Vrouwen zullen wij elkaar eens gaan helpen en niet afzeiken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:35

Ik ben het helemaal met je eens! Over die verjaardagen, soms moet je uit goed fatsoen gewoon heen, klaar. Ik heb ook nooit zin om naar m'n oma te gaan, maar het is toch wel netjes om daar heen te gaan. Ook dat vind ik een stukje rekening houden met elkaar. Ik merk dat ook in de paarden wereld heeeel veel sprake is van beter weten en afgunst. Ik probeer er niet aan mee te doen en me er niks van aan te trekken, maar soms is dat gewoon lastig. Als iedereen zich nou eens wat minder druk maakte om een ander en meer om zichzelf, zou ik dat een heel goed idee vinden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:38

Mooi geschreven? Wil iemand mij dan uitleggen wat hier nou mooi aan is geschreven? Een halve bevolkingsgroep wordt generaliseert.. vervolgens komt er een heel verhaal dat niet eens aansluit bij de titel…
Je kan op die verjaardag natuurlijk ook zelf je best doen om aansluiting te zoeken ipv hier enkel roepen dat zij jou negeren. En anders blijf je thuis.. Dit hele relaas hierboven kun je ook op die verjaardag zeggen en ook tegen de buurvrouw die over een joggingbroek van een ander begint. In plaatst daarvan wordt een clubje verjaardagsvrouwen en de buurvrouw hier te kakken gezet. Een oude vriendin waarvan je niet weet wat er aan de hand is ..daar wordt niet op afgestapt.. Nee dat moet die vrouw zelf maar doen.. Omgekeerde wereld..Als we het dan over afzeiken hebben. Dan doet ts daar net zo hard aan mee..

Het is altijd een ander waar het probleem ligt zeker, altijd een ander die loopt te zeiken. Met dit soort openbare berichten over andere mensen doe je net zo hard mee. Wees dan eens dapper en stap op je buurvrouw af dat je er geen hol omheeft dat iemand in een joggingbroek z’n kinderen naar school brengt en dat knoop zelf dat gesprek aan met je vriendin (of niet, maar zeur er dan niet over). En die verjaardag.. ga en zoek zelf aansluiting (probeer!) of ga niet en laat het daarbij.

Een betere wereld begint bij jezelf.. Een betere maatschappij.. dat ben jij... Succes!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:38

Ik zou echt niet naar die verjaardag gegaan zijn. Ik heb het afgeleerd van mijn best te doen voor mensen die geen sympathie voor mij konden opbrengen en ik kan ook zuur kijken, iemand straal negeren en gewoon mijn tijd niet meer verdoen aan mensen die mij helemaal niets te bieden hebben. Leg je erbij neer dat niet iedereen je mag, je voor sommige maar een rare zult zijn en voor nog anderen dit of zo. Beslis zelf met wie je omgaat en wie je negeert. Ik heb er in ieder geval heel veel rust door gekregen. Nee zeggen is moeilijker als ja. Hoe minder je je dit soort situaties aantrekt en hoe minder je ze uitlokt hoe meer je zelfvertrouwen zult krijgen en tijd overhouden voor mensen waarmee je echt kunt aansluiten. Heb het gevoel dat je te veel macht geeft aan bepaalde personen door je volgzaam of "te" sympathiek op te stellen. Je had ook heel goed tegen die buurvrouw kunnen zeggen dat je het helemaal niet op roddeltantes hebt en luid genoeg voor de anderen. In plaats daarvan laat je haar vertrekken met de woorden dat je ook geen fatsoenlijk huishouden hebt... jij laat dit gebeuren...het ligt deels aan jou vind ik. Jij laat bepaalde mensen je zo behandelen, je geeft ze ergens die macht.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:48

Verjaardagen ga ik al heel lang niet meer heen,zonde van mijn kostbare tijd.
Mensen die mij afgelopen tijd niet hebben gesteund in een verschrikkelijke tijd gaan ook de deur uit.
Ik laat mijn leven niet meer lijden door negatieve mensen.
Waar ik kan help ik mensen en probeer niemand te veroordelen.
Zie ik dat iemand het even niet red ga ik helpen .
Zo kom je in een veel positievere spiraal.
Ik hoop als ik straks uit de randstad ben dat de mensen daar rustiger en meer begaan zijn.

