Niet kunnen pinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:19

Ik heb het eens gehad toen ik een beetje sullig had gedaan met tanken. Onbemande pomp en pakte het pistool eruit maar hing hem direct even terug. Moest dus opnieuw pinnen maar dat ging ineens niet meer. Naar een bemande pomp gereden, getankt en toen ineens geen saldo terwijl er wel genoeg stond. Er stonden toen 2 gereserveerde bedragen van 0 euro van de onbemande pomp op m'n pas en daardoor kon ik niet meer pinnen 8)7

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:20

Dinsdag inderdaad maar even langs de bank.
Bedankt voor het meedenken!

Marjan dat heb ik vanochtend inderdaad gehad! Dan is dat mijn probleem misschien!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:20

Niet toevallig ergens risico gelopen op skim en je pas geblokkeerd door de bank?

Je kunt volgens mij nog steeds met legitimatie cash geld krijgen bij de bank, zonder pinpas. Zou ik dan morgen even proberen :)

Polly
Moderator Algemeen

Re: Niet kunnen pinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:22

Heb je je saldo al online gecheckt?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:22

Nee heb nergens risico kunnen lopen, tenzij ze dat bij een onbemande pomp bij een benzine station nu ook al doen.
Ik hoef niet perse cash te hebben, ga dinsdag wel even langs de bank om te kijken hoe of wat!

Ja Polly heb ik gedaan. Staat genoeg op.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:23

Zeker weten dat er geen rekening afgeschreven moet worden? Ik heb wel eens dat er al een rekening afgeschreven is, maar dit pas een dag later zichtbaar is.

Wat ik ook wel eens heb gedaan is en spoedboeking klaargezet. Dit was echter te laat, en ik heb het geld dus gepind. Vervolgens bleek de spoedboeking dus wel vastgezet te zijn, dus het geld was bevroren.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:24

Ook niet het probleem Utixo...

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:26

Wat gek, ik kon net geen geld pinnen met mijn rabopas bij een rabobank.. Geen storing van rabo ofzo?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:26

Dan zou dat eventueel kunnen zijn, wat voor melding kreeg jij Jel?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:28

Wij hebben net probleemloos gepind met een rabopas

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:30

Dan denk ik dat ik hetzelfde probleem heb als Marjan zei, dus dinsdag maar naar de bank als het morgen niet opgelost is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:30

Mn vriend had het zelfde prpbleem laatst. Stond nog een ruim bedrag op de rekening, konden we maar 14 euro pinnen bij de bank en per pin betalen kon helemaal niet.

Nu kan het opeens wel weer? Ik snap er niks van.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:33

Misschien dan tijdelijke storing die snel opgelost is ofzo? Ik weet het ook niet.
Maar ik weet wel dat ik langs ga ipv bellen, is echt stervens duur.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:33

Digitale verkeer gaat gewoon door hoor. Alsof een kaboutertje het geld op je rekening zet. Even contact opnemen misschien is er iets onverwacht afgetrokken.

Dat banken je geld langer vasthouden vind ik alleen maar belachelijk en een vorm van rente trekken. Het was vandaag ook wel extreem druk in de winkels

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:34

Je kunt altijd een bepaald nummer van de bank bereiken wat je ook kan bellen als je pas geblokkeerd moet worden, dat is dag en nacht bereikbaar volgens mij. Ik denk dat dit ook wel een soort van een noodsituatie is: je zal maar bij de pomp staan ofzo, halen ze je tank dan weer leeg? :?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:36

Ja purny, ik ga volgende week langs als het nog niet opgelost is! :)

Maar dat nummer is alleen voor als je je pas kwijt bent of gestolen is? Dat probleem heb ik niet. Ik kan gewoon nergens pinnen. Dat vind ik geen nood situatie :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:37

Ivy_ schreef:
Ja purny, ik ga volgende week langs als het nog niet opgelost is! :)

Maar dat nummer is alleen voor als je je pas kwijt bent of gestolen is? Dat probleem heb ik niet. Ik kan gewoon nergens pinnen.

