Koningsdag, de confrontatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:54

:(:)

Ook mijn antwoord op wat heb je gedaan is: niets.

Maar ik vind het wel lekker.
Vooral omdat ik in het dagelijks leven zoveel "moet".

Maar om je probleem voor volgend jaar op te lossen.
Hebben ze geen wedstrijden / leuke paarden activiteit op Koningsdag bij jou in de buurt?

Of organiseer zelf iets?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:57

Ik herken je ineens uit een ander topic...

Vooral je laatste post over die eigenaar van het paard dat je reed die voor jou ging bepalen hoe je moest zijn: je hebt last van een verlate pubertijd! Dat bedoel ik helemaal niet vervelend maar je posts duiden er voor mij op dat je momenteel heel erg aan het zoeken bent naar jezelf, naar je eigen identiteit. Je bent je oude ik aan het loslaten terwijl je nieuwe ik nog vorm moet krijgen. Bij zo'n transitie past het loslaten van oude vriendschappen. Die nieuwe dienen zich wel weer aan, zeker als je nieuwe ik steeds meer vorm krijgt. En daar ben je mee bezig. Komt goed! (En Koningsdag is highly overrated anyway :D.)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:01

purny schreef:
Hier nog een. Ik woon een steenworp van het centrum van den haag af. Pas m'n huisje gekregen. Maar niemand die langs komt om het te bekijken. Dan heb ik ook de energie niet meer om mensen uit te nodigen.

Koningsdag zie ik meer als een scheinheilige boel. Heel Nederland is naar de verdoemenis en die knakker maar gezellig doen.

Vrienden heb ik niet. Helemaal niet. Nooit niet. Pas in een relatie gestapt maar moet nog wennen aan het idee. Hij is er dus ook niet.

Tja, met zo'n instelling wordt het ook lastig..
Soms moet je zelf nou eenmaal iets meer initiatief nemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:01

Ik ken je situatie en snap helemaal hoe rot je je voelt, maar je bent echt zelf de enige die er wat aan kan veranderen.

Heb je weinig vriendinnen in de buurt? Maak er dan werk van! Haal oude vriendschappen uit het slop (oud-klasgenootjes? oud-stalgenootjes?), ga dingen doen waar je nieuwe mensen leert kennen met dezelfde interesses (cursus? vrijwilligerswerk?), organiseer een bokt-meeting :D En vriendinnen die ver weg wonen, toch plannen om dingen te gaan doen samen!
Dat is in elk geval wat ik gedaan heb, en ik ben nu eerder té druk met sociale dingen dan dat ik niemand heb om mee op pad te gaan, en dat was eerst echt wel anders...

Enne, zoveel mensen die niks doen met koningsdag hoor, daar kijken ze je op je werk echt niet raar over aan :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:03

Ja heel herkenbaar. Heb ook wel wat vriendinnen maar wonen of ver weg of moesten werken. Sinds ik nu alleen woon voel ik me sowieso heel erg alleen. Ik ben ook geen feestbeest en ga eigenlijk nooit uit. Als je wil kunnen we wel eens wat afspreken hoor maarja ik woon in Rotterdam

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:03

Ik begeef mij óók graag onder de mensen, ben een zeer sociaal dier ts :) maar als ik alleen over de vrijmarkt loopt, ben ik niet alleen; zijn zoveel mensen om mij heen :) als ik alleen voor een podium sta te genieten van de muziek, staan er om mij heen ook genoeg mensen die hetzelfde doen. T is maar net hoe je er zelf tegenover staat :)

Alhoewel ik helemaal alleen zoals bv een buitenrit en niemand tegenkomen ook wel eens heel prettig vind na een drukke periode.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:06

Judass schreef:
purny schreef:
Hier nog een. Ik woon een steenworp van het centrum van den haag af. Pas m'n huisje gekregen. Maar niemand die langs komt om het te bekijken. Dan heb ik ook de energie niet meer om mensen uit te nodigen.

Koningsdag zie ik meer als een scheinheilige boel. Heel Nederland is naar de verdoemenis en die knakker maar gezellig doen.

Vrienden heb ik niet. Helemaal niet. Nooit niet. Pas in een relatie gestapt maar moet nog wennen aan het idee. Hij is er dus ook niet.

Tja, met zo'n instelling wordt het ook lastig..
Soms moet je zelf nou eenmaal iets meer initiatief nemen :)

Geloof mij. Als je altijd zelf initiatief moet nemen dan ben je er gewoon mee klaar.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:06

Dan zijn die vrienden ook geen echte vrienden denk ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 15:09

Jeetje, ik wil graag iedereen beantwoorden, maar dat valt niet mee!! Wat een hoop reacties, hoe naar ik het ook vindt dat meerdere mensen zich zo rot voelen, ik ben blij dat ik niet de enige ben.

