Frustratie dierenpolitie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:07

kwebbelengel schreef:
[ [url=m/qCIvib.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier was hij een paar dagen bij ons! Zijn staart hebben we moeten wieken hij zat tot aan zijn buik onder de mest, rode luis, en was graat mager zelf door deze vacht heen is het goed te zien

Als het een bedrijf is kan je het beste de Nvwa bellen.

En echt enorm zielig voor je pony!

kwebbelengel

Re: Frustratie dierenpolitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 18:16

Ja we gingen kijken voor een grote shet, de paarden op het terrein in het zicht zagen er normaal uit. Maar deze pony en nog een aantal andere stonden in een boertje achter de stal.
Ja de pony is opgeknapt, hij is nu helaas wel erg bevangen.
Maar hij heeft zeker 6 maanden nodig gehad om bij te komen en normaal voedsel kunnen verteren, en die rode luis pfffff

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 18:17

Afbeelding
Dit is hem nu

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:33

Wat een verschil! Wat naar dat ze bevangen is. Van het fructaan in het jonge gras dit voorjaar?

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 18:39

We hebben de eerste eigenaar weten te traceren, daar was hij van jongs af aan al bevangen. We hebben onze pony s afgelopen feb/maart op de wei gehad dat het gevroren had(stom stom ) ws heeft dat weer de doorslag gegeven.
Ja hij is enorm opgeknapt die ken je niet meer terug , gelukkig er zitten ook wat bloed, zweet en tranen en centjes is hihihi

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 18:42

Afbeelding

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:01

Ja idd. Ken je de fructaanindex? Die kun je in de gaten houden v.w.b. het gras. Maar is een beetje off topic.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:28

Ik heb ook gebeld, ik zou bericht krijgen van het verloop.
Tot nu toe nog geen frustraties, ik zou teruggebeld worden, dat hebben ze gedaan. Ze zouden gaan kijken, dus ik ben benieuwd- hopelijk kunnen ze iets uitrichten

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 19:42

khirshanta schreef:
Ik heb ook gebeld, ik zou bericht krijgen van het verloop.
Tot nu toe nog geen frustraties, ik zou teruggebeld worden, dat hebben ze gedaan. Ze zouden gaan kijken, dus ik ben benieuwd- hopelijk kunnen ze iets uitrichten

ik wacht tot op de dag van vandaag en heb echt heel vaak aan de lijn gehangen en de belofte terugbel verzoek gehoord! nou helaas pinda kaas.
gewoon wetend dat er nog meer schrijnende gevallen zijn, en er niets gedaan wordt vindt ik wel erg.
en dat deze handelaar gewoon zijn gang kan blijven gaan, pfff

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:41

Ik heb ook een aantal keren gebeld voor verschillende dingen.

En dan gaan ze kijken, en er werd ook wat aan gedaan :j Altijd netjes een telefoontje of een brief (wat een maand kan duren) gekregen hoe het was verlopen.

Mijn frustratie;
is dat de mensen hier me heel vuil/kwaad aankijken als ik een melding had gemaakt over hun dieren. Echt iedere keer en ik heb al een aantal keren gebeld voor verschillende situaties en niet steeds over dezelfde persoon, maar verschillende :oo
Dus de politiemensen moeten het erbij hebben verteld wie er belt... terwijl ik steeds aangeef dat ik dat niet wil.
Wel willen ze mijn naam noteren als ik bel.

Ik dacht dat deze politiemensen dat niet mochten vertellen? Aan de ene kant heb maakt het me niet zo uit, ik heb toch niet zoveel met de plek waar ik woon. Maar netjes vind ik het niet.

De laatste keer dat ik belde heb ik ook gevraagd of de agenten zeggen tegen diegene waar een melding over gemaakt word, vertellen wie er gebeld heeft. Maar volgens diegene die ik aan de lijn had mag dat niet zo maar.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:49

Vier keer gebeld (verschillende zaken), drie keer goed opgepakt, vierde keer wel goed opgepakt maar een beetje een naïeve diender vrees ik, niks mee gedaan op basis van leeftijd pony. Gemiste kans ten koste van de pony Helaas, maar verder wel goed gecommuniceerd en snel erop af. Andere drie keren 100% goed afgehandeld. Ik ben dus positief.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:29

Unicorn_xX schreef:

En dan gaan ze kijken, en er werd ook wat aan gedaan :j Altijd netjes een telefoontje of een brief (wat een maand kan duren) gekregen hoe het was verlopen.

