Sizzle schreef:Dit is een Nederlands verschijnsel.
Je bent duidelijk nog nooit in IJsland geweest.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Erna_ schreef:Mijn roepnaam is ook anders. Officieel heet ik Christina Theodora, vernoemd naar mijn oma. Er had nog Erna erachter gemoeten, maar dat was mijn vader in de zenuwen vergeten![]()
Opletten moet je inderdaad. Ik had een tijd een collega met dezelfde achternaam die als voornaam Conny had. Heel vaak lagen papieren die voor mij bestemd waren in háár postvak omdat ze naar de voorletter C keken, terwijl zij juist weer een J als voorletter had![]()
Het is zelfs gebeurd dat zij minder ging werken en ík daarna minder salaris kreeg. Vond zij niet erg, maar ik wel
Was ik niet heel blij mee
)
Had namelijk ook een naamplaatje gekregen met Johanna en ik kreeg geen ander.
Kuggur schreef:Sizzle schreef:Dit is een Nederlands verschijnsel.
Je bent duidelijk nog nooit in IJsland geweest.

(sportnaam x officiële naam).
Als ik jaar of 25 ben en op mezelf woon etc wil ik alles laten veranderen en daar hebben mijn ouders ook geen problemen mee en begrijpen dat volledig

Peelie schreef:Joey, hoe heet jij nu dan? Het is nogal een beslissing om het zelfs op papier te laten veranderen.
Ps. Mag uiteraard ook via pb.
Haha, nee mijn roepnaam was nogal oudbollig, maar mijn 'oude' naam heeft de eerste 2 letters als mijn naam nu en lijkt best op mijn naam nu. Heeft volgensmij geen toevoeging om te vertellen wat er staat op mijn paspoort etc
Tis eerder dat ik het erg vervelend vind dat overal waar je komt weer hetzelfde moet vertellen dat ik toch echt Joey heet
Ik ken inderdaad families waar het stikt van de Kezen, verklaart een hoop. _Nikita schreef:Mijn ouders hebben ook een leuk grapje uitgehaald: mijn tweede naam is mijn roepnaam. Brengt ook altijd een hoop verwarring met zich mee. Zelfs op formulieren waar je apart nog je roepnaam in moet vullen, gaat het vaak mis.
Dus ook inderdaad bij vliegtickets dat aan de hand gehad.
(tenslotte noem je je kind toch zo).
Ayasha schreef:Ja als instanties ieders bijnaam ook moeten gaan bijhouden. Zo moeilijk is het niet om gewoon je officiële naam op te geven.