Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NAIWHL schreef:En weer lekker aangedikt...
Ik kom regelmatig op veehouderij bedrijven en het eerste varkensbedrijf waar de varkens er op die manier bijzitten moet ik nog tegenkomen...
Realiseer je je wel dat de kiloknallers niet door de veehouders bedacht worden, maar door de supermarkten?
) zo goed mogelijk voor hun vee te zorgen. Daarnaast heeft 95% echt hart voor zijn dieren, wat het realiseren van een goede zorg alleen nog maar beter maakt.
Ook een paardenbiefstukje of een lekker stukje wild zeg ik geen nee tegen (aaawhhh Bambi). Greetje63 schreef:MarlindeRooz schreef:En is dat controleerbaar voor je? En zo ja hoe pak je zoiets aan om achter de oorsprong van diervoeding te komen?En onze hond krijgt ook voer dat ik bewust op dierenwelzijn uitgekozen heb.
?
Najoveh schreef:Ik eet geen vlees of vis. Gewoon omdat ik me daar niet prettig bij voel en het niet hoeft. Maar in principe heb ik helemaal niets tegen vlees eten. Wel tegen de bioindustrie, kippen, koeien en varkens in kleine hokken. Ik denk dat mensen bewuster moeten gaan vlees eten. Niet het goedkoopste kiezen maar naar afkomst kijken.
funnyhorses schreef:@ts.
Dat vind ik erg de gedachte dat een dier zoiets moet meemaken en maar half gegeten word terwijl elders honger heerst.
Greetje63 schreef:MarlindeRooz schreef:En is dat controleerbaar voor je? En zo ja hoe pak je zoiets aan om achter de oorsprong van diervoeding te komen?En onze hond krijgt ook voer dat ik bewust op dierenwelzijn uitgekozen heb.
Ze maken het dier dood. Nou kunnen we wel een hele discussie gaan voeren en gaan filosoferen over hoe nadelig het is om te sterven als je toch niet doorhebt dat het gebeurt en niemand je mist, maar denk nou even na. Waarom zou je een dier doodmaken als je een supermarkt vol plantaardige alternatieven op maximaal 5km afstand hebt? Dierlijke producten zijn onnodig en achterhaald 
Appelmoes_11 schreef:Geloven jullie nou echt in diervriendelijke slacht?Ze maken het dier dood. Nou kunnen we wel een hele discussie gaan voeren en gaan filosoferen over hoe nadelig het is om te sterven als je toch niet doorhebt dat het gebeurt en niemand je mist, maar denk nou even na. Waarom zou je een dier doodmaken als je een supermarkt vol plantaardige alternatieven op maximaal 5km afstand hebt? Dierlijke producten zijn onnodig en achterhaald
Overigens hoef je geen dierenvriend te zijn, een soort basisrespect voor andere levende, voelende wezens is voldoende. Ik steun holebi-rechten ook en dat is niet omdat ik 'écht iets met homo's heb', maar gewoon omdat ik inzie dat die personen ook gewoon chill hun leventje willen leiden. Net als alle andere dieren.
Myrthe2003 schreef:
Kuggur schreef:Weer zo´n typisch topic; TS lanceert een omstreden stelling, en pakt de popcorn om te zaak eens rustig aan te kijken. Zonder de moeite te nemen antwoord te geven op verschillende kritieken op de OP.
Ik zou wel eens van haar willen weten hoe je als "dieren liefhebber" dan carnivoren kan houden, zoals ze zelf doet. Maar ik vermoed dat ik lang zal kunnen wachten op antwoord.
De ene helft zegt toch vlees geven, de andere helft zegt veganistische brokken geven. Ik heb zelf geen dieren die vlees eten, maar ik zou het ze niet geven. MarlindeRooz schreef:Greetje63 schreef:En is dat controleerbaar voor je? En zo ja hoe pak je zoiets aan om achter de oorsprong van diervoeding te komen?
Tja ik moet toch iemand vertrouwen, hoe weet ik dat er in vleesvervangers geen gemalen vlees is.
En bij dat voer stond er bij elk bestandsdeel van wat het precies was, zo is de kip vrije uitloop en zitten er geen conserveringsmiddelen in het vlees. Alles voor ons prinsesje!
Emmaa_ schreef:Ik heb het niet over diervriendelijke slacht, ik heb het over slacht die het dier op zijn minste nog respecteert. Ik ben niet pro-legbatterij en ik ben ook niet pro bioindustrie.. Dat lijk je wel te denken van iedereen die vlees eet?