Het openen van verpakkingen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 00:32

Ohh herkenbaar!!
Ik snij me meestal zelf nog in de vingers als ik een verpakking open moet maken en dan maar met een mes probeer.
Ik had snachts echt veel zin in een zak m&ms en ging dus zachtjes naar beneden.
Je raad het al, alle m&ms vlogen Door de keuken.

Of een blik, krijg ik ook niet open.

Of kaas. Dat valt dan 9ok regelmatig op de grond.

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 00:36

Zo herkenbaar!

Van die plastic verpakkingen met een lipje waar je dan aan moet trekken om open te krijgen.
Heb je het lipje in je hand en de verpakking is vervolgens met geen mogelijkheid meer open te krijgen.

Afbeelding

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 00:56

Ik hou van dit topic! Normaal voel ik me altijd de enige loser die nooit een verpakking normaal open krijgt en er een gereedschapskist bij miet halen, maar door dit topic voel ik me niet meer alleen :D

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 01:00

Herkenbaar :j. Heb het altijd bij die Kindersnoepjes en pizzadozen

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 01:01

Blikjes tomatenpuree waar het lipje vanaf breekt en je alsnog de blikopener moet gebruiken voor zo'n klein pokkeblikje :')

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 02:14

Pakjes drinken waarbij je probeert het rietje er in te duwen. Gevolg is een krom rietje, en ik sta een gaatje te maken met alles wat ik kan vinden.

Van die flesjes met van die drinkdoppen. Krijg toch echt met geen mogelijkheid die doppen omhoog.

Pakken melk zijn ook vervelen. Dan zit de dop vast, veel kracht zetten om ze open te krijgen. En dan staat er druk op en zit overal melk.

Zakken met brood zijn ook moeilijk, dat lipje krijg ik nooit los.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 02:16

Veulen84 schreef:
Pakjes drinken waarbij je probeert het rietje er in te duwen. Gevolg is een krom rietje, en ik sta een gaatje te maken met alles wat ik kan vinden.

Van die flesjes met van die drinkdoppen. Krijg toch echt met geen mogelijkheid die doppen omhoog.

Pakken melk zijn ook vervelen. Dan zit de dop vast, veel kracht zetten om ze open te krijgen. En dan staat er druk op en zit overal melk.

Zakken met brood zijn ook moeilijk, dat lipje krijg ik nooit los.



Oefff dat doet me denken aan de capri-sonne pakjes!! Wat een karwei is het altijd om dat stomme rietje er schuin doorheen te moeten prikken. Vaak prik ik door de hele verpakking heen of breekt mijn rietje of spuit het drinken eruit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 03:48

Cinderella schreef:
Veulen84 schreef:
Pakjes drinken waarbij je probeert het rietje er in te duwen. Gevolg is een krom rietje, en ik sta een gaatje te maken met alles wat ik kan vinden.

Van die flesjes met van die drinkdoppen. Krijg toch echt met geen mogelijkheid die doppen omhoog.

Pakken melk zijn ook vervelen. Dan zit de dop vast, veel kracht zetten om ze open te krijgen. En dan staat er druk op en zit overal melk.

Zakken met brood zijn ook moeilijk, dat lipje krijg ik nooit los.



Oefff dat doet me denken aan de capri-sonne pakjes!! Wat een karwei is het altijd om dat stomme rietje er schuin doorheen te moeten prikken. Vaak prik ik door de hele verpakking heen of breekt mijn rietje of spuit het drinken eruit :')


OOOH daar heb ik zo'n hekel aan. -O- -O- -O-

Afbeelding

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 05:31

Bananen maak ik aan de onderkant open. Even licht knijpen en pellen maar.
Potten even een opener onderr de deksel voor lucht en het is open.
Het folie van een fles, even een mes onder het lipje en dan duim er op en trekken met het mes.
Een dop van een pak melk als het niet wil. ik heb een schaar waar ook een notenkraker op zit en die zet ik er dan even op, kan ik meer kracht zetten en anders met een theedoek erom heen voor extra grip.
Vleesverpakkingen gewoon met een aardappelschilmesje open snijden

Schuur_

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 05:58

Bij glazen potten moet ik altijd even op de onderkant meppen en dan gaan ze meestal wel open. Maar ik heb al vaak gedacht hoe vervelend het is om geen man in huis te hebben. Wil je lekker koken, krijg je die pot niet open,...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102544
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 06:02

Het ergste zijn die harde plastic verpakkingen die nauwsluitend om het voorwerp zitten....die moet je openknippen maar dan zijn die randen van die verpakking dus vlijmscherp...haal mij altijd open en het is zo hard dat ik nog erg mijn best moet doen om het open te knippen...

Ook vervelend zijn die pakken drinken waar je wel makkelijk de dop van af kan draaien maar dan moet je er nog een lipje uittrekken...en daar moet je nogal wat kracht op zetten en dan mors ik dus altijd drinken als hij eruit schiet...

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 06:34

Pasta in plastic.. als ik die zak aan de bovenkant open maak, ligt alle pasta over het aanrecht.
En als ik een blikje open wil trekken sta ik regelmatig met het lipje in mijn hand.

