Huis wordt 'gegund' aan tegenpartij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:36

Corinax schreef:
Ik lees hier al 2 dingen die niet correct gegaan zijn.....

2 onderhandelingen tegelijkertijd... En het bedrag genoemd die de andere koper heeft geboden...

http://www.zelfverkopen.nl/blog/onderha ... n-mag-dat/
Is ie weer.

Punt is dat het noemen van het bedrag idd niet mag. Maar technisch gezien kun je beargumenteren dat de twee partijen niet in onderhandeling waren, omdat ze het al eens zijn.
Zoals ergens anders al beschreven, gebeurt dit tegenwoordig vaker. Maar houd er in dit geval ernstig rekening mee dat hier niet de makelaar de fout is gegaan, maar de verkoper.

Anoeska

Re: Huis wordt 'gegund' aan tegenpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:03

Maar waarom vind je dat de makelaar z'n excuses moet aanbieden, als de koper het huis aan een ander gegund heeft. Wat dus, wettelijk, gewoon mag. Is het dan alleen omdat hij gefeliciteerd gezegd heeft?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 10:06

Anoeska schreef:
Maar waarom vind je dat de makelaar z'n excuses moet aanbieden, als de koper het huis aan een ander gegund heeft. Wat dus, wettelijk, gewoon mag. Is het dan alleen omdat hij gefeliciteerd gezegd heeft?

Hij had niet mogen zeggen dat wij het huis 'hebben' en dat enkel de financiering nog van onze kant in orde moet zijn.
Daarnaast heeft hij gezegd dat als wij niet tot overeenkomst zouden komen dat het huis dan nog maar even mee zou doen aan de OpenHuizeDag.

We zijn dezelfde avond tot overeenkomst gekomen, wordt het huis toch aangeboden op de OpenHuizenDag.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:21

panache schreef:
Anoeska schreef:

Hij had niet mogen zeggen dat wij het huis 'hebben' en dat enkel de financiering nog van onze kant in orde moet zijn.
Daarnaast heeft hij gezegd dat als wij niet tot overeenkomst zouden komen dat het huis dan nog maar even mee zou doen aan de OpenHuizeDag.

We zijn dezelfde avond tot overeenkomst gekomen, wordt het huis toch aangeboden op de OpenHuizenDag.

Houd je er wel even rekening mee dat dit de makelaar is van de verkopende partij? En dat hij jullie helemaal niet hoeft te informeren?

amies100

Re: Huis wordt 'gegund' aan tegenpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:52

Wendy je kunt tegen de TS aan blijven schoppen, ik denk toch wel dat je het er mee eens moet zijn dat hun niet netjes behandeld zijn?!
De makelaar heeft onjuiste info verstrekt, een excuses was toch wel op zijn plaats geweest.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 11:06

amies100 schreef:
Wendy je kunt tegen de TS aan blijven schoppen, ik denk toch wel dat je het er mee eens moet zijn dat hun niet netjes behandeld zijn?!
De makelaar heeft onjuiste info verstrekt, een excuses was toch wel op zijn plaats geweest.

Bedankt :)! Dit bedoel ik precies.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:08

amies100 schreef:

Ja, en dan? Wat schiet je daar mee op?
Ze zet hem hiervoor wel met naam en toenaam op internet. Ik denk dat je die excuses nu definitief kunt vergeten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:11

panache schreef:
amies100 schreef:

Bedankt :)! Dit bedoel ik precies.

De vraag is welke waarde je mag hechten aan excuses van iemand met een overduidelijke Tokkie-mentaliteit.....ik snap de frustratie wel hoor, maar deze mensen konden wat mij betreft de *&^%$#@! krijgen.....

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 11:14

Wendy schreef:
amies100 schreef:

Ze zet hem hiervoor wel met naam en toenaam op internet. Ik denk dat je die excuses nu definitief kunt vergeten.

En er is geen woord gelogen over dit verhaal. Daarbij is zijn naam verwijderd.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:16

Wendy schreef:
amies100 schreef:

Een excuus doet veel bij mensen ;) .
Blijkbaar snap jij dat niet en verdedig jij liever een makelaar die totaal niet met respect met mensen kan omgaan (net zoals jij verwacht ik :+ )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:19

amies100 schreef:
Wendy schreef:

Een excuus doet veel bij mensen ;) .
Blijkbaar snap jij dat niet en verdedig jij liever een makelaar die totaal niet met respect met mensen kan omgaan (net zoals jij verwacht ik :+ )

Ik ben wel klaar met die persoonlijke aanvallen vandaag. Ik heb hierop getemd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:21

panache schreef:

Als je echt wat wil, dan dien je een klacht in bij de VBO/NVM.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 11:22

Wendy schreef:
panache schreef:

Als je echt wat wil, dan dien je een klacht in bij de VBO/NVM.

Fijn dat je ook eindelijk advies geeft, waarom gevraagd is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:51

panache schreef:
Fijn dat je ook eindelijk advies geeft, waarom gevraagd is.

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:51

panache schreef:
Wat ik al aangeef, ik weet dat wij gerechtelijk niet in ons recht staan. Graag wil ik iets kunnen doen, waaruit blijkt dat wij niet netjes zijn behandeld.
Een excuses op zijn minst.

"Meneer, ik vind dat dit allemaal niet fijn verlopen is"

???

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:59

Zet het eea op papier en meldt t bj de overkoepelende organisatie waarbij deze makelaar is aangesloten. Met meerdere partijen in onderhandeling gaan mag trouwens wel. Maar of het netjes is..

Meer dan dit kun je niet doen.. Erg spijtig dat sommige makelaars nog steeds niet weten hoe ze beroepsintegriteit weten toe te passen. -O-