Dus TS kom voor jezelf op en zoek positieve mensen om je heen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 09:51

[quote="Sammie"]Mooi geschreven? Wil iemand mij dan uitleggen wat hier nou mooi aan is geschreven? Een halve bevolkingsgroep wordt generaliseert.. vervolgens komt er een heel verhaal dat niet eens aansluit bij de titel…
Je kan op die verjaardag natuurlijk ook zelf je best doen om aansluiting te zoeken ipv hier enkel roepen dat zij jou negeren. En anders blijf je thuis.. Dit hele relaas hierboven kun je ook op die verjaardag zeggen en ook tegen de buurvrouw die over een joggingbroek van een ander begint. In plaatst daarvan wordt een clubje verjaardagsvrouwen en de buurvrouw hier te kakken gezet. Een oude vriendin waarvan je niet weet wat er aan de hand is ..daar wordt niet op afgestapt.. Nee dat moet die vrouw zelf maar doen.. Omgekeerde wereld..Als we het dan over afzeiken hebben. Dan doet ts daar net zo hard aan mee..

Het is altijd een ander waar het probleem ligt zeker, altijd een ander die loopt te zeiken. Met dit soort openbare berichten over andere mensen doe je net zo hard mee. Wees dan eens dapper en stap op je buurvrouw af dat je er geen hol omheeft dat iemand in een joggingbroek z’n kinderen naar school brengt en dat knoop zelf dat gesprek aan met je vriendin (of niet, maar zeur er dan niet over). En die verjaardag.. ga en zoek zelf aansluiting (probeer!) of ga niet en laat het daarbij.

Een betere wereld begint bij jezelf.. Een betere maatschappij.. dat ben jij... Succes![/quote]

Daar heb je gelijk in Sammie. Maar mag je dan nooit eens zeggen dat je je gekwetst voelt of niet weet hoe je met een situatie om moet gaan? Dat je je buiten gesloten voelt? Moet je dan altijd maar overal raad op weten? Is het dan de bedoeling dat ik altijd het juiste doe en niet mijn kant van de situatie mag aangeven.

Ik geef toch ook al duidelijk aan dat ik ook niet perfect ben. Maar ik vraag om hulp van andere (vrouwen) om mij dan te ondersteunen en misschien zelfs op een (positieve!) manier te helpen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:52

Jillsil schreef:
Kahawa schreef:
Waarom besteed je er zoveel aandacht aan? Zelf zijn je formuleringen ook niet erg positief en elk verhaal heeft twee kanten.. Denk dat het ook begint met er zelf boven te staan.

Ik herken dit irl gelukkig niet zo, eigenlijk vooral op bokt. :+

Maar dat is toch ook precies het gene wat ik omschrijf. Ik ben zelf niet perfect en een ander ook niet. Alleen kunnen we wel van elkaar leren en elkaar helpen ipv iemand te negeren af te kraken etc.

@Anoeska, nee ik kom niet eens uit een dorp maar snap je standpunt wel ;-) Oh en ja, in mijn hoofd vul ik het hele scenario al in. Mijn zwakte waar ik dan misschien aan moet werken.

Maar je wilde bij jezelf beginnen? Wat Anoeska zegt is trouwens een goede, maar ook gelijk de moeilijkste denk ik, stoppen met dingen in te vullen voor anderen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 09:56

Kahawa schreef:
Waarom besteed je er zoveel aandacht aan? Zelf zijn je formuleringen ook niet erg positief en elk verhaal heeft twee kanten.. Denk dat het ook begint met er zelf boven te staan.

Ik herken dit irl gelukkig niet zo, eigenlijk vooral op bokt. :+

Maar dat is toch ook precies het gene wat ik omschrijf. Ik ben zelf niet perfect en een ander ook niet. Alleen kunnen we wel van elkaar leren en elkaar helpen ipv iemand te negeren af te kraken etc.

