Kleine, handige laptop voor tijdens college's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Kleine, handige laptop voor tijdens college's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:08

De Switch is ook wel echt een laptop. Alleen een waarvan je het scherm ook los als tablet kan gebruiken. Laat je hem vastzitten, dan is het gewoon een kleine laptop. Met gewoon Windows 8.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:09

switch heb ik dan weer geen goede ervaringen mee. Ding is meer in de fabriek voor reparatie dan bij mn zusje :=

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:12

de switch is een laptop en tablet in een idd , zeker voor het leren van je aantekeneningen superhandig , hoef je dan niet uit te printen .

ben wel benieuwd naar de problemen met de switch ...
Laatst bijgewerkt door faunty op 10-04-15 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 17:15

Yvank_ schreef:
switch heb ik dan weer geen goede ervaringen mee. Ding is meer in de fabriek voor reparatie dan bij mn zusje :=

En wat is het probleem dan precies?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:29

Het enige nadeel aan de Switch vind ik de opstarttijd.. Maar ik ben een laptop met SSD gewend := Verder nooit problemen gehad met mijn switch.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:35

ik vind de opstarttijd juist weer super , maar ben een 17.5 inch laptop gewend van hp , hij start bij mij binnen 1 sec op voor mijn gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 18:05

kimberly1995 schreef:
Yvank_ schreef:

En wat is het probleem dan precies?

Loopt veel vast, is heel langzaam. Valt uit. Ze heeft al 2x een nieuwe gehad volgens acer bekend probleem bij deze serie en de winkel waar ze hem weg heeft gaat hem uit te schappen halen doordat ze vaak deze problemen horen en terugkrijgen.

En vergelijken met met chromebook.... wat een vreselijk trage hokken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 18:08

Ik heb een tijdje een kleine Acer gehad voor aantekeningen bij colleges, heeft het nog geen half jaar volgehouden. Kon er niks lokaal op opslaan omdat het geheugen daar niet groot genoeg voor was (kon wel, maar dan werd hij echt zo traag als stront door een koffiefilter) en hij liep constant vast.

Snap dat een Macbook buiten je budget valt dus heb verder geen aanraders.. Maar zou wel goed kijken voor je er 500 euro in investeert. Heel veel kleine laptops op de markt zijn gewoon prut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:01

Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom iedereen roept 'Apple' terwijl ze de laptop enkel wil gebruiken voor wat college aantekeningen en duidelijk aangeeft dat 500 euro wel de grens is. Ik ben zelf enorm blij met mijn macbook, maar voor mij is het ook mijn 'hoofd' computer. Als ik een kleine laptop aan zou schaffen voor enkel aantekeningen, dan zou ik toch echt geen macbook gekocht hebben. Ruim 1000 euro betalen is dan gewoon echt zonde van je geld. Daarnaast ben ik het meteen met iedereen eens die zegt dat MacBooks duurzamer zijn, maar als jij al een goede laptop/computer hebt voor ernaast (zoals ts heeft, neem ik aan) is het gewoon echt overbodig. Een windows laptop is ook niet meteen kapot na een jaartje hoor, daar kan je ook gewoon 4-5 jaar mee doen als je zuinig omgaat met je spullen.
Macbooks zijn mooi en duurzaam, maar gaan ook niet eeuwig mee.

Het enige wat ik je wel aanraad is om minstens een laptop met 4GB werkgeheugen te kopen, alles daaronder is gewoon te weinig.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:06

Ik heb de Asus T100. Net zoiets als de Acer, een tablet met toetsenbord, dan heb je een laptop. Een super ding! Accu gaat erg lang mee en start super snel op!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 00:37

TS, de Surface is ook een laptop, draait gewoon op W8.

Ik las dat Chromebook (ook een laptop trouwens) traag is? Wie kan me daar meer over vertellen? Ik wil wel wat goeds weggeven binnen mn team.... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 08:11

Traag? Super snel :D heb hem al 2 jaar en hij is veel sneller dan de windows laptops macbook hier thuis.

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:51

Ik heb de Asus X202E, een hele lichte en platte laptop en super fijn in gebruik. Ik vind het maatje zelf precies goed. De laptop heeft ook touchscreen waardoor ik heel makkelijk door bestandjes heen scroll. Mijn moeder heeft de wat grotere versie zonder touchscreen en heeft daar ook nooit problemen mee gehad.

http://www.asus.com/aa/Notebooks_Ultrab ... ook_X202E/

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:26

Ik adviseer een chromebook. Ik heb zelf een samsung chromebook 2. Echter super fijn.
Je kunt er online en offline mee werken en documenten typen.
Het fijne is dat de computer geen harde schijf heeft waar onnoemelijk veel documenten op komen(daarom worden pc's dus zo onwijs sloom) maar met een cloud waarin alles wordt opgeslagen (Zoals dropbox alleen dan google drive bv).
Daardoor kun je als het even meezit ook met je telefoon bij je documenten, als de boel crasht (wat niet gebeurt) kun je altijd bij je documenten..
Ook met een gewone pc kun je op je Google drive account..
Super handig!
En hij start in 10 sec op. Geen updates (doet ie allemaal automatisch).

