Opgelicht? Niet ontvangen zoals foto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Re: Opgelicht? Niet ontvangen zoals foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:25

het maakt toch niet uit wat er betaald is , als er gevraagd is of ze daadwerkelijk de afgebeelde dekjes mocht ontvangen moet ze deze ontvangen hebben na koop ongeacht welk bedrag er betaald is

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:26

jiperdepip schreef:
het maakt toch niet uit wat er betaald is , als er gevraagd is of ze daadwerkelijk de afgebeelde dekjes mocht ontvangen moet ze deze ontvangen hebben na koop ongeacht welk bedrag er betaald is

Gaat denk ik meer om van om er een eventuele zaak van te maken denk ik. Voor bv 20 euro zou ik zeggen ja domme fout van mezelf, ik moet het voortaan gewoon gaan halen en anders niet nemen. Maar als ze bij wijze van he 100 euro betaald heeft, vind ik t wel de moeite waard om erachteraan te gaan mbv politie of iets.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:28

jiperdepip schreef:

Snap ik.
Maar een bedrag zegt wel iets over het verkochte spul./

Als zij dit voor 10 euro heeft mogen overnemen,dan snap je zelf wel dat je genaaid word waar je bijstaat.....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:29

En dat inderdaad, wilde nog edit doen haha. Dat is vaak ook zo, als je maar weinig betaald hebt, en het te mooi lijkt om waar te zijn, word je vaak genaaid waar je bij staat en dan is het ook vaak te mooi om waar te zijn...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:31

Jolliegirl schreef:
jiperdepip schreef:

Snap ik.
Maar een bedrag zegt wel iets over het verkochte spul./

Als zij dit voor 10 euro heeft mogen overnemen,dan snap je zelf wel dat je genaaid word waar je bijstaat.....

Hier ben ik het helemaal mee eens, kan overigens nog steeds niet met zekerheid zeggen dat het bovenste dekje een Anky pad is. Misschien is het wel een valse, weten wij veel.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:33

@alill dat kan, maar dan zou het vergelijkbare dekje of nep dekje er wel bij moeten zitten, en dat vraag ik me af of zo'n look a like in die kleur er wel bij zat of niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:34

Het lijkt echt een anky logo. kan haast niet missen.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:35

Ik zie wel degelijk het anky logo :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:37

Mioux schreef:
@alill dat kan, maar dan zou het vergelijkbare dekje of nep dekje er wel bij moeten zitten, en dat vraag ik me af of zo'n look a like in die kleur er wel bij zat of niet.

Klopt, ongeacht nep of echt: hij had er bij moeten zitten.

Wat natuurlijk ook kan is dat de verkopende partij nog 5/10/100 stapels heeft liggen en per ongeluk door de war gehaald? Dan is dit topic natuurlijk niet helemaal juist. Aan de andere kant, de verkopende partij had het wel netjes op kunnen lossen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:39

Daarom vraag ik me ook af, zat exact dát dekje erbij of een look a like, dus wel zelfde kleur maar niet anky.

Dat de verkopende partij niet reageert is wel apart. Of ze is op vakantie of nog geen mail gelezen. Weet niet hoe lang ze al niet gereageerd heeft

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:40

Heel toevallig…het dekje ligt bovenop de stapel op de foto zodat je het logo kunt zien en heel toevallig ontbreekt precies dat dekje in de zending. Mij te toevallig.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:46

tja ach ik heb ook weleens n marktplaats misser gehad........
dan geen anky wat zou het jammer dan, maar wat kun je er aan doen?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:51

kwita schreef:
tja ach ik heb ook weleens n marktplaats misser gehad........
dan geen anky wat zou het jammer dan, maar wat kun je er aan doen?

Wat een rare redenering zeg...
Als de verkoper zegt dat alle dekjes op de foto opgestuurd zullen worden, hoort dat te gebeuren. Afhankelijk van het bedrag wat betaald is zou ik daar zeker wat aan doen. Als je een set koopt waar enkel de beenbescherming bijzit en het dekje niet denk je toch ook niet 'jammer, dan maar geen dekje'?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:53

Ze zegt toch niet dat t normaal is,maar wat ze zegt wat kan je eraan doen? Vaak kan je hier weinig aan doen omdat je vaak geen gegevens hebt van de verkopende partij..Maar helaas is t bij marktplaats wel dat dit enorm vaak gebeurd... Je hoort het zo veel omdat er gewoonweg geen controle is en je maar erop moet "vertrouwen" dat iemand het ook werkelijk alles stuurt op de foto.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:03

Kinke schreef:
Heel toevallig…het dekje ligt bovenop de stapel op de foto zodat je het logo kunt zien en heel toevallig ontbreekt precies dat dekje in de zending. Mij te toevallig.