@Anoeska, nee ik kom niet eens uit een dorp maar snap je standpunt wel ;-) Oh en ja, in mijn hoofd vul ik het hele scenario al in. Mijn zwakte waar ik dan misschien aan moet werken. [/quote]

Maar je wilde bij jezelf beginnen? Wat Anoeska zegt is trouwens een goede, maar ook gelijk de moeilijkste denk ik, stoppen met dingen in te vullen voor anderen.[/quote]

Hahah ja precies het niet invullen voor andere is heel moeilijk. Maar zoals ik ook al van vriendinnen begreep ben ik daarin niet de enige ;-)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:59

Na het lezen van de openingspost ben ik wel erg nieuwsgierig naar wat voor vrouw jij bent Jillsill. Er assertief lijk je me niet. En iemand die vooral oordeelt over anderen en, ondanks je voortijdige excuses, niet erg uitnodigend om daar een praatje mee aan te knopen. In het algemeen geldt: je krijgt wat je geeft en tja.. veel van wat jou stoort, kun je zelf oplossen door er met een lach, met humor of met eigen initiatief 'overheen' te gaan. Hier wat mokken dat vrouwen maar aardiger moeten zijn om de wereld voor jou beter te maken? Mijn gedachten volgen dezelfde weg als die van Sammie hierboven. Ik ben het met haar eens. Dat zul je niet leuk vinden en vast wel als afzeiken beoordelen. Maar een betere raad dan 'neem je eigen heft in handen, maak zelf de wereld beter' kun je niet krijgen.

En als dat nou 's goed doordringt, dan zul je vanzelf begrijpen dat je van alles mag en kan zeggen. Voel je je buitengesloten? Doe er wat aan, praat je dat groepje in als je dat zo nodig wilt. Wees aardig, toon oprecht belangstelling voor hun welvaren. Kwetst iemand je? Zeg het - niet aanvallend maar duidelijk. Loopt een vriendin van 20 jaar geleden je nog steeds boos voorbij? Loop er op af, breed lachend, steek je hand uit. Roddelende buurvrouwen? Niet aan meedoen, terugkaatsen met een grap.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:03

Jillsil schreef:
Daar heb je gelijk in Sammie. Maar mag je dan nooit eens zeggen dat je je gekwetst voelt of niet weet hoe je met een situatie om moet gaan? Dat je je buiten gesloten voelt? Moet je dan altijd maar overal raad op weten? Is het dan de bedoeling dat ik altijd het juiste doe en niet mijn kant van de situatie mag aangeven.
Oh zeer zeker wel :j , maar dan liever niet met deze titel of deze insteek. Want dat geeft nogal sterk het gevoel dat het 'altijd' ‘aan een ander ligt’ en het gedrag wat een ander doet doe je (ts) met het openen van dit soort topic’s net zo hard :+ Dus dan is het een gevalletje de pot verwijt te ketel. Je hoeft niet overal raad op hebben of weten, maar dan vind ik het hoogst onverstandig om te beginnen en eindigen met een conclusie die luidt dat ‘vrouwen’ elkaar niet moeten afzeiken.. Dat gebeurt in de OP namelijk dus ook.

Er even doorheen zitten met zo’n buurvrouw, zo’n vrouwenclubje en afschrijven zou je imo sowieso al op een andere manier moeten beginnen. Dan krijg je nl. óók advies en ik denk zelfs beter advies dan enkel nou mooi geschreven, ik ben het met je eens. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:06

Jillsil schreef:

Ik geef toch ook al duidelijk aan dat ik ook niet perfect ben. Maar ik vraag om hulp van andere (vrouwen) om mij dan te ondersteunen en misschien zelfs op een (positieve!) manier te helpen.

Maar dat kun je beter tegen degene zeggen waardoor jij je buitengesloten voelt.
Wij hadden ook altijd een kennis die zeer op zichzelf was.
Iedereen accepteerde dat (soms werd er wel eens even over "geklaagd" van: Jeeh Annie is altijd zo afgezonderd. En dan reageerde altijd wel iemand van: Ja zo is Annie nu eenmaal, zij is geen mensen mens.

Bleek later dat zij dus vond dat wij haar altijd maar alleen lieten (en wij dachten juist dat ze zichzelf bewust afzonderde omdat wij dachten dat ze niet zo'n groepjesmens was).

