Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jillsil schreef:Kahawa schreef:Waarom besteed je er zoveel aandacht aan? Zelf zijn je formuleringen ook niet erg positief en elk verhaal heeft twee kanten.. Denk dat het ook begint met er zelf boven te staan.
Ik herken dit irl gelukkig niet zo, eigenlijk vooral op bokt.
Maar dat is toch ook precies het gene wat ik omschrijf. Ik ben zelf niet perfect en een ander ook niet. Alleen kunnen we wel van elkaar leren en elkaar helpen ipv iemand te negeren af te kraken etc.
@Anoeska, nee ik kom niet eens uit een dorp maar snap je standpunt welOh en ja, in mijn hoofd vul ik het hele scenario al in. Mijn zwakte waar ik dan misschien aan moet werken.
Kahawa schreef:Waarom besteed je er zoveel aandacht aan? Zelf zijn je formuleringen ook niet erg positief en elk verhaal heeft twee kanten.. Denk dat het ook begint met er zelf boven te staan.
Ik herken dit irl gelukkig niet zo, eigenlijk vooral op bokt.
Oh en ja, in mijn hoofd vul ik het hele scenario al in. Mijn zwakte waar ik dan misschien aan moet werken. [/quote]
Jillsil schreef:Oh zeer zeker welDaar heb je gelijk in Sammie. Maar mag je dan nooit eens zeggen dat je je gekwetst voelt of niet weet hoe je met een situatie om moet gaan? Dat je je buiten gesloten voelt? Moet je dan altijd maar overal raad op weten? Is het dan de bedoeling dat ik altijd het juiste doe en niet mijn kant van de situatie mag aangeven.
, maar dan liever niet met deze titel of deze insteek. Want dat geeft nogal sterk het gevoel dat het 'altijd' ‘aan een ander ligt’ en het gedrag wat een ander doet doe je (ts) met het openen van dit soort topic’s net zo hard
Dus dan is het een gevalletje de pot verwijt te ketel. Je hoeft niet overal raad op hebben of weten, maar dan vind ik het hoogst onverstandig om te beginnen en eindigen met een conclusie die luidt dat ‘vrouwen’ elkaar niet moeten afzeiken.. Dat gebeurt in de OP namelijk dus ook.
Jillsil schreef:Daar heb je gelijk in Sammie. Maar mag je dan nooit eens zeggen dat je je gekwetst voelt of niet weet hoe je met een situatie om moet gaan? Dat je je buiten gesloten voelt? Moet je dan altijd maar overal raad op weten? Is het dan de bedoeling dat ik altijd het juiste doe en niet mijn kant van de situatie mag aangeven.
Ik geef toch ook al duidelijk aan dat ik ook niet perfect ben. Maar ik vraag om hulp van andere (vrouwen) om mij dan te ondersteunen en misschien zelfs op een (positieve!) manier te helpen.
Citaat:Laten we het er maar op houden dat ondanks dat ik dus wel een paar hele goede vriendinnen en veel goede kennissen heb (en deze gevallen dus als voorbeeld heb gebruikt) ik liever in een mannen wereld leef
Jannepauli schreef:Citaat:Laten we het er maar op houden dat ondanks dat ik dus wel een paar hele goede vriendinnen en veel goede kennissen heb (en deze gevallen dus als voorbeeld heb gebruikt) ik liever in een mannen wereld leef
Tussen mannen en vrouwen heerst een totaal andere dynamiek en in feite geef je hierbij opnieuw aan dat je zelf niet probleemoplossend bent, maar wegloopt voor wat je dwars zit. Vrouwen kunnen geweldige vrienden zijn waar je veel aan hebt. Mannen kunnen regelrechte ongeïnteresseerde klootzakken zijn. De kern van je hele verhaal ligt bij jou, denk daar 's over na !
ovendien.. je bent niet Alice in Wonderland - je kunt niet met iedereen even goede vriendjes zijn. Maar een prettig leven zonder zo'n oordeel-orakel te zijn heb je zelf wel in de hand.
rien10 schreef:Het is denk ik ook iets wat in bepaalde periodes van je leven meer speelt dan in andere tijden. Ik ben nu 51. Maak me ech niet druk om wat "men" van mij vind, of van mijn rijkunsten, of de manier waarop ik m'n huishouden doe of.....
Jillsil schreef:Ik las ergens dat ik boven sommige mensen en opmerkingen moet gaan staan. Dat ga ik nu dan ook maar eens doen
Dat bedoel ik meer in de situatie waarin bijvoorbeeld de buurvrouw begint met roddelen, daar hoef jij niet in mee te gaan als je dat niet wilt. Of zoals (even hypