Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Iris82 schreef:Ik snap heel goed dat je bloedlink bent op je moeder. Ik zou het ook zijn.
Hoop dat je zoontje snel weer opknapt. Fijn dat je zoveel steun hebt van je vriendin.
Rocamor schreef:Jeetje wat vervelend voor je ventje. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop.
Geen idee overigens waar je moeder stond, toen je zoontje viel, maar ik zou "onder" je zoon hebben gestaan met traplopen. En hoe oud is je zoontje?
Maar ik vraag me wel af, ben je eigenlijk boos op je moeder of boos op jezelf? Een ander kun je niet veranderen (jouw moeder dus) en als zij jou (en evt nog andere kinderen) heeft opgevoed zoals ze nu met je zoontje omgaat, dan snap ik haar redenatie wel. Je geeft aan dat je al meerdere keren discussies hebt gehad met je moeder over haar manier van omgaan met haar kleinkind. Dan had je ook kunnen beslissen dat je moeder niet in haar eentje met jouw kindje mag omgaan. Om een bepaalde reden heb je dat niet besloten, dus op wie ben je nou bozer? Je moeder, omdat ze hem zo van de trap liet gaan of op jezelf omdat je ervoor gekozen hebt je zoontje (ondanks je herhaaldelijke verzoeken) gewoon bij je moeder te laten?
Ik hoop dat je zoontje snel weer in orde is en dat je merrie snel mag bevallen van een mooi veulentje. Heel veel sterkte de komende tijd en success met verhuizen. Genoeg stress voor je, zo te lezen.
Hatchi schreef:Mijn zoon is 3.
Ben gewoon boos op mijn moeder omdat ik het van haar gewoon respectloos vind dat ze gewoon mijn manier van opvoeden niet respecteerde en dan zegt dat ik mij aanstel met mijn veiligheid.
Is toch geen rare vraag als ik haar herhaaldelijk vraag of ze zoon zou willen laten zitten als hij de trap af gaat en dat ze er voor wil staan zodat ze hem eventueel zou kunnen opvangen.
Is niet alleen met de trap, is met veel meer dingen dat ze het gewoon op haar manier doet terwijl het mijn zoon is.
Mijn vriend is inderdaad onderweg naar Nederland en heeft gewoon werk. Zelfstandige, komt eigenlijk al om in het werk. Maar vind het belangrijker om nu te komen.

dushi88 schreef:Rocamor schreef:Jeetje wat vervelend voor je ventje. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop.
Geen idee overigens waar je moeder stond, toen je zoontje viel, maar ik zou "onder" je zoon hebben gestaan met traplopen. En hoe oud is je zoontje?
Maar ik vraag me wel af, ben je eigenlijk boos op je moeder of boos op jezelf? Een ander kun je niet veranderen (jouw moeder dus) en als zij jou (en evt nog andere kinderen) heeft opgevoed zoals ze nu met je zoontje omgaat, dan snap ik haar redenatie wel. Je geeft aan dat je al meerdere keren discussies hebt gehad met je moeder over haar manier van omgaan met haar kleinkind. Dan had je ook kunnen beslissen dat je moeder niet in haar eentje met jouw kindje mag omgaan. Om een bepaalde reden heb je dat niet besloten, dus op wie ben je nou bozer? Je moeder, omdat ze hem zo van de trap liet gaan of op jezelf omdat je ervoor gekozen hebt je zoontje (ondanks je herhaaldelijke verzoeken) gewoon bij je moeder te laten?
Ik hoop dat je zoontje snel weer in orde is en dat je merrie snel mag bevallen van een mooi veulentje. Heel veel sterkte de komende tijd en success met verhuizen. Genoeg stress voor je, zo te lezen.
Ik ben het hier eigenlijk helemaal mee eens..
Schijnbaar heb je discussies met je moeder gehad over haar manier van omgaan en jou manier. Dan had je ook kunnen beslissen dat als het niet volgens jou manier ging ze gewoon niet alleen met je zoontje zou mogen zijn.
Vind het een beetje vreemd om nu je moeder als schuldige aan te wijzen..
Ongelukken gebeuren nu eenmaal met kleine kinderen, dit had ook jou of je partner/vriendin of weet ik wie kunnen gebeuren.
Ik hoop dat je zoontje snel opknapt en zich beter voelt
Liesje1611 schreef:Hallo, we hebben het hier over een kind van DRIE wat motorisch nog alles behalve capabel is om zichzelf goed op te vangen als hij een smak maakt. Die zou ik ook nooit alleen van de trap laten lopen, wat oma dus tegen willens en wetens wel heeft laten gebeuren. Ik zou woest zijn.
Sammie schreef:Hoi! Het gaat er niet om wat het kind doet als hij een smak maakt (wat overigens gewoon in een reflex gebeurd). Het gaat erom of een kind van 3 jaar een (enigsinds fatsoenlijke) trap op en afkomt. Zonder kans om te vallen..
Ik ken blijkbaar een hoop hoogbegaafde 2 en 3 jarigen..
.
.