nieuwe laptop, macbook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:20

Afbeelding

Daar lag ik vaak met mijn polsen op. Bij de icentre zeiden ze dat het aluminium smolt Door zweet en lichaamswarmte. Een klasgenoot heeft deuken er in doordat hij zijn handen er op heeft liggen.

Denk dat het doorbranden aan de generatie ligt. Veel uit 2012 hebben er last van.

Maar ondanks dat zijn macs heel fijn!

Anoniem

Re: nieuwe laptop, macbook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:21

Kan bovenstaand plaatje niet komen omdat je er met armbanden overheen schuurt ofzo? Die van mij heeft het een heel klein beetje maar lang niet zo erg... Weet dat het bij mij komt door m'n horloge en andere sieraden

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:25

Nirvana_ schreef:
Ik vraag me altijd af of de mensen die zo gek zijn van Apple en het zo tegen Windows hebben, ook een Windows laptop uit dezelfde prijsklasse in gebruik heeft gehad :+

Ik ben afgestapt van Apple omdat ik veel beter kon krijgen van Windhoos, en 'm alleen maar beter en beter kan maken. _O- en dáár doet Apple niet aan. Zonder er een complete operatie van te moeten maken :=

Zelf ben ik echt heel blij geweest met m'n apple, maar wát een verademing is dit.. retesnel een bruut scherm er bij .. dikke prime. Oh en ik kan gamen B)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:27

Emmaa_ schreef:
Kan bovenstaand plaatje niet komen omdat je er met armbanden overheen schuurt ofzo? Die van mij heeft het een heel klein beetje maar lang niet zo erg... Weet dat het bij mij komt door m'n horloge en andere sieraden

Ik draag geen armbanden of sieraden om mijn pols. Anders had ik het daar ok de schuld aan gegeven. Heb het na gevraagd bij de Icentre en ze zeiden dus dat het kwam door zweet en warmte.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:38

Once you Mac you never go back _O-

Ik zweer ook bij Apple! Heb nu al 3 jaar mijn Macbook Pro en ben er nog steeds heel tevreden van. Ik gebruik hem ook voor te internetten, gamen, documenten, foto's bewerken etc. Het fijne is dat Apple zo'n beveiligingssysteem heeft dat je geen virussen kan krijgen op je laptop. Ook de batterij heeft een heel lang uithoudingsvermogen, kan wel tot 8u houden zonder oplader. Zelfs zware games erop draaien is ook geen probleem, wat veel laptops niet aankunnen :')

@Gydja, ik heb ook eentje van 2012 en heb dat toch niet aan de hand, nochtans bijna altijd horloge aan mijn linkerpols en een hoop festivalbandjes aan de rechter :')

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:55

Ik heb privé een Macbook Pro en van de zaak een HP uit dezelfde prijscategorie.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind mijn mac helemaal niet zo snel. Als ik een programma open (bijvoorbeeld alleen Safari al) knippert het icoon een keer of vier voordat hij laadt. Is dit normaal?

Ik ben best blij met mijn Macbook, ik vind hem prachtig, maar ik heb het idee dat mijn HP sneller is.
Ik ben wel heeel erg te spreken over de accuduur van mijn Macbook.
Laatst bijgewerkt door Niwla op 14-04-15 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:56

Niwla schreef:
Ik heb privé een Macbook Pro en van de zaak een HP uit dezelfde prijscategorie.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind mijn mac helemaal niet zo snel. Als ik een programma open (bijvoorbeeld alleen Safari al) knippert het icoon een keer of vier voordat hij laadt. Is dit normaal?

Ik ben best blij met mijn Macbook, ik vind hem prachtig, maar ik heb het idee dat mijn HP sneller is.

Ja, dat is heel normaal en imo is dat snel opstarten. Wat ik zelf fijn vind is dat hij na die vier keer 'springen' ook gewoon klaar voor gebruik is, bij Windows moest ik persoonlijk altijd wat langer wachten tot hij ook helemaal opgestart was.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:59

Ja maar bij mijn HP is het aanklikken en openen, zonder vertraging. Dus het voelt voor mij niet zo snel. :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:03

Nirvana_ schreef:
Ik vraag me altijd af of de mensen die zo gek zijn van Apple en het zo tegen Windows hebben, ook een Windows laptop uit dezelfde prijsklasse in gebruik heeft gehad :+