Iedereen heeft op den duur een eigen plaats in een groep en als degene dat zelf vervelend vindt (jij dus in dit geval), kun jezelf alleen maar de dynamiek van de groep veranderen door jezelf anders op te stellen en een nieuwe plaats in te nemen.
Dus in plaats van op de achtergrond, juist actiever aanwezig zijn.

En voel je je nooit meer op je gemak in een bepaalde groep, ga dan niet meer.
Ik ga ook niet meer naar bepaalde verjaardagen.
Mijn man ging het laatste jaar alleen en is er ook mee gestopt omdat ondanks dat ik er niet was er toch door degene even over mijn gezin (die ze dus al tijden niet meer gezien had) uitgebreid haar mening moest geven. Niet alleen over mijn gezin, maar over iedereen die een andere manier/mening had dan zij.

Als ik mij niet op mijn gemak voel, en het is niet een verplicht nummer; dan ga ik niet meer.
Heb wel wat beters te doen :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:06

Wat ik me vooral afvraag, als zoveel vrouwen om je heen zich zo naar gedragen, ligt dat dan alleen aan hen of heb jij daar ook een rol in? (waarmee ik niet bedoeld dat je een naar mens bent of het verdiend om naar tegen te doen hoor) Ik herken dit namelijk allemaal helemaal niet. Ik zie 9 van de 10 vrouwen juist als aardig, leuk, gezellig. Ik heb nooit het gevoel genegeerd te worden, uitgehoord te worden of wat dan ook.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 10:10

Laten we het er maar op houden dat ondanks dat ik dus wel een paar hele goede vriendinnen en veel goede kennissen heb (en deze gevallen dus als voorbeeld heb gebruikt) ik liever in een mannen wereld leef. +:)+
Laatst bijgewerkt door Jillsil op 31-03-15 10:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:11

Het verhaal van de TS is herkenbaar.
Welkom in de harde wereld van zal het leven.
Ik snap heel goed wat je bedoeld maar ik denk ook dat het nooit zal veranderen.
Wat je vooral niet moet doen is er onder gaan lijden. Het is nu eenmaal zo. Je kunt in het leven niet iedereen te vriend hebben. Persoonlijk sta ik boven dat soort mensen. Heel veel mensen vind ik niet leuk en heel veel mensen zullen mij niet leuk vinden. So be it.
Echte vrienden heb je maar een paar.
Maar ik ben het wel met je eens dat aardig doen naar elkaar je als mens wel mooier maakt. En diegene die jou negeren, laat die gewoon los. Als jij je prettig voelt door een aardig gebaar naar iemand te maken moet je dat gewoon doen. En natuurlijk mag je iemand die roddelt of naar doet vertellen dat jij het anders ziet maar je zult moeten accepteren dat mensen zijn zoals ze zijn.
Misschien zullen mensen jou door je positiviteit volgen maar veel mensen hebben niet dezelfde inteligentie en blijven roddelen en naar gedragen. Tja, ik denk dan alleen maar dat ze nog wat te leren hebben.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:17

Citaat:
Laten we het er maar op houden dat ondanks dat ik dus wel een paar hele goede vriendinnen en veel goede kennissen heb (en deze gevallen dus als voorbeeld heb gebruikt) ik liever in een mannen wereld leef

Tussen mannen en vrouwen heerst een totaal andere dynamiek en in feite geef je hierbij opnieuw aan dat je zelf niet probleemoplossend bent, maar wegloopt voor wat je dwars zit. Vrouwen kunnen geweldige vrienden zijn waar je veel aan hebt. Mannen kunnen regelrechte ongeïnteresseerde klootzakken zijn. De kern van je hele verhaal ligt bij jou, denk daar 's over na !
ovendien.. je bent niet Alice in Wonderland - je kunt niet met iedereen even goede vriendjes zijn. Maar een prettig leven zonder zo'n oordeel-orakel te zijn heb je zelf wel in de hand.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 10:21

Jannepauli schreef:
Citaat:
Laten we het er maar op houden dat ondanks dat ik dus wel een paar hele goede vriendinnen en veel goede kennissen heb (en deze gevallen dus als voorbeeld heb gebruikt) ik liever in een mannen wereld leef

