Maartje1990 schreef:En op kamers wonen in jouw buurt? Sowieso zou ik me eens inschrijven bij de woningbouwvereniging, kost niet veel en het is juist belangrijk dat je lang ingeschreven staat, hoe langer hoe beter

Ik weet niet hoelang je al samen bent met je vriend? Denken jullie wellicht aan samen wonen?
Betaal jij trouwens zelf alles voor je paard of ben je daarin ook (deels) afhankelijk van je ouders? Ik zie trouwens dat je volgend jaar afgestudeerd bent (in je profiel gespiekt). En je wilt dan een vervolgstudie doen? Is er dan een gelegenheid om daarnaast ook te werken?
Ik woon in een dorp. Staan vrijwel alleen maar boerderijen en vrijstaande huizen en er is een nieuwbouw maar dat is allemaal vrij luxe en denk ook erg duur. Verder is de dichtstbijzijnde 'stad' een uur fietsen van huis. Ben 2,5 jaar samen met mijn vriend. We hebben het wel over samen wonen maar er is nog geen actie in ondernomen.
Ik betaal mijn paard deels en ben deels afhankelijk van mijn ouders en oma. Het paard is van mijn oma, voor mij gekocht. Mijn oma betaald voer, dierenarts en hoefsmid en ik betaal dekens, borstels, tuig en de rest. Mijn ouders betaalde de lessen maar daar ben ik mee gestopt vanwege de blessure van het paard. Als ik nu weer zou gaan lessen zou ik de lessen ook zelf betalen.
Ik ben als het goed is in Juni al afgestudeerd
Dat wat ik er na wil doen ligt nog al lastig want dat weet ik nog niet zo goed. Ik wou gaan werken maar ik ben nog maar 19 dus wil ik ook nog wel een opleiding gaan doen. HBO ga ik waarschijnlijk niet redden voornamelijk als er rekentoetsen bij in zitten. Ik heb mijn school gevraagd om een beroepskeuze test te doen en woensdag heb ik een gesprek op school over hoe we dit moeten aanpakken en de rest van de voortgang van dit jaar.
elenaMM77 schreef:Je had achterstanden, die heb je net weggewerkt.
je zit in je eindstage..
met andere woorden, je zit net pas in het juiste spoor en straks ben je klaar.
dan is het misschien gewoon even doorbijten en als je klaar bent op jezelf gaan wonen.
kijk als jij je druk maakt over een leeg pak optimel, waarom is het dan andersom ineens wel een probleem als iemand anders zich druk maakt over een pak leeg muisjes? alleen omdat diegene het dan nog even hysterischer aanpakt? ben jij dan degene die zich 'het drukst' mag maken? Ik denk met name dat hier je een spiegel voorgehouden wordt. of je moeder dat correct aanpakt of net te ver in doordrijft, daar laat ik mij niet over uit.
de klusjes die je aangeeft, zijn dat niet sowieso 'jouw verantwoordelijkheden (wiens hond, wiens paard?). Vroeger was het bij ons thuis leuk dat je een dier kreeg, maar de gewone huishoudelijke dingen mochten daar niet onder lijden en moesten ook gewoon gedaan worden. Ik weet niet in hoeverre je ook meehelpt in het huishouden, maar het kan natuurlijk gaan wringen als je 'volwassen' kind alleen dat geen oppakt dat in het straatje komt en de rest laat liggen.
in hoeverre het van toepassing is weet ik niet, want we zien natuurlijk maar een kant van het verhaal..
bij sommige ouders en kinderen gaat het goed als ze tot hun 80e in 1 huishouden worden, voor anderen is het beter om uit het nest te gaan zodra ze kunnen vliegen.
het is natuurlijk het huis van je ouders en hun regels.. vooral nu je op een leeftijd bent dat 'en anders zoek je maar wat voor jezelf' ook een reeële oplossing/dreigement is geworden.
tot slot.. niet bij je vriend slapen op schooldagen, zeker als je net uit de achterstand bent, is in de meeste gezinnen een no-go.. je zult die credits eerst 'terug moeten verdienen', immers wie zegt dat het niet weer gebeurd als ze je los laten.. als ze je nog even klem houden heb je over een paar maandjes tenminste je papiertje en kun je zelf doen en laten verder wat je wilt..
Achterstanden zijn vorig jaar oktober/november al weg gewerkt
Maar sinds 2 maand pas op stage en dat telt voor mijn ouders dat het officieel is dat ik ze heb weg gewerkt. Want je mocht niet eerder op eind stage als je achterstanden weg waren. 9 feb begon de eind stage en ben ook die datum begonnen.
Dat optimel pak was een voorbeeld van wat er gebeurd. Als iemand dat opdrinkt heb ik gewoon pech. Maar ik baalde dat het pak leeg terug was gezet en ik dacht dat er nog wat was. Dan hoeft mijn moeder niet debiel lopen te doen dat ik zeg dat ik daar van baal.