Zoontje is gister van trap gevallen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:19

Beterschap voor je zoontje!

Ik begrijp niet dat als je moeder alles zo slecht doet, je daar bent gaan wonen. Je vvertrouwt haar blijkbaar toch genoeg om haar alleen te laten met hem. In mijn ogen is het dan ook niet terecht om zo met je moeder om te gaan nu.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:21

Pff wat heftig zeg.. Hopelijk komt het weer goed met je zoontje.

Kan me goed voorstellen dat je kwaad bent op je moeder, hoewel een ongeluk zo gebeurd kan zijn. Ik begrijp dat het de nalatigheid is waar je kwaad over bent en niet het ongeluk zelf. Ze zal er zelf ook enorm van geschrokken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:22

Alsof ts een keuze had. Zo te lezen is er een hoop aan de hand thuis. Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat alles goed komt.

En Goof, 'zomaar' in de auto stappen? Kind heeft een schedelbasisfractuur. En dat vind je geen goede reden? Really? Ik verbaas me elke dag weer. Onvoorstelbaar.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:23

TS heeft een zoontje wat ernstig gewond is. Dat komt door een ongeluk, maar het is wél een ongeluk waar TS al bang voor was en waar ze haar moeder voor heeft gewaarschuwd. Als het dan toch gebeurt vind ik het heel begrijpelijk dat je boos bent. Zeker als de gevolgen zo ernstig zijn. Bovendien zit er, zo te lezen, ook nog wat oud zeer en dat bevordert de situatie ook niet.

TS: heel veel sterkte, wat zal je geschrokken zijn! Hopelijk geneest je zoontje vlot.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:24

Och wat heftig. Toen mijn dochtertje 2 was is ze ook van de trap gevallen terwijl de moeder van haar vader (oma dus) oppaste. Ze had haar sleutelbeen gebroken dus niet heel erg gewond maar ze heeft er wel veen pijn aan gehad. Heb mijn schoonmoeder toen niks kwalijk genomen want ik heb mijn dochtertje in haar zorg achter gelaten en mijn dochtertje was gewoon net even wat sneller bij de trap dan haar en rolde zo van boven na beneden dus echt een ongeluk. Maar ik snap dat als jij je moeder er op gewezen heb dat je de trap gevaarlijk vind boos bent maar je moeder heeft dit vast niet gewild ;)

Anoniem

Re: Zoontje is gister van trap gevallen...

Jeetje wat een rotsituatie... Heel veel sterkte gewenst..!

Anoniem

Iris82 schreef:
Ik snap heel goed dat je bloedlink bent op je moeder. Ik zou het ook zijn.

Hoop dat je zoontje snel weer opknapt. Fijn dat je zoveel steun hebt van je vriendin.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Een ongelukje kan gebeuren, maar je kind vertellen hoe ze d'r eigen kind op moet voeden en dat ze te over beschermend/bezorgd is.. Omgekeerde wereld. Volgens mij zit ze niet bij d'r moeder thuis omdat ze het zo gezellig vind daar..

Een schedelbasisfractuur is niet niks, dat moet een behoorlijke klap geweest zijn. Wel een top vriendin dat ze midden in de nacht naar je toe komt en groot gelijk dat je dit even zélf wilt doen zonder de bemoeienis van je moeder er nog eens bovenop; je hebt genoeg aan je hoofd gok ik zo...

Heel veel sterkte, hopelijk mag je vrolijke kleine man snel weer mee!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:33

Heel veel sterkte gewenst met jou zoontje, dat moet een rot klap geweest zijn die hij gemaakt heeft.
Ik snap heel goed dat je boos en teleurgesteld bent in jou moeder, maar helaas......dit soort dingen gebeuren.
Sterker nog de eerste hulp zit er dagelijks vól mee.

Ik denk dat jou moeder zich al rot genoeg voelt nu jou zoon zo ernstig ten val kwam terwijl jij haar gewaarschuwd had.
Dit was een héél naar ongeluk, maar sta er niet té lang bij stil.
Jou zoontje heeft er niks aan boze en verdrietige mensen om zich heen.
Voor hém is oma nog steeds de allerliefste oma van de wereld!!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:34

Rocamor schreef:
Jeetje wat vervelend voor je ventje. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop.

Geen idee overigens waar je moeder stond, toen je zoontje viel, maar ik zou "onder" je zoon hebben gestaan met traplopen. En hoe oud is je zoontje?

