Relatie uitmaken na 5 jaar? Ik kan het niet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:16

heel veel sterkte, ik heb zelf voor het zelfde dilemma gestaan en hoe moeilijk het ook was ben zo blij dat ik er toen een punt achter heb gezet

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:16

Anoniem schreef:
Geryon schreef:
Ik heb ook zo getwijfeld aan mijn relatie. Of ik het wel wilde, bewust bij hem bleef. Hierover heb ik altijd gepraat. En nu hebben we als oplossing dat we het gewoon leuk hebben met elkaar, maar wel open staan voor anderen. Omdat we beide zoiets hebben van, je verdient iemand wie jou zeker weten wilt, niet minder dan dat.

Sorry maar dat is echt een van de slechtste oplossingen die ik kan bedenken.

TS, vervelend, maar toch echt uitmaken. Ga een gesprek aan en leg het hem uit.

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Maar ik ben wel benieuwd waarom? Het is in mijn ogen juist dé uitkomst als je elkaar lief hebt, maar toch twijfelt. Waarom het één of het ánder? :)

Succes TS!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:17

Ik heb ook lang doorgemodderd in een relatie die eigenlijk al voorbij was (overigens van twee kanten, jouw situatie is lastiger).
De eerste week voelde ik mij echt rot, je mist iets vertrouwds, je raakt een vriendschap kwijt.
Daarna voelt het beter, gelukkiger, besef je dat je dit eerder had moeten doen.
Toen ex opeens besloot mij terug te willen heb ik resoluut 'nee' kunnen zeggen.

Het is sneuer om hem aan het lijntje te houden. Je bent zelf niet gelukkig. Het zal heel rot voelen maar uiteindelijk als een juiste beslissing. Sterkte!

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:18

Als je iemand niet kan accepteren zoals hij is in het vriend zijn van jou, en hem dus eigenlijk helemaal niet leuk vindt als persoon, zou ik het uitmaken.

De een valt op een eigenwijs iemand en trekt zich er niks van aan, vindt het misschien juist aantrekkelijk. Een ander kan er helemaal niet tegen en ergert zich de hele dag eraan. Verkeerde match zou ik zeggen. Zoek iemand die bij je past en die je leuk vindt om zijn karaktereigenschappen en natuurlijk ook aantrekkelijk vindt. :P
Laatst bijgewerkt door Coloured op 08-04-15 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:19

Succes en sterkte!

Denk dat je het uiteindelijk, misschien niet direct maar over een poosje, als opluchting zal ervaren!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:20

Uiteindelijk geeft het hem ook rust. Mijn zwager heeft ook die knoop doorgehakt en natuurlijk deed het zeer bij mijn schoonzus maar ook dat vond een plekje en weet je? Ze heeft een nieuwe vriend en is dolgelukkig en is haar ex dankbaar dat hij die knoop durfde door te hakken. Ze ziet nu ook in dat het niet werkte en hoe gelukkig ze nu is (ook al dacht ze dat ze gelukkig was in de vorige relatie maar nu merkt ze écht verschil).

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:26

Heel veel sterkte TS!

Probeer vooral vast te houden dat je dit niet doet om hem te 'pesten', maar juist om eerlijk te zijn tegenover jezelf én hem. Als hij graag wil dat jij gelukkig bent moet hij accepteren dat dat met hem niet lukt - hoe moeilijk dat ook is. En nogmaals: als je het zwaar vindt om hem zo te zien, probeer dan wellicht een tijdje geen contact te hebben: dat kan een boel rust en afleiding geven. :j

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:26

Sterkte altijd lastig relatie beëindigen!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:28

Sterkte TS!
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt :j

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 20:40

Zit hier met dikke tranen en rode ogen dit te typen.

Het ging snel, ik ben duidelijk geweest in hoe en wat. Maar hij bleef maar zeggen hoe moeilijk dit voor hem was en hoeveel hij van mij houd. Ik zag zo duidelijk dat hij pijn had, het was echt verschrikkelijk. Ik hoop dat hij zonder ongelukken thuis komt.

Morgen zie ik zijn ouders weer op mijn werk, dat word best moeilijk denk ik.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 08-04-15 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: Relatie uitmaken na 5 jaar? Ik kan het niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:42

Sterkte TS.
Je kan niet de rest van je leven aanpassen aan een ander terwijl je zelf niet gelukkig bent.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:44

Mooi dat je het gedaan hebt ts, goed van je! Sterkte de komende tijd. :(:)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:44

Goed gedaan TS!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:45

Ik vind het een dapper besluit TS. Het is voor nu een vreselijk moeilijk besluit, maar uiteindelijk is jouw geluk het belangrijkste. Jij bent niet gelukkig, ziet jezelf dat ook niet worden in deze relatie, dan is het toch beter om ermee te stoppen?!

Sterkte de komende tijd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:55

Hele dikke knuf!