Capri sonne is ook erg ja. Als een kind in mijn klas dat meeheeft moet ik altijd het rietje erin doen. Doe ik met gestrekte armen boven de gootsteen.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:24

Schuur_ schreef:
Bij glazen potten moet ik altijd even op de onderkant meppen en dan gaan ze meestal wel open. Maar ik heb al vaak gedacht hoe vervelend het is om geen man in huis te hebben. Wil je lekker koken, krijg je die pot niet open,...


Postbode elastiek om glazen potten werkt ook :j

En om lekker te koken heb ik doorgaans juist geen potten of pakjes nodig, dus dan heb ik het probleem niet.

Meest irritante vind ik zelf van die afscheurende treklipjes van folies.

En van die blisterverpakkingen die helemaal zijn dichtgeseald zodat je ze echt alleen maar met een scherp mes of schaar open kunt maken en dan zelfs nog met moeite.
edit: wat bellatrix zegt dus :j

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 07:44

Ik heb er nog een.
Die gaan wel goed open maar ik knoei er altijd mee:
Zakjes met poedervorm aan eten.
Bijv. macaroni mix. (of saus of soep)
Dan scheur ik het bovenrandje eraf en dan zit er nog mix in het bovenste gedeelte wat ik net heb afgescheurd,en dat ligt dan natuurlijk overal verspreid over het aanrecht.
En voor ik het openscheur klop ik alle poeder nog zorgvuldig naar de onderkant, maar dat werkt dus toch net niet helemaal.

Clau1981

Berichten: 309
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: ZH

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:03

Heel herkenbaar allemaal.

Een banaan inderdaad aan de onderkant open maken. Gaat veeeeel beter.

Icrack

Berichten: 1267
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:05

En wat te denken van de blister verpakkingen, wie dat uitgevonden heeft zouden ze strafwerk moeten geven ....wat een ellende.
Of de pakken Multifit van Roosvice. De draaidop is't probleem niet, maar die achterlijke sluiting daaronder waar ik elke keer weer en lipje vanaf trek zonder dat het zilveren stukje meekomt, dus kortom nog eens 5 minuten sta te prutsen om dat er met een beetje goed fatsoen uit te krijgen. Ondertussen leg je het zowat af van de dorst :-(

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:07

Bij mij gaat t eigenlijk altijd wel goed :+

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:13

De zakken voer voor het paard.Je moet aan een wit touwje trekken aan de bovenkant.Maar dan moet je hulk kracht hebben.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 08:49

Die zakken paardenvoer snap ik ja!
Tot ik iemand zo'n zak zag openmaken!
Ze zette de zak rechtop op de grond, pakte het puntje van de zak goed vast (dus niet alleen dat witte touwtje,maar ook een puntje van de zak zelf) en gaf er met twee handen een goeie ruk aan,en hup..open was de zak!
Nu doe ik het ook zo, en dat gaat uitstekend!

Kirsha
Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:50

Ik heb geprobeerd op Youtube de aflevering 'De verpakkingsmaffia' van Kinderen geen Bezwaar te vinden, maar die staat er niet op. Jammer, past perfect in dit topic :P

Dit is echt zo herkenbaar allemaal _O-

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18069
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:59

Voor heel veel verpakkingen, geld dat je even goed moet kijken waar je precies vast moet pakken, waar je druk moet geven, in welke richting je druk moet geven en hoeveel. Net als bij een banaan, weten dat je hem aan de onderkant moet open maken.

Mijn moeder is ook altijd aan het prutsen en ik kan het amper aanzien. Het is niet moeilijk, maar je moet weten wat de handigheid is. Helaas gaat het een beetje te ver om voor elke verpakking hier een handleiding neer te zetten, bovendien is het vaak meer een kwestie van zien dan van beschrijven. Dus, als je iemand in je omgeving hebt die er geen last van heeft, gewoon even de kunst afkijken (net als met de zak paardenvoer!).

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 09:03

Wat ik ook een hele verbetering vind is dat er tegenwoordig een klein gaatje met stickertje erover zit op de mona toetjes!
Vroeger was ik aan het worstelen met die pudding en sloeg ik er zelf een gat in met een schroevendraaier,maar nu hoef ik alleen het stickertje los te peuteren, en dat lukt me dan gelukkig wel. :')

Snorlex

Berichten: 2536
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:46

VeraPopeye schreef:
Palmera schreef:
Hou maar op..... :+ Ik heb al een probleem met een banaan :')

Edit: met het openen van een banaan dus....


Banaan openen ís gewoon moeilijk. Ik eet alleen een banaan met een scherp mes in de buurt. :')


Je moet ze niet bij het steeltje openmaken maar aan de andere kant :))

Ik kreeg laatst een zak chips niet open. Na enkele pogingen werd ik ongeduldig en als dank knapte de onderkant van de zak open. -O-

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:53

feest der herkenning.... ik denk altijd bij een verpakking die ik niet meteen open krijg: dat moet een man hebben verzonnen.....
blikjes kattenvoer (op stal, waar je geen keukenla vol gereedschap hebt) waar het lipje afbreekt *aarrrgghh* ik heb er 10tallen staan en geen blikopener op stal.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:58

xFioon schreef:
Palmera schreef:
Hou maar op..... :+ Ik heb al een probleem met een banaan :')

Edit: met het openen van een banaan dus....

een banaan gaat veel makkelijker open aan de onderkant. Dus niet de kant waar hij aan de tros heeft gezeten. Sinds ik dat weet geen struggels met bananen meer :)

:j :j :j