Maar ik vraag me wel af, ben je eigenlijk boos op je moeder of boos op jezelf? Een ander kun je niet veranderen (jouw moeder dus) en als zij jou (en evt nog andere kinderen) heeft opgevoed zoals ze nu met je zoontje omgaat, dan snap ik haar redenatie wel. Je geeft aan dat je al meerdere keren discussies hebt gehad met je moeder over haar manier van omgaan met haar kleinkind. Dan had je ook kunnen beslissen dat je moeder niet in haar eentje met jouw kindje mag omgaan. Om een bepaalde reden heb je dat niet besloten, dus op wie ben je nou bozer? Je moeder, omdat ze hem zo van de trap liet gaan of op jezelf omdat je ervoor gekozen hebt je zoontje (ondanks je herhaaldelijke verzoeken) gewoon bij je moeder te laten?

Ik hoop dat je zoontje snel weer in orde is en dat je merrie snel mag bevallen van een mooi veulentje. Heel veel sterkte de komende tijd en success met verhuizen. Genoeg stress voor je, zo te lezen.

Jeetje mina.. Heel veel sterkte en beterschap gewenst. Ik snap je onmacht en verdriet.

Enigszins ben ik het wel met bovenstaande eens.
Je was er niet bij dus hoe weet je wat er precies gebeurd is? Daarbij je zoontje heeft misschien een goede band met zijn oma? Hij heeft er niets aan dat zijn jij zo boos bent en zijn oma weggehouden wordt. Jullie hebben elkaar hard genoeg nodig

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:35

Heel erg voor jou en je zoontje en ik hoop dat hij er snel bovenop is!

Misschien was het voor TS gewoon niet zo simpel om ergens anders te blijven dan bij haar moeder. Ik vermoed dat dit maar tijdelijk was, aangezien ze toch op het punt staat te verhuizen.

Dus als het uit noodzaak was dat ze daar verbleef, en haar moeder het dan nog vertikte om haar manier van opvoeden te respecteren, dan begrijp ik heel goed dat TS zo boos is. Ik zou het ook zijn.

Langs de andere kant zijn ongelukken inderdaad snel gebeurd en hoeft dit geen reden voor levenslange ruzies te blijven.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:37

Tjee heftig zeg, hopelijk knapt je zoontje snel weer op! Snap dat je heel boos bent maar praat het uit met je moeder zodat je kunt genieten in Denemarken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:38

Ben ik dan zo hard? Willens en wetens mijn kind bewust blootstellen aan dit soort gevaren ondanks herhaaldelijk waarschuwen en OOK nog eens jou ervan beschuldigen dat JIJ degene bent die gek is zijn voor mij meer dan een gegronde reden voor een levenslange ruzie op het moment dat dit inderdaad gebeurt. Het lijkt erop dat TS geen andere keuze had dan bij haar moeder te verblijven, ik vind dus ook niet dat zij kwaad op zichzelf kan zijn.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:40

Heel veel sterkte voor je zoontje.
En ik snap je boosheid. Het is vooral onmacht en verdriet.
Je waarschuwt, oma luistert niet en zoonlief is de pineut.

Echter boos blijven lost niks op.
Laat je vriendin je moeder bellen met hoe het nu gaat met haar kleinzoon.
Zij zal ook in de rats zitten.

Offtopic: onze zoon was 1,5 jaar oud en wilde ook zelf de trap op. Dochte trap.
Hij stond beneden en klom op handen en voeten naar de eerste tree en ik stond op de grond achter hem.
Hij glijdt weg, vol met zijn kin op de onderste tree, SEH om geplakt te worden omdat je van buiten naar binnen kon kijken. Ongeluk, hoe prut ook en hoe voorzichtig ik ook was.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:41

Hatchi schreef:
Mijn zoon is 3.

Ben gewoon boos op mijn moeder omdat ik het van haar gewoon respectloos vind dat ze gewoon mijn manier van opvoeden niet respecteerde en dan zegt dat ik mij aanstel met mijn veiligheid.

Is toch geen rare vraag als ik haar herhaaldelijk vraag of ze zoon zou willen laten zitten als hij de trap af gaat en dat ze er voor wil staan zodat ze hem eventueel zou kunnen opvangen.

Is niet alleen met de trap, is met veel meer dingen dat ze het gewoon op haar manier doet terwijl het mijn zoon is.

Mijn vriend is inderdaad onderweg naar Nederland en heeft gewoon werk. Zelfstandige, komt eigenlijk al om in het werk. Maar vind het belangrijker om nu te komen.

Mijn nichtje van net anderhalf kan ook gewoon voorwaarts de trap afkomen. Die redt zich (met een mama / papa die ervoor lopen om evt op te vangen) prima. En dan kan het nog verkeerd gaan (zie de reactie van de poster boven mij)

Mag ik vragen (gewoon pure interesse) waarom jij jouw zoontje van 3 niet capable genoeg vindt om op een normale manier van de trap te komen? Is hij motorisch of op zicht (ogen) beperkt?