Evelienn28: Sterkte ook voor jou, hopelijk komt er een dag dat je dit probleem niet meer hebt!

Melody7: Feitelijk mag ik me gelukkig prijzen dat ik gezond ben, en dat doe ik ook. Ik kan me voorstellen dat dit voor jou ook confronterend is! Sterkte met je ziekte. Hopelijk komt er ooit een medicijn dat je kan genezen!

Eleionomae: Bedankt voor het lieve aanbod!!

Kelly92: Het derde wiel aan de wagen zijn is ook nooit een leuk gevoel nee. Ik ken dat gevoel wel van toen ik nog die twee vriendinnen had. Maar misschien was dat meer omdat ik ruim een kop groter was.

Shadow0: Klopt inderdaad wat je zegt, maar ik ben ook heel erg eerlijk. Ik spreek het het liefst gewoon uit. Alleen zijn is niet vreemd, maar ik vind het gewoon saai. Als ik alleen naar Divoza ga, is er ook geen reet aan. Dan pas ik een paar rijbroeken bijvoorbeeld en na twee geef ik het op want mijn maat is er toch weer niet. Ja, dan ben ik weer erg positief ingesteld. :+ *not*

Ess_Ramona: Jouw aanbod is niet minder lief! Dankjewel! Helaas is het inderdaad wat ver. Een frisse neus zou ik op stal kunnen gaan halen, maar doe ik maar niet, ik heb vandaag vrijgepland. Dat moet voldoende zijn.

Kimberly1995: Die situatie ken ik dan juist weer van de andere kant. Met de oude vriendin die geen vriendin meer is. Ik hou van grote groepen en gezelligheid. Zij was als de dood dat ik dan geen oog meer voor haar had en ze alleen zou zijn. Maar daar ben je zelf bij, je kan ook met iemand anders uit zo'n groep gaan kletsen. Maar ik snap dat het vorig jaar geen leuke situatie was hoor, tjonge, afspraak is afspraak. Je had ook met z'n drieën wat later kunnen gaan. En Amsterdam met Koningsdag, volgens mij retedruk!

Schuur: Dat bekaf zijn herken ik wel, na een zaterdagmiddag op stal ben ik ook vaak erg moe. Maar in een onbekende omgeving in je eentje gaan stappen lijkt me nog veel moeilijker dan mijn situatie. Ik heb nota bene een kroeg tegenover mijn huis. Hopelijk gaat het voor jou ook beter worden!

Robin: Jammer he, dat de meivakantie alleen voor leerlingen en leraren is :( Dat had het voor mij ook veel eenvoudiger gemaakt. Maar jij bent morgen in ieder geval weer fit! En ik ook! :D

Purny: Volgens mij overdrijf je een beetje. Nederland is niet verdoemt en we profiteren allemaal van Koningsdag als we dat willen. Ja, vreselijk zo'n vrije dag. Nee, ik lieg. Ik vind een vrije dag heerlijk, ik had alleen gehoopt dat ik het anders had kunnen invullen. Zoals eerder vuurneon zegt: Bekijk het ook van de positieve kant!

Amoj: Precies wat jij zegt. Hoewel ik best een relatie wil, zou ik niet weten hoe. Ik rij twee paarden die op een kwartier rijden van mijn huis staan, ik werk 32 uur per week en ik heb een project waar ik mee bezig ben. En dan nog wat andere dingen. Hoe moet je in godsnaam een relatie onthouden met zoveel drukte? :P Maar op dit soort dagen... Denk ik met heimwee terug aan Koninginnedag 2008 toen ik verkering had. Wat was het gezellig!

Geerte: Voor jou is het stappen vandaag een verplicht nummertje? Dat is ook niet leuk zeg... :(:)

_Natasja_: Hier geen paardenactiviteiten vandaag. Helaas, had graag een wedstrijd gereden vandaag. Maar dat doen we over anderhalve week weer. Was vroeger hier wel altijd een Koninginnedagconcours. Ik doe het liefst altijd iets, stil zitten is niet mijn beste vak. ;) Straks maar even mijn de administratie van mijn zusje aan de gang. Doe ik in ieder geval nog iets nuttigs!

Maflinger_S: Ik denk niet dat je er ver naast zit!! Tranen springen me in de ogen, gewoon fijn om zoiets te lezen. Maar dat paardenmens ben ik al 3 jaar weg hoor... Lief!