Tussen mannen en vrouwen heerst een totaal andere dynamiek en in feite geef je hierbij opnieuw aan dat je zelf niet probleemoplossend bent, maar wegloopt voor wat je dwars zit. Vrouwen kunnen geweldige vrienden zijn waar je veel aan hebt. Mannen kunnen regelrechte ongeïnteresseerde klootzakken zijn. De kern van je hele verhaal ligt bij jou, denk daar 's over na !
ovendien.. je bent niet Alice in Wonderland - je kunt niet met iedereen even goede vriendjes zijn. Maar een prettig leven zonder zo'n oordeel-orakel te zijn heb je zelf wel in de hand.

Ik las ergens dat ik boven sommige mensen en opmerkingen moet gaan staan. Dat ga ik nu dan ook maar eens doen :)*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:21

rien10 schreef:
Het is denk ik ook iets wat in bepaalde periodes van je leven meer speelt dan in andere tijden. Ik ben nu 51. Maak me ech niet druk om wat "men" van mij vind, of van mijn rijkunsten, of de manier waarop ik m'n huishouden doe of.....:)

Volgens mij zouden wij geweldige buren kunnen zijn, ik trek me ook geen hol aan wat anderen over mij denken of zeggen. Lucht zo heerlijk op als je je niet druk maakt over hoe anderen over je denken.
Ik herken het verhaal van de visite van ts wel, als jong meisje kwam ik in een buurtje wonen waar de buren bij elkaar op verjaardagsvisite gingen. Allemaal oudere mensen, vrouwen in de keuken met breipennen en mannen in de mooie kamer met sigaren/drank en veel lol. Na de zoveelste breimislukking van mijn kant de keer er op bij de kerels gaan zitten, ik had een geweldige avond.
Helaas werd dat niet gewaardeerd door de buurvrouwen en werd ik niet meer uitgenodigd, als ik geweten had dat het zo simpel was dan had ik dat veel eerder gedaan,haha.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:33

Jillsil schreef:
Ik las ergens dat ik boven sommige mensen en opmerkingen moet gaan staan. Dat ga ik nu dan ook maar eens doen :)*

Ik zei dat, maar dit is niet wat ik daarmee bedoel. :P Dat bedoel ik meer in de situatie waarin bijvoorbeeld de buurvrouw begint met roddelen, daar hoef jij niet in mee te gaan als je dat niet wilt. Of zoals (even hypothetisch) in de situatie van bigone op het moment dat de buurvrouwen verongelijkt reageren de dialoog aangaan.

Ik vond het geen onaardige reactie van Jannepauli, ik weet niet hoe jij hem hebt gelezen?

Wat ik erin lees is dat jijzelf de sleutel bent in dit soort situaties.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:44

Tja Jillsill, jouw reactie zegt heel veel over jou. Dan vind ik je klaagzang ook helemaal niet zo onbegrijpelijk. Openstaan voor wat je mogelijk eens kunt leren is een goed begin van een betere relatie met de buitenwereld. :wave:

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:46

Jammer, ik lees de openingspost als, laten we proberen aardig voor elkaar te zijn en elkaar te helpen.. Jammer dat hier het tegenovergestelde gebeurt. Iedereen is anders en niet iedereen durft altijd overal zijn of haar bek open te trekken. Dat is ook iets wat je misschien ooit leert, maar dat is niet makkelijk als je zelf niet zo bent en een aantal mensen om je heen wel.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 10:53

san4nie schreef:
Jammer, ik lees de openingspost als, laten we proberen aardig voor elkaar te zijn en elkaar te helpen.. Jammer dat hier het tegenovergestelde gebeurt. Iedereen is anders en niet iedereen durft altijd overal zijn of haar bek open te trekken. Dat is ook iets wat je misschien ooit leert, maar dat is niet makkelijk als je zelf niet zo bent en een aantal mensen om je heen wel.

Dankje zo bedoelde ik het ook _/-\o_

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:55

Ik lees de reactie van Jannepauli ook anders, maar gezien de situatie waarin ts zichzelf plaatst snap ik wel dat hij niet aardig over komt bij haar. Het ligt immers aan die vrouwen en ‘hun gedrag’.. Maar misschien kan ik het op een andere manier duidelijk proberen te maken.

