Wie heeft er nog meer een hekel aan dit weer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:03

verootjoo schreef:
Zwerte schreef:
Goh dit topic verloopt precies zoals ik al had verwacht: het stroomt vol met mensen die moeten aangeven dat ze warm juist fijn vinden, het heus meevalt en we vooral niet moeten zeuren.
Terwijl de titel van het topic vraagt wie er een hekel heeft aan dit weer.....wat doen warmteliefhebbers dan hier?

Ik vind het altijd een beetje raar om te klagen over het weer :+ je verandert er nu eenmaal niks aan tenzij je gaat verhuizen. Je hebt er niet zelf in de hand hoe het weer is. Je hebt wel zelf je ergernis in de hand dus kun je je beter niet ergeren. Kost veel meer energie en je voelt je vrolijker als je het gewoon neemt zoals het is :)

In principe heb je natuurlijk wel gelijk. Maar zo simpel is dat niet als je er echt last van hebt hoor. Helemaal niet als de rest van de wereld dat niet serieus kan nemen en je buitengesloten word.
Ik heb in de zomer elke dag weer de keus: een sociaal leven hebben en dus beroerd worden, of mn fysieke grenzen accepteren en eenzaam binnen gaan zitten. Je niet ergeren is dan wel errug makkelijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:11

Zwerte schreef:
Goh dit topic verloopt precies zoals ik al had verwacht: het stroomt vol met mensen die moeten aangeven dat ze warm juist fijn vinden, het heus meevalt en we vooral niet moeten zeuren.
Terwijl de titel van het topic vraagt wie er een hekel heeft aan dit weer.....wat doen warmteliefhebbers dan hier?

Je hoeft het je niet zo persoonlijk aan te trekken hoor allemaal. Ja, het is heel vervelend dat je een UV allergie hebt. Ik snap dat heus wel. Maar door dan te zeggen 'waarom volg je je eigen advies dan niet op als het vriest', vind je dat heel sociaal klinken?

Ik heb ook een hekel aan vrieskou, en een hekel aan veel te warm weer, en een hekel aan een te felle zon. Maar je kan wel een ander blijven afkatten omdat jij niet in de zon kan & mag, maar om dan een ander aan te vliegen op de vrieskou is ook het andere uiterste; misschien heeft diegene wel reuma, last van d'r rug of iets dergelijks waardoor de vrieskou echt geen grappig iets is. Ik heb zelf iedere winter standaard last van m'n rug op het moment dat het inderdaad heel koud word omdat ik m'n rug een keer gebroken heb. Maar de zomer vind ik ook niet fijn omdat ik, ondanks dat ik me om de 10 minuten insmeer, verbrand op m'n litteken. Ik kan van de zomer ook niet veel naar buiten, ik kan niet zwemmen of fijn liggen op het strand dus ik snap jouw binnen-blijf-depressie heus wel, maar het zou je sieren om wat vriendelijker met de rest om te gaan; zij kunnen jouw UV allergie (helaas) niet overnemen, maar door te blijven klagen en afgeven gaat ie ook niet vanzelf over.

Ik heb dus ook wel een spuughekel aan warm weer, maar dat is dus meer omdat ik voor 't eerst naar het strand wil of een leuke bikini aan wil maar ik kan er niet eens fatsoenlijk zonnen zonder overal op af te fikken :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:17

Zwerte schreef:
verootjoo schreef:

Ik vind het altijd een beetje raar om te klagen over het weer :+ je verandert er nu eenmaal niks aan tenzij je gaat verhuizen. Je hebt er niet zelf in de hand hoe het weer is. Je hebt wel zelf je ergernis in de hand dus kun je je beter niet ergeren. Kost veel meer energie en je voelt je vrolijker als je het gewoon neemt zoals het is :)

In principe heb je natuurlijk wel gelijk. Maar zo simpel is dat niet als je er echt last van hebt hoor. Helemaal niet als de rest van de wereld dat niet serieus kan nemen en je buitengesloten word.
Ik heb in de zomer elke dag weer de keus: een sociaal leven hebben en dus beroerd worden, of mn fysieke grenzen accepteren en eenzaam binnen gaan zitten. Je niet ergeren is dan wel errug makkelijk gezegd.

Leuke vrienden heb je dan, als ze je altijd eenzaam binnen laten zitten! Ik denk, dat je wat dat betreft iets te zwart-wit gereageerd heb, want ik weiger te geloven dat je enkel die 2 keuzes hebt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:20

Anoniem schreef:
Zwerte schreef:

Je hoeft het je niet zo persoonlijk aan te trekken hoor allemaal. Ja, het is heel vervelend dat je een UV allergie hebt. Ik snap dat heus wel. Maar door dan te zeggen 'waarom volg je je eigen advies dan niet op als het vriest', vind je dat heel sociaal klinken?

Ik heb ook een hekel aan vrieskou, en een hekel aan veel te warm weer, en een hekel aan een te felle zon. Maar je kan wel een ander blijven afkatten omdat jij niet in de zon kan & mag, maar om dan een ander aan te vliegen op de vrieskou is ook het andere uiterste; misschien heeft diegene wel reuma, last van d'r rug of iets dergelijks waardoor de vrieskou echt geen grappig iets is. Ik heb zelf iedere winter standaard last van m'n rug op het moment dat het inderdaad heel koud word omdat ik m'n rug een keer gebroken heb. Maar de zomer vind ik ook niet fijn omdat ik, ondanks dat ik me om de 10 minuten insmeer, verbrand op m'n litteken. Ik kan van de zomer ook niet veel naar buiten, ik kan niet zwemmen of fijn liggen op het strand dus ik snap jouw binnen-blijf-depressie heus wel, maar het zou je sieren om wat vriendelijker met de rest om te gaan; zij kunnen jouw UV allergie (helaas) niet overnemen, maar door te blijven klagen en afgeven gaat ie ook niet vanzelf over.

