Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Winged schreef:Gekke gang van zaken?
Hier (Assen) mikken ze eerst een hele lading vlaggetjes oid op de fietsen met de melding 'is deze fiets in gebruik verwijder dan het vlaggetje voor die en die datum'....
Dan is je fiets gewoon pleitte en mag je zelf ruiken waar hij staat
zovaak dat ik nu al in contact ben geraakt met toezicht/politie omdat ik iets deed wat mij normaal leek... ( in het gras voor mn huis liggen bijv. o das een gemeente parkje oeps... ) ik had hier nog nooit van gehoord ja, bij het station wel dan komt er een vlaggetje aan te hangen. ik had nu dus flink gebaald dat ie gestolen is en dan een nieuwe fiets gekocht. dat is een voordeel, als ik m kwijt ben weet ik waar ik moet zoeken.Shadow0 schreef:Hoewel ik je frustratie begrijp denk ik dat die tekst juist niet bereikt wat je zou willen... ik denk dat de mensen bij de gemeente je nu eerder als een lastige puber zien dan als iemand die onrecht aan de kaak stelt.
Had je de tekt met hoofdletters en een overdaad aan beleefdheid geschreven, dan was de boodschap veel sterker geweest.
mijn vader heeft de gemeente gebeld en die weten van niets. dus nu aangifte voor poging van diefstal. xGoldenHero schreef:Mazzel!
Ik heb het iets anders gehad.
Ik had altijd een groene fiets en met roze stickertjes er op geplakt, meisjes fiets dus.
Nu had ik hem op slot staan bij de bushalte en een avond laten staan omdat ik opgehaald werd met de auto
Volgende dag, weg fiets!!!
2 a 3 weken later zie ik de wezo mannetjes aan het werk in de gemeente tuintjes, en wat zie ik ttegen de boom staan? Juist! Mijn fiets!
Slot was eraf geslepen en de stickers waren er half af..
Al die mannen maakten me uit voor van alles en nog wat toen ik om mijn fiets vroeg.
Helaas voor de beste man kon hij niet zo snel rennen als ik op de fiets kon fietsen.
Pff
Konstantine schreef:Hier delen ze die fietsen na x tijd uit aan luie uitkeringstrekkers, zodat die 'Maar ik heb geen fiets, dus ik kan er niet komen' niet meer als smoes kunnen gebruiken om niet aan het werk te kunnen.
Het is natuurlijk lekker makkelijk praten als je niet in hetzelfde schuitje zit. Oogkleppen op soms? xGoldenHero schreef:Mazzel!
Ik heb het iets anders gehad.
Ik had altijd een groene fiets en met roze stickertjes er op geplakt, meisjes fiets dus.
Nu had ik hem op slot staan bij de bushalte en een avond laten staan omdat ik opgehaald werd met de auto
Volgende dag, weg fiets!!!
2 a 3 weken later zie ik de wezo mannetjes aan het werk in de gemeente tuintjes, en wat zie ik ttegen de boom staan? Juist! Mijn fiets!
Slot was eraf geslepen en de stickers waren er half af..
Al die mannen maakten me uit voor van alles en nog wat toen ik om mijn fiets vroeg.
Helaas voor de beste man kon hij niet zo snel rennen als ik op de fiets kon fietsen.
Pff
Shadow0 schreef:Wat een nare woordkeuze. Hoe weet je trouwens dat het om luie uitkeringstrekkers gaat, en niet om gemotiveerde mensen die door pech werkloos zijn, wel graag willen werken maar geen geld hebben voor een fiets?
Konstantine schreef:Hier delen ze die fietsen na x tijd uit aan luie uitkeringstrekkers, zodat die 'Maar ik heb geen fiets, dus ik kan er niet komen' niet meer als smoes kunnen gebruiken om niet aan het werk te kunnen.
want je hebt werkloos worden vaak niet in de hand en met de werkgeversmarkt liggen banen niet voor het oprapen en geld raakt een keer op. Sammie schreef:Shadow0 schreef:Wat een nare woordkeuze. Hoe weet je trouwens dat het om luie uitkeringstrekkers gaat, en niet om gemotiveerde mensen die door pech werkloos zijn, wel graag willen werken maar geen geld hebben voor een fiets?
. Ik kan mij ook niet vinden in die woordkeuze, maar geen geld voor een fiets gaat er bij mij niet in. Als je graag wil werken zijn er tig manieren te verzinnen om daar te komen. En een fatsoenlijke fiets heb je al voor nog geen 150 euro. In een land waar er meer fietsen zijn dan mensen zou het wel heel toevallig zijn dat iemand toevallig net geen fiets heeft en er ook niet voor kan sparen.
ze heeft geen fiets, haar auto moeten wegdoen en leent nu een fiets van haar familie. Fiets 40 km heen en 40 km terug, verdient net genoeg om van te leven maar te weinig om van te sparen. Komt niet in aanmerking voor aanvullend inkomen. Haar huis begint de tekenen te tonen van ouderdom, mocht ze een cent overhebben gaat het in dakreparatie; kan ze tenminste hopelijk binnenkort bij regen de teiltjes in de kast laten.150 euro voor een eigen fiets? Mocht ze willen dat ze dat had. Maar fijn dat het niet bestaat, zal het doorgeven aan haar. Sammie schreef:Wat is de situatie van jou vriendin? Want uitkeringstrekker lijkt zij mij niet als ze dagelijks naar dr werkt fietst..
150 euro is veel als je het echt niet hebt.