je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:16

vuurneon schreef:
Daar loopt een collega tegen aan: na een heftige operatie was ze alleen... Dus moest continu familie bellen om bv boodschappen te doen. Terwijl een partner gewoon aanwezig is; dus als je dorst hebt, kan hij/zij ook even drinken pakken.

Mijn hele leven vrijgezel? Nee.

Om daar nou een relatie voor aan te gaan := :')

Ik snap eigenlijk niet dat mensen zo afhankelijk van anderen zijn voor hun geluk :o
Tuurlijk ben ik hartstikke gek op mijn verloofde, maar zonder hem was ik ook gelukkig hoor :)

Yv_

Ik heb écht geen idee. Ik ben nu "bewust" zo'n anderhalf jaar vrijgezel. Dat wil zeggen dat ik eigenlijk niet meer zo goed durf en het een beetje afkap zodra het de serieuze kant op gaat. Samenwonen wil ik ook voorlopig niet meer, misschien zelfs nooit meer. Ik vind het momenteel heerlijk zo.

Ik heb het in deze anderhalf jaar harstikke leuk gehad met 3 heren (ben niet zo van elke week een ander, vind langere tijd met dezelfde leuker, al hoeft er van mij niet perse een stempeltje op :) ), maar de eerste kapte ik af omdat hij me aan zijn ouders en vrienden wilde voorstellen terwijl mijn ex zijn spullen nog in de gang stonden om opgehaald te worden, kreeg het er spaansbenauwd van! Die erna zat zelf net in een scheiding, op het moment dat ik weer helemaal het mannetje was en weer lekker in mijn vel zat. Had er dus geen zin in om door andersmans ellende ook een beetje meegezogen te worden dus daar uiteindelijk ook mee gestopt. En nu.. Nu geniet ik/we vooral :)).

Weer echt verliefd worden.. Weet echt niet of ik mezelf dat weer kan toelaten... Ben zóóóóó ontiegelijk hard gekwetst en finaal kapot getrapt gewoon bij de laatste.. dat nóóit meer :n.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Ik ben al 33 jaar vrijgezel...ik weet niet hoe het is om met iemand te zijn dus ik mis niets. :+
Ik doe genoeg leuke dingen en alleen voel ik mij niet...natuurlijk zie ik wel eens stelletjes en dan denk ik dat het best leuk is om iemand te hebben maar iemand constant om mij heen lijkt mij ook weer vreselijk...nee ik denk dat ik vrijgezel blijf voor de rest van mijn leven. (wat niet wil zeggen dat ik een relatie uitsluit hoor, als het komt dan komt het)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:18

Cayenne schreef:
vuurneon schreef:
Daar loopt een collega tegen aan: na een heftige operatie was ze alleen... Dus moest continu familie bellen om bv boodschappen te doen. Terwijl een partner gewoon aanwezig is; dus als je dorst hebt, kan hij/zij ook even drinken pakken.

Mijn hele leven vrijgezel? Nee.

Om daar nou een relatie voor aan te gaan := :')

Ik snap eigenlijk niet dat mensen zo afhankelijk van anderen zijn voor hun geluk :o
Tuurlijk ben ik hartstikke gek op mijn verloofde, maar zonder hem was ik ook gelukkig hoor :)

Nee, maar dat zijn ook de handige kanten van een relatie. Ik ben ook gewoon praktisch ingesteld. Maar goed, dat stuk heb je verwijderd met qouten :+ Je kan er wel om gniffelen, maar voor haar kwam het besef toen wel hard binnen dat ze alleen was. Want op dat moment had ze iemand om zich heen nodig. Ze voelde zich toen oprecht heel eenzaam (en kan ik heel goed begrijpen).

Toen ik mij zo ziek voelde door de zwangerschap, was ik mij er zeker van bewust dat het onwijs mooi is dat ik een man heb die alles overneemt zodat alles wel gewoon doordraait.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-04-15 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:20

Dat zijn ook de momenten waarop ik me extra eenzaam voel hoor :) Ik woon gelukkig met mijn beste vriendin dus mis het hebben van een vaste relatie op dit moment niet zo heel erg.. Maar als ik 's avonds alleen in m'n bed lig en ik heb echt een rottige dag gehad of slecht nieuws gehad mis ik het gewoon om tegen iemand aan te kunnen kruipen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:22

Mijn relatie is net uit na 5 jaar en ik mis het verschrikkelijk. Alleen zijn is niet mijn ding :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:26

Yv_ schreef:
Weer echt verliefd worden.. Weet echt niet of ik mezelf dat weer kan toelaten... Ben zóóóóó ontiegelijk hard gekwetst en finaal kapot getrapt gewoon bij de laatste.. dat nóóit meer :n.

