HBO opleiding keuze stress! (ng) Hulp gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 01:05

EvaTommie schreef:
@GerenGer en @elenaMM77 de studie lijkt me indd erg leuk! hebben jullie ervaring? zit je niet heel veel in het laboratorium, en weinig in contact met andere mensen? ik had deze opleiding ook gevonden maar ik ben bang dat het na een tijdje niet meer zo spannend is... wat me wel weer heel erg aanspreekt is dat je lekker veel met biologie bezig bent.

waarom hebben jullie voor de opleiding gekozen?

thnkx dat jullie mee denken en info geven :o

ik heb biotechnologie gestudeerd aan de NHL.. klasgenoten van mij, die exact dezelfde vakken volgden via het van hall (toen nog niet larenstein) studie werd gezamelijk gegeven en aangeboden door beide scholen.. maar dit komt omdat Biotechnologie is opgezet door NHL (leeuwarden) Van Hall (uit groningen van origine, verhuisd naar leeuwarden en de levensmiddelenschool Bolsward (opgeheven?) tussen 1995 en 1998 (niet afgerond door omstandigheden)..

Toentertijd waren de eersten net aan het afstuderen.. Veel crossover vakken (en ook docenten) met Diermanagement en het gewone HLO. Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek bestond toen nog niet, ik gok dat dit een zijstraat is van het HLO?

Ten opzichte van het HLO waren de vakken van biotechnologie wat diverser en ook meer op de huidige situaties gericht.. waar HLO juist meer gericht was op laboratorium technieken, vaardigheden en reeds 'bekende' materie..

Je zit wel veel op het laboratorium maar niet als levende pipet. Omdat het voor een diversiteit is aan vakken (althans bij biotechnologie waar je toen: medisch, biologisch, chemisch, mens/dier, plant, levensmiddelen en proces richting tegelijk had) organische chemie is natuurlijk weer een heel andere tak van sport op het lab dan medisch.. en biochemie weer heel anders dan procestechnologie... hierdoor heb je niet het gevoel 'vast' te zitten in het lab.

EvaTommie

Re: HBO opleiding keuze stress! (ng) Hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:01

thnkx allemaal voor het mee denken. het is jammer dat ik geen bbl opleiding kan doen want dat lijkt me ook wel wat. op de hbo heb je we duaal, maar ik kan er niet heel veel over vinden. leren in in combinatie met werk lijkt me wel fijn imv de afwisseling. iemand daar nog tips/ suggesties / info over?

EvaTommie

Re: HBO opleiding keuze stress! (ng) Hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 15:41

ik ben voor de zoveelste keer weer gaan zoeken op internet naar opleidingen en beroepen, en wat ook wel in het lijstje past is medisch hulpverlener. genoeg afwisseling en heeft veel medisch en biologische vakken denk ik. lijkt me erg spannend. iemand ervaring? en hoe zit het met de werktijden? is dat heel vervelend?