Gelukkig maak jij nooit een fout *\o/*

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:09

Hoewel het oplichting is kan je er weinig mee. Marktplaats kan niks, behalve een aantekening maken bij de adverteerder en de politie zal ook niet veel kunnen doen. Sinds ik laatst ee paar keer ben opgelicht heb ik mezelf voorgenomen om alleen nog maar op te halen. Het oplichten is namelijk te makkelijk...

Maar super balen ts, wellicht reageert ze nog of kan je achter contactgegevens komen!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 16:30

Mioux schreef:
Daarom vraag ik me ook af, zat exact dát dekje erbij of een look a like, dus wel zelfde kleur maar niet anky.

Dat de verkopende partij niet reageert is wel apart. Of ze is op vakantie of nog geen mail gelezen. Weet niet hoe lang ze al niet gereageerd heeft

Er zat echt geen dekje bij wat erop leek, of eentje die dezelfde kleur heeft.
Mail had ik op 14-04 gestuurd.

Heb de partij overgekocht voor € 20,- excl. niet een enorm bedrag natuurlijk, maar ze had me nog gezegd dat ze gewoon graag alles in 1 koop weg wou doen, dus mijn gedachte was dat ze het gewoon liever kwijt was dan rijk incl dat Anky dekje, omdat er ook een QHP pad tussen zat en BR dekje (ook wel wat duurdere merken)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:36

Ailill schreef:
Gelukkig maak jij nooit een fout *\o/*

:?
wat een vreemde opmerking. Graag zie ik de quote van de tekst waarin ik zeg dat ik nooit fouten maak.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:39

stond er geen nummer bij de advertentie ofzo anders bellen wij op bokt kunnen ook niet veel voor je doen. wij kunnen niet opeens dat verkeerde dekje omtoveren in het goeie dekje. en misschien was het wel een fout dat ze de verkeerde erbij had gedaan niet iedereen kijkt heel vaak op der mail. en watvoor soort dekje heb je dan gekregen inplaats van de anky?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:42

klopte de rest van de dekjes wel ???

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:42

Wat onwijs vervelend zeg.
Maar ik ben bang dat je er niet heel veel mee kan, ik zou sowieso een melding maken bij Marktplaats hierover.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 16:45

Ik weet in elk geval haar naam (volledig) dus kan haar ook proberen te benaderen via andere mogelijkheiden.
Had op Bokt de oproep geplaats omdat ik niet echt zeker wist of er iets was wat ik kon doen en wat er eventueel aangedaan kan worden.

Rest van de dekjes klopt wel!
De ANKY is gewoon is omgewisseld met een andere, want heb alles op de foto nagelopen met de dekjes die ik had ontvangen.
Laatst bijgewerkt door Drico op 29-04-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:46

Hier kan je verder echt niets aan doen, zelf ben ik een keer op gelicht voor 200,- aangifte gedaan, verschillende meldingen etc. gedaan maar er word gewoon écht niets gedaan en je hoort er ook nooit meer wat van.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:47

Drico schreef:
Ik weet in elk geval haar naam (volledig) dus kan haar ook proberen te benaderen via andere mogelijkheiden.
Had op Bokt de oproep geplaats omdat ik niet echt zeker wist of er iets was wat ik kon doen en wat er eventueel aangedaan kan worden.

De rest van de dekjes klopt wel!
Waarschijnlijk dat de ANKY gewoon is omgewisseld met een andere.

dan stuur je haar toch via facebook verzoek/berichtje het kan ook gewoon perongeluk gebeurd zijn hoor omdat het maar 1 dekje is.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 16:51

renskesanne schreef:
Drico schreef:

De rest van de dekjes klopt wel!
Waarschijnlijk dat de ANKY gewoon is omgewisseld met een andere.

dan stuur je haar toch via facebook verzoek/berichtje het kan ook gewoon perongeluk gebeurd zijn hoor omdat het maar 1 dekje is.

Heb haar nu inderdaad ook via FB een berichtje gestuurd, ze heeft 1 gemeenschappelijke vriend met mij dus heb haar gelukkig wel kunnen vinden.