Heb jij wel eens iemand op diefstal betrapt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:51

Laatst liep ik in de supermarkt op een rustig tijdstip en stond er een oude man zo zonder pardon een hele lading chocolade repen in de binnenzakken van zijn jas te steken. Ik heb getwijfeld of ik het moest melden vooral omdat wij als scholieren bij die supermarkt regelmatig worden gecontroleerd of we iets stelen (bonnetjes bij het zelfscannen), maar ik heb maar niets gezegd en in mijn hoofd even tot 10 geteld.

Ik werk bij een wokrestaurant en daar zijn er wel eens mensen die lekker komen eten en wanneer het personeel het dan heel druk heeft zo naar buiten lopen zonder te betalen. Dit is al zo'n 3 keer gebeurd in de 2 jaar die ik er werk (ik werk maar 1 dag in de week). Persoonlijk vind ik dit ook stelen. En als het eten niet goed was, zeg dat gewoon met goede redenen dan komt er vaak wel een mooie oplossing.
Ook mensen die bakjes in hun tas hebben en die dan stiekem vullen met wat ze net van het buffet hebben gehaald. Sorry hoor maar we hebben ook de mogelijkheid tot afhalen/meenemen alleen betaal je dan gewoon een normaal bedrag, iets dat ik heel normaal vind als ik ga zorgen voor het avond eten van morgen.
Wij als bediening mogen niks tegen de klanten zeggen van de baas (een beetje om ons te beschermen) maar hij zegt er zelf meestal wel iets van. Ik vind het soms echt schandalig wat sommige mensen klaarspelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:10

Ja ik heb weleens een vrouw bij de kassa notabene een snoepreep zien pakken , stopt in de kar waar tas stond en met op de band doen verdween die in haar tas :+

Maartje1990

Re: Heb jij wel eens iemand op diefstal betrapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:14

Ik heb mezelf wel eens betrapt :j Was net door de kassa en had alles netjes betaald.

Dus alles in een tas gedaan en in m'n wagentje gezet, toen mn tas en nog een andere tas gepakt. Lag er nog een potje appelmoes onder verstopt! Die ik dus niet had afgerekend! Brave thomas die ik ben ben ik naar de informatiebalie gelopen en heb ik 'm alsnog netjes afgerekend :j

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 05:58

O ja, heel vaak mensen betrapt, ik werkte namelijk van m'n 16de tot m'n 18de in een tankstation :=

Het tankstation werd altijd maar door 1 iemand tegelijk bemand, en er stonden van die hoge rekken in de shop, waar ik de klanten niet rechtstreeks kon zien. Heel verleidelijk was dat blijkbaar :+ "helaas" keken de wannabe dieven niet erg goed rond, want er waren strategisch geplaatste spiegels en camera's waarop ik ze kon betrappen.

Maar behalve in de shop zelf, had je natuurlijk ook mensen die benzine probeerden te stelen, dus wegrijden zonder te betalen. Nu stonden er wel altijd camera's op de auto's gericht, maar een beetje slimme dief gaat natuurlijk niet met zijn eigen nummerplaat benzine stelen, dus dan kun je nog niks met de camerabeelden. Ik hield dus de pompen altijd nauw in de gaten, en als ik iemand aanstalten zag maken om weg te rijden zonder betaald te hebben, rende ik zo hard ik kon naar buiten (en dan maar hopen dat de eventuele klanten binnen in de shop niets stelen ondertussen :') ) en op die manier kon ik de auto nog tegenhouden voordat hij de parking af was gereden. De meeste mensen stoppen ook gewoon als je tegen hun raampje gaat bonken, al heb ik mezelf in een stoot van adrenaline ook weleens op de motorkap gegooid omdat ik echt niet van plan was hem te laten vertrekken zonder te betalen, dat ging verdorie van mijn loon af :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 06:43

Het verbaast me eigenlijk dat zoveel mensen het blijkbaar niet melden wanneer ze zien dat iemand iets steelt :=

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:12

Cayenne schreef:
Het verbaast me eigenlijk dat zoveel mensen het blijkbaar niet melden wanneer ze zien dat iemand iets steelt :=

precies ja. niet alleen als ik aan het werk ben, maar ook buiten diensturen meld ik het als ik iets verdachts zie. (aan medewerkers, niet aan de 'verdachte') Gewoon omdat ik wéét hoe vervelend het is om weer een leeg schap te hebben terwijl er nog een enorme voorraad geregistreerd staat. en gewoon omdat ik het niet vind kunnen van die 'klanten'.

ik heb ook wel eens een mevrouw aan de kassa gehad met een leesbrilletje op haar neus. ze rekende netjes haar andere spulletjes af, maar toen ze wilde weglopen zag ik het kaartje nog aan de bril hangen. toen ik dat meldde alsnog betaald, maar dan denk ik.. een leesbril.. dat voel/zie je toch!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:22

Cayenne schreef:

