De mannetjes van Oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:00

Moet niet gekker worden :').
Laatst iemand die openlijk aan het flirten was met mij, heb toen gezegd dat ik geen interesse heb in zijn product en ook niet in hem.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:01

Het is geen oxxio-grapje (voor zover ik weet), maar folie achter een kachel gebeurd nog steeds. Dat is om de warmte niet teveel door de muur naar buiten te laten ontsnappen. Vooral in oude huizen kan dat dus gebeuren.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:26

Ho ho ik zeg niet dat het goed is wat die mooiboy deed hoor, ik neem het niet op voor ze, wij hebben ook van die idioten gehad (ik werk er niet meer overigens, is niet mijn ding). Ik heb nergens het opgenomen voor de deur aan deur verkopers, verdraai niet mijn woorden aub! Ik geef alleen maar aan dat het nagenoeg onmogelijk is om te achterhalen wie er aan de deur heeft gestaan zonder dat er een naam is genoteerd. Er lopen zelfs meerdere verschillende bedrijven in hetzelfde postcode gebied. Ik deel dus slechts mijn kennis van de markt, ik verdedig hem niet!

En wat betreft het voordeel, de telefonische colportage wet is aan banden gelegd vanwege misleiding, de deur aan deur niet aangezien dat beter is geregeld qua deals. Maar de klanten waar mijn oude bedrijf voor liep had wel degelijk betere deals aan de deur dan de klant online of direct kon afsluiten.

En iedereen moet zelf beslissen of ze wel of niet aan de deur kopen, ik doe het zelf ook niet, maar dat is meer omdat de producten waar men bij mij mee aan de deur komt niet aansluit bij mijn behoeftes. I heb wel meer waardering voor het vak gekregen, want naast de idioten zoals TS noemt zijn er ook gewoon hele nette hard werkende mensen. Niet iedereen is zo onbeschoft. Het is ook gewoon een poedersuiker beroep. Blijkbaar werkt het wel want anders hadden er niet zoveel bedrijven bestaan die het deden, het bedrijf waar ik voor werkte was nog vrij klein met 150 deur aan deur verkopers.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:40

Mer1980 schreef:
Ik geef alleen maar aan dat het nagenoeg onmogelijk is om te achterhalen wie er aan de deur heeft gestaan zonder dat er een naam is genoteerd.

Dat blijft onzin. Dat is vooral heel veel onwil van het bedrijf. Wellicht houden ze die zaken expres zo slecht bij, dingen niet weten is heel handig als mensen klagen. Dan kun je ze met zo'n opmerking als 'we weten het niet, je had de naam moeten vragen' mooi de mond snoeren.

Overigens: ook doen alsof deze verkoper een uitzondering was, is misleidend. De technieken van onverwachte vragen, een praatje beginnen etc zijn beproefde verkooptechnieken. De uitwerking is niet ideaal maar voor de verkoper zijn ze toch met regelmaat effectief. Belangrijk om niet te vergeten: het belang van de verkoper is niet de persoon aan wie hij iets verkoopt, maar dat hij iets verkoopt. Ten koste van de persoon die hij lastig valt.

Citaat:
En wat betreft het voordeel, de telefonische colportage wet is aan banden gelegd vanwege misleiding, de deur aan deur niet aangezien dat beter is geregeld qua deals.

Onzin. Deur-tot-deurverkoop kent in elk geval dezelfde afkoelperiode. Dat er geen bel-niet-aan-register is, is vooral omdat onze minister meer belang heeft in de bedrijven dan in de mensen die het slachtoffer worden van dergelijke praktijken. Maar met hoe goed de deals zijn die aangeboden worden heeft dat in elk geval niks te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:43

Sammie schreef:
Het is geen oxxio-grapje (voor zover ik weet), maar folie achter een kachel gebeurd nog steeds. Dat is om de warmte niet teveel door de muur naar buiten te laten ontsnappen. Vooral in oude huizen kan dat dus gebeuren.

Oh da's wel een goede om te weten dan (hier iemand in een oud huis, maar goed bij ons kapt de CV er ook standaard iedere winter mee dus hebben we het deze winter maar opgelost met sibro kacheltjes :') )

Morrie

Re: De mannetjes van Oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:47

o Oxxio, die had ik laatst ook aan de deur, 's avonds. Ik doe 's avonds geen deur open en vroeg door de dichte deur wie of wat er was. Zegt ie: je doet zeker niet open omdat ik Marokkaan ben.... *uh, ik doe NOOIT open 's avonds en nu al helemaal niet meer, mafkees....

Mer1980

Re: De mannetjes van Oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:42

@shadow: Je bent duidelijk niet op de hoogte van het het werkt, maargoed heeft weinig zin om daarop in te gaan, je leeft in je eigen waarheid jammer. Ik verdedig namelijk niemand en jij verdraait het naar je eigen maatstaven, ik vertel het alleen maar vanuit de andere kant, niet om te zeggen dat de idioten die het verkloten voor de rest het prima doen :O . Als mensen wel meer informatie willen hebben dan stuur je maar een PB ;) :evaw:

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:09

Ik vind het altijd zo enorm vervelend dat ze beginnen met de vraag: Hoe gaat het?
Wat gaat jou dat aan snotaap? Ik doe heel vaak de deur niet open als ik zie dat het verkopers zijn.