Twijfels over studie, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:35

Maartje1990 schreef:
Het werk dat je er mee kunt doen, vind je dat wel leuk? Want daar gaathe uiteindelijk om. Die 40 jaar dat je daarin gaat werken, niet om die 4 jaar studie :)

Helaas geld dit niet echt voor dit soort studies gezien het scala aan beroepen wat je er uiteindelijk mee kan zo enorm breed is. Ik ben een CMD’er maar als ik straks afgestudeerd ben kan het maar zo zijn dat ik alsnog terug val op de basis van mijn MBO (Fotografie). Daarnaast ben ik in mijn vrije tijd ook nog met tig andere dingen bezig dus bij die brede studies is maar net wat je interesseert en veel doet (en ook goed in bent) waar je op kan gaan sturen als je toekomstige baan/expertise. Er zit geen ‘dit ga je later doen’ zoals bij een Rechten studie ofzo aanvast :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 01:45

Ben echt radeloos, inmiddels bijna een halve week erover nagedacht..

Ik ben er voor mezelf wel een klein beetje uit; hier word ik gigantisch ongelukkig van...

Ik wil erg graag werken, ik heb ook het gevoel dat ik daar klaar voor ben, ik wil bezig zijn met praktijk, eventueel daarnaast losse HBO cursussen, wat ik dan meteen zou kunnen gebruiken in de praktijk,

Ik zie het studeren niet zitten en merk dat ik dit niet ben. HBO is goed om te hebben, echter, het past niet bij me.. ik wil het niet, ik wil zo graag aan de slag gaan, werken, en in de praktijk mezelf ontplooien Door hier en daar wat bij te leren, maar een complete studie.. Nee, zie het niet zitten en op dit moment ben ik echt doodongelukkig. :(

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:27

Wiwabalia schreef:
Ben echt radeloos, inmiddels bijna een halve week erover nagedacht..

Ik ben er voor mezelf wel een klein beetje uit; hier word ik gigantisch ongelukkig van...

Ik wil erg graag werken, ik heb ook het gevoel dat ik daar klaar voor ben, ik wil bezig zijn met praktijk, eventueel daarnaast losse HBO cursussen, wat ik dan meteen zou kunnen gebruiken in de praktijk,

Ik zie het studeren niet zitten en merk dat ik dit niet ben. HBO is goed om te hebben, echter, het past niet bij me.. ik wil het niet, ik wil zo graag aan de slag gaan, werken, en in de praktijk mezelf ontplooien Door hier en daar wat bij te leren, maar een complete studie.. Nee, zie het niet zitten en op dit moment ben ik echt doodongelukkig. :(

Misschien moet je daar nu naar luisteren? Je kan bijvoorbeeld ook deeltijd gaan doen, dan heb je toch nog een beetje studie, maar wel alle praktijk die je wilt.

Meraki

Re: Twijfels over studie, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:37

Ik ben na m'n mbo 4 grafisch vormgeven gestopt met school en ben gaan werken. Dat is inmiddels 4/5 jaar geleden, en ieder jaar heb ik weer spijt.

Nu vraag ik me na 4/5 jaar werken als vormgever ook steeds vaker sterk af of ik überhaupt nog wel als vormgever aan het werk wilt zijn. Ik wou dat ik door was gegaan, om me sowieso breder te laten opleiden dan alleen vormgever.

Maar daar heb jij ook geen hol aan mijn verhaal _O-

Ik zou er in ieder geval goed over nadenken ook wáár je wilt gaan werken. Ik moest vanuit een reclamebureau een overstap maken naar een drukkerij. Toen kwam de 'crisis' en inmiddels probeer ik al 4 jaar krampachtig weer terug te komen naar de reclamewereld. Waar ik continue wordt afgewezen "want ik komt bij een drukkerij weg". Plus, crisis=reclamewereld die instort.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 11:30

Meraki schreef:
Ik ben na m'n mbo 4 grafisch vormgeven gestopt met school en ben gaan werken. Dat is inmiddels 4/5 jaar geleden, en ieder jaar heb ik weer spijt.

Nu vraag ik me na 4/5 jaar werken als vormgever ook steeds vaker sterk af of ik überhaupt nog wel als vormgever aan het werk wilt zijn. Ik wou dat ik door was gegaan, om me sowieso breder te laten opleiden dan alleen vormgever.

Maar daar heb jij ook geen hol aan mijn verhaal _O-

Ik zou er in ieder geval goed over nadenken ook wáár je wilt gaan werken. Ik moest vanuit een reclamebureau een overstap maken naar een drukkerij. Toen kwam de 'crisis' en inmiddels probeer ik al 4 jaar krampachtig weer terug te komen naar de reclamewereld. Waar ik continue wordt afgewezen "want ik komt bij een drukkerij weg". Plus, crisis=reclamewereld die instort.

Om eerlijk te zijn zou ik een KVK nummer willen en aan het werk willen gaan voor mezelf dus, groot voordeel is dat mijn pa in technisch vastgoed manager is en dan dus ook werk naar mij zou willen schuiven inplaats van degene waar die alles nu laat doen. Ik heb in het verleden ook geleerd auto's te beletteren en zou dan een bedrijf opstarten waar je terecht kan voor belletering, vormgeving en websites (dat laatste moet nog bevestigd worden, ontwerpen kan ik wel, programmeren tot een bepaalde hoogte).

Mocht een eigen bedrijf niet gaan lopen (wat ik overigens niet verwacht want heb zwart ook steeds via via klussen), dan voor een bepaalde keten/merk/reclame bureau, ik heb daar ook stages in gelopen.

Ik zou naast het werken nog wel wat bij willen leren, dus stoppen zou ik niet helemaal willen maar niet in een fulltime vorm, meer in de vorm van een thuisstudie.

Wiwabalia

Re: Twijfels over studie, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 14:55

Ik heb net een gesprek gehad met mijn SLBer en de kogel is door de kerk; ik wil niet verder met deze studie.

Ik twijfel überhaupt of ik wel een HBO opleiding wil, ga inidegeval een KVK nummer aanvragen en aan de slag, inderdaad een mooi portfolio opbouwen en ondertussen zoeken naar wat ik zelf wil.

Alleen deze week nog het moeilijkste; vertellen aan pa en ma, geen idee hoe ze gaan reageren.