Nouja, een heel aantal mensen die het gezien hebben waren kleine kinderen destijds. Dan vind ik het niet zo gek dat ze het niet hebben gemeld hoor :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:38

Catnip schreef:
dat ging verdorie van mijn loon af :+

Serieus? Dat vind ik echt belachelijk!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:41

Ik zie het eigenlijk nooit... Maar let er ook vooral niet op. (Lees: Ik wil zelf zo snel mogelijk die supermarkt weer uit want ik vind die drukte niks :+

toen ik nog achter de kassa zat wel heel vaak mensen die sommige zaken niet melden... Kratje in de wagen of pakken drinken etc. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:46

Cayenne schreef:

Inderdaad, wij moeten in het MKB keihard werken om als winkeleigenaar je hoofd boven water te houden. En dan jat dat tuig je spullen uit je winkel= weg de winst van de dag. :r :r
Pislink kan ik er van worden.
Ik doe altijd aangifte: tegen groot of klein, jong of oud, aardig of vervelend.
Ik betrap geregeld mensen en dan zijn ze echt nog niet klaar met mij. ~~}>

Omdat ik er zo ingetraind ben, zie ik het ook in andere winkels. Ik zeg er altijd meteen iets van en loop daarna naar de kassa of beveiliging om het te melden. ~~}>

Ik ben nog eens achter 2 etterbakken aangerend, heel groot en ik was pas 16, zij hadden uit de winkel van mijn ouders een bord met gouden sieraden gestolen.
Na 2 straten had ik ze te pakken en ik schelden. Ze spraken zogenaamd alleen Frans.
Zij pech, want ik spreek toevallig goed Frans en kan ook nog goed schelden in het Frans.
Ze gaven het goud schoorvoetend terug en ik voelde mij heel groot en sterk :o?

Keek ik achter me, stond daar de kok van het restaurant naast ons, achter mij. hahaha
Hij is 2 meter groot en 2 meter breed en hij had bij het wegrennen een groot keukenmes mee gepakt.
Hij zei: ik zag je rennen en ik dacht dat je wel wat hulp kon gebruiken.

Knak ego, ze waren niet bang voor mij, maar voor de buurman. Maar ik had triomfantelijk het goud terug naar de winkel gebracht.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:48

Catnip schreef:
dat ging verdorie van mijn loon af :+

Dat is echt aso -O-

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:53

Catnip: wat jij deed was niet alleen dom maar ook nog eens levensgevaarlijk!!!!!! Ik werkte zelf bij een benzinestation en geloof me, als ze niet willen betalen en ze rijden door ben jij zwaargewond of dood!

Sterker nog, ik kreeg trainingen om vooral niets te doen. Want jij bent niet sterker dan een auto, mes of ander soort wapen.

Bij mij kwamen ze in de nacht als ik alleen stond weleens redbull jatten.
Ik heb toen 1 keer de winkel dicht gedaan en gedreigd de politie te bellen, ze gooide alles neer en probeerde mn halve winkel te slopen om buiten te komen.

Dat dus eens en nooit weer.. overigens ben ik daardoor ook nog eens bijna ontslagen..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:01

Ik ben misschien gewoon veel te onoplettend, maar ik merk echt bijna nooit dat mensen stelen bij ons in de winkel.
Ik zie wel heel vaak mensen een broodje of een handvol nootjes opeten in de winkel en ik durf er mijn hand om te verwedden dat de helft van die mensen dat bij de kassa niet meldt, maar echt jatten zie ik weinig.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:12

Ik werkte in een winkel en ja toen kwamen twee meisjes van 14 en 15 jaar oud de winkel in om lingerie in de tas te doen en "vergeten" te betalen uiteraard. Ik heb toen de politie ingeschakeld. Wilde de meisjes aanspreken maar rende snel weg, naar de hema waar ze ook spullen in de tas duwde. Uiteindelijk heeft de politie ze gepakt en kwamen ze bij ons in de winkel terecht om tas te controleren. De politie heeft gevraagd wat wij een goede oplossing vonden... nou toen zeiden wij ze mogen wel even in de winkel werken en elke dag tassencontrole. We hebben ze klusjes laten doen die niet erg leuk waren, schoonmaken dingen sorteren en tellen etc. Zo leerde ze ook hoe hard wij moesten werken om alles op orde te houden en dergelijke. Ze kregen uiteraard ook bij de ouders een gesprek, de politie heeft ze daar bij de ouders ook aangesproken en met de ouders gesproken.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:21

Met het schaamrood :o op mijn kaken: ik heb een keer een meisje wat in haar mouw zien steken. Het was zo'n goedkoop prulletje wat ze meenam, dat ik me afvroeg of ik het moest melden, maar ik heb het toch gedaan. Een medewerker is achter haar aangegaan en door het hele gebeuren en wachten of ik nog iets moest doen, ben ik vervolgens vergeten om mijn eigen 1 euro ding af te rekenen. Ik kwam er na de busreis thuis pas achter dat ik dat ook nog tussen mijn tassen vast had.
Ik hoorde later van iemand die tijdens haar (hotel)werk haar hele uitzet bij elkaar had gejat ("op de juskom na"). Zo kan het dus ook...ik weet niet wat ik zou doen als ik een collega zou zien die dingen meeneemt.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:30