Blijheid: De tijd he, dat is zo lastig. Ben best een druk baasje. Maar ik maak nu even tijd voor het probleempje dat ik nu ondervind. Even erkenning voor mezelf. Dat zijn dingen die we niet moeten vergeten, onszelf. Mijn collega's zijn 2 en 4 jaar jonger dan ik. Dus die kijken me er wel raar op aan hoor :P Vooral ook omdat ze mij het geluk gunnen. Zijn als broers voor me.
Maar ik hoop dat ik binnenkort ook mag ervaren wat jij ervaart!

Lootje1991: Lief aanbod! Of het er van komt maakt niet uit, ik waardeer het alleen al enorm dat mensen dit aanbieden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 15:10

vuurneon schreef:
Ik begeef mij óók graag onder de mensen, ben een zeer sociaal dier ts :) maar als ik alleen over de vrijmarkt loopt, ben ik niet alleen; zijn zoveel mensen om mij heen :) als ik alleen voor een podium sta te genieten van de muziek, staan er om mij heen ook genoeg mensen die hetzelfde doen. T is maar net hoe je er zelf tegenover staat :)

Alhoewel ik helemaal alleen zoals bv een buitenrit en niemand tegenkomen ook wel eens heel prettig vind na een drukke periode.

Zoals de waard is he ;)
Als ik ergens ben en iemand staat in z'n uppie vooraan denk ik daar ook over na, weliswaar gemengd gedachtegoed. Misschien omdat ik zelf te onzeker ben om het te doen. Ach, laat dat misschien maar weg!
Alleen op buitenrit doe ik sowieso nooit _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:16

Te weinig prioriteit of te weinig tijd :o
Als je wel volop paardrijd, wedstrijden rijd, met leuke collegas samenwerkt, project doet...kom je toch heel wat mensen tegen. Kans genoeg om eens te kijken of je contact met iemand kan uitbouwen naar een vriendschap :) Gewoon durven de eerste stap te zetten!

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:20

Als ze mij op het werk vragen wat ik op zulke dagen gedaan heb is mijn antwoord ook altijd "geen ene kloten"
Mijn 2 vrienden zijn beiden druk met zichzelf, de een heeft net een vriendinnetje en de ander kan elk moment pappa worden dus opzich is het ook nog wel te begrijpen dat ze niet met mij willen terras hangen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 15:20

Blijheid schreef:
Te weinig prioriteit of te weinig tijd :o
Als je wel volop paardrijd, wedstrijden rijd, met leuke collegas samenwerkt, project doet...kom je toch heel wat mensen tegen. Kans genoeg om eens te kijken of je contact met iemand kan uitbouwen naar een vriendschap :) Gewoon durven de eerste stap te zetten!

Oooh op dat vlak zit het sociaal inderdaad wel goed!
In de afgelopen 3 jaar heb ik ontzettend veel mensen leren kennen, ook echt wel vriendschappen opgebouwd. Sinds een dik half jaar rij ik bij een nieuwe stal waar onwijs leuke meiden rijden. Dat is echt wonderbaarlijk gezellig, past perfect bij mij. Degene die mij hier naartoe heeft verwezen is ook een beetje mijn goede fee wat de paardenwereld betreft.
Ik werk in een mannenwereld, mijn kapster is de vriendin van een van mijn collega's, erg leuk! En dat project hoop ik vooral op professioneel vlak iets uit te gaan halen.

Dus wat dat betreft is die eerste stap wel gezet!

Oude kennissen uit de vergetelheid halen voelt voor mij altijd een beetje dubieus. Ben dan bang dat ze het gevoel krijgen dat ze nu ineens wel goed genoeg zijn. Nu ik verder niets heb. Daar heb ik een hekel aan, dat gevoel wil ik mensen niet geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 15:21

BarryPlopper schreef:
Als ze mij op het werk vragen wat ik op zulke dagen gedaan heb is mijn antwoord ook altijd "geen ene kloten"
Mijn 2 vrienden zijn beiden druk met zichzelf, de een heeft net een vriendinnetje en de ander kan elk moment pappa worden dus opzich is het ook nog wel te begrijpen dat ze niet met mij willen terras hangen :')

Aangezien ik in een mannenwereld werk, ga ik dat ook maar zeggen _O-

Lijkt me wel vervelend, maar volgens mij denken jullie mannen daar lang zo erg niet over na als wij vrouwen. :+ Stelletje zeikwijven dat we ook zijn wat dat soort dingen betreft :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:24