De windowslaptop die ik voor mijn mac had was notabene bijna 2x zo duur als mijn macbook :') . Ik kon die destijds via mijn (technische) opleiding kopen en hij was state of the art, nou dat heb ik geweten hoor. Blijkbaar betekend state of the art zoiets als "in elkaar geschroeft door een dronken baviaan", want dat was echt een crappy geval :x .
Ik denk trouwens ook niet dat ieder besturingssysteem van windows slecht is blijkbaar zijn de versies die ik nu "mis" allemaal prima. Maar zelfs de meest verstokte windowsgebruiker noemt Vista over het algemeen een beetje een blooper en ik vind dat ze daar toen ook maar weinig aan gedaan hebben, dan kan je verwachten dat mensen overstappen en blij zijn dat dingen bij een ander wel gewoon werken natuurlijk :Y)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:08

Ook hier een MacBook. Mijn Air is vorige week gejat en ik heb dankzij een geweldige inzamelingsactie's van mn bokt vrienden een tweehands Pro kunnen kopen van 4 jaar oud. Hij werkt als een tierelier, lekker snel met Lightroom en Photoshop. Ik zou nooit meer iets anders willen.

Vind het ook een enorm voordeel dat je met een Mac zoveel minder last hebt van Spam en virussen etc. Daarbij heb ik veel windows computers en laptops gehad die zoooo vaak hangen, terwijl ik in de 1,5 jaar dat ik Mac ben gegaan dat misschien 1x heb meegemaakt. Opstarten kost me een paar seconden, waar je bij Windows weet ik hoe lang zit te wachten op alles.

Je moet even wennen aan de besturing, maar als dat eenmaal zover is zul je merken dat het zoveel makkelijker en logischer in elkaar zit!

Once you Mac... Het is echt waar, ik zou gek worden met een Windows.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:09

Heb sinds een aantal maandjes een HP Pavilion. Speciaal aangeschaft om Sims 4 te spelen.
Oude laptop trok dat niet meer.
Mijn nieuwe doet dat met twee vingers in z'n geheugenkaart!
Turbo snel met opstarten. Je knippert een keer met je ogen en je bent ingelogd.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 16:31

Bedankt voor alle reacties!

Ik ga zeker even of youtube naar filmpjes kijken, bedankt voor de tip!

Als ik voor een mac ga, is het wel een goed idee om eerst voor een tweedehands te kijken, scheelt een hele hoop in de kosten, en mocht het nu echt niet bevallen, dan zijn de kosten nog enige sinds te overzien. Bedankt voor de tip Emmaa_.

Ik ga nog even verder speuren op internet, meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom!

Wel erg positief dat er niet zo snel spam en virussen op kunnen, en ik moet zeggen dat ik de eeuwige windows updates ook goed zat begin te worden. :o

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:49

Gydja schreef:
Nee daar brand de lader van door :') Of je laptop warm of een veel te hete oplader.
Als je je laptop veel gebruikt kan de aluminum ook wel smelten en in je huid trekken. Je hebt namelijk vaak je handen/polsen op de mac liggen en aluminum kan daar niet tegen en lost langzaam op. Heb niet het idee dat het heel goed voor je kan zijn. Maar zelf nog geen problemen ondervonden met mijn gezondheid. Wel dat aan de rechterkant aluminum weg trekt. Ze zeggen dat mac's niet kunnen vastlopen maar dat kunnen ze echt wel, doen het wel een stuk minder maar als ze eenmaal vast lopen lopen ze ook echt goed vast.

Ach iedere laptop heeft wel iets wat er niet zo goed aan is. Ik ben wel helemaal dol op mijn macbook maar ze mogen nog wel het een en ander verbeteren. Hij heeft in elk geval een prachtig beeldscherm waarvan de kleuren vrij nauwkeurig overkomen met wat er geprint word. En ik zou niet meer zonder trackpad kunnen leven.

Uiteraard kan een Macbook ook gewoon vastlopen. Ik zeg alleen dat de mijne dat nog geen enkele keer gedaan heeft en mijn gewone laptop echt al vaak, terwijl die net zo nieuw is, gelijkwaardige specs heeft en ik er exact dezelfde dingen mee doe. :) Uiteraard is dat ook allemaal relatief en hangt het af van merk, model, en gewoon een portie geluk I guess.

Wat jij beschrijft van dat heet worden heb ik zelf (nog?) totaal niet ervaren. Mijn oplader wordt sowieso nooit echt heet (warm ja, dat wel, maar niet heter dan eender welke oplader van andere merken die ik ooit heb gehad) en de macbook zelf wordt alleen echt warm als ik game.

