Welke schoenen moet ik nou houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:31

SAKKIA schreef:
Om 1 van beide maten te houden is echt wel door mijn hoofd geschoten en mijn vriend kwam met hetzelfde criminele idee, maar dat ga ik dus echt niet doen. Ik ben wat dat betreft een pussy en krijg last van mijn geweten. Buiten het feit dat het gewoon niet netjes is natuurlijk ;)

Ik ga er nog even over nadenken wat ik ga doen. Rechts is niet heel erg veel te groot, dus daar ga ik vanavond even een zooltje inleggen om te kijken of het beter wordt.

Ik snap dat ik op zoek moet naar schoenen die beter zitten, maar andere schoenen lost het probleem van het verschil in grote in mijn voeten niet op ;)
Bij maat 39 zit links echt heel goed en is rechts dus iets te groot en bij maat 38,5 is het precies anders om en is links dus net te klein en past rechts precies goed. Dat ligt niet aan de schoenen maar aan het feit dat mijn voeten zo ongelijk zijn.
Dit heb ik natuurlijk bij mijn allstars bijvoorbeeld ook, alleen daar merk je dat verschil haast niet. Net zoals bij laarzen in de winter e.d. Het verschil is te klein om echt in de schoen te gaan schuiven en laarzen of allstars ofzo flip je niet uit, dus dan maakt dat halve maatje te groot niet zo veel uit.
Maar bij pumps loop ik hier altijd tegen aan, dat is dus ook de reden dat ik er niet zo vaak op loop ;)

Ik ken het hoor, mijn linkervoet is een halve maat groter dan mijn rechter. Ik koop altijd pumps met een T strap (of andersoortig bandje), dan heb je geen last van de pump die ietsje te ruim is :)

__elise__

Re: Welke schoenen moet ik nou houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:36

Mijn ervaring met schoenen is dat ze wel uitlopen. Degene die nu dus iets te groot is, wordt dan op een gegeven veeeeel te groot. Ik zou dus gaan voor het iets te kleine paar en ze alvast inlopen voor de bruiloft zodat ze voor je linkervoet wat ruimer worden.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:42

Ik heb toevallig laatst gehoord dat wanneer je een boterhamzakje met water in je schoen doet, de schoen laat groeien wanneer je deze in de diepvries zet. Water zet namelijk uit. Volgens internet scheelt dat een maat. Misschien proberen met een oud paar?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:42

Als je in de buurt had gewoond was ik langs geweest om te passen, bij mij zit rechts vaak te strak namelijk... :+
__elise__ schreef:
Mijn ervaring met schoenen is dat ze wel uitlopen. Degene die nu dus iets te groot is, wordt dan op een gegeven veeeeel te groot. Ik zou dus gaan voor het iets te kleine paar en ze alvast inlopen voor de bruiloft zodat ze voor je linkervoet wat ruimer worden.

Ik kies ook voor de 'te kleine' optie, schoenen lopen toch wel wat uit. Dus goed de tijd nemen om in te lopen. Eventueel even een nachtje met natte kranten erin laten staan, dat maakt vaak wat losser...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:09

Ik heb schoenen die daar heeeel erg op lijken, die waren van 12 euro nu voor 5 euro bij Primark :P
Als je nu al weet dat je er niet vaak (meer) op zult lopen kun je ook voor zulke goedkope kijken en wel twee paar kopen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:12

heb je al aan pumps gedacht met een bandje? dan is het minder erg als er eentje iets groter is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 17:25

Ik wil er juist wel veel op gaan lopen daarom ben ik ook voor duurdere gegaan ;)

Bandjes vind ik dus niet mooi. I know beetje zinnig........

Ik ga straks passen en dan ga ik een beslissing maken en die kan dus ook zijn dat beide paren terug gaan en ik opzoek moet naar iets anders.