Brazilië hele erge zombie grap in de metro.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:56

chimello schreef:
Waarschijnlijk zijn het ook gewoon acteurs, is allemaal in scene gezet.
Ken je die reclame over de Wallen waar meisjes ineens beginnen te dansen en er een boodschap verschijnt dat ze gedwongen worden, nou zelfs de bijstaanders daar waren acteurs. Kan haast niet anders. Het is inderdaad te gevaarlijk zomaar zoiets met een publiek te doen. En je bereikt het beste resultaat door het in scene te zetten.

Zou goed kunnen. Vind het ook niet echt geloofwaardig dat die ene vrouw in haar eentje een hele metro voor zichzelf had.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:00

Gatver, ben in voor een grapje maar dit gaat mij way te ver.
Ondanks dat zombies niet bestaan ziet dit er verdomd echt uit!
Je zou het maar 's op je geweten hebben dat iemand overlijdt aan een hartaanval van de schrik.

Daarnaast weet je onderhand niet meer wat echt is en wat nep.
Ik heb 's een keer een filmpje gezien van kerels met clownmaskers die mensen de stuipen op het lijf joegen met nepmessen en knuppels. Ook voor de grap. Sommigen mensen reageerden door die kerels in elkaar te slaan. En wat als je een keer echt wordt aangevallen? Omstanders helpen je dan misschien niet eens omdat ze denken dat het een grap is!

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:00

Een 1 april grap is leuk, maar ik vind dit echt een beetje ver gaan. :n (misschien omdat ik zelf op dit gebied echt een enorme schijtluis ben)
Vooral die eerste, die arme vrouw is helemaal alleen!
Ik zou zelf echt, echt heel bang zijn.. Maar ja verschilt bij iedereen natuurlijk. =)

Anoniem

Re: Brazilië hele erge zombie grap in de metro.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:06

Sorry hoor, maar die mensen weten toch gewoon dat ze gefilmd worden? De shots zijn gefilmd met professionele camera's, heus niet dat die mensen dat niet door gehad hebben hoor. Daarbuiten wordt de metro in Brazilie eeeerrruugggg veel gebruikt dus is het alles behalve waarschijnlijk dat ze een hele wagon voor zichzelf had. Korreltje zout ;)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:15

hahaha wat erg... ik had die zombie in de metro zo'n enorme harde knal verkocht!

amandanananaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:21

Oh oliebol, ik vind dit echt niet kunnen. Ik denk dat ik sowieso in de fight modus zou gaan dus dat die acteurs niet blij met mij zouden zijn :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:23

Dit is toch geen 1 april grap meer :O

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:28

Ik heb eens een vrouw van schrik knock-out zien gaan in Walibi, toen er ineens een vogelverschrikker in het donker van zijn stok afsprong voor haar neus.

Naast hem hingen 2 poppen ook aan een stok, hij in het midden. Leek net of hij ook een pop was, knap gedaan, maar er was wel een ambulance nodig voor die arme mevrouw

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:30

Kun je nagaan. Heel grappig -O-

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:30

amkeVH schreef:
ik vind het wel goed gedaan, als in, dat er echt veel werk in zit, en het is wel goed uitgevoerd.
maar ik vind het geen leuke grap, je kunt hiermee mensen echt traumas voor het leven bezorgen.. ookal weet je dat zombies niet echt zijn, als ze toch ineens recht voor je neus staan..