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 13:30

RoyceMack schreef:
Ik adviseer een chromebook. Ik heb zelf een samsung chromebook 2. Echter super fijn.
Het fijne is dat de computer geen harde schijf heeft waar onnoemelijk veel documenten op komen(daarom worden pc's dus zo onwijs sloom) maar met een cloud waarin alles wordt opgeslagen (Zoals dropbox alleen dan google drive bv).
Daardoor kun je als het even meezit ook met je telefoon bij je documenten, als de boel crasht (wat niet gebeurt) kun je altijd bij je documenten..
Super handig!

Maar dan heb je dus altijd internetverbinding nodig om dingen op te slaan..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:37

kimberly1995 schreef:
RoyceMack schreef:
Super handig!

Nee :n je kan ook op de computer opslaan gewoon.. En als je het wel in de cloud wil opslaan maar geen internet hebt dan slaat die hem gewoon offline en op en zodra je ergens internet hebt zet die het online.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:43

Ik heb een Hp Pavilion met een scherm van 11 inch. Gewoon een volwaardige laptop, kleiner dan een normale maar ook weer niet zo'n hele kleine. Ik vind het formaat veel handiger dan zo'n groot ding. Deze is inmiddels al bijna vijf jaar oud (en ik doe er nog steeds alles mee), maar ik kan me voorstellen dat dit soort laptops nog steeds te krijgen zijn. Destijds kostte hij rond de 400 euro.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:12

kimberly1995 schreef:
RoyceMack schreef:
Super handig!

Nee. Hij kan bestanden die je typt tijdens college bv offline opstaan. Er is wel een geheugen aanwezig.. als je dan WIFI signaal hebt (als je bv weer thuis bent) dan slaat hij het meteen op in de cloud(en haalt het weer uit het offline geheugen)

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:17

Ik heb een kleine Samsung laptop. Werkt prima en is snel.
Ik zou in ieder geval opletten dat je laptop (en evt beschermhoes) in je schooltas passen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:42

RoyceMack schreef:
kimberly1995 schreef:

Nee. Hij kan bestanden die je typt tijdens college bv offline opstaan. Er is wel een geheugen aanwezig.. als je dan WIFI signaal hebt (als je bv weer thuis bent) dan slaat hij het meteen op in de cloud(en haalt het weer uit het offline geheugen)

Persoonlijk lijkt het tegenovergestelde probleem me vooral lastig, als je dan een keer ergens bent waar je geen internet hebt kan je dus niet bij de meeste van je bestanden?

Ik zou persoonlijk niet al te klein gaan en geen switch/surface oid kopen als laptop om dagelijks te gebruiken, ik vind mijn 13" scherm soms al een beetje klein bij sommige dingen, mijn moeder heeft een 10" netbookje voor op vakantie en ik zou echt knetterdol worden als dat de computer was die ik hoofdzakelijk zou gebruiken :n . Ik zou een 13"-15" ultrabook uitzoeken, wel licht en daardoor makkelijk meenemen maar toch nog een redelijk scherm om op te werken.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 19:44

liedje89 schreef:
RoyceMack schreef:

Persoonlijk lijkt het tegenovergestelde probleem me vooral lastig, als je dan een keer ergens bent waar je geen internet hebt kan je dus niet bij de meeste van je bestanden?

Ik zou persoonlijk niet al te klein gaan en geen switch/surface oid kopen als laptop om dagelijks te gebruiken, ik vind mijn 13" scherm soms al een beetje klein bij sommige dingen, mijn moeder heeft een 10" netbookje voor op vakantie en ik zou echt knetterdol worden als dat de computer was die ik hoofdzakelijk zou gebruiken :n . Ik zou een 13"-15" ultrabook uitzoeken, wel licht en daardoor makkelijk meenemen maar toch nog een redelijk scherm om op te werken.

Ga hem niet dagelijks gebruiken. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:02

Ah die post had ik ff gemist maar je werkt er dus ong 2 dagen mee, als je er dan echt 2 dagen vooral achter zit vind ik het vrij veel voor een klein scherm als je daarnaast ook nog veel op papier doet valt het misschien mee, maar als het om draagbaarheid gaat is een 13/14" ultrabook denk ik net zo draagbaar als een klein netbookje hoor dat maakt elkaar niet zoveel kwa gewicht en als je ook wat a4 bladen mee neemt naar school ook niet voor hoe groot je tas moet zijn. Dergelijke laptops zijn trouwens ook niet per definitie duurder, veel van die dingen waar je een toetsenbord aan kan klikken zijn namelijk ook nog vrij duur.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:06

Ik heb een HP Chromebook en voor colleges e.d. is het echt een ideaal ding. Baal wel dat ik er bijvoorbeeld geen series meer op kan downloaden, maar agh, Netflix maakt een hoop goed.

Verder is het een supersnel ding, start binnen 6 seconde op en dan kun je ermee aan de slag.

PeterBezemer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:31

de nieuwe dell xps 13 is ook erg mooi:

http://tweakers.net/reviews/3920/dell-x ... andje.html

p.s., voor de mensen die een ms surface overwegen: Surface 2 zou ik niet meer kopen, heeft ARM processor, komt geen win10 update voor, neem dan liever een 2 pro, of een Surface 3 (zonder pro), of 3 pro