Heel rot dat je je zo voelt TS :(:)

Maar als je telkens een excuus 'verzint', hoewel dat voor jou geen excuus is en waarschijnlijk veel leuker dan weer eens afspreken met iemand die jou voor jouw gevoel een tweede keus vindt, (ik doel nu op dat je met Koningsdag een paard te reden kreeg en dus niet meeging met een vriendin) dan hebben die vriendinnen misschien wel het idee dat je gewoon niet wil afspreken. In jouw ogen hebben die afzeggingen hele goede redenen, maar voor hun zijn het waarschijnlijk 'smoesjes'. En eerlijk, als iemand eigenlijk altijd 'nee' zegt op een aanbod om iets te gaan doen, dan zou ik daar na een tijdje echt klaar mee zijn. Omdat het dan voor mij ook zou voelen alsof die persoon niks met mij wil afspreken. Misschien voelen jouw vriendinnen zich ook zo.

Ga anders eens praten met je zusje, of ze uit medelijden aanbiedt dat je mee op stap kan
Of trommel een keer al je oude vrienden op en een organiseer een barbecue, wie weet gaan jullie daarna wel weer vaker afspreken.

Succes, het is niet fijn om je zo te voelen maar bij de pakken neerzitten helpt ook niet. Misschien is er vlak bij jou wel een bevrijdingsfestival op 5 mei? Misschien vind je dat ook leuk en kan je je vrienden optrommelen om mee te gaan.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:29

Mwa paar jaar terug werd ik ook vaak "vergeten" door mijn vrienden, als hun dan wat gingen doen werd ik maar niet gevraagd omdat ik toen net ontslagen was en waarschijnlijk toch geen geld had,
toen werd het oud en nieuw en zouden beide heren mij bellen om af te spreken alleen werd ik nooit gebeld en de week erna appen ze doodleuk of we nog een biertje gingen doen bij mij thuis :=
Heb ja gezegd en heb die avond de mannen maar even goed duidelijk gemaakt hoe ik er over dacht, sinds die tijd gaat het wel een stuk beter

Maar mannen zijn er inderdaad vaak wel makkelijker in maar het is voor niemand leuk, man of vrouw

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 15:30

Niece schreef:
Heel rot dat je je zo voelt TS :(:)

Maar als je telkens een excuus 'verzint', hoewel dat voor jou geen excuus is en waarschijnlijk veel leuker dan weer eens afspreken met iemand die jou voor jouw gevoel een tweede keus vindt, (ik doel nu op dat je met Koningsdag een paard te reden kreeg en dus niet meeging met een vriendin) dan hebben die vriendinnen misschien wel het idee dat je gewoon niet wil afspreken. In jouw ogen hebben die afzeggingen hele goede redenen, maar voor hun zijn het waarschijnlijk 'smoesjes'. En eerlijk, als iemand eigenlijk altijd 'nee' zegt op een aanbod om iets te gaan doen, dan zou ik daar na een tijdje echt klaar mee zijn. Omdat het dan voor mij ook zou voelen alsof die persoon niks met mij wil afspreken. Misschien voelen jouw vriendinnen zich ook zo.

Ga anders eens praten met je zusje, of ze uit medelijden aanbiedt dat je mee op stap kan
Of trommel een keer al je oude vrienden op en een organiseer een barbecue, wie weet gaan jullie daarna wel weer vaker afspreken.

Succes, het is niet fijn om je zo te voelen maar bij de pakken neerzitten helpt ook niet. Misschien is er vlak bij jou wel een bevrijdingsfestival op 5 mei? Misschien vind je dat ook leuk en kan je je vrienden optrommelen om mee te gaan.

Ik denk zeker dat je gelijk hebt. Het voorval waar jij op doelt was overigens in 2011, toen er nog Koninginnedag werd gevierd :P Ik studeerde nog, mijn vriendinnen woonden in de stad en lieten weinig van zich horen. De vriendschap lag sowieso al niet meer heel lekker hoor. Maar ik heb absoluut mijn eigen aandeel er in gehad. Mijn eeuwige onzekerheid heeft de vriendschap echt niet beter gemaakt, mijn eeuwige liefdesverdriet over dat vriendje in 2008 hielp ook niet echt mee. Zoals ik later ook al zei, of ik die iemand de schuld mag geven weet ik niet, maar ik weet wel dat iemand ontzettend lang voor mij heeft bepaald hoe ik moest leven en hoe ik moest zijn. En dat zorgde voor enorm veel onzekerheid bij mij. Dus ging ik andere mensen testen. In 2008 dat vriendje ook, die liep ik constant te testen. Arme jongen. :+

Dus nee, ik heb het ze zeker niet makkelijk gemaakt :P Mijn gevoel was voor hun niet te begrijpen. Terwijl mijn beste vriendin er in al die jaren wel voor me is geweest.