Stel dat ik naast jou sta en ik geef je elke minuut een onwijs knal op je bovenarm. De eerste keer ben je verrast denk ik. De tweede keer kijk je me aan met een gezicht van:"Moet dit nou?" De derde keer gaat het je irriteren en vraag je me om te stoppen. De vierde keer gebied je me te stoppen en de vijfde tot n-de keer eis je dat ik moet stoppen, al dan niet schreeuwend of gebarend. Ik stop niet, want vind het wel leuk.

Dan stopt het geheel toch alleen als jij
- bij mij wegloopt,
- mij bij kop en kont pakt en me je huis uitflikkert
- mij voor mijn part een dwangbuis aandoet.
Eerder stopt het echt niet.

UIteraard ben je heel verdrietig dat dit is gebeurd. Zou ik ook zijn. En natuurlijk nemen de emoties een loopje met je. Zouden die van mij ook doen.

Maar om dit volledig als schuld bij je moeder te leggen, dat vind ik oneerlijk. Het was een heel verdrietig ongeluk en je moeder zal zich vast heel schuldig voelen neem ik aan. En ongelukjes zitten met kleine kinderen nou eenmaal in hele kleine hoekjes.

Als je er echt echt echt zoveel moeite mee had gehad, had je je zoontje wel weggehouden bij je moeder. Had je hem zelf de trap op en af moeten tillen.

Heb je nog nieuws gehad van het ziekenhuis? Hoe is je zoontje de nacht doorgekomen?

Edit: nog wat zinnetjes toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 24-04-15 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:43

Wie ook schuld heeft, ik vind het ontzettend verdrietig dat een kind door laksheid in het ziekenhuis terecht komt.

Als ik oma was, zou ik me in ieder geval ontzettend schuldig voelen omdat ik de situatie willens en wetens heb laten ontstaan met het bekende gevolg. Ik kan daar heel slecht tegen.

Ts, veel beterschap voor je kind en sterkte voor jou.
Ik zou proberen mijn energie in het kind te stoppen in plaats van in je moeder. Het is gebeurt en gedane zaken nemen helaas geen keer.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:44

Wat een akelig ongeluk :\ Heel veel sterkte voor jou en je zoontje :(:)

Zo te lezen is het thuis niet allemaal ok en zit er ook veel oud zeer. Ik hoop dat jullie snel naar Denemarken kunnen verhuizen :-) en vooral dat je voor die tijd het met je moeder netjes kunt afsluiten.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:46

Jee wat sneu voor je zoontje. Hopelijk knapt die weer op.

Ook ik vind het niet fair om je moeder de schuld te geven. Dan moet je er zelf bij blijven

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:48

dushi88 schreef:
Rocamor schreef:
Jeetje wat vervelend voor je ventje. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop.

Geen idee overigens waar je moeder stond, toen je zoontje viel, maar ik zou "onder" je zoon hebben gestaan met traplopen. En hoe oud is je zoontje?

Maar ik vraag me wel af, ben je eigenlijk boos op je moeder of boos op jezelf? Een ander kun je niet veranderen (jouw moeder dus) en als zij jou (en evt nog andere kinderen) heeft opgevoed zoals ze nu met je zoontje omgaat, dan snap ik haar redenatie wel. Je geeft aan dat je al meerdere keren discussies hebt gehad met je moeder over haar manier van omgaan met haar kleinkind. Dan had je ook kunnen beslissen dat je moeder niet in haar eentje met jouw kindje mag omgaan. Om een bepaalde reden heb je dat niet besloten, dus op wie ben je nou bozer? Je moeder, omdat ze hem zo van de trap liet gaan of op jezelf omdat je ervoor gekozen hebt je zoontje (ondanks je herhaaldelijke verzoeken) gewoon bij je moeder te laten?

Ik hoop dat je zoontje snel weer in orde is en dat je merrie snel mag bevallen van een mooi veulentje. Heel veel sterkte de komende tijd en success met verhuizen. Genoeg stress voor je, zo te lezen.

Ik ben het hier eigenlijk helemaal mee eens :o ..
Schijnbaar heb je discussies met je moeder gehad over haar manier van omgaan en jou manier. Dan had je ook kunnen beslissen dat als het niet volgens jou manier ging ze gewoon niet alleen met je zoontje zou mogen zijn.

Vind het een beetje vreemd om nu je moeder als schuldige aan te wijzen :o ..
Ongelukken gebeuren nu eenmaal met kleine kinderen, dit had ook jou of je partner/vriendin of weet ik wie kunnen gebeuren.

