Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Catnip schreef:@hierboven: het is niet de bedoeling om informatie vrij te geven voordat ze voldoende antwoorden hebben, anders kan dat de resultaten beïnvloeden. Bij research is het wel verplicht om een debriefing te doen aan de deelnemers die dat willen, dus dan kun je een mailtje sturen naar het Hotmailadres dat op het einde te vinden was.

Maar dat komt wel goed.
Sorry! Jennifuur schreef:En wat je ook altijd nog kan doen, is hem nu maar zo te laten staan zoals hij grotendeels is, en dan wanneer de resultaten erg vreemd zijn, dan zou je de (opbouwende) kritiek die hier is gegeven, ook terug laten komen in de conclusie of discussie van het onderzoek, waar je in gaat op de validiteit en betrouwbaarheid van het onderzoek.
Als je daar ook je eigen 'fouten' herkent en benoemt, is dat ook erg goed :J Om dan de volgende keer anders aan te pakken natuurlijkMaar dat komt wel goed.
Kleine dingen als 'we hebben een jongen van 19 gebruikt maar de max. leeftijd van deelnemers was 25, dus het zou kunnen dan deelnemers sowieso al afknapten op zijn leeftijd, de volgende keer gebruiken we meerdere mannen met een leeftijd varierend van 18 tot 25 jaar oud' of 'we hebben nu 1 foto gebruikt van een jongen, de volgende keer testen we meerdere typen mannen' kun je wel aanstippen in een discussie. Een vragenlijst die zo slecht in elkaar zit kun je niet recht kletsen in een discussie (of zou in ieder geval niet moeten kunnen..). Laulitz schreef:Op een schaal van 1 tot 10, hoe scoor jij Bas' hobby's? (1=helemaal niet, 10=heel erg)*
Wat bedoel je daarmee? Helemaal niet leuk? Helemaal niet erg? Heel erg? Ik ben dus na die vraag al afgehaakt want ik heb geen idee wat je nou wil weten van me
mamajolijn schreef:Laulitz schreef:Op een schaal van 1 tot 10, hoe scoor jij Bas' hobby's? (1=helemaal niet, 10=heel erg)*
Wat bedoel je daarmee? Helemaal niet leuk? Helemaal niet erg? Heel erg? Ik ben dus na die vraag al afgehaakt want ik heb geen idee wat je nou wil weten van me
Nou euh... dat dus...
En bij "Geslacht" een leeg veld wat je zelf in moet vullen...mijn antwoord was dus "nee"
Als dit de manier is van een onderzoek/vragenlijst op stellen bij jou op school, maak ik me ernstig zorgen over de kwaliteit van het onderwijs.... Ik neem aan dat jullie les krijgen in hoe een degelijk onderzoek in elkaar te zetten, waaruit resultaten komen waar je wat mee kunt.

Vanillia schreef:Jennifuur schreef:En wat je ook altijd nog kan doen, is hem nu maar zo te laten staan zoals hij grotendeels is, en dan wanneer de resultaten erg vreemd zijn, dan zou je de (opbouwende) kritiek die hier is gegeven, ook terug laten komen in de conclusie of discussie van het onderzoek, waar je in gaat op de validiteit en betrouwbaarheid van het onderzoek.
Als je daar ook je eigen 'fouten' herkent en benoemt, is dat ook erg goed :J Om dan de volgende keer anders aan te pakken natuurlijkMaar dat komt wel goed.
Ja dat is leuk maar zo werkt het nietKleine dingen als 'we hebben een jongen van 19 gebruikt maar de max. leeftijd van deelnemers was 25, dus het zou kunnen dan deelnemers sowieso al afknapten op zijn leeftijd, de volgende keer gebruiken we meerdere mannen met een leeftijd varierend van 18 tot 25 jaar oud' of 'we hebben nu 1 foto gebruikt van een jongen, de volgende keer testen we meerdere typen mannen' kun je wel aanstippen in een discussie. Een vragenlijst die zo slecht in elkaar zit kun je niet recht kletsen in een discussie (of zou in ieder geval niet moeten kunnen..).
. Je weet inmiddels wel dat je echt wat aan deze vragenlijst moet veranderen. Net zoals leeftijd. Stel de vraag: wat is uw leeftijd. Maakt het een stuk duidelijker.