Boom vergoeden bij ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:14

Cleo_ schreef:
Mijn boompje dat alleen een stuk schors miste heeft mij toen 1267 euro gekost. Gelukkig wel vergoed gekregen van de verzekering.
Volgens mij is het afhankelijk in welke gemeente het gebeurt. Die hebben hierin allemaal hun eigen beleid.

Plus toendertijd nog een punt op mn rijbewijs en een geldboete. Het was een eenzijdig ongeval.

Ja volgens mij hebben ze inderdaad allemaal hun eigen beleid imcl prijzen...

Wel zuur dat je dan ook nog een geldboete krijgt...alsof je dat expres doet :(

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:22

Zo is een collega van mij een keer bijna van het dak van de parkeergarage afgegleden omdat er niet goed gestrooid was, daar is de werkgever -het is zijn garage- verantwoordelijk voor. Er werd doodleuk gevraagd of er wel goed gestrooid was :):) Nou niet dus. Een paar weken later viel de rekening op de mat van de kapotte reling

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:29

KimBreda schreef:
Cleo_ schreef:
Mijn boompje dat alleen een stuk schors miste heeft mij toen 1267 euro gekost. Gelukkig wel vergoed gekregen van de verzekering.
Volgens mij is het afhankelijk in welke gemeente het gebeurt. Die hebben hierin allemaal hun eigen beleid.

Plus toendertijd nog een punt op mn rijbewijs en een geldboete. Het was een eenzijdig ongeval.

Ja volgens mij hebben ze inderdaad allemaal hun eigen beleid imcl prijzen...

Wel zuur dat je dan ook nog een geldboete krijgt...alsof je dat expres doet :(

waarvoor werd die geldboete dan uitgedeeld?

Froukje_J

Re: Boom vergoeden bij ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:32

Vriendlief heeft een tijd terug een aanrijding gehad is bij een lantaarnpaal op geknald..
moest uitwijken voor en ander..
die ***is Door gereden..
maar hebben geen rekening gekregen van de lantaarnpaal..
provincie fryslan

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:34

Ik ken ook iemand die uiteindelijk een fiks bedrag kon betalen voor het beschadigen van de boom. Was ook gebeurt tijdens een ongeluk. Ik zou je verzekering checken maar het kan dus wel dat je de schade aan de boom moet betalen.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:45

Ik weet van rally's bij sommige ongelukken dat bomen geraakt worden, €8000,00 voor een nieuw boompje als de adviseur van de gemeente beslist dat er een nieuwe moet komen( JA er is een beroep die die bomen gaan controleren en hier geld aan verdienen -.-')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:53

Ik ga overal bomen planten, nieuwe bron van inkomsten gevonden! :)*

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:57

Mijn vriend is een aantal jaar geleden door de vangrail tegen een boom gecrasht, niks hoeven betalen, misschien ook wel omdat de snelweg daarna gelijk dicht is gegooid omdat het 1 grote ijsplaat was.... Helaas wel de auto Totall-los

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:12

Ik heb er nog nooit bij na gedacht maar eigenlijk is het wel heel logisch. Ik bedoel als jij tegen de auto van een ander aan waait moet je dat toch ook gewoon betalen en bomen zijn gewoon verschrikkelijk duur en onderhoud aan bomen ook. Als iemand jouw tuin inrijd en je vervolgens je boom moet neerhalen dan zou je dat toch ook vergoed willen hebben :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:15

Weet je, soms is het gewoon mazzel hebben. Je kunt een gat in een vangrail of boom rijden en gewoon niets hoeven te betalen en je kunt er langs geschaafd zijn (zonder dat er politie of RWS aan te pas komt maar hebben ze het toevallig gezien op een camera) en mag je alsnog 6 maanden later flink aftikken.

Dat niet iedereen hóeft te betalen betekent niet dat het niet mogelijk is.
Ze hebben het recht om het op je verhalen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:32

liedje89 schreef:
Ik heb er nog nooit bij na gedacht maar eigenlijk is het wel heel logisch. Ik bedoel als jij tegen de auto van een ander aan waait moet je dat toch ook gewoon betalen en bomen zijn gewoon verschrikkelijk duur en onderhoud aan bomen ook. Als iemand jouw tuin inrijd en je vervolgens je boom moet neerhalen dan zou je dat toch ook vergoed willen hebben :j

Dit dus. Twee jaar terug is er iemand onze heg in gereden, die was behoorlijk kapot. Dan wil ik dat toch wel graag vergoed zien.
Kan me voorstellen dat een eigenaar van een boom er hetzelfde over denkt.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:49

Vervelend TS, vooral die reactie van de agenten. Vind het verder wel logisch, schade veroorzaakt, dus betalen. Nou ja, gelukkig zijn daar verzekeringen voor.
LDRD schreef:
Google maar even op 'methode Raat'. Kan vaak meer kosten dan je zou denken.
Net even gedaan. Stroboer krabt zich voortaan wel achter de oren voor hij dicht langs onze lindeboom rijdt. Ding blijkt meer dan € 30.000 waard!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:22

Diablo, vergoed is logisch maar deze bedragen? Ik heb een jonge kastanje geplant voor 36 euro...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:47

Ja het zijn wel behoorlijke bedragen. Maar als ik een heg van bijv bijna twee meter heb staan, wil ik daar ter vergoeding ook weer een heg hebben van die hoogte.
Als ik dus een grote kastanje heb staan, zou ik ook niet blij zijn met een jong boompje.