maar dat ben ik niet
maar och, als ze die vergissing begaan kom ik er niet slecht af.. dus ze kunnen rustig googlen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zelf ben ik juist iemand die er echt heel zelden zelf iets opzet, dus die drang van mensen om alles erop te zetten, begrijp ik echt niet. Sunrise_ schreef:Voor mij zou bepaald gedrag op social media zeker wel een dealbreaker kunnen zijn, wanneer iemand bijvoorbeeld steeds plaatjes liked die (naar mijn mening) vrouwonvriendelijk zijn/stereotype. Ik vind dat flauw en onvolwassen en onaantrekkelijk.
pat1974 schreef:Ik ben er een paar jaar geleden al mee gestopt, vreselijk al die mensen die schreeuwen om aandacht en aan de wereld willen laten zien dat ze het zo fantastisch hebben of hoe slecht ze het allemaal niet hebben. Je moet fb eens verwijderen, dan merk je pas hoeveel vrienden je hebt. Het geeft je ook een hoop rust in je hoofd, geen social media verplichting.

Selina schreef:Als iemand constant selfies maakt en duckfaces liked dan is mijn eerste gedachte 'niet zo intelligent persoon'
Heel oppervlakkig, maar die indruk krijg ik dan. Zeg niet dat het klopt.
Zowel mijn ex als vriend plaatsen 1x per jaar wat op social media en liken alleen statussen als 'Jarig' of 'Geslaagd.' Andere zouden dat misschien saai vinden, maar ik vind het perfect.
van het mooie plaatje met meer dan 50% die opgevuld wordt met een mensfiguur dat je op iedere andere foto ook al aantreft..elenaMM77 schreef:Selina schreef:Als iemand constant selfies maakt en duckfaces liked dan is mijn eerste gedachte 'niet zo intelligent persoon'
Zowel mijn ex als vriend plaatsen 1x per jaar wat op social media en liken alleen statussen als 'Jarig' of 'Geslaagd.' Andere zouden dat misschien saai vinden, maar ik vind het perfect.
uit een recent onderzoek is gebleken dat mensen die vaak selfies maken (en ze dan ook nog eens openbaar plaatsen) een vrij narcistische inslag hebben![]()
ik moest er smakelijk om lachen, want inderdaad waarom wil je toch jezelf zo graag op de foto zien overal, of laten zien waar jij nu voor staat.. immers als je een foto maakt van een stuk bos en erbij meld 'kijk eens waar we nu rijden' dan is het toch ook duidelijk, in plaats van die vervuilingvan het mooie plaatje met meer dan 50% die opgevuld wordt met een mensfiguur dat je op iedere andere foto ook al aantreft..
grijns, nodeloos om te zeggen dat ik niet zo van de selfies ben.
Amaris schreef:naahhh ik vind fb veel te handig om een beetje op de hoogte te blijven van het wel en wee van mensen die ik in het echte leven niet vaak zie.
Zo zie ik dat een ex-vriendje twee dagen terug een dochtertje heeft gekregen. Leuk toch.
En mensen leven vreselijk mee met mijn eitjes-in-de-broedmachine. Ook leuk toch. Om nog niet te spreken van de fb-chat waar veel mensen in zitten die geen whatsapp hebben en waarin wordt geregeld wie wanneer met wie gaat buitenrijden.
Neehoor, veel te praktisch dat fb!
Maar het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Bij mij is alles dicht gezet en ik heb alleen mensen als vrienden waar ik iets mee heb, en waar ik in het echte leven hallo tegen zou zeggen en een praatje mee zou maken. Zo niet: geen fb vriend.
)
elenaMM77 schreef:Selina schreef:Als iemand constant selfies maakt en duckfaces liked dan is mijn eerste gedachte 'niet zo intelligent persoon'
uit een recent onderzoek is gebleken dat mensen die vaak selfies maken (en ze dan ook nog eens openbaar plaatsen) een vrij narcistische inslag hebben![]()
ik moest er smakelijk om lachen, want inderdaad waarom wil je toch jezelf zo graag op de foto zien overal, of laten zien waar jij nu voor staat.. immers als je een foto maakt van een stuk bos en erbij meld 'kijk eens waar we nu rijden' dan is het toch ook duidelijk, in plaats van die vervuilingvan het mooie plaatje met meer dan 50% die opgevuld wordt met een mensfiguur dat je op iedere andere foto ook al aantreft..
grijns, nodeloos om te zeggen dat ik niet zo van de selfies ben.
. Landschapjes zeggen me niks, dan kijk ik wel op internet. En natuurlijk niet om elk wissewasje, maar tussen je vakantiefoto's mogen best een paar selfies zitten. Of als je een leuk vogeltje gevangen hebt, mag je best met vogeltje op de foto. Felfies, en dan vooral selfies met koeien, vind ik wel leuk altijd
Als ik dan vervolgens op Facebook, Instagram (heb ik gelukkig verwijderd) of al die andere ellende, alleen maar foto's voorbij zie komen van meiden die hij liked, dan zou ik toch op mijn hoede zijn... Zo iemand komt in mijn ogen over die niet al te serieus is. Maar goed, wat zegt Social Media nou over de échte persoon in kwestie.
elenaMM77 schreef:Amaris schreef:naahhh ik vind fb veel te handig om een beetje op de hoogte te blijven van het wel en wee van mensen die ik in het echte leven niet vaak zie.
Zo zie ik dat een ex-vriendje twee dagen terug een dochtertje heeft gekregen. Leuk toch.
En mensen leven vreselijk mee met mijn eitjes-in-de-broedmachine. Ook leuk toch. Om nog niet te spreken van de fb-chat waar veel mensen in zitten die geen whatsapp hebben en waarin wordt geregeld wie wanneer met wie gaat buitenrijden.
Neehoor, veel te praktisch dat fb!
Maar het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Bij mij is alles dicht gezet en ik heb alleen mensen als vrienden waar ik iets mee heb, en waar ik in het echte leven hallo tegen zou zeggen en een praatje mee zou maken. Zo niet: geen fb vriend.
vroeger was je ook gewoon op de hoogte hoor. maar toen hoorde je het in gesprekken die je van mens tot mens voerde.. dan had je 1 dag later ook geweten dat je ex een kindje had gekregen, of als hij graag wilde dat jij het meteen wist, dan had je een belletje gekregen. Facebook is dan niet practisch maar gewoon een modern roddelblad dat je in staat stelt de niet zo heel belangrijke nieuwtjes net iets eerder te krijgen dan dat je ze vroeger te zien/horen kreeg.
vond het eerlijk gezegd romantischer toen je nog plots een kaartje in de bus kreeg met de medeling dat het kindje er was als je niet tot de eerste lijn van mensen die gebeld werd behoorde.. Je wist dat iemand zwanger was, en zo nu en dan ging je er langs voor een kleppraatje en op een gegeven moment klepperde je brievenbus. vind dan facebook een behoorlijk kill medium als je het vergelijkt met een gezellig kletspraatje face to face waarin je het hoorde, soms via via via.. of dat je op kraamvisitie kwam en samen de foto's zat door te bladeren.. facebook maakt juist dit soort bijzondere gelegenheden gewoontjes en killer vind ik.
dat mensen meeleven met iets is leuk, maar niet 'practisch'.. in beide voorbeelden zie ik geen 'practische' toevoeging.
. Doe er nauwelijks wat mee.
). Foto's, berichten, hij was altijd een van de eersten die het likete. Op zich geen probleem, maar het feit dat hij zelden iets van mij likete, vond ik dan wel weer typisch. Hoeveel interesse is er dan...? Ik had ook vaak het idee dat het een beetje uitlokken was, controleren of ik hem in de gaten hield, of ik jaloers zou reageren, bijv. 
). Maargoed, het blijft een man en aangezien hij nooit iets liked en altijd heel hard roept dat ik veel mooier ben dan al die vrouwen bij elkaar (yeah right
), vind ik dat niet zo erg
.