Gala: help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:23

Ow ik heb een flashback naar een aantal jaar terug.

Hier ook een tomboy (alleen dan een kleintje van 1,60cm :Y)
Heb zelfs mijn diploma opgehaald in rij-kleding, had zelfs chaps en sporen nog aan _O- Stond erg leuk op de eind-foto tussen alle "net geklede" mensen :=

Ik ben met een aantal vriendinnen internet opgedoken (bonprix etc) waar ik goedkope jurken kon bestellen en vooral terug sturen. En dan dom gaan passen en een foto van jezelf maken, toen kwam ik een jurk tegen waar ik me wel redelijk in voelde en hij stond ook nog best leuk.

Na het gala meteen weer de spijkerbroek aangedaan maar soms als ik in een gekke bui ben trek ik het jurkje weer eens aan. Ik overweeg zelfs mocht ik ooit gaan trouwen om een trouwjurk aan te trekken.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 11:23

Selina schreef:
Loolotte schreef:
Klinkt misschien stom maar ik zou eerst informeren wat überhaupt mag. Bij ons op school zijn de meiden gewoon verplicht om in jurk te komen, anders laten ze je gewoon niet binnen. Nou is natuurlijk niet elke school even streng maar zou het wel even navragen.

Wat een belachelijke regel :=
Al wilt iemand in hoody en jeans, diegene z'n keuze.

@TS: En een zwart, simpel jurkje dan?

Bij ons is het wel de bedoeling dat je chique gekleed bent, maar onze school staat heel erg open voor alle soorten geaardheden en de daarbij komende kledingstijlen. Dat is dan ook de reden dat ik bang ben dat er van alles gedacht gaat worden over me, terwijl ik hetero ben.

Ik ben nu even aan het kijken op bonprix en kwam deze tegen: http://www.bonprix.nl/product/halterjur ... 078/#image
vind de lichtblauwe het mooist maar die is al uitverkocht in mijn maat. Heb wel twee jurkjes in m'n winkelmandje zitten die ik ga bestellen om te wennen deze vakantie :D

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:24

Klinkt misschien gek maar een korte broek onder je jurkje dragen? Zo deed ik het aan het begin ook dan heb je niet het gevoel dat je echt in een jurkje loopt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:26

kevertje04 schreef:
Bij ons is het wel de bedoeling dat je chique gekleed bent, maar onze school staat heel erg open voor alle soorten geaardheden en de daarbij komende kledingstijlen. Dat is dan ook de reden dat ik bang ben dat er van alles gedacht gaat worden over me, terwijl ik hetero ben.

Ik ben nu even aan het kijken op bonprix en kwam deze tegen: http://www.bonprix.nl/product/halterjur ... 078/#image
vind de lichtblauwe het mooist maar die is al uitverkocht in mijn maat. Heb wel twee jurkjes in m'n winkelmandje zitten die ik ga bestellen om te wennen deze vakantie :D

Oh wow, die is mooi!
Heb je ooit op hakken gelopen? Zo nee, sleehak of ballerina's zijn ook vrouwelijk en lopen beter :P

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 11:30

maaaikkee schreef:
Klinkt misschien gek maar een korte broek onder je jurkje dragen? Zo deed ik het aan het begin ook dan heb je niet het gevoel dat je echt in een jurkje loopt.

Dat is nog best een idee. Als m'n jurk lang genoeg is, ga ik dat proberen.

Selina schreef:
kevertje04 schreef:

Oh wow, die is mooi!
Heb je ooit op hakken gelopen? Zo nee, sleehak of ballerina's zijn ook vrouwelijk en lopen beter :P

Heb geloof ik eens laarsjes gehad met een hak van 4cm. Daar kon ik op zich best op lopen maar ik voelde me zó lang :') Ballerina's en sleehakken vind ik eigenlijk vooral heel lelijk :o Maar misschien moet ik m'n standaard even opzij zetten als het gewoon goed staat.

Eloya

Re: Gala: help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:33

Ik bestel mijn jurkjes altijd bij bonprix
Ik voelde mij ook nooit goed in jurkjes omdat ik wat voller ben maar bij bonprix heb ik al 4 jurken gehaald :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:36

kevertje04 schreef:
Heb geloof ik eens laarsjes gehad met een hak van 4cm. Daar kon ik op zich best op lopen maar ik voelde me zó lang :') Ballerina's en sleehakken vind ik eigenlijk vooral heel lelijk :o Maar misschien moet ik m'n standaard even opzij zetten als het gewoon goed staat.

Of bohemian style: blote voeten :P

Ach, ik zie mensen ook wel eens hun all stars eronder doen. Vind het zelf minder, maar ieder z'n ding.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:37

misschien kan je voor een gewoon lang kleed gaan? ikzelf draag ook altijd jeans (dan wel skinny met een vrouwelijk (meestal roze) bovenstuk). en ik ben vorige maand naar mijn gala geweest in een lang roze kleed, mijn 2e optie was een lange zwarte! stond echt heel leuk en je kon er lekker ballerina's onder dragen!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:40

Selina schreef:
kevertje04 schreef:

Of bohemian style: blote voeten :P

Ach, ik zie mensen ook wel eens hun all stars eronder doen. Vind het zelf minder, maar ieder z'n ding.

Mooi sandaaltje met wat blingbling is ook sjiek en wat minder lomp dan een ballerina...