Een bbq organiseren voor die oude vriendengroep doe ik niet, ik weet niet eens meer wie er allemaal deel van uitmaken. Maar met mijn zusje praten vind ik wel een goed idee!

Op 5 mei is hier in het dorp een evenement, misschien ga ik inderdaad ook nog wel wat regelen voor een festival. Ook nooit verkeerd :) Even afhankelijk van dat dorpsevenement.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 15:33

BarryPlopper schreef:
Mwa paar jaar terug werd ik ook vaak "vergeten" door mijn vrienden, als hun dan wat gingen doen werd ik maar niet gevraagd omdat ik toen net ontslagen was en waarschijnlijk toch geen geld had,
toen werd het oud en nieuw en zouden beide heren mij bellen om af te spreken alleen werd ik nooit gebeld en de week erna appen ze doodleuk of we nog een biertje gingen doen bij mij thuis :=
Heb ja gezegd en heb die avond de mannen maar even goed duidelijk gemaakt hoe ik er over dacht, sinds die tijd gaat het wel een stuk beter

Maar mannen zijn er inderdaad vaak wel makkelijker in maar het is voor niemand leuk, man of vrouw

Oh dat is echt niet tof... Nooit geweten dat mannen ook zo met elkaar om konden gaan... Het verbaast me eigenlijk best wel...

Urbanus

Re: Koningsdag, de confrontatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:36

Zie je nou gewoon dat je volgend jaar naar Alkmaar moet gaan. Ik ben 1,72 en al mijn vriendinnen zijn langer dan ik. Er zit hier iets in het water denk ik, maar ik drink dus nooit water...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 15:40

lieveli schreef:
Zie je nou gewoon dat je volgend jaar naar Alkmaar moet gaan. Ik ben 1,72 en al mijn vriendinnen zijn langer dan ik. Er zit hier iets in het water denk ik, maar ik drink dus nooit water...

_O-
_/-\o_

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:50

Herken het wel. En helemaal nu. Heb nooit super beel vrienden gehad en lig nu met een gebroken been thuis.

Mijn relatie is sinds 4 maanden over en was juist een beetje een eigen sociaal leven aan het opbouwen. Mijn oude 'vrienden' hebben me laten vallen na het stoppen van mijn relatie.

Maar dat opbouwen is nu extra moeilijk. Voel me best alleen thuis maar heb gelukkig een telefoon met whatsapp, Facebook en Tinder ( :') )

Succes en dit is niet in 1 dag op te lossen maar je kunt er wel aan werken voor volgend jaar.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:52

Grote kans dat je zusje zich elke keer van alles afvraagt voordat ze jou meevraagt (of het toch maar niet doet). Volgens mij kunnen jullie er alleen maar op vooruit gaan als jullie je verwachtingen of wellicht het gebrek daaraan eens naar elkaar uitspreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:03

volgens mij woon je niet zover bij mij vandaan. Ik kan me een deel van je verhaal goed voorstellen trouwens, maar hoe op te lossen? Tja beste stuurlui staan aan wal waarschijnlijk ect. En in woorden is alles zo makkelijk.

Beetje offtopic waarschijnlijk en doe met de uitnodiging wat je wil: 22 mei met flinke pink ga ik op stap met een stel open, spontane en wat oudere vrienden die allemaal gek van paarden zijn. Als je zin hebt roep je maar! Eventueel bob service zit er bij in als je wil ;) maar voel je niet verplicht, wat mij betreft haak je last minute aan.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:08

Heel herkenbaar! Mijn ouders zijn naar Oostenrijk geïmmigreerd maar ik heb een Nederlandse vriend waar ik nu ben. Heb hier dus ook geen vrienden en zijn vrienden ken ik niet want dat wil hij niet. Dus zit hier nu ook maar alleen want ik krijg daar dus telkens ruzie over als we hier zijn!

Winged

Re: Koningsdag, de confrontatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:11

Herkenbaarheid ten top :D Alleen in mijn geval is de vriendengroep grotendeels.... getrouwd... Met kinderen... En daar sta je dan als 26 jarige vrijgezel :))

Janine, ik woon in Assen en als ik nu naar Groningen ga ben ik er rond 5 uur. Drankje doen dan maar?