Opleiding of werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:25

Misschien kun je kijken naar dierverzorging? Of hondentrimmer?

Ik zat in begeleiding omdat ik gestopt was met MBO, en er werd mij sterk afgeraden om havo te gaan doen. En nu ben ik er toch mee bezig, en tegen alle verwachtingen in ga ik het halen.
Bijles nemen in rekenen en... Ga er voor!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 20:34

kwii schreef:
Misschien kun je kijken naar dierverzorging? Of hondentrimmer?

Ik zat in begeleiding omdat ik gestopt was met MBO, en er werd mij sterk afgeraden om havo te gaan doen. En nu ben ik er toch mee bezig, en tegen alle verwachtingen in ga ik het halen.
Bijles nemen in rekenen en... Ga er voor!

Toevallig was ik net aan het kijken voor honden trimmen
Ik heb 2 jaar bij een trimsalon gewerkt
Aleen lees ik dat het niet heel goed verdient om goed rond te komen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:34

Hondentrimmer zou ik nooit doen als beroepsopleiding, leuk om later als hobby erbij te pakken. Net als de meeste opleidingen met dieren: leuk voor hobby, maar 9/10 keer geen brood mee te verdienen.

Als V-ig maak je wel een goede kans :j

kwii

Re: Opleiding of werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:37

Natuurlijk niet maar wat als TS dat nou helemaal geweldig vind? Ze kan altijd terugvallen op de opleiding die ze nu heeft.
Als je uit meerdere opleidingen gaat kiezen, dan zou ik zeker wel voor de opleiding gaan met de grootste banenkans trouwens :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:38

Je kunt bijles nemen voor rekenen en je begint echt niet gelijk met zuurstof. Waar ik mee begon tijdens mijn opleiding was tabletten. Bijvoorbeeld:

1 tablet paracetamol bevat 500 Mg. Mw moet per keer 750 mg hebben. Hoeveel tabletten geef je?

Het is even vechten maar ook basisrekenvaardigheden komen aan bod. Zolang je maar aan jezelf gelooft kom je er wel al is het met enige drempels

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:38

vuurneon schreef:
Hondentrimmer zou ik nooit doen als beroepsopleiding, leuk om later als hobby erbij te pakken.

Dat denk ik ook ja :j

Misschien kun je eens aan vrienden en familie vragen wat zij denken dat geschikt voor je is?
Niet dat je daar je keuze op moet baseren, maar misschien komen zij met iets dat je nog nooit had overwogen en je misschien toch wel leuk vindt?

Het blijft toch lastig om te kiezen!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 20:41

purny schreef:
Je kunt bijles nemen voor rekenen en je begint echt niet gelijk met zuurstof. Waar ik mee begon tijdens mijn opleiding was tabletten. Bijvoorbeeld:

1 tablet paracetamol bevat 500 Mg. Mw moet per keer 750 mg hebben. Hoeveel tabletten geef je?

Het is even vechten maar ook basisrekenvaardigheden komen aan bod. Zolang je maar aan jezelf gelooft kom je er wel al is het met enige drempels

Das 1,5 tablet denk ik :D

Hondentrimster lijkt me leuk
Zorg ook
Of iets met honden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:43

sabrinagirl schreef:
purny schreef:

Das 1,5 tablet denk ik :D

Hondentrimster lijkt me leuk
Zorg ook
Of iets met honden

Goed zo! Al 1 vraag goed. Dat vond ik de makkelijkste.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 20:45

Haha gelukkig heb ik dat goed voel me best dom geloof dat de meeste wel worden aangenomen
Maar ga positief denken ik moet een dag meelopen en ze gaan met me mentor bellen en met me werkbeglijder en vragen wat die ervan vinden dus heb nog geen nee gekregen gelukkig

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:07

Idd in de dieren werken verdient niet veel. Maar het draait niet alleen om geld. Je werkt het grootste gedeelte van je leven dus zal.je ook werk moeten doen waar je je prettig in voelt.

bespreek alles met je mentor en weeg alles goed af. Sterkte

oh en ik onderschat België helemaal niet zo was het niet bedoeld was meer van als je ergens toegelaten wil worden dan is België je beste optie.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:45

Alle mbo opleidingen hebben dezelfde examens Nederlands, Engels en Rekenen. Alleen het niveau verschilt. Je ontkomt niet aan deze vakken als je een volledige opleiding wilt doen. WIl je zonder stage, zonder Ned, Eng en rekenen en zonder officieel diploma, dan kun je naar de zogenoemde basisopleidingen in bij de thuisstudie bedrijven kijken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:54

Diergeneeskunde is niet voor iedereen weggelegd. Sterker nog, voor bijna niemand. Als je op het niveau waar je nu op zit al moeite hebt is diergeneeskunde echt niet voor jou weggelegd.
In de dierensector is sowieso heel weinig werk (zelfs voor dierenartsen is het moelijk om aan een baan te komen) dus dat is geen aanrader.