Dat stukje inderdaad. Het is gewoon gemakkelijker om de boel laagdrempelig te houden en zodra het nodig is 'rok optillen en rennen!'

Van de breuk met mijn ex heb ik zeker een jaar echt last van gehad. Ook 15 kilo verloren, sta je dan met 49 kilo. Hiephoi :+ Nooit weer!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 19:33

Ik ben 20 jaar, en kom echt verschrikkelijk weinig mannen tegen. Heb het ook wel druk op zich. Ik ga nooit uit, want vind daar niets aan en kost mij een godsvermogen. Dus iemand ontmoetten gebeurt niet snel. Daarom komt die gedachte best vaak in mij op.

Ik ben soms heel verschillend van denken. Soms denk ik 'och ook wel lekker dat vrijgezel zijn, geen gezeur' en het volgende moment denk ik 'hmm, ik zou het wel erg leuk vinden een relatie en als ik het niet krijg dat ik dan wel iets zou missen en ik zou het erg jammer vinden dat ik dat dan niet heb mee gemaakt en een ander wel, maar ik denk dat ik er niet depressief van zou worden, want als ik voor altijd vrijgezel zou blijven, zorg ik er wel voor dat ik leuke dingen in mijn leven heb (paard, hond en nog meer)

Nog nooit een relatie gehad, laatste jongen waar ik mee date, had ik serieuze gevoelens voor en hij niet voor mij blijkbaar, maar toch ging hij met me daten en intiem met me zijn. Hij gaf daardoor echt verkeerde signalen af waardoor ik dacht dat hij me oprecht leuk vond. Ik vroeg er naar hoe het zat... en toen peerde hij 'm, nooit meer wat gehoord. Hij heeft me erg gekwetst.

Ik heb gehoord in omgeving dat meer mannen dat doen: allemaal verkeerde signalen afgeven terwijl ze helemaal niks van je willen -:(- Ik kan daar echt boos om worden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:35

Zou er geen enkel probleem mee hebben denk ik. Wil toch geen gezin stichten en heb niets met families en gezinnen en die rompslomp. Moet je je tijd wat indelen voor iemand anders en die luxe heb ik nu fijn dat ik vrijheid heb. Maar ik ben een raar persoon :P En grappig genoeg word ik vaak genoeg uitgevraagd tot ergernis toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:36

Niet alleen mannen doen dat hoor, vrouwen (waaronder ik) kunnen er ook een handje naar hebben. Imo zijn dat 'impulsieve' mensen. Als ik begin met daten met iemand stort ik mezelf daar compleet in. Dan wil ik nooit meer iemand anders en dan is het allemaal oh zo leuk. Op het moment dat de 'liefdesverklaringen' van de andere kant komen krijg ik het echt benauwd en kunnen die gevoelens die ik misschien wel had ook in 1 keer weer weg zijn. En dan maakt het voor mij persoonlijk niet uit of ik 'intiem' ben geweest met iemand of dat ik signalen afgaf dat ik hem wel degelijk leuk vond.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:40

Cayenne schreef:
Ik zou het wel erg vinden, maar ik heb geen partner nodig om gelukkig te zijn. Dat staat daar los van.

dit is ook mijn mening :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:42

Ik ben alleenstaand een betere versie van mezelf dus als ik nu alleenstaand zou worden: hooguit nog LATten. Ik ben eigenlijk niet zo leuk als partner vind ik, word er ook nogal lui en egocentrisch van :o

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:45

Inmiddels ook al weer de nodige jaartjes single en aan de ene kant vermaak ik mij prima maar aan de andere kant zou een partner hebben wel fijn zijn := wel een paar tinder gesprekken gehad maar dat waren vrouwen zonder hobby's en mijn vorige relaties liepen mis omdat ik wel hobby's heb en mijn toenmalige vriendinnen niet _O-

Inmiddels ben ik alweer 32 en heb het maar op gegeven

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:50

32? Joh, das de bloei van je leven! :D

Gebrek aan hobby's zorgt bij mij ook voor jeuk en vlekken. Daar blijf ik vér vandaan. Gebrek aan eigen leven/vrienden/baan is sowieso een no-go. Ik heb een drukke, veeleisende baan, druk leven en ik wil geen man die gaat zitten mokken omdat ik nou eenmaal niet alles kan laten vallen op het moment dat hij dat wil.