Nirvana_ schreef:

Jep, heb een zeer vergelijkbare windows laptop qua zowel prijsklasse als specs. Ik heb helemaal niks tegen Windows verder, maar het is toch vast geen toeval dat ik werkelijk 99,9% van de tijd op mn Mac zit te werken. :D

Ik snap sowieso niet waarom iedereen denkt dat automatisch tegen het een bent als je het ander hebt. Ik heb beiden, kan met beiden overweg, maar werk gewoon liever op mn Macbook voor verschillende redenen. Simple as that. :)

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:51

Gydja schreef:
[ [url=m/7O1QSg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar lag ik vaak met mijn polsen op. Bij de icentre zeiden ze dat het aluminium smolt Door zweet en lichaamswarmte. Een klasgenoot heeft deuken er in doordat hij zijn handen er op heeft liggen.

Denk dat het doorbranden aan de generatie ligt. Veel uit 2012 hebben er last van.

Maar ondanks dat zijn macs heel fijn!

die van mij totaal niet! heb ook 1 uit 2012..... Prima en netjes nog in staat! Dan zou ik je een Macbook aanraden :j Erg tevreden over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:16

Ik heb een macbook air en het is echt mijn favoriete bezit. Als je het budget hebt, zou ik zeker voor een macbook gaan. <3 Het is gewoon stabiel, mooi, duidelijk en betrouwbaar. :D

Werkgeheugen is later niet meer aan te passen bij de meeste nieuwe modellen geloof ik (bij de air niet in elk geval) dus ik zou daar wel goed over nadenken. Standaard is 4GB, maar ikzelf heb het laten verdubbelen naar 8GB. Moest ik wel wat langer wachten (want die liggen niet standaard op voorraad), maar dat had ik er wel voor over.

Mijn macbook is overigens nooit heet geworden. Heel soms als ik hem aan het opladen ben en heel veel tegelijk doe, wordt hij een beetje warm, maar nooit heet. :n De windows laptop waarvan ik gebruik maakte voordat ik mijn macbook had, werd echt ontzettend heet altijd, dat heb ik met deze gelukkig nooit. Mijn macbook is wel nog maar 8 maanden oud, dus misschien komt dat nog, dat weet ik niet haha.
Oh dat klopt trouwens niet helemaal, nadat ik de systeemupdate heb gedaan in oktober (naar yosemite) was mijn laptop 2 dagenlang echt drama, heet worden, batterij snel leeg.. geen idee waarom die dat deed, maar na die 2 dagen deed hij het gelukkig weer gewoon.

Overigens heb ik met windows ook geen problemen. Een goede windows laptop werkt ook heel plezierig vind ik zelf, maar het nadeel is dat windows alleen maar software maakt en het op een heleboel slechte hardware wordt gegooid.

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:50

Ik heb een Macbook Pro en ik ben er echt heel erg tevreden over :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:58

Ik blijf er bij dat je een Macbook niet kan vergelijken met 'een Windows laptop'. Vergelijk het met een Acer, of een Dell, of een HP etc. De ene Windows laptop is de andere niet. Op een 1 of andere manier doen mensen altijd wel zo in dit soort discussies. Het is Macbook Pro of Air of het is 'Windows laptop' :')

Persoonlijk vind ik Apple producten te duur en ze zijn meestal gewoon niet geschikt voor gamen. Vooral omdat veel games niet beschikbaar zijn voor Macs.

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:12

Thesserd schreef:
Ik blijf er bij dat je een Macbook niet kan vergelijken met 'een Windows laptop'. Vergelijk het met een Acer, of een Dell, of een HP etc. De ene Windows laptop is de andere niet. Op een 1 of andere manier doen mensen altijd wel zo in dit soort discussies. Het is Macbook Pro of Air of het is 'Windows laptop' :')

Persoonlijk vind ik Apple producten te duur en ze zijn meestal gewoon niet geschikt voor gamen. Vooral omdat veel games niet beschikbaar zijn voor Macs.

Ik heb een Macbook Pro en kan er prima games op spelen! oa Sims 3 of StarStable!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:28

Dat mensen zweren bij een MacBook heeft vooral veel te maken met het feit dat Apple meer geld stopt in marketing dan andere merken, dat zie je ook terug in de prijs. Dat is ook niet gek, hun goeroe Steve Jobs was een marketingman in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Bill Gates van Microsoft, een echte ICTer (nerd).

