dat.. gelukkig word jij nooit op een foutje afgerekend kennelijk.

Nou inderdaad. Ik zou persoonlijk geen zaken willen doen met de TS, als ik van tevoren wist dat over zo'n simpel foutje, zó vreselijk moeilijk wordt gedaan. Empathisch vermogen? Heel vreemd.

@TS: als jij je adres niet aan deze mensen wilt geven (dat kan ik me namelijk wel prima indenken), dan geef je toch aan dat je het wel wilt opsturen, als verkoopster de verzendkosten betaald?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 14:41

Het is opgelost, mevr. komt hem halen.
Maar haar bericht kwam bij mij heel erg over van dat ik hem naar haar toe moest gaan brengen tja en dan door een foutje weer benzine en tijd te vergooien dat zag ik niet zitten.
Dat ze hem komt halen is natuurlijk geen probleem maar ik zie dat zelf dan gewoon als 'gedoe'

Nogmaals ik ben daar zelf dus totaal niet de moeilijkste in het zal mij ook wel in het verleden gebeurd zijn maar ik ben dan gewoon weer blij dat iets weg is wat hier weg ligt te rotten en ik er weer wat centen voor heb kunnen krijgen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:42

Omdat het onderhandelen moeizaam verliep vind je het terecht dat je dat spel niet terug geeft? Zo komt het bij mij over. Spel hoorde niet bij de deal en is daardoor niet jouw spel, gewoon op laten halen of als je het een gedoe vindt om een afspraak te maken opsturen. Wel zo netjes.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:44

Rudina schreef:
Nogmaals ik ben daar zelf dus totaal niet de moeilijkste in het zal mij ook wel in het verleden gebeurd zijn maar ik ben dan gewoon weer blij dat iets weg is wat hier weg ligt te rotten en ik er weer wat centen voor heb kunnen krijgen.

Wees dan nu ook blij dat dat spel niet bij jou blijft liggen...

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:45

Rudina schreef:
Het is opgelost, mevr. komt hem halen.
Maar haar bericht kwam bij mij heel erg over van dat ik hem naar haar toe moest gaan brengen tja en dan door een foutje weer benzine en tijd te vergooien dat zag ik niet zitten.
Dat ze hem komt halen is natuurlijk geen probleem maar ik zie dat zelf dan gewoon als 'gedoe'

Ja als je het bewust verkoopt en er centen voor krijgt ala..

Maar dit is een foutje.. maar mooi dat het opgelost is voor die mevr.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:48

Dorith schreef:
Rudina schreef:

Ik vind je erg egoistisch overkomen TS

Egoïstisch is precies het juiste woord!