Dat weet ik dus niet :) Ik neem aan voor alle "noodsituaties", en nu is jouw situatie potentieel wel noodzakelijk natuurlijk... Je zal maar geen cash meer hebben en moeten pinnen voor medicijnen ofzo. Of bij de benzinepomp.

misshester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:37

marjan19 schreef:
Ik heb het eens gehad toen ik een beetje sullig had gedaan met tanken. Onbemande pomp en pakte het pistool eruit maar hing hem direct even terug. Moest dus opnieuw pinnen maar dat ging ineens niet meer. Naar een bemande pomp gereden, getankt en toen ineens geen saldo terwijl er wel genoeg stond. Er stonden toen 2 gereserveerde bedragen van 0 euro van de onbemande pomp op m'n pas en daardoor kon ik niet meer pinnen 8)7

Exact dit heb ik ook een keer gehad! Pomp leeg dus niet getankt maar vervolgens kon ik dus niet meer pinnen in de winkel terwijl er net zoals bij jou ruim voldoende op m'n rekening stond. Bank gebeld en die legde mij uit dat er bij tanken bij onbemande stations een soort van reservering op je rekening wordt gemaakt van 150? euro.

Als je dan niet daadwerkelijk tankt wordt dat bedrag niet weer verrekend en denkt je pas dus dat je rekening leeg is. Als je vanmorgen bij een onbemande pomp hebt getankt acht ik de kans groot dat het hierdoor komt. Het is een vrij ingewikkeld verhaal, schrok me ook dood toen het mij gebeurde maar als het goed is doet je pas het morgen gewoon weer!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:38

Op de website van rabobank internet bankieren kun je een nieuwe pas aanvragen.
Hoef je dus niet eens voor naar de bank.
Als je kunt inloggen tenminste...

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:40

Nee dat klopt, heb je gelijk in! Maar dat is op het moment niet het geval gelukkig! Dus ik probeer het morgen nog een keer, mocht het dan niet veranderd zijn dan ga ik volgende week langs. Als ik nu dingen nodig heb dan kan mijn vriend het voorschieten.

Aangezien meerdere het met een onbemand pompstation hebben gehad, ga ik ervan uit dat dit het probleem is. Dit had ik dus vanochtend ook.

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:41

Ik kreeg de melding dat ik met deze pas geen geld op kon nemen bij deze bank.. Een rabopas bij een rabobank, en overigens ook de automaat waar ik altijd pin. Heel appart.. Wel een hele andere melding als die van jou.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:43

Toevallig kon ik zojuist ook niet pinnen bij de AH, mijn vriend kon gelukkig bijspringen, maar dat is ING van mijn kant. :=
Maandag maar bellen met ING mocht mijn pas dan nog weigeren.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:45

Dat is ook wel erg vreemd.
Ik heb gelukkig geld kunnen lenen van een huisgenoot, anders hadden we zonder eten en drinken gezeten vanavond. Koelkast is ook stuk, dus moet per dag boodschappen doen.

Magda, welke melding kreeg jij dan?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:48

Onbruikbare pas terwijl ik een half uur ervoor nog gepind had. Kan toevallig zijn. :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:51

Twee weken geleden had ik dat ook in een winkel.

20 euro pinnen en een meldingen, geen saldo...
Ik op mijn bank app controleren, ruim voldoende saldo. Toch nog wat extra van mijn spaarrekening overgeboekt. Weer pinnen, weer geen saldo.

Daarna ben ik zonder boodschappen vertrokken. In de auto realiseerde ik mij dat ik 's morgens het nieuwe bed van mijn zoon betaald heb met mijn pin pas en ik daardoor over mijn daglimiet heen was.

Ik kan je wel vertellen dat ik mij erg l*llig voelde in de winkel temeer omdat er een kennis achter mij stond.