Ik merk dat soort dingen echt niet, daar let ik echt niet goed genoeg voor op als ik winkel :o Laatst wel iets gezien dat ik dacht 'wow'. Ik liep in de kruidvat, rent er opeens een man de winkel binnen, geeft een hele tas vol spullen aan de caissière, en zegt dat het net gejat was door iemand, en dat hij er toen achteraan is gegaan en de dader het had laten vallen. Caissière had het zelf niet eens doorgehad dat er wat gestolen was (laat staan een hele tas vol). Betreffende man is er toen weer achteraan gerend om te kijken waar de dader heen zou gaan en weer teruggegaan om dat te melden. Dan ben je toch wel een held in mijn ogen, ondanks dat het eigenlijk behoorlijk dom is om te doen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:35

In Parijs zag ik een vrouw zo een armband in haar tas laten glijden. Ik was daar met school. Heb er niks van gezegd omdat ik nauwelijks Frans spreek.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:37

Ik heb ooit gezien dat er bij het kruitvat van die oostbloktypes aan het "winkelen" waren met een geprepareerde boodschappentas.

Ben dat gaan melden bij iemand van de winkel.

Ben daarna ook naar de ici paris gelopen (dat zijn de buren) en heb daar ook gewaarschuwd wat voor types er rondliepen.

Ben erg allergisch voor dat oostblokasovolk.

Iemand had het op de vorige pagina over oudere mensen. Mijn moeder en mijn tante hebben jaaaaaaren bij het kruitvat gewerkt, ik ook nog even een blauwe maandag. En echt, bij het hele personeel gaan de voelsprieten omhoog bij de 'ik ben zielig' rollatortypes. Veel meer dan bij de schooljeugd.

Mijn moeder had soms verhalen wat er weer uit zo'n boodschappentas was gekomen... niet normaal.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:46

Ik heb het nooit gezien alleen poging tot diefstal.
Het was in de bart smit maar durfde ook niks te zeggen in die tijd.
Ik ging de 2 meisjes alleen aankijken en schudde me hoofd en toen gingen ze het terug leggen.

Ik zou het denk ik nu nog moeilijk vinden om het te melden.
Maar eigenlijk is het ook wel normaal dat je het meld.
mensen moeten geen dingen stelen of aan andermans bezittingen komen.

mutsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:54

vorige week nog bij de aldi,
vrouw voor mij aan de kassa had een kinderwagen bij en onder de kinderwagen heb je nog zo'n netje hangen.. en daar zaten druiven, bananen,.. in.
Lekker vol gepropt natuurlijk. ik keek ernaar en ik zag de kassiere ook naar kijken maar die deed niets..
en die vrouw is vrolijk de winkel uit gelopen

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:56

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:57

Vriendin en ik hebben al eens 2 mannen in de Jumbo zien stelen. Liepen met een schoudertas langs de rekken en schoven er vanalles in. We keken elkaar aan of we t wel goed hadden gezien en ook wij twijfelden of we het moesten zeggen, maar we hebben het wel gedaan. Die 2 mannen werden uit de winkel gehaald toen wjj stonden af te rekenen. We voelden ons toen wel goed. Kan er echt niet tegen als mensen jatten.. :n

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:58

Bij ons is de Aldi is wel streng.
Ik heb altijd die grote boodschappen tassen mee en moet alles op tillen en ze kijken erin als ik bij de kassa ben!
Filmpje ga ik thuis even bekijken!

mutsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:02

linnie050 schreef:
Bij ons is de Aldi is wel streng.
Ik heb altijd die grote boodschappen tassen mee en moet alles op tillen en ze kijken erin als ik bij de kassa ben!
Filmpje ga ik thuis even bekijken!

hier in de aldi totaal niet zo blijkt.
Zit meestal 1 of 2 personen aan de kassa en voor de rest zie je nooit iemand. en je hebt zo een hokje met bewakingsdingen en een dat glas waardoor je maar via 1 kant kan naar buiten kan kijken.. nauw die deur staat (bijna) altijd open van dat hokje en dan zie je dat daar ook niemand zit.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:05

Mijn moeder heeft onbedoeld bijna wat gestolen. Ze was gaan winkelen met haar zus en had al wat tassen aan de arm. In een schoenwinkel had ze een paar sloffen gepakt die ze wilde hebben en daarmee in handen zijn ze nog een poos in de winkel aan het kijken geweest.
Helemaal die sloffen vergeten en zo liepen ze naar buiten...

...om na een paar 100 meter ineens te beseffen dat ze die sloffen gewoon nog in d'r hand had :D
Gauw terug en betalen maar