Uiteindelijk gaat het er om wat je er mee wilt en wat het je waard is.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:34

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:56

sallandval schreef:
Dat mensen zweren bij een MacBook heeft vooral veel te maken met het feit dat Apple meer geld stopt in marketing dan andere merken, dat zie je ook terug in de prijs. Dat is ook niet gek, hun goeroe Steve Jobs was een marketingman in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Bill Gates van Microsoft, een echte ICTer (nerd).

Uiteindelijk gaat het er om wat je er mee wilt en wat het je waard is.

Niet correct, marketing maakt dat je het product koopt, het product zelf moet er vervolgens zelf voor zorgen dat je trouw blijft, eenmaal gekocht doet de marketing daar niks meer. Apple is daar heel goed in. Zowel als telefoon, laptop en pad zou ik geen ander merk willen. Apple producten zijn edel, simpel/ gebruiksvriendelijkheid en ze zijn erg duurzaam. En met duurzaam bedoel ik niet 'hé mijn oude Windows start nog op' maar dat zowel het uiterlijk als het functioneren lang mee gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:06

Ben ik het inderdaad ook niet mee eens. Samsung is ook een merk dat idioot veel geld uitgeeft aan marketing, maar kwaliteit? Daar valt nog een hoop aan te verbeteren. Apple is écht wel goede kwaliteit. En feit blijft dat mijn vriend twee Dell laptops verslindt in de tijd dat ik er één verslind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:08

Ik denk wel dat Apple een bepaald imago voor zichzelf gecreëerd heeft. Dit heeft oa te maken met marketing, maar ook met uiterlijk. Het is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik vind persoonlijk Apple spullen een stuk strakker in design dan eigenlijk... Alle andere merken. Hierdoor zullen mensen die graag luxe producten hebben er sneller voor vallen.

Heeft er uiteraard niks mee te maken dat het blijkbaar toch goede hardware moet zijn, anders zouden mensen niet bij Apple blijven. En dat is iets wat je wel vaak ziet. Ik heb een iPhone en zou nooit meer een andere telefoon willen, en ik heb een Macbook en zie het niet gebeuren dat ik ooit een andere laptop wil

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:08

Meikelief Sims heb ik idd ook op mijn oude iMac gespeeld, maar heeeeel veel games zijn niet beschikbaar voor mac, dus moest ik alsnog Windows installeren :P

Veel mensen willen na een Apple product niet meer anders idd. Prima ook toch? Als het je goed bevalt is het prima. Ik wil echter nooit meer een iMac of een iPhone. De gebruiksvriendelijkheid boeit mij namelijk niks, en qua prestaties vind ik dat er genoeg te krijgen is voor de zelfde prijs maar beter van binnen :j ook houdt ik van de mogelijkheden wat betreft uitbreidbaarheid. En als er iets kapot is, is het makkelijker te (laten) vervangen.

Het is maar net wat je in je laptop of computer of smartphone zoekt inderdaad :D

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:25

Thesserd schreef:
Meikelief Sims heb ik idd ook op mijn oude iMac gespeeld, maar heeeeel veel games zijn niet beschikbaar voor mac, dus moest ik alsnog Windows installeren :P

Veel mensen willen na een Apple product niet meer anders idd. Prima ook toch? Als het je goed bevalt is het prima. Ik wil echter nooit meer een iMac of een iPhone. De gebruiksvriendelijkheid boeit mij namelijk niks, en qua prestaties vind ik dat er genoeg te krijgen is voor de zelfde prijs maar beter van binnen :j ook houdt ik van de mogelijkheden wat betreft uitbreidbaarheid. En als er iets kapot is, is het makkelijker te (laten) vervangen.

Het is maar net wat je in je laptop of computer of smartphone zoekt inderdaad :D

Ja precies! Wij hebben in huis al jaren Apple en er komt ook niks anders meer in. Ik had voor mijn verjaardagsgeld een Samsung Galaxy S2 gekocht( kon er totaal niet mee overweg, ik ben namelijk wel van het testen van allerlei apps en in de Playstore kan je al snel virus apps tegen komen , en ja dat gebeurde bij mij :') ) Nu heb ik een Apple en ik wil ook niet meer anders! (ook omdat je in de Appstore geen virussen kunt binnenhalen :') ) maar inderdaad het is maar net wat je wel en niet zoekt in een telefoon !