Waar foto's af laten drukken (beste kwaliteit)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:49

Chantal, nee daar heb ik inderdaad geen ervaring mee, sorry!

Undefined,
Zo he, mijn mening is ook gebaseerd op ervaring net zo goed als de jouwe. Wat een veronderstellingen weer zeg... Het bewijs hangt ook gewoon in mijn kamer. :+

Hangt er natuurlijk wel af op welke manier je afdrukt. Heb je de foto's uit de automaat gehaald in een winkel of heb je ze op de website besteld? Ik twijfel namelijk op welke manier je een fotoboek hebt gemaakt. Kan ik er niet helemaal uithalen. ;)

Het gaat niet om hele stukken die ze eraf snijden, maar bij mij zeker wel een paar milimeter waardoor het net je foto kan verpesten. Ik kon niet eens bepalen wélk deel er dan afgesneden werd dus dat was erg jammer. Het waren maar foto's voor in mijn agenda (hangen nu in lijstjes op mijn kamer) dus erg belangrijk was het niet maar ik zou zeker niet weer bestellen.

Daarnaast moet je ook zeker denken aan de kleuren, de printers bij het kruidvat zullen zeker niet gekalibreerd worden waardoor de foto's er anders uit zien dan wanneer je ze op je beeldscherm bekijkt. ;)

Misschien vind ik wel heel andere dingen belangrijk dan jullie en vinden jullie dat niet zo'n probleem, maar ik (zeker als fotograaf) vind dat dus wel een probleem. Daarom zou ik het je ook echt afraden.

Steenbok12

Re: Waar foto's af laten drukken (beste kwaliteit)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 12:52

Ja de kleine millimeters kunnen net het verschil maken. Op de meeste foto's wil ik gewoon alles erop haha. Anders is het maken vna een digitaal foto boek toch beter als ik anders uit kom op 130,- al bij de duurdere sites of omdat ik grotere formaten krijg. Raar dat ze dat nog niet bedacht hebben om gewoon rasters te maken die je kan schuiven net als bij photo box. Kun je zelf bepalen wat er eventueel afvalt.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:53

ik bestel al mijn afdrukken via profotonet

prima prijs/kwaliteits verhouding en zie duidelijk verschil als ik er een van hun en een vd Hema ernaast leg

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:28

Je kan ook altijd in een bewerkingsprogramma je foto's bijsnijden in het gewenste formaat en dan afdrukken

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:36

ik drukte eerder losse foto's vaak af bij de AH, dat was prima kwaliteit.
Boeken laat ik drukken bij FotoGoed, heeeeeel erg tevreden over! Echt prachtig, wenskaarten ook. Makkelijke software, vaak leuke acties. Je hebt ook boeken waarbij je foto's over 2 pagina's naadloos ziet, hebben we ook al in een boek gedaan en resultaat was inderdaad echt top! Denk dat hun losse foto's ook prima zijn.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 14:15

Ik heb gekozen voor print things. De formaten varieeren van 10x13 tot 10x18. Ik ben erg benieuwd. Jammer van de verschillende formaten maar de kleinere zijn eigenlijk wel fijn ook met inplakken! Recenties zijn erg positief en met moederdag zijn er overal leuke aanbiedingen.