Dus. Ik heb nou een kat, en dat is ook gezellig. Ik slaap 's nachts niet meer alleen in ieder geval :)) :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:53

Bambi1995 schreef:
Ik ben 20 jaar, en kom echt verschrikkelijk weinig mannen tegen. Heb het ook wel druk op zich. Ik ga nooit uit, want vind daar niets aan en kost mij een godsvermogen. Dus iemand ontmoetten gebeurt niet snel. Daarom komt die gedachte best vaak in mij op.

:')
Je bent pas 20, je bent net kind af en je leven moet nog beginnen, kom op zeg!

En weet je wat het voordeel is van vrijgezel zijn? Iedereen kunnen daten wie je wil, nooit zonder aandacht hoeven zitten en toch nergens verplichtingen hebben.
Hoe voordelig wil je het hebben? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:54

Wat een onzin Goof. Ook op je 20ste kan je behoefte hebben aan een partner, of je nou 'net kind af' bent of niet...

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:54

voorheen nooit relaties gehad en afgelopen jaar bijna een jaar gescharreld met een hele leuke kerel en daarin merkte ik wel dat ik wel hunker naar iemand die eigenlijk onvoorwaardelijk van mij houd maar terglijk ook mij de vrijheid geeft voor wat ik graag doe als in hobby's.

Leve lang vrijgezel zou ik niet kunnen en date hier en daar wat als t kan en lukt.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:56

Leven lang gaat niet lukken aangezien ik getrouwd was xD Maar zo na de bom van de scheiding toch het fijne ook aan het ontdekken van vrijgezel zijn en zelf weer helemaal de regie hebben. :)

Heb altijd kinderen willen hebben... en daar heb ik er twee van. Co-ouderschap, dus ze zijn de helft van de tijd ook gewoon bij mij. Combinatie van een gezin maar tegelijk ook vrijheid, ben pas 30... ik denk dat ik dit nog heel wat jaren kan volhouden zo :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:59

Ik heb sinds mijn 16e een relatie met mijn vriend. We hebben beide onze dingen, maar ondernemen ook samen veel dingen.
Ik kan niet goed alleen zijn, dus hoop wel met partner oud te worden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:00

Emmaa_ schreef:
Wat een onzin Goof. Ook op je 20ste kan je behoefte hebben aan een partner, of je nou 'net kind af' bent of niet...

Ik zeg ook niet van niet ;)
Ik reageer op de uitspraak van TS, zij zegt dat zij zich, nu al, zorgen maakt dat ze wellicht alleen blijft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:01

Denk niet dat ik er heel veel problemen mee zou hebben. Het heeft nl. ook absoluut zn voordelen. :D en ik kan prima alleen zijn. Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:01

Goof schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik zeg ook niet van niet ;)
Ik reageer op de uitspraak van TS, zij zegt dat zij zich, nu al, zorgen maakt dat ze wellicht alleen blijft.

Dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd, sorry!

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:05

Sammie schreef:
Denk niet dat ik er heel veel problemen mee zou hebben. Het heeft nl. ook absoluut zn voordelen. :D en ik kan prima alleen zijn. Heerlijk!

Alleen zijn is ook wel fijn maar het kan ook fijn zijn om na een slechte dag je ei kwijt te kunnen bij iemand, en om nou altijd tegen jezelf te praten is ook zo wat

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:06

Heel erg! Ik zou ongelukkig zijn. Kan slecht alleen zijn! Mijn afhankelijke persoonlijkheidsstoornis zal er vast iets mee te maken hebben... :+

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:13

Ik zou niet mijn hele leven lang single willen zijn. Ik ben graag samen met iemand en vind het heerlijk om wakker te worden naast iemand die van mij houd en ook weer in slaap te vallen naast iemand die van mij houd.

Niet dat ik perse ongelukkig zou zijn als ik vrijgezel zou zijn, want er zijn zoveel dingen waar ik gelukkig van word. Maar het is zeker wel iets waar ik gelukkig van word.