Dat is met bepaalde dingen trouwens wel zo, maar zeker niet alles. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dat is met bepaalde dingen trouwens wel zo, maar zeker niet alles. Sammie schreef:Homoseksualiteit wordt in de baarmoeder bepaald. Iets met bepaalde stoffen. Ik zou je het boek "Wij zijn ons brein" willen adviseren. Daarin staat het mooi uitgelegd. Het schijnt ook dat hoe meer jongens een vrouw heeft gedragen hoe meer kans er is dat de jongsten homoseksueel is of zelfs zijn
maar waarschijnlijk maar deels, want er zijn (eigenlijk) altijd andere factoren die ook invloed hebben. 
Maar wetenschappelijk gezien is het wel een afwijking.

amandananana schreef:Volgens mij is het wel genetisch bepaald ja, je kunt het niet op jonge leeftijd al 'beïnvloeden'. We hebben het op school een keer over een horror onderzoek gehad op dit gebied, ik zal kijken of ik het kan vinden.

Corelli schreef:Maar goed, terug naar aangeboren.. Is het dan per definitie genetisch bepaald in de zin dat je het per sé van je ouders geërfd moet hebben?
Focussed schreef:Voor homoseksualiteit is al een lange tijd een gen gevonden. Dus ja, het is genetisch bepaald. Omdat homofiele mensen zich alleen niet op een natuurlijke manier kunnen voortplanten zal dit gen niet worden doorgegeven.
Waarom dit gen er nooit uit geëvolueerd is, is omdat het een positief effect heeft op de moederlijke lijn. De moeder en haar verwanten/dochters zijn vele malen vruchtbaarder. Het lijkte dus een trade off: de kans op een niet voorplantende zoon in ruil voor meer vruchtbaarheid in de moederlijke lijn.
Liselot schreef:Corelli schreef:Maar goed, terug naar aangeboren.. Is het dan per definitie genetisch bepaald in de zin dat je het per sé van je ouders geërfd moet hebben?
Nee, aangeboren is niet per definitie erfelijk. Het kunnen ook foutjes of mutaties ergens in het dna zitten zonder dat deze worden doorgegeven door één van de ouders. Kijk maar naar het down syndroom, een aangeboren afwijking, maar niet (of heel zelden) erfelijk.
Bij het zoontje van een vriendin van mij was op 6 jarige leeftijd al heel duidelijk te zien dat hij homo was. Ben er zeker van dat het aangeboren is, erfelijk durf ik niet te zeggen.
Homo's hebben ook altijd bepaalde trekken in uiterlijk en gedrag wat er van jongs af aan al in zit (om het zo even te zeggen). Dat gedrag kan imo niet aangeleerd zijn.
DezeNaam schreef:Ik zou niet direct inzien waarom het erfelijk zou zijn.. Voor zover ik weet is er bij mij niemand in de familie die homoseksueel is, ik ben dus de enigste in mijn familie die lesbisch is. Ik zie het gewoon eerder als een smaakverschil.
MDP; met dat citaat ben ik het helemaal mee eens.
dus een toevallige mutatie kan ervoor gezorgd hebben dat jij op vrouwen valt. Interessant is het om te zien hoe jouw kinderen en hun kinderen zich dan ontwikkelen. Tenminste... Ik als wetenschapper zou het wel heel boeiend vinden om te kijken of er inderdaad een link is naar de erfelijkheid als je maar genoeg mensen kan onderzoeken. MayDayParade schreef:Ik ben het daar niet mee eens.Zoals Billy Joe Armstrong ooit zei: “I think people are born bisexual, and it's just that our parents and society kind of veer us off into this feeling of 'Oh, I can't'. They say it's taboo. It's ingrained in our heads that it's bad, when it's not bad at all. It's a very beautiful thing.
Ik denk dat hier wel een zekere waarheid in zit. Al vanaf de basisschool is de man-vrouw verhouding het enige waar het over gaat. Ik denk dat als vanaf daar al uit word gegaan van man-vrouw man-man en vrouw-vrouw dat er veel meer mensen bi- of homoseksueel zouden zijn.
In gezinnen waar de oudste homoseksueel is, is er al een zekere acceptatie, dus heeft de jongste misschien zicht op veel meer mogelijkheden.
En het is niet zo dat mijn ouders mij niet zouden accepteren als ik lesbisch zou zijn, maar ik ben wel altijd opgevoed met "Wanneer krijg je nou een vriendje" of "Als jij later een man hebt dit en dat"
En nog iets vanuit een hele andere hoek(gewoon een gedachte die weleens door mijn hoofd schiet): Misschien heeft de evolutie homoseksualiteit wel 'bedacht' om overpopulatie te voorkomen.
Pearlx schreef:Ik heb wel ooit een documentaire gezien waarin werd beweerd dat wanneer een vrouw meerdere zonen krijgt, iedere nieuwe zoon iets vrouwelijker wordt vanwege de hormonen in moeders lijf tijdens de zwangerschap. Dus als een moeder veel zonen heeft, is de kans dat de jongste zonen homo zijn groter.