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 11:41

Zoe_97 schreef:
misschien kan je voor een gewoon lang kleed gaan? ikzelf draag ook altijd jeans (dan wel skinny met een vrouwelijk (meestal roze) bovenstuk). en ik ben vorige maand naar mijn gala geweest in een lang roze kleed, mijn 2e optie was een lange zwarte! stond echt heel leuk en je kon er lekker ballerina's onder dragen!

Ik ben niet zo thuis in de jurkentermen dus bij lang kleed zie ik mezelf met een tapijt over me heen :')

Het eerste 'wenjurkje' is besteld: http://www.dressesonly.nl/jurk-arcade-lapis-yas.html

Zal ik van deze: http://www.bonprix.nl/product/halterjur ... 078/#image de donkerblauwe bestellen of wachten op de lichtblauwe?

edit: dit was overigens de jurk die ik eerder had besteld: https://www.zalando.nl/swing-cocktailju ... e-k11.html

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:44

Ken je gevoel, ik voel me ook ongemakkelijk op hakken met mijn 1.86, dus draag ze nooit. Zelfde voor jurken/rokjes. Toch wilde ik wel graag een trouwjurk aan op onze grote dag. Niemand had het verwacht van mij, toch heb ik me die dag totaal niet ongemakkelijk gevoeld, de jurk zat als gegoten en had totaal niet het gevoel dat ik m aanhad. Dat maakte het hele verschil! Heb m nog steeds trouwens...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:45

Houdt er rekening mee dat bon prix niet altijd sjieke/mooie stofjes gebruikt & vaak wat kleiner valt. Zalando, H&M en Esprit hebben op dit moment hele mooie jurken in de collectie. Deze webshops zijn ook heel makkelijk met bestellen en retourneren :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:46

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:46

Die van zalando kan ik goed snappen dat je je daar niet prettig in voelde, ik zou bang zijn dat ik de hele tijd aan het hijsen ben om m op de juiste plaats te houden. Die andere 2 zijn leuk! vooral die halter van bonprix en dan in donkerblauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:50

Ik heb twee jaar terug ook gala gehad en moest dus ook in jurk... Ik heb uit alle jurkjes de minst verschrikkelijke gekocht.

Ik ben gek op lage shirtjes etc. dus ik had bedacht om een jurkje aan te doen met een lage hals. Hij moest niet afzakken, dus bandjes, ik moest me er vrij in voelen maar het moest geen juten zak worden, dus strak boven en wijd onder, en hij moest niet lang zijn, dus hij kwam tot net boven mijn knie. Oh ja; en ik vond het zonde om er een aan te trekken die ik nergens anders meer aan kon doen. Hij werd dus zwart.

Ik draag nog steeds geen jurken maar dit jurkje vind ik erg leuk. Hij is te chique voor 'gewoon' en toch hangt hij nog in de kast.

http://nelly.com/eu/womens-fashion/clot ... 600180-14/

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 11:54

Doubtless schreef:
Houdt er rekening mee dat bon prix niet altijd sjieke/mooie stofjes gebruikt & vaak wat kleiner valt. Zalando, H&M en Esprit hebben op dit moment hele mooie jurken in de collectie. Deze webshops zijn ook heel makkelijk met bestellen en retourneren :)

Ging ik ook niet vanuit voor die prijs :)

Danique schreef:
Ik heb twee jaar terug ook gala gehad en moest dus ook in jurk... Ik heb uit alle jurkjes de minst verschrikkelijke gekocht.

Ik ben gek op lage shirtjes etc. dus ik had bedacht om een jurkje aan te doen met een lage hals. Hij moest niet afzakken, dus bandjes, ik moest me er vrij in voelen maar het moest geen juten zak worden, dus strak boven en wijd onder, en hij moest niet lang zijn, dus hij kwam tot net boven mijn knie. Oh ja; en ik vond het zonde om er een aan te trekken die ik nergens anders meer aan kon doen. Hij werd dus zwart.

Ik draag nog steeds geen jurken maar dit jurkje vind ik erg leuk. Hij is te chique voor 'gewoon' en toch hangt hij nog in de kast.

http://nelly.com/eu/womens-fashion/clot ... 600180-14/

Die vind ik leuk, maar die zal voor mij echt veel te kort zijn helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:07

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:16

Broekrok met stoere corsettop

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:54

Of een jurk je mooi staat valt of staat volledig met de vorm van de jurk en vorm van jouw lijf. En met de kleuren die je kan hebben.
Ik hou erg van jurken maar weet bv dat a-lijn jurken mij verschrikkelijk staan. Ik moet kokerjurken hebben of gewoon rechte. Tot boven de knie want lang staat me ook niet.
Het is echt een kwestie van verschillende modellen proberen :) er is altijd wel een jurk die jou mooi staat en waar je je prettig in voelt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 01:55

PB Bokker Saskiaatje eens. Die zat 100 jaar geleden ook met dat probleem. Mijn hart huilt nog steeds om de gemiste kans van Sas in een jurk, maar goed.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 11:42

Ik ben donderdag naar de Galazaak in Amersfoort geweest en daar anderhalf uur gezeten tot ik een goede jurk had gevonden :) Bedankt voor de schop onder mn kont allemaal :Y) en voor alle tips!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:52

Het is gelukt dus? Nu willen we wel een foto van de jurk natuurlijk! :D

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:11

foto !!