Geef jezelf ook de tijd nu :(:)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:03

Oh! Veel sterkte ts!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:04

Ik vind het een goed besluit. Liefde moet van twee kanten komen, als dat niet het geval is, dan is het geen liefde. Het is nu even moeilijk, maar het zal snel beter gaan. :)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:05

Petrichor schreef:
Hallo allemaal,

Ja helaas, ik had gehoopt om nooit zo'n topic te moeten openen maar nu dan toch helaas..

Al 5 jaar heb ik een relatie met mijn vriend waarvan ik al zeker 3 jaar twijfel of ik wel gelukkig met hem ben. Diep van binnen weet ik dat ik dat gewoon niet ben. Wij zijn namelijk totaal verschillend. Hij is gruwelijk eigenwijs neemt van niemand geen leer aan. Ik erger mij daar echt dood aan, maar hoeveel gesprekken/kansen hij af wel heeft gehad, hij doet er totaal niets mee. Eigenlijk is het zo erg dat ik hem helemaal niet meer graag zie.

Ik heb al een keer eerder onze relatie uit gemaakt, maar ik was toen zo in paniek van zijn reactie dat ik het toch niet over mijn hart kon verkrijgen om zoiets 'gemeens' te doen. Ik heb nu alweer de tranen in mijn ogen staan als ik er aan terug denk, zo sneu vond ik dat voor hem. Helemaal vervelend is dat hij nog echt gek op mij is.

Pff wat moet ik nou doen? Ik vind het zo moeilijk, maar ik weet dat ik het nu echt een keer moet doen.

Jasses, lijkt alsof ik m'n eigen verhaal lees. Enige is dat mijn inmiddels ex... niet stront eigenwijs was maar heel onvolwassen/onzelfstandig waardoor ik meer het gevoel had dat het een moeder-zoon relatie was en ik hem overal aan zijn handje mee naar toe moest nemen..

Ik heb er afgelopen vrijdag een punt achter gezet. Weet tot op heden nog niet helemaal hoe ik me er bij voel.. Heeft mij ook ontzettend veel moeite gekost om de stap te durven nemen.

Edit: Lees net dat je het al hebt gedaan! Knap van je, heel veel sterkte :)

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:11

ik vind het super dat je dit toch doorgezet heb! het is gemener om iemand aan het lijntje te houden dan hem de waarheid te vertellen. je kan altijd nog gewone vrienden blijven een relatie werkt schijnbaar gewoon niet goed dat beide gelukkig zijn.

ik ben nu inmiddels een maand vrijgezel na een relatie van 3 jaar en ik voel me echt opgelucht! kleed me weer leuk en voel me goed!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:58

Knap gedaan TS! Dat zijn geen leuke dingen... :n Maar zoals gezegd, als er één van de twee ongelukkig is dan houdt het op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:01

Petrichor schreef:
Zit hier met dikke tranen en rode ogen dit te typen.

Het ging snel, ik ben duidelijk geweest in hoe en wat. Maar hij bleef maar zeggen hoe moeilijk dit voor hem was en hoeveel hij van mij houd. Ik zag zo duidelijk dat hij pijn had, het was echt verschrikkelijk. Ik hoop dat hij zonder ongelukken thuis komt.

Morgen zie ik zijn ouders weer op mijn werk, dat word best moeilijk denk ik.

Het was moeilijk voor hem en hij houd zoveel van jou maar tegelijkertijd heeft hij drie jaar geleden een waarschuwing gehad en de jaren erna nog veel meer. Als hij dan niet begrijpt dat jij ook al drie jaar pijn en verdriet hebt dan zal hij nog veel moeten leren. Klinkt mij egoistisch en zelfs narcistisch in de oren.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:07

Goed gedaan TS, ik weet precies hoe jij je nu voelt.. :(
Uiteindelijk gaat dit gevoel over hoor, hoe moeilijk het nu is.
Veel afleiding zoeken, met vriendinnen afspreken, lekker van de zon genieten!
Heeel veel sterkte!! :(:)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:08

Dapper besluit TS, sterkte! :(:)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:13

Meid, dit soort dingen zijn altijd rot :(:) maar als ik zo je openingspost lees denk ik dat je de juiste beslissing hebt gemaakt...
Sterkte!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:15

Wow bigone, dat is nogal een conclusie die je daar trekt... Kan het niet gewoon zijn dat die jongen dolverliefd en tegen beter weten in is blijven hopen dat TS bij zou draaien en dat ze toch samen oud zouden worden? Dat kan namelijk ook, daar hoef je geen narcist voor te zijn :n

TS, je topictitel klopt niet: je kan het namelijk wél. En ja, dat is poedersuiker, maar bij iemand blijven voor wie je niets voelt is nog veel poedersuiker. En dat zegt iemand die aan het ontvangende eind van zo'n break-up heeft gestaan :+ Heel veel sterkte :(:)