Altijd zelf initiatief moeten tonen in vriendschappen/dates

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Altijd zelf initiatief moeten tonen in vriendschappen/dates

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:31

Bij vriendschappen moet dat ook kunnen toch? Ik zie de groep de ene keer twee keer per week en vervolgens kan het gerust voorkomen dat ik ze 2 of 3 maanden later pas weer een keer zie... Imo niks aan de hand, in hun ogen gelukkig ook niet. Mensen hebben het tegenwoordig gewoon druk en moeten hun tijd verdelen...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:32

Een vriendschap is niet gebaseerd op elkaar wekelijks zien :) Tenminste hier niet... We kunnen elkaar maanden niet zien, appen en alles dan wel :) maar iedereen heeft gewoon een eigen leven.

Wat betreft die dates, dan krijg je meteen de "He's just not into you" ;) Het moet van 2 kanten komen he? :) Heel bot gezegd, wil je iemand graag zien, dan is tijd maken bijna altijd wel mogelijk ;)

Mossel

Re: Altijd zelf initiatief moeten tonen in vriendschappen/dates

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:49

Herkenbaar :)
Maar ik heb me er bij neergelegd, ik blijf niet constant achter iedereen aan hobbelen, vrienden zie ik eens in de zoveel tijd en dat is verder wel prima. Dates doe ik ook geen moeite meer voor als er vanaf de andere kant ook niks vanaf komt.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 22:24

Ik zie mijn vriendinnen meestal eens in de 2 of 3 maanden. Soms weleens vaker in korte tijd. Soms ook wel 4 weken geen contact .
Ik weet het niet met die dates, laatste dagen nemen zij weer telkens initiatief kwa berichten sturen. Ze zeggen dat het gewoon komt omdat ik ver weg woon. Ik woon nou eenmaal in een uithoek van NL. Ene woont 3 uren reizen hier vandaan en andere 4 uren. En dan moet ik ook nog terug... Ik ga over een paar maanden verhuizen naar midden van Nederland, dus hoop dat ik dan regelmatig weer kan afspreken. Trouwens ook nog contact met een ander meisje die ook wel 300 km bij mij vandaan woont, al 5 maanden contact inmiddels en nog niet afgesproken, zei zegt ook dat het aan de afstand ligt. Dit zeggen de meeste mensen dat ze het jammer vinden dat ik zo ver weg woon.
Denk dat ze wel interesse hebben, ik moet ook telkens weer vroeg terug en om nou meteen al te blijven slapen bij iemand die ik nog maar twee keer heb ontmoet...
Nu zul je misschien wel denken waarom ik mensen opzoek die hier zo ver vandaan wonen :P Ik kom hier gewoon geen leuke mensen tegen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:13

Ik herken het ook wel. Ik heb een paar vriendinnen en altijd komt het contact vanuit mij. Ik stel voor om af te spreken, andersom gebeurt dat zelden. Zijn het dan wel goede vriendinnen vraag ik me af? Ik weet het niet. Mensen zijn vaak gewend dat ik het initiatief neem en alles regel. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Erg vervelend :o

Ze hebben allemaal een vriend en je merkt ook dat ze daar al hun tijd in steken. Heb het al eens besproken met ze, maar het is aan hun wat zij er mee doen. Soms heb ik echt weken geen contact met een vriendin, omdat ik dan ook eens wil afwachten.

Met dates heb ik dan geen last, ik heb al een vriend :P

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:51

Herkenbaar hoor, vooral als je ongeveer de enige vriendin bent in de groep die nog single is. Ik snap best dat je in het begin helemaal in elkaar op gaat, niks mis mee. Maar na een maand of 4 zou het wel fijn zijn als iemand weer een beetje 'terug op aarde' is en weer tijd heeft voor andere contacten die diegene buiten de vriendengroep van de partner heeft. Spontaan afspreken zit er dan ook vaak niet in. Vaak is het "morgen kan ik helaas niet, maar over 3 weken wel!" Ik snap het heel goed, want spontaan afspreken is natuurlijk ook vaak lastig, maar dat betekent niet dat ik het tegelijkertijd jammer vind.