Ik heb dus ook wel een spuughekel aan warm weer, maar dat is dus meer omdat ik voor 't eerst naar het strand wil of een leuke bikini aan wil maar ik kan er niet eens fatsoenlijk zonnen zonder overal op af te fikken :')

Wat klinkt daar niet sociaal aan dan? Ik stel serieus die vraag want ik vind het wat vreemd overkomen om te zeggen dat je je niet druk moet maken over het weer en vervolgens op te merken dat je het zwaar hebt als het vriest. Dat komt wat hypocriet op me over.
En sorry maar je overdrijft imo echt een beetje hier. Aanvliegen? Afkatten? Werkelijk? Waar lees je dat in, want ik zie dat niet gebeuren. Ik probeer juist netjes te blijven.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:21

Ik houd ook niet van warm weer! doe mij maar tussen de 15 en 20 graden. Zeker niet warmer.. Zweet me dan dood en loop heel de dag met een rode kop :')

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:21

Ik hou normaal heel erg van warmte maar gister en vandaag was het zo benauwd dat ik in de bus zelfs naar lucht zat te happen. Niet lekker idd :n

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:28

Leffroi schreef:
Leuke vrienden heb je dan, als ze je altijd eenzaam binnen laten zitten! Ik denk, dat je wat dat betreft iets te zwart-wit gereageerd heb, want ik weiger te geloven dat je enkel die 2 keuzes hebt.

Ik reageer alleen hier nog even op en ontstip dan dit topic. Gezelliger voor iedereen en beter voor mn bloeddruk.
Het is idd iets te zwartwit gesteld, er zijn heus wel eens vrienden die binnen willen blijven. Maar over het algemeen vind het sociale leven in de zomer gewoon buiten plaats en het is dan ook heel begrijpelijk dat anderen dat niet willen missen vanwege de beperking van een ander. Dus eenzaamheid heb je echt wel last van. Is sowieso een belangrijke oorzaak voor zomerdepressies, daar ben ik absoluut niet uniek in. Genoeg lotgenoten gesproken die precies hetzelfde ervaren jammergenoeg. Mag je van geloven wat je wil.

Tytonidae

Re: Wie heeft er nog meer een hekel aan dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:46

Ik vind een lente/zomerstorm zoals deze echt heerlijk en kan hier ongelofelijk van genieten <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:05

mws => LZP

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:20

Zwerte schreef:
Nikass schreef:
Als je gewoon blijft doen wat je altijd doet valt alles uiteindelijk wel mee. Ook ik heb mijn voorkeur voor lekker zon, 22 graden, niet al teveel wind, maar ik functioneer ook prima bij regen, hitte en kou.
Alleen als de temperatuur te ver onder nul duikt heb ik het zwaar haha.
Maar je moet je er niet te druk om maken, anders is er elke dag wel wat.

Correctie: bij jou valt het dan wel mee. Voor mij is die ervaring dus wel even totaaaal anders. Onder nul ben ik juist optimaal, dan geniet ik volop.
Natuurlijk is je druk maken sowieso niet goed voor je en krijg je het alleen maar warmer van. Maar waarom is jouw laatste zin niet op jezelf van toepassing bij vriesweer? Aangezien je zegt dat jij het dan zwaar hebt?

Het is op mij juist ook van toepassing :)
Als het vriest heb ik het zwaar omdat ik dan geen energie heb. Het liefst ga ik dan in winterslaap :D maar dat kan natuurlijk niet want ik moet gewoon werken, hond uitlaten en paard doen en altijd fietsen omdat ik geen rijbewijs heb. Ondanks dat ik het dan zwaar heb probeer ik niet te zeiken over het weer (en ja, dat mislukt ook wel eens :+ ) want je schiet er niks mee op. En mijn ervaring is dat als je er gewoon niet teveel mee bezig probeert te zijn, dat het dan vaak minder erg is dan je denkt. Natuurlijk baal ik ook wel eens als ik weer door de stromende regen fiets, en omdat mijn hooikoorts al in februari begint en pas in november iets minder wordt... maar als ik dat mijn leven laat beheersen is elke dag een rotdag.

Als je migraine krijgt van dit weer begrijp ik heel goed dat je er niet blij mee bent. Mijn opmerking was niet bedoeld in de trant van "stel je niet aan", maar meer juist om een hart onder de riemte steken. Als dat mislukt is, excuses :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:19

ff half jaar naar Antarctica en dan terug komen en klagen ;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:21

Ojajoh schreef:

Nee dankje :)
Omdat het in Antarctica kouder is mogen wij niet meer zeggen dat wij het hier in NL koud hebben? Beetje raar

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:46

SindyKaya schreef:
Ojajoh schreef:

Nee dankje :)
Omdat het in Antarctica kouder is mogen wij niet meer zeggen dat wij het hier in NL koud hebben? Beetje raar

Nou eigenlijk meer dat de NL'ers altijd klagen over het weer, of het nou koud of warm is. het is hier nooit goed........ snap je ;)
Ik vind dat we het nog best riant hebben allemaal :j