Ik heb diverse vriendinnen en die zeuren niet over joggingbroeken. Op het moment dat ze dat wel doen, geef ik aan dat ik daar geen reet om geef en als iemand dat wil doen dat ie dat voor zelf moet weten. Ik geef zowel verbaal als met mijn lichaamstaal aan dat dat soort gesprekken mij niet interesseren. Mensen die alleen maar over dat soort dingen kunnen of willen praten horen dus niet tot mijn vriendengroep, want wij hebben geen overeenkomsten. Een buurvrouw die zit te zeuren of ‘mijn’ huishouden gebeurt ook niet, want die krijgt de wind van voren. Dan blijft het bij hen bij denken.. En dat interesseert mij helemaal niet :')

Iemand waar ik vroeger contact mee had en graag nog contact mee zou willen hebben stuur ik een sms, app, FB-bericht of ik bel. Krijg ik daar geen reactie op.. dan is het jammer, maar de wereld herbergt blijkbaar andere en veel leukere mensen. Dus soit. Dan niet.. Haar leven.. mijn leven..

Verjaardagen waar ik geen aansluiting mee heb.. dan ga ik niet meer. Ik heb zo’n verjaardag nl.. Die vrouwen zitten met z’n 4’en altijd in ’t zelfde hoekje op ’t zelfde bankje. Ik zie ze alleen op die verjaardag en ze hebben het alleen over kinderen en babykwijl. Ik heb voor mij zelf de afweging gemaakt om er bij te gaan zitten en mee te praten. Over wat? Baby’s eerste woordje en kinderen. Kan ik niet over meepraten. Wil ik het dan? Wil ik hun verhalen aanhoren? Nee.. Zie ik die vrouwen dan nog buiten die verjaardag om? Nee.. Zijn het eigenlijk wel míjn vrienden? Nee.. Wil ik dat? Nee.. Wat doe ik er dan? Nou niks.. dus.. Daar ga ik dus ook niet meer naar toe.

Het is oké om in sommige mensen géén tijd en energie te stoppen. Je hoeft niet met iedereen dikke vriendjes te zijn. Ook niet met de buurvrouw. Mijn beide buurvrouwen accepteer ik, maar op de koffie hoeven ze niet te komen. (ik heb er niks mee, maar ook niks tegen. We zeggen gedag en dat is het. Méér hoetf niet). De buufjes enkele huizen verder op wel :j Daar zitten we zomers ’s avonds regelmatig even bij te kletsen en te bbq’en.

Ts, kijk wat je zelf kunt, maar vooral wil doen. Niet verwachten dat een ander 't doet. Niet invullen wat een ander wrs denkt of waarom iemand iets doet wat hij/zij doet. Mensen denken wel eens over een onzichtbare antenne te beschikken om voor een ander alles in te vullen, maar als je die alleen maar gebruikt kom je vaak bedrogen uit.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:57

Mooi gezegd! herken het helaas..

Boompje1985

Re: Vrouwen zullen wij elkaar eens gaan helpen en niet afzeiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:05

Ik zoek daarom ook meestal de mannen op in gezelschap die praten veel makkelijker en leuker :j hebben veel meer humor en de mannen in mijn omgeving vinden het ook helemaal niet erg als je erbij komt staan.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:12

Word volwassen en de wereld zit nou eenmaal zo in elkaar ik kan me er niet druk om maken en ga niet zo toekijken hoe verdorven we tegen elkaar doen en we vanaf nu wel allemaal lief tegen elkaar doen...

Wees positief en als je dat uitstraalt krijg je positiviteit terug. En soms investeer je wat energie en krijg je van sommige mensen weer energie terug. En als dat niets oplevert dan kun je met recht zeggen dat je hebt hebt geprobeerd!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:29

kamsel schreef:
Ik zou bij die verjaardag, na de gastvrouw gefeliciteerd te hebben, bij de mannen gaan staan/zitten. Grote kans dat je wel een gezellige avond hebt.

Inderdaad, daar is het doorgaans veel gezelliger dan dat prutsmuts over een nieuw jurkje of manicure en geroddel over andere vrouwen. :D