Erg onzeker gevoel over mezelf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:00

Sitaloverx schreef:
Ik heb eigenlijk nog een vraag. Ik was dus bij de GGD die zei dat ik een paar kilo moest afvallen. Maar ik hoor dus de hele tijd dat het niet goed is om af te vallen als je nog kind bent of in de puberteit zit, klopt dat?

Ik denk dat ze daarmee vooral bedoelen dat je niet moet gaan diëten :) Ik denk dat op je voeding letten en eventueel wat meer bewegen alleen maar gezond is (dat is het voor iedereen namelijk), dan zullen die kilootjes ook vast vanzelf gaan :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:01

Inderdaad, gewoon doen en volhouden, ookal klinkt het in het begin zelfs raar tegenover jezelf.
Mensen geven zichzelf onbewust soort complimentjes en zo blijven ze tevreden. Sommige mensen doen dat (over bepaalde dingen) niet, ik zelf ook niet. En daarom moet je dat bewust gaan doen. Helpt serieus, geleerd van m'n therapeut :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:02

13 is inderdaad een k*t leeftijd, ik denk dat 99 procent op die leeftijd onzeker is. Je bent zo zoekende naar jezelf, je begint kind af te raken en zoekt naar je 'ik'. Je lijf verandert en je hormonen zijn niet lief.

Als je overgewicht hebt, is afvallen wel vaak wel verstandig. Ook in de puberteit. Maar daarvoor kun je het beste gewoon met een diëtiste praten erover :) dus niet op eigen houtje maar wat gaan doen.

Wees nu vooral lief voor jezelf en zeg elke dag iets tegen jezelf of over jezelf wat positief is :)

LinekeP

Re: Erg onzeker gevoel over mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:04

@Geryon Ik zal het proberen!

@vuurneon Ik zal er naar informeren.

xx