En niet alleen bezorgen, maar ook triggeren..
Die triggers kunnen zich uiten in de meest rare vormen :') :Y)
Ik weet van mezelf dat zombies triggers zijn (door spookhuis in moviepark; andere spookhuizen geen probleem,schrik gewoon niet :+ Maar hierbij was voorstukje op dat politiestunthowpodium en een van vrienden die me iets later even aanraakte bij mij al genoeg om me aan het huilen/in halve paniek te krijgen, ben dus zo snel mogelijk uit de rij gegaan, want dat was in het spookhuis zelf gewoon echt fout gegaan) terwijl het hele trauma natuurlijk niks met zombies te maken heeft. (ik ga ook bewust niet eens kijken, omdat ik van alleen de plaatjes al weer wat nerveus wordt)
Bij mij komt het trauma van gillen horen, zien vallen en zien liggen van iemand die in brand stond(gelukkig niet bewust in brand zien staan) maar kan dan wel weer zonder problemen vlak naast een vuurtje staan :+ :+

Nee, deze grap gaat mij echt vééél te ver....
Laatst bijgewerkt door Rintah op 01-04-15 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:32

Ik denk ook dat het in scène is gezet, en dat hoop ik ook - anders gaat dit echt te ver. Aangezien alle slachtoffers op dezelfde manier reageren en de mensen die in een groepje zitten hetzelfde reageren als de mensen die alleen zitten, gok ik dat ze op zijn minst op de hoogte zijn geweest dát er iets ging gebeuren. Ook om dat anders inderdaad het risico erg groot is dat 1 v/d zombie-acteurs keihard voor z'n kop wordt getrapt.

Ik vind het erg mooi gedaan, met veel aandacht voor details. Als het mij zou gebeuren zou ik in m'n broek pissen - eerst van angst en dan van het lachen.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:37

1 april grappen kunnen leuk zijn maar dit noem je geen grap meer. :n

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:38

Het lijkt mij in scene gezet. Een metro helemaal in je eentje? Dat lijkt mij wat bijzonder :j
In Brazilië zijn ze ook nog eens veel gevoeliger voor bijgeloof en dit soort dingen dan bij ons in NL, dus dan zouden ze die mensen een trauma hebben bezorgd :(:)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:44

Op het eind is een van de "slachtoffers" volgens mij ook flauw gevallen? ze lijkt bewusteloos in haar stoel te zitten.
Denk ook dat het aan het tijdstip ligt of het normaal is om in je eentje een metro te hebben.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:47

dit is in scene gezet..

De grap is namelijk gevaarlijk van alle kanten..

Dat je snachts een coupe alleen hebt is overigens nog wel plausibel..

maar
1. bij zulke schrik kan een mens een hartaanval krijgen, omdat je niet kan vluchten.. Dus risico voor de slachtoffers

2. bij hevige schrik kun je drie reactie vertonen.. 1. freeze/faint.. 2. flight 3. fight

Menigeen zou zich bedenken dat ze niet zomaar via de raampjes kunnen binnenkomen. En dit zijn klapraampjes.. Wat zou er gebeuren als ze vol adrenaline zo'n raam zou dichtgooien.. Risico op een paar gebroken polsen tegelijk en flink wat vingers in de prak.. maar dat is nog niet het ergste..

3. De zombie in de trein kan blijkbaar niet lopen en raakt je aan... Wat als je in reflex opspringt en diegene keihard op zijn kop trapt.. immers het is een kruipende zombie.. vluchten kun je niet, dat bleek al.. dus er zit maar 1 ding op.. Zelfs in flight modus ga je nu over naar fight omdat je niet kunt vluchten..

vooral door het laatste is mijn idee dat het helemaal fake is.. wie houd een slachtoffer van de grap namelijk tegen om keihard boven op het hoofd van die kruipende zombie te trappen? Ik zou dat namelijk wel gedaan hebben als ik in paniek was, immers er wordt je geen andere mogelijkheid gelaten
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 01-04-15 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:49

Junia schreef:
Ik vind het erg mooi gedaan, met veel aandacht voor details. Als het mij zou gebeuren zou ik in m'n broek pissen - eerst van angst en dan van het lachen.

Ik ben een enorme wat. Zombiefilms worden alleen samen met Kussen gekeken. _O-
Dus ik zou me wezenloos schrikken, maar aangezien ik ook wel weet dat zombies niet bestaan, zou ik aarna in mijn broek plassen van het lachen. :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:12

elenaMM77 schreef:
dit is in scene gezet..

