We zijn ongeveer het zelfde kwijt elke maand
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Keet schreef:Iemand die meer verdiend, werkt niet automatisch harder hoorvind dat zo raar dat dat zo snel geroepen wordt.

Vanaf half april gaan ze terug naar mijn eigen weiland en kan ik (hopelijk) weer even ademhalen en de spaarboek aanvullen.
)spatter schreef:Jeetje, wat een regelingen allemaal tegenwoordig![]()
Wij gooiden vanaf het begin gewoon alles op een hoop en betaalden daar alles van.
Ik heb nooit een eigen spaarpotje gehad en mijn man ook niet maar als ik iets wil gunt hij mij dat en ik hem.
Grote bedragen worden gewoon besproken en ieder gunt elkaar gewoon zijn hobby's en ieder houdt rekening met wat er in de pot zit of dat ook betaalt kan worden.
Hoe doe je dat dan als stel als 1 stopt met werken en voor de kinderen gaat zorgen?
Gaat de ander jou dan salaris betalen omdat jij voor zijn kinderen zorgt en het huishouden doet?
En krijg je dan compensatie omdat jij nooit de cariere kan maken die de ander wel kan omdat hij /zij blijft werken en jij gestopt bent en er een tijd tussenuit bent geweest?
Of als partimer nooit het salaris krijgt die de fultimer wel krijgt?
We zijn al 33 jaar samen , 3 studerende kinderen en hoeveel moeilijkheden we ook af en toe hebben(gehad) , geld is dat nooit geweest en we hebben vaak genoeg iedere cent moeten omdraaien.
+ ) maar omdat IK me daar beter bij voel.
Het is toch niet omdat wij kiezen voor een bende viervoeters dat onze partner daar maar zonder pardon mee voor moet opdraaien? Jeetje, stel dat mijn vriend zo iemand zou zijn die zegt "mijn geld is jouw geld" en die komt op een verkeerde meid uit... Zeg dan maar dag tegen je zuurverdiende centen.
)Varekaj schreef:Eens met AyashaHet is toch niet omdat wij kiezen voor een bende viervoeters dat onze partner daar maar zonder pardon mee voor moet opdraaien?
Dat is een oldtimer kevertje waar hij gewoon mee kan rondrijden af en toe, maar dat ziet hij als zijn "gewone auto" zoals ik mijn eigen auto heb.
Mijn kieffer dressuur was nog eens €600 duurder. En da's dan voor 1 paard, terwijl ik nog een tinker en 2 shetjes heb. Voor die tinker moet er ook nog een zadel komen dit jaar.spatter schreef:Jeetje, wat een regelingen allemaal tegenwoordig![]()
Wij gooiden vanaf het begin gewoon alles op een hoop en betaalden daar alles van.
Ik heb nooit een eigen spaarpotje gehad en mijn man ook niet maar als ik iets wil gunt hij mij dat en ik hem.
Grote bedragen worden gewoon besproken en ieder gunt elkaar gewoon zijn hobby's en ieder houdt rekening met wat er in de pot zit of dat ook betaalt kan worden.
Hoe doe je dat dan als stel als 1 stopt met werken en voor de kinderen gaat zorgen?
Gaat de ander jou dan salaris betalen omdat jij voor zijn kinderen zorgt en het huishouden doet?
En krijg je dan compensatie omdat jij nooit de cariere kan maken die de ander wel kan omdat hij /zij blijft werken en jij gestopt bent en er een tijd tussenuit bent geweest?
We zijn al 33 jaar samen , 3 studerende kinderen en hoeveel moeilijkheden we ook af en toe hebben(gehad) , geld is dat nooit geweest en we hebben vaak genoeg iedere cent moeten omdraaien.
Mijn paarden kosten aanzienlijk meer, maar dat wist hij toen we een relatie kregen. Vind hij ook helemaal niet erg, en zo wel, dan waren we vast niet bij elkaar geweest, want aan een 'CD van jou, CD van mij, gekregen van mijn moeder, dus van mij' relatie heb ik tien keer niks. Bij ons is een verdeling niet eens ter sprake geweest.
Iets met vertrouwen en gunnen enzo. spatter schreef:Jeetje, wat een regelingen allemaal tegenwoordig![]()
. KimD schreef:AMEN!![]()
Ik sta er echt van te kijken, die regelingen zijn gewoon van de zotte als je het mij vraagt.Mijn paarden kosten aanzienlijk meer, maar dat wist hij toen we een relatie kregen. Vind hij ook helemaal niet erg, en zo wel, dan waren we vast niet bij elkaar geweest, want aan een 'CD van jou, CD van mij, gekregen van mijn moeder, dus van mij' relatie heb ik tien keer niks. Bij ons is een verdeling niet eens ter sprake geweest.
Zeker als jullie het over een toekomst hebben en een huis kopen, hoppakee en/of rekening open en klaar is kees.Iets met vertrouwen en gunnen enzo.
Ayasha schreef:KimD schreef:AMEN!![]()
Ik sta er echt van te kijken, die regelingen zijn gewoon van de zotte als je het mij vraagt.Mijn paarden kosten aanzienlijk meer, maar dat wist hij toen we een relatie kregen. Vind hij ook helemaal niet erg, en zo wel, dan waren we vast niet bij elkaar geweest, want aan een 'CD van jou, CD van mij, gekregen van mijn moeder, dus van mij' relatie heb ik tien keer niks. Bij ons is een verdeling niet eens ter sprake geweest.
Zeker als jullie het over een toekomst hebben en een huis kopen, hoppakee en/of rekening open en klaar is kees.Iets met vertrouwen en gunnen enzo.
Getrouwd en we gaan tekenen voor ons koophuis. Werkt prima. Alles samen is gewoon dom als een van de twee een eenmanszaak heeft. Lekker oordelen zo.
dus ja, onze afspraken staan op papier, notarieel beschreven. 

Ayasha schreef:Als jij alles samen hebt en het bedrijf gaat overkop heb je in geval van een eenmanszaak helemaal niks meer in te brengen. De enige manier om te voorkomen dat we dan beide alles kwijt zijn is scheiding van goederen. En als jij denkt dat er nog een andere manier is, bel dan vooral onze notaris, die zal graag willen leren van jouw kennis.dus ja, onze afspraken staan op papier, notarieel beschreven.
Dat JIJ niet aan 'wat als' wil denken is jouw goed recht. Wij deden dat beide wel. Dat maakt onze relatie niet minderwaardig of is geen wantrouwen. Dat is gewoon een andere visie. Jij wil dat zo niet. Nou prachtig dan dat wij niet gaan trouwen. Mijn man en ik wilden het beide wel zo. Niet uit wantrouwen maar uit 'je weet nooit.'
Sterker nog: zijn grote hobby, wat hij nooit kwijt wil raken, is officieel van mij zodat die nooit af gepakt kan worden in geval van faillisement. Dus zal wel goed zitten met dat vertrouwen. Via scheiden van goederen kan je elkaar ook gewoon veilig stellen.
Varekaj; mijn inkomen is beschermd. Kunnen ze sowieso niet aan. Failliet 'laten gaan' is een verkeerde woordkeuze. Mijn man werkt keihard en is verstandig máár dus ook verstandig genoeg om te beseffen dat je het nooit weet. Er zijn een hoop bedrijven failliet gegaan de af gelopen jaren, grote bedrijven, ooit klein begonnen dus geen stommeriken, maar als je een paar keer pech hebt, wat wanbetalers enz.. Ziekte misschien (hij is daarvoor verzekerd maar als zelfstandige is er sowieso een periode die ze niet voor uit keren).