Prinses Amalia naar school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:07

Keet schreef:
Haar vader heeft ook gewoon een opleiding gevolgd hoor ;) dus denk dat zij ook gewoon een opleiding naar keuze mag gaan doen.

Hoewel ik mij af vraag of de familie het toejuicht als ze voor bioloog gaat studeren en 10 maanden in de jungle gaat zitten om daar de tropische variant van het pantoffeldiertje te gaan bestuderen en een proefschrift schrijft over hun voortplantingsgedrag. :D

Keet

Re: Prinses Amalia naar school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:08

Ik denk het wel :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:14

Ze kan nooit spijbelen.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:16

Het valt mij wel op dat geen lid van het koninklijk huis een VMBO advies krijgt. Zijn het zulke intelligente mensen dat ze allemaal naar het atheneum of gymnasium gaan en daarna allemaal universitair afstuderen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:20

Cryssie schreef:
Het valt mij wel op dat geen lid van het koninklijk huis een VMBO advies krijgt. Zijn het zulke intelligente mensen dat ze allemaal naar het atheneum of gymnasium gaan en daarna allemaal universitair afstuderen.

Dat zat ik mij ook al te bedenken... In de meeste families is er toch vaak wel eentje die minder makkelijk leert. Maar hier niet....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:26

Hihi lijkt me vooral grappig als je de mentor bent en dan oudergesprek hebt met maxima en willem :+ Hoewel, kan me ook voorstellen dat je dan net een tikkeltje zenuwachtiger bent dan bij andere ouders... :D

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:48

Palmera schreef:
Cryssie schreef:
Het valt mij wel op dat geen lid van het koninklijk huis een VMBO advies krijgt. Zijn het zulke intelligente mensen dat ze allemaal naar het atheneum of gymnasium gaan en daarna allemaal universitair afstuderen.

Dat zat ik mij ook al te bedenken... In de meeste families is er toch vaak wel eentje die minder makkelijk leert. Maar hier niet....

De Britse prinses Beatrice heeft bijvoorbeeld dyslexie, dus ook in de koninklijke families komen leerproblemen voor.
Maar ik begrijp wat je bedoelt, wat als je niet door kunt leren op universitair niveau? En daarmee bedoel ik niet minderbegaafd, maar een aardig MBO niveau waar helemaal niets mis mee is. Zou je dan minder geschikt zijn om staatshoofd te zijn?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:53

saskiakefie schreef:
Hihi lijkt me vooral grappig als je de mentor bent en dan oudergesprek hebt met maxima en willem :+ Hoewel, kan me ook voorstellen dat je dan net een tikkeltje zenuwachtiger bent dan bij andere ouders... :D

lijkt mij best grappig hoor :') :D

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:00

Palmera schreef:
Cryssie schreef:

vergeet niet dat de prinsesjes natuurlijk veel hulp krijgen bij het leren als dat nodig is, waardoor zij misschien toch wel vwo konden doen terwijl ze misschien wel havo advies had. waar een normaal gezin zich misschien 2 uur per week bijles kan vooroorloven kunnen zij als het ware 24/7 hulp inschakelen.

maar goed iQ blijft iQ en volgensmij is dat ook redelijk genetisch bepaald dus zo houden ze het natuurlijk ook in stand.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:41

Klas overslaan komt niet door bijles hoor ;)
Denk gewoon een slimme dame :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:51

Ze moet gewoon puber zijn , gewoon naar school kunnen . Gezellig met een veiligsheidsmannetje op fietsen , denk dat na een week de rust wel weer is wedergekeerd op school.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:52

Denk dat leden van het koningshuis wel dusdanig begeleid en getraind worden dat zij mee kunnen op hoog niveau wat opleiding studie aan gaat.
Denk toch dat het een ander milieu is als de gemiddelde Nederlander.
Of dat leuk is???
Of het goed is????
Ze kunnen denk ik niet anders.
Je kunt je toch ook niet voorstellen met;" Ik ben Prins Pils en kom van de timmerschool "

Hoe dat straks met Amalia gaat op school.....raar is het wel met al die sociale media en zo.
Ben blij dat ik in dat opzicht geen koningskind ben

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:57

AmoorM schreef:
Hallo,

Ik kwam net deze link op het internet tegen. http://www.omroepwest.nl/nieuws/14-01-2 ... are-school

Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat. Gaat zij net zo als andere kinderen gewoon op de fiets naar school? Met klas genoten om gaan in en buiten de school ect?

Lijkt mij dat er ook gewoon bewaking is in en rond de school?
Lijkt me ook niet dat leraren en mede leerlingen prinses tegen haar gaan zeggen.

Wat vinden jullie hier van?

Groetjes.

Toevallig stond er vandaag op de fb van het koninklijk huis een interview ter gelegenheid van de koningsspelen waarin Maxima vertelde dat zij de kinderen dagelijks op de fiets naar school en speelafsprakjes en de sport brengt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:04

Ik vraag me altijd af of er ook vriendinnen bij hun thuis mogen spelen of zal eerst de hele familie door een screening worden gehaald? Ben altijd benieuwd hoe ze wonen, zou er ook een game/loungeroom zijn?

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:10

Ik werk in Wassenaar en heb dus ook wat collega's met kinderen bij de prinsesjes op school/in de klassen en deze dames draaien gewoon net zo mee als de rest van de klas. Bij de ouderavond zijn het ook niet de koning. en koningin, maar gewoon de ouders van. Wel leuk dat dat in Nederland ook gewoon kan.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:16

Misschien maakt ze straks wel een account aan op bokt zonder dat wij het weten :P Krijgt de toekomstige koningin heel bokt over zich heen als ze iets verkeerds zegt _/-\o_

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:17

Esther43 schreef:
Misschien maakt ze straks wel een account aan op bokt zonder dat wij het weten :P Krijgt de toekomstige koningin heel bokt over zich heen als ze iets verkeerds zegt _/-\o_

net als normale kinderen :j :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:20

mag ze uberhoud wel een bokt account aanmaken? :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:22

LiannePuthzy schreef:
mag ze uberhoud wel een bokt account aanmaken? :')

alleen onder de schuilnaam marieke van der laan (sorry als iemand hier zo heet haha) en alleen als er iemand bij zit mag ze erop <<) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:25

Bewaker straks bokt verslaafd :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:26

of ze verteld dat ze Amalia is en krijgt half bokt over zich heen want 'penny account' enzo. :+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:26

lor1_1984 schreef:
of ze verteld dat ze Amalia is en krijgt half bokt over zich heen want 'penny account' enzo. :+

en dan komen we erachter dat het echt zo is en dan krijgen we alle bewakers over ons heen _O-

maar stiekem ben ik amalia <<) :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:28

Palmera schreef:
Keet schreef:
Haar vader heeft ook gewoon een opleiding gevolgd hoor ;) dus denk dat zij ook gewoon een opleiding naar keuze mag gaan doen.

Hoewel ik mij af vraag of de familie het toejuicht als ze voor bioloog gaat studeren en 10 maanden in de jungle gaat zitten om daar de tropische variant van het pantoffeldiertje te gaan bestuderen en een proefschrift schrijft over hun voortplantingsgedrag. :D

En wat zou mis mee zijn >;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:29

dat ze miss verongelukt of ontvoerd word als ze even bewakingloos is ofzo

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:35

Ailill schreef:
Palmera schreef:

En wat zou mis mee zijn >;)

Waar staat dat ik zeg dat er iets mis is met de opleiding tot tropisch-pantoffeldiertje deskundige?