De grap is namelijk gevaarlijk van alle kanten..

Dat je snachts een coupe alleen hebt is overigens nog wel plausibel..

maar
1. bij zulke schrik kan een mens een hartaanval krijgen, omdat je niet kan vluchten.. Dus risico voor de slachtoffers

2. bij hevige schrik kun je drie reactie vertonen.. 1. freeze/faint.. 2. flight 3. fight

Menigeen zou zich bedenken dat ze niet zomaar via de raampjes kunnen binnenkomen. En dit zijn klapraampjes.. Wat zou er gebeuren als ze vol adrenaline zo'n raam zou dichtgooien.. Risico op een paar gebroken polsen tegelijk en flink wat vingers in de prak.. maar dat is nog niet het ergste..

3. De zombie in de trein kan blijkbaar niet lopen en raakt je aan... Wat als je in reflex opspringt en diegene keihard op zijn kop trapt.. immers het is een kruipende zombie.. vluchten kun je niet, dat bleek al.. dus er zit maar 1 ding op.. Zelfs in flight modus ga je nu over naar fight omdat je niet kunt vluchten..

vooral door het laatste is mijn idee dat het helemaal fake is.. wie houd een slachtoffer van de grap namelijk tegen om keihard boven op het hoofd van die kruipende zombie te trappen? Ik zou dat namelijk wel gedaan hebben als ik in paniek was, immers er wordt je geen andere mogelijkheid gelaten

Daarom denk ik ook dat dit in scène is gezet.
die acteur die over de grond kruipt loopt ook een Veel te groot risico een trap op zijn hoofd te krijgen.
ik vraag me af wat er in zo'n geval zou gebeuren met het slachtoffer van de grap, want die wordt dan waarschijnlijk juridisch vervolgd in geval de acteur ernstig gewond zou raken of nog erger.

maar ook de tv studio kan aansprakelijk worden gesteld mocht een slachtoffer een hartstilstand krijgen.

Al met al genoeg reden om aan te nemen dat dit gewoon acteerde is. Er zouden veel te veel risico's aan deze verborgen camera grap zitten.
De klapramen zouden nog wel vastgemaakt kunnen zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:12

ik denk ook dat het in scene is gezet. Je weet gewoon niet hoe mensen gaan reageren.

Zelf ben ik één keer echt heel erg geschrokken van iemand, liep in het park met mijn hond en iemand stond in eens achter mij. Eerste wat ik deed was die arme man een klap verkopen met de flexi riem (handvat)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:20

Oooh ik zou echt janken denk ik... Ik vind het al eng als in 's nachts in mijn eentje in de trein/bus/tram zit en hij rijdt gewoon normaal :')

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:23

Vind zulk soort grappen wel te ver gaan :n. Zoiets hadden ze niet bij mij moeten flikken, zou me ten eerste rot geschrokken zijn maar als schrik reactie sla ik altijd mensen :D.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:51

kirri schreef:
ik denk ook dat het in scene is gezet. Je weet gewoon niet hoe mensen gaan reageren.

Zelf ben ik één keer echt heel erg geschrokken van iemand, liep in het park met mijn hond en iemand stond in eens achter mij. Eerste wat ik deed was die arme man een klap verkopen met de flexi riem (handvat)

Au!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:55

NM -> LN

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:43

Ik zou echt dood gaan van angst geloof ik...... Maar best gevaarlijk, stel iemand schrikt zich letterlijk dood, of de grappenmakers treffen iemand met een geweer die op die zombies begint te knallen. :=

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:04

ik vind het echt hilarisch :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:36

Dit is gewoon in scene gezet. De mensen in de metro doen ook mee.

Kan niet anders.

Risico is veel te groot dat ze een verkeerde treffen.