Slaaphouding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:39

Ik sliep altijd op mijn buik met een opgetrokken been en handjes onder de kussen.

Toen kreeg ik een hernia en moest geopereerd worden en mocht ik alleen op mijn rug of zij liggen. Buikligging schijnt niet bevorderlijk bij een slechte rug.. Nu is het dus een gewenning geworden om op mijn rug of zij te liggen. Maar als ik 's ochtends wakker word en toch in de buikhouding ga liggen dan voelt dat echt hemels :j

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:44

Ik begin op mijn buik met hoofd naar links. Daarna op mijn linker- en rechterzijde met mijn Mikoala lichaamskussen. Beste uitvinding ever!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:45

Ik lig op mn rug met m'n benen gestrekt en handen op m'n buik of op m'n zij waarbij ik met m'n 'bovenste' hand de deken vast hou en m'n 'onderste' hand op m'n zij leg. Die ligt dus dan gekruisd over m'n buik :)

san4nie

Re: Slaaphouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:53

Meestal op mijn linker zij, met m'n benen een klein beetje krom, deken vanaf de achterkant over m'n hoofd met aan de voorkant een adem gat en dan met m'n armen de dekens vasthouden :)
Maar het wisselt ook wel eens met rechter zij en rug.. Heb altijd van die periodes dat een bepaalde positie helemaal fantastisch is, en dan weer helemaal niks.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:05

Op m'n zij, ik wissel altijd meerdere keren van zij voor en tijdens m'n slaap. Benen iets opgetrokken en foetushouding als ik het koud heb. En ik moet altijd iets vasthouden en tegen m'n borst aan hebben :j Vroeger een knuffel. Nu m'n vriend z'n arm of lichaam (die ligt op z'n rug met 1 arm onder m'n nek door). Als hij er niet is: zijn slaapshirt of het dekbed(beetje als een dotje opgefrummeld)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:20

Ik slaap altijd of helemaal opgerold op mijn zij, of op mijn buik met een been opgetrokken.
Ligt er vooral aan hoeveel pijn ik aan mijn rug heb.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:30

Ik vind het maar knap dat mensen op hun buik kunnen slapen. Lijkt mij erg onprettig voor de knieën. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:39

Ik val vaak in slaap als ik op mijn rug lig. Heb dan mijn benen gestrekt, mijn rechterarm bungelt ergens naast mijn lichaam en mijn linkerarm ligt op mijn buik.

Wakker word ik of op mijn rug, of op mijn linkerzij in foetushouding :P

Gebeurd niet vaak dat ik anders ga slapen of wakker wordt :) Hoe ik in mijn slaap lig weet ik niet :P haha!
Heb wel eens dat ik op mijn buik wakker wordt in de nacht, en mijn arm eronder ligt.. fijn hoor, geen gevoel meer in je arm :') Doordat ik erop lig wordt mijn arm afgekneld(?) ofzo waardoor hij verdoofd word :')
Ook dan ga ik weer op mijn rug liggen, dan met de 'verdoofde' arm op mijn buik zodat die weer na lang tintelen normaal doet :P
En dan val ik weer in slaap met mijn linkerarm op mijn buik en rechterarm naast mijn zij :P

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 14:48

Nayomie schreef:
Ik vind het maar knap dat mensen op hun buik kunnen slapen. Lijkt mij erg onprettig voor de knieën. :+

Ik vind het ook heel boeiend hoe iedereen een eigen manier van comfortabel liggen heeft.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:55

Ik val in slaap op mijn rug, met mijn benen gekruist en mijn armen ergens op mijn buik. Een beetje alsof ik opgebaard lig :+ Als ik wakker word, lig ik vaak op mijn linkerzij, maar ook wel eens op mijn rechter.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 14:57

Wauw, ik ben nog nooit met m'n benen gekruist in slaap gevallen... :Y)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:04

Hmm ik draai heel veel.

Ik begin op mijn buik met mijn armen dubbel gevouwen onder mijn borst. mijn hoofd naar rechts
Ik word 3 uur later wakker op mijn linker zij.
Als ik uiteindelijk wakker word ik en er uit moet dan lig ik op mijn rug met 1 been omhoog en 1 arm over mijn buik heen.