Ik hoop dat je zoontje snel opknapt en zich beter voelt :)

Wat een bullshit deze antwoorden
Ze heeft het aantal keren gezegd dan mag je wel verwachten dat iemand het wel doet. Grote maatregelen zoals dat oma niet meer alleen met kind mag zijn is pas cruciale maatregel en wanneer rest gewoon goed is een te overdreven iets
Ts veel sterkte!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:49

Een kind van 3 jaar zou toch fatsoenlijk een trap op en af moeten kunnen? Ik snap de boosheid en frustratie uit onmacht, maar ik denk niet dat oma nou de schuldige is voor het ongeluk. Het is een ongeluk, niet een moedwillige actie om dat kind in de kreukels te krijgen. Er zal dan ook wel meer aan de hand zijn dan een kleine discussie of je een kind zittend van een trap af moet krijgen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:54

Hallo, we hebben het hier over een kind van DRIE wat motorisch nog alles behalve capabel is om zichzelf goed op te vangen als hij een smak maakt. Die zou ik ook nooit alleen van de trap laten lopen, wat oma dus tegen willens en wetens wel heeft laten gebeuren. Ik zou woest zijn.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:57

Je hebt trappen en trappen.
Zoek maar eens een foto op van een open wenteltrap.
Een kind van drie kan daar heel makkelijk een flinke smak vanaf maken.
Daar is niet veel fantasie voor nodig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:58

Hoi! Het gaat er niet om wat het kind doet als hij een smak maakt (wat overigens gewoon in een reflex gebeurd). Het gaat erom of een kind van 3 jaar een (enigsinds fatsoenlijke) trap op en afkomt. Zonder kans om te vallen..

Ik ken blijkbaar een hoop hoogbegaafde 2 en 3 jarigen.. :o?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:02

Liesje1611 schreef:
Hallo, we hebben het hier over een kind van DRIE wat motorisch nog alles behalve capabel is om zichzelf goed op te vangen als hij een smak maakt. Die zou ik ook nooit alleen van de trap laten lopen, wat oma dus tegen willens en wetens wel heeft laten gebeuren. Ik zou woest zijn.

Goedemorgen. En hoe denk je dat een kind leert om wel capabel te zijn om een trap op te lopen? Door hem in een porseleinen kast te zetten tot het groot en sterk is? Moet je hem ook maar niet leren fietsen, want dan kan ik ook vallen. En mag ie ook niet meer over de drempel stappen, want dan kun je ook lelijk terechtkomen.

Ik vind dit gewoon een heel vervelend ongeluk, voor alle partijen (TS, haar moeder en vooral voor haar zoontje).

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:03

Wenteltrappen zijn vaak wel stijler en smaller dan een gewone trap. Ook zijn ze vaak open tussen de tredes wat inschatten wel wat lastiger kan maken voor jonge kinderen... Veel honden durven zo'n trap ook niet op en af bv.

Sterkte TS wat een smak heeft hij gemaakt! Hopelijk voelt hij zich gauw weer wat beter...

Sammie schreef:
Hoi! Het gaat er niet om wat het kind doet als hij een smak maakt (wat overigens gewoon in een reflex gebeurd). Het gaat erom of een kind van 3 jaar een (enigsinds fatsoenlijke) trap op en afkomt. Zonder kans om te vallen..

Ik ken blijkbaar een hoop hoogbegaafde 2 en 3 jarigen.. :o?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:07

Allereerst heel veel sterkte met je zoontje ;).

En over wie er nou echt de schuldige is tsja daar kan nog lang over gediscussieerd worden, het enige wat nu zoal telt is je kind en hij is nu in goede handen. Weet zeker dat je moeder zichzelf heel rot zal voelen nu want het is wel haar kleinzoon. En inderdaad als jij niet met je moeder (in elk geval nu nog niet) wilt praten laat je vriendin haar dan even op bellen over hoe de situatie nu is met je zoon.

Daarbij is het gewoon een ''ongeluk'' wat zelfs had kunnen gebeuren als jij voor hem had gelopen :o.

Te voorzichtig moet je ook weer niet zijn, maar je kan wel als ouder zijnde oplettend zijn. Ze mogen best e.e.a. zelf proberen zolang je ze maar bijtijds aangeleerd hebt zo en zo van de trap af te gaan, mijn peuter van 2.5 gaat zelf de trap op en af zo ook de zolder trap die open is. Van begin af aan zo uitgelegd en geleerd met natuurlijk in begin ons ervoor uit lopend, en nu gaat ie zelf op die manier trap af. En dan heb ik het wel over een peuter die van alles uit haalt wat zeg ik meer dan wat zijn broer ooit gedaan had.