Mijn frustratie;
is dat de mensen hier me heel vuil/kwaad aankijken als ik een melding had gemaakt over hun dieren. Echt iedere keer en ik heb al een aantal keren gebeld voor verschillende situaties en niet steeds over dezelfde persoon, maar verschillende :oo
Dus de politiemensen moeten het erbij hebben verteld wie er belt... terwijl ik steeds aangeef dat ik dat niet wil.

Ik dacht dat deze politiemensen dat niet mochten vertellen? Aan de ene kant heb maakt het me niet zo uit, ik heb toch niet zoveel met de plek waar ik woon. Maar netjes vind ik het niet.

De laatste keer dat ik belde heb ik ook gevraagd of de agenten zeggen tegen diegene waar een melding over gemaakt word, vertellen wie er gebeld heeft. Maar volgens diegene die ik aan de lijn had mag dat niet zo maar.

Ze zijn verplicht de naam te noemen van de melder,is ook bij de DB zo,je kan niet meer anoniem.
Daarom heb ik toen een keer mijn melding ingetrokken,omdat de persoon waar het over ging nogal gestoord en gewelddadig is en ik geen problemen en ellende wilde.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:42

Zover ik weet wordt je naam pas bekend als het een rechtzaak wordt. Inderdaad, als het een bedrijf betreft, de nVWA bellen, daar werken o.a. de mensen die voorheen bij de AID zaten.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:47

Ze noemen je naam volgens mij niet tenzij het inderdaad uitdraait op een rechtzaak.

Zou ook wel wat vreemd zijn..

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:48

Dat zijn wel tegenstrijdige berichten,over het noemen van namen, wie weet hoe dat echt zit?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:03

gohya schreef:
Unicorn_xX schreef:

Mijn frustratie;

Ze zijn verplicht de naam te noemen van de melder,is ook bij de DB zo,je kan niet meer anoniem.
Daarom heb ik toen een keer mijn melding ingetrokken,omdat de persoon waar het over ging nogal gestoord en gewelddadig is en ik geen problemen en ellende wilde.

Ik ben dus al eens bedreigd terwijl ik toen geen melding gedaan had. Was niet te spreken en vind het ook een enorme tegenvaller dat ze gewoon je naam geven :(

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:30

Daarom kunnen mensen ook door gaan met hun slechte zaken, omdat niemand ze aan durft te geven omdat je dan zelf aangepakt wordt ipv die persoon.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:02

Ik heb juist zeeeeer negatieve ervaringen met dierenambulances in verschillende regio's. Wat een prutsers heb ik daar meegemaakt.. Laten liever een dier dood gaan als dat betekend dat ze zelf lekker op de bank kunnen blijven zitten. Heb soms echt het idee dat een deel van de werknemers dit moet doen voor behoud van uitkering of iets dergelijks, maar niet voor de dieren. Zitten uiteraard ook zeer goede mensen bij maar helaas tref ik die nooit.

Dierenpolitie daarentegen ben ik heel tevreden over!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:24

Ik heb zelf bij de AID gewerkt en als je anoniem wil blijven is dat tot de eventuele rechtzaak omdat dan de advocaat de gegevens krijgt.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:38

Mijn naam is ook niet genoemd hoor alle keren voor zover ik weet. Ze hebben me bezworen dat ze dat niet doen, tenzij het niet anders kan, maar dat doen ze niet zomaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:53

Hebben ze bij mij echt gedaan bij de DB,is wel al aantal jaren geleden hoor.
En toen ik nog een keer melding wilde maken zeiden ze dat het niet meer anoniem kon.Maar ook dat is een aantal jaren geleden geweest.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:38

Rizette schreef:
Dat zijn wel tegenstrijdige berichten,over het noemen van namen, wie weet hoe dat echt zit?

Ik weet hoe het echt zit,als je echt zeker wilt zijn dat je naam niet bekend gemaakt word moet je melden via meld misdaad anoniem deze sturen je melding Door naar 144 en op het moment dat het om een bedrijf gaat gaat de melding naar de NVWA