fiets stelende gemeente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:32

Ze mogen volgens mij geen fietsen wegslepen zonder waarschuwing, ik weet dat ze hier op het station er ook gewoon schijt aan hebben.

Dominique_96

Re: fiets stelende gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:48

NM >> LZP

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:12

Winged schreef:
Gekke gang van zaken?

Hier (Assen) mikken ze eerst een hele lading vlaggetjes oid op de fietsen met de melding 'is deze fiets in gebruik verwijder dan het vlaggetje voor die en die datum'....

Ik wou exact dit zeggen, ze hebben stickers geloof ik en een papieren bandje wat ze om je spatbord en wiel doen, dus zodra je wegfietst is het verbroken en weten ze dat de fiets gebruikt wordt.
Ze hebben geloof ik 3 keer per jaar zulke opruimacties, maar dan halen ze ook pas na 2 of 3 weken de fiets weg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:57

Volgens mij moeten ze dit controleren met stickers of kaartjes. Overigens had een kennis van mij dit laatst ook en die woont in een gat. Woont boven een cafe en iemand wilde ook zijn fiets inladen omdat hij er al zo lang stond. Ja gek, hé ik woon hier boven! Ook geen sticker of kaartje aangehangen.

Op het moment dat de fiets al in de kar staat hoeven ze hem er niet meer af te halen, zijn ze nog bezig en de eigenaar meldt zich mogen ze hem niet alsnog meenemen met de mededeling haal m dan alsnog maar op op het depo. Wordt trouwens ook wel lastig als je er niet bij bent. :') Dan is je fiets gewoon pleitte en mag je zelf ruiken waar hij staat :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:04

Zo herkenbaar.
Mijn fiets is ooit van het station geruimd 'want hij blokkeerde een doorgang voor hulpdiensten en gehandicapten'. Knappe gehandicapte die dwars door een betonnen muur kan...

'Na onderzoek is gebleken dat er genoeg fietsenplekken zijn bij het station, dus wij mogen dit doen, ook zonder waarschuwing vooraf.'
Aan de andere kant van het station is plek ja, maar ik ga toch verd*mme geen kilometer omfietsen (want door de voetgangerstunnel onder het spoor kan en mag ik niet) om aan die andere kant te komen als ik de trein die aan deze kant komt moet hebben?

Vanaf toen ging ik altijd maar lopend naar het station, dat was sneller dan dat eind omfietsen en ze konden in elk geval niet aan mijn fiets komen.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:24

Hier gebeurt het ook regelmatig op het station, meestal nadat er kaartjes aan gehangen zijn. Zijn altijd fietsen die niet in de rekken staan, maar ernaast en dat schijnt verboden te zijn (staan overigens nergens borden van naar mijn weten).

Echter worden er niet altijd kaartjes aangehangen hier. Laatst was de fiets van een vriendin ook weg, ze is snel naar het depot gelopen en daar stond haar fiets. Gewoon meegenomen zonder waarschuwing dus. Als ze een kwartier later was gekomen was het depot gesloten en had ze hem de volgende dag voor 15 euro kunnen ophalen. Gelukkig was ze net op tijd en mocht ze hem gratis meenemen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 13:42

nou eerlijk , ik kom uit friesland en al die etter regels hier in de stad ik word er niet goed van :+ zovaak dat ik nu al in contact ben geraakt met toezicht/politie omdat ik iets deed wat mij normaal leek... ( in het gras voor mn huis liggen bijv. o das een gemeente parkje oeps... ) ik had hier nog nooit van gehoord ja, bij het station wel dan komt er een vlaggetje aan te hangen. ik had nu dus flink gebaald dat ie gestolen is en dan een nieuwe fiets gekocht. dat is een voordeel, als ik m kwijt ben weet ik waar ik moet zoeken.
heb op facebook nu dit berichtje gepost :
beste gemeente ede, ik woon in bennekom en toen ik gisteren mijn huis uit liep was er een man met slijptol die wel even mijn fiets mee zou nemen omdat er gebeld was dat hij niet gebruikt werd en er vaak stond kul natuurlijk omdat ik altijd de fiets pak naar de universiteit. ja, hij staat er vaak waarom? omdat ik erboven woon. ik vind dit een hele brieke gang van zaken zoals dit gaat, dient er niet een soort van waarschuwing gegeven te worden? een kaartje aan mijn fiets of iets ander? zo zou dan zomaar mijn fiets verdwenen zijn die overigens netjes in t rek stond. Verder, hoe had ik moeten weten waar mijn fiets was? mocht hij wel zijn meegenomen, er wordt niets achtergelaten en dan moet ik maar ruiken waar mijn fiets is gebleven? ik vind dit een hele rare gang van zaken, een fiets helende gemeente.
m.v.g margreet wever

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:52

Hoewel ik je frustratie begrijp denk ik dat die tekst juist niet bereikt wat je zou willen... ik denk dat de mensen bij de gemeente je nu eerder als een lastige puber zien dan als iemand die onrecht aan de kaak stelt.