Sleep as android neemt mij nu snachts op en ik slaap dus heel druk

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:43

Op je rug in slaap vallen.. Zou mij niet lukken, tenzij ik op de bank hang of in het zonnetje lig. Wel word ik soms wakker op mijn rug en dan heb ik vaak een héle rare droom gehad.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:48

Ojee zo te lezen ben ik raar :')

Ik slaap op mijn rug, 1 been opgetrokken en mijn handen boven mijn hoofd in een soort bid-houding (op elkaar) :') En iedere ochtend word ik dus wakker met pijnlijke armen.

Vriend maakt mij soms wakker met "Handen omhoog of ik schiet". }:0

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:52

Ik lig in alle soorten houdingen behalve op mijn buik. Zou werkelijk niet weten hoe ik dan zou moeten liggen :') dan ligt er van alles in de weg of mijn nek verkrampt helemaal.

Als ik wakker schrik is het meestal op mijn rechter zij, maar kan ook rug of linkerzij of alles ertussen in zijn. Armen opgekruld of recht, rechte benen of opgetrokken of een opgetrokken.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 23:12

Selka schreef:
Ik slaap op mijn rug, 1 been opgetrokken en mijn handen boven mijn hoofd in een soort bid-houding (op elkaar) :') En iedere ochtend word ik dus wakker met pijnlijke armen.

Oké, dat is apart zeg!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:54

Op mijn rug met mijn rechterbeen over mn linker been geslagen (zoals je dus zit als je met je knieën over klaar zit). Mijn handen liggen over elkaar heen op mn buik en ik lig heeel stil. Vriendinnen hebben bij slaapfeestjes vroeger wel eens aan me geschud of ik nog leefde :+

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 00:04

Ik val altijd in slaap half op mijn buik met 1 been opgetrokken en beide armen bijna helemaal gestrekt onder mijn kussen :') Ik kan niet echt helemaal op mijn armen liggen ofzo want mijn handen worden heel snel koud/lam en dat vind ik niet prettig :P
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 03-04-15 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 00:06

*op me rug met me onderste been buiten de dekens en me bovenste been helemaal vast geklemd in de dekens en dan nog 1 hand onder me kussen en ik waar mee ik de dekens stevig vast houd.
*in een propje.

dan het liefste zonder kussen

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 03:05

Ik slaap heel verschillend. Vaakst op mijn linkerzij met allebei mijn handen tussen mijn bovenbenen. Ook op mijn buik met mijn handen onder mijn hoofd of onder mijn kussen of bovenlijf. Ook slaap ik wel eens in de stabiele zijligging: op mijn linkerzij, bovenlijf leunend naar voren, beide handen onder mijn wang en mijn rechterknie zo hoog zijwaarts opgetrokken dat hij halverwege ter hoogte van mijn bovenlijf komt.
Nadat mijn gips eraf was de laatste keer sliep ik heel veel op mijn rug met mijn linkervoet leunend op/ over mijn rechtervoet en mijn handen net boven mijn buik in elkaar. Alsof ik opgebaart ben.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 05:10

Ik heb de laatste tijd nogal moeite met slapen, dus ik heb inmiddels zo'n beetje alle houdingen geprobeerd...
Meestal ga ik toch voor op mijn buik met mijn armen onder het kussen en mijn gezicht naar links. Helemaal in de deken gerold, anders heb ik het koud.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 06:55

hannahaapje schreef:
Selka schreef:

Oké, dat is apart zeg!

De vraag is ook vooral hoe kom je er vanaf? Ik val netjes op mijn zij in slaap maar word altijd zo raar wakker.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:02

Leffroi schreef:
Captain schreef:
Ik kan op alle manieren in slaap vallen, en lig 's nachts ook volgens mij in alle mogelijke posities. :')
Maar deze blijft favoriet, links of rechtsom. En dan niet met m'n handen onder het kussen maar 1 hand onder m'n buik en die ander onder m'n opgetrokken been.
[ Afbeelding ]

Dit dus *\o/*

Zo lig ik ook, alleen dan op linkerkant, en rechterbeen omhoog.

Andersom lukt me niet...

Deze houding is voor mij t comfortabelst...zo val ik in slaap en word ik wakker

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:05

Ik lig op mijn linkerzij met opgetrokken benen.
Maar ik vouw mijn linkerhand onder mijn hoofd en draai dus vervolgens de hele nacht niet meer om :?
Daardoor heb ik 's ochtends steeds giga-last van mijn arm en pols.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:13

Ja dankjewel Cayenne, iemand die ook een beetje "afwijkend" slaapt.

Was al bang dat ik de enige zou zijn :+