Had je de tekt met hoofdletters en een overdaad aan beleefdheid geschreven, dan was de boodschap veel sterker geweest.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:08

Shadow0 schreef:
Hoewel ik je frustratie begrijp denk ik dat die tekst juist niet bereikt wat je zou willen... ik denk dat de mensen bij de gemeente je nu eerder als een lastige puber zien dan als iemand die onrecht aan de kaak stelt.

Had je de tekt met hoofdletters en een overdaad aan beleefdheid geschreven, dan was de boodschap veel sterker geweest.

Ben 't met shadow eens. De tekst komt nu inderdaad over alsof t geschreven is door een lastige puber..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:48

Nou ts, als ze je brief niet heel serieus nemen, kan ik het ze niet kwalijk nemen. Het iets teveel op een puberale manier gedaan idd, volgende keer even je les Nederlands erbij pakken; hoe schrijf ik een formele brief.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 15:57

ik ben ook een lastige puber :+ mijn vader heeft de gemeente gebeld en die weten van niets. dus nu aangifte voor poging van diefstal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:00

Jij mazzel dat je er op tijd bij was!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:16

Mazzel!

Ik heb het iets anders gehad.
Ik had altijd een groene fiets en met roze stickertjes er op geplakt, meisjes fiets dus.

Nu had ik hem op slot staan bij de bushalte en een avond laten staan omdat ik opgehaald werd met de auto

Volgende dag, weg fiets!!!

2 a 3 weken later zie ik de wezo mannetjes aan het werk in de gemeente tuintjes, en wat zie ik ttegen de boom staan? Juist! Mijn fiets!

Slot was eraf geslepen en de stickers waren er half af..

Al die mannen maakten me uit voor van alles en nog wat toen ik om mijn fiets vroeg.

Helaas voor de beste man kon hij niet zo snel rennen als ik op de fiets kon fietsen.

Pff

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:23

unihorses schreef:
ik ben ook een lastige puber :+ mijn vader heeft de gemeente gebeld en die weten van niets. dus nu aangifte voor poging van diefstal.

natuurlijk weten ze van niets, zou ik als gemeente ook gauw m'n handjes van af trekken.. :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 16:29

xGoldenHero schreef:
Mazzel!

Ik had altijd een groene fiets en met roze stickertjes er op geplakt, meisjes fiets dus.

Nu had ik hem op slot staan bij de bushalte en een avond laten staan omdat ik opgehaald werd met de auto

2 a 3 weken later zie ik de wezo mannetjes aan het werk in de gemeente tuintjes, en wat zie ik ttegen de boom staan? Juist! Mijn fiets!

Al die mannen maakten me uit voor van alles en nog wat toen ik om mijn fiets vroeg.

Helaas voor de beste man kon hij niet zo snel rennen als ik op de fiets kon fietsen.

Pff

}:) }:)
helaas gebeurt t ook vaak dat degene die dan die fiets heeft hem niet daadwerkelijk zelf heeft gestolen...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:42

Hier delen ze die fietsen na x tijd uit aan luie uitkeringstrekkers, zodat die 'Maar ik heb geen fiets, dus ik kan er niet komen' niet meer als smoes kunnen gebruiken om niet aan het werk te kunnen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:54

Wat een nare woordkeuze. Hoe weet je trouwens dat het om luie uitkeringstrekkers gaat, en niet om gemotiveerde mensen die door pech werkloos zijn, wel graag willen werken maar geen geld hebben voor een fiets?

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:14

Konstantine schreef:
Hier delen ze die fietsen na x tijd uit aan luie uitkeringstrekkers, zodat die 'Maar ik heb geen fiets, dus ik kan er niet komen' niet meer als smoes kunnen gebruiken om niet aan het werk te kunnen.

Nou zeg :n Het is natuurlijk lekker makkelijk praten als je niet in hetzelfde schuitje zit. Oogkleppen op soms?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:06

xGoldenHero schreef:
Mazzel!

Pff

Phoe dan moet je nog blij zijn dat je niet diefstal aan je broek heb gekregen.
Een oude kennis van mij zag hoe de fiets van een vriend werd gepikt en is er toen achteraan gegaan met z'n 2en. Hebben de jongen een flinke klap verkocht en de fiets weer terug gepakt. De klap gever heeft een paar nachten moeten vastzitten wegens diefstal met geweld. Dat terwijl hij zijn eigen fiets terug ging halen.

Maar vind het wel raar dat de gemeente fietsen zomaar mag weghalen zonder eerdere waarschuwing of oproep, zeker als ze gewoon in het rek staan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:00

Shadow0 schreef:
Wat een nare woordkeuze. Hoe weet je trouwens dat het om luie uitkeringstrekkers gaat, en niet om gemotiveerde mensen die door pech werkloos zijn, wel graag willen werken maar geen geld hebben voor een fiets?

. Ik kan mij ook niet vinden in die woordkeuze, maar geen geld voor een fiets gaat er bij mij niet in. Als je graag wil werken zijn er tig manieren te verzinnen om daar te komen. En een fatsoenlijke fiets heb je al voor nog geen 150 euro. In een land waar er meer fietsen zijn dan mensen zou het wel heel toevallig zijn dat iemand toevallig net geen fiets heeft en er ook niet voor kan sparen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:03

Konstantine schreef:

Nou nou nou, buiten mijn schuld om (iets met politiek hervormingen van het zorgstelsel) ben ik ook in de ww gekomen. Aan de buitenkant kun je nooit zien wat er speelt, want ook ik kom niet zo aan ander werk. Erg fijn als anderen hun oordeel gelijk klaar hebben :+ want je hebt werkloos worden vaak niet in de hand en met de werkgeversmarkt liggen banen niet voor het oprapen en geld raakt een keer op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:08

Sammie schreef:
Shadow0 schreef:

. Ik kan mij ook niet vinden in die woordkeuze, maar geen geld voor een fiets gaat er bij mij niet in. Als je graag wil werken zijn er tig manieren te verzinnen om daar te komen. En een fatsoenlijke fiets heb je al voor nog geen 150 euro. In een land waar er meer fietsen zijn dan mensen zou het wel heel toevallig zijn dat iemand toevallig net geen fiets heeft en er ook niet voor kan sparen.

Wil je mijn collega ontmoeten? :) ze heeft geen fiets, haar auto moeten wegdoen en leent nu een fiets van haar familie. Fiets 40 km heen en 40 km terug, verdient net genoeg om van te leven maar te weinig om van te sparen. Komt niet in aanmerking voor aanvullend inkomen. Haar huis begint de tekenen te tonen van ouderdom, mocht ze een cent overhebben gaat het in dakreparatie; kan ze tenminste hopelijk binnenkort bij regen de teiltjes in de kast laten.150 euro voor een eigen fiets? Mocht ze willen dat ze dat had. Maar fijn dat het niet bestaat, zal het doorgeven aan haar.
Verborgen armoede is heel triest.

Ik heb onwijs veel respect voor haar, want damn wat een arbeidsethos. Klaagt nooit, fietst dat pokke end in weer in wind en midden in de nacht. Maar geld voor een eigen fiets is er nu simpelweg niet.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-04-15 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:10

Wat is de situatie van jou vriendin? Want uitkeringstrekker lijkt zij mij niet als ze dagelijks naar dr werkt fietst..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:11

Sammie schreef:
Wat is de situatie van jou vriendin? Want uitkeringstrekker lijkt zij mij niet als ze dagelijks naar dr werkt fietst..

Ik zeg ook collega.

Maar als het onder het werkende volk al voorkomt, kan het ook absoluut onder de werklozen voorkomen. Onderschat het niet :n 150 euro is veel als je het echt niet hebt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:15

Mijn gloednieuwe oma fiets wat een verjaardagskado was en waar ik super trots op was na jaren op een roestbak te hebben rond gereden werd na een maand naast het politie bureau gestolen op de stalling van het station ernaast. Nooit meer wat van gehoord. Hoop dat diegene zich tegen een boom gereden heeft met m'n mooie fiets, k*t mensen ook! Werk voor je geld, zielige figuren.
Mijn vriendin heeft tijdens haar krantenwijk een Marokkaanse jongen met haar fiets weg zien fietsen met kranten er nog op en alles. Ze wist ook wie het was maar de politie had geen bewijs dus helaas. Ze was net 5 deuren verder en dit was voor we allemaal smartphones met camera's hadden. Nooit meer wat van gehoord. En dat was voor haar al de 5e fiets die gejat was. Bah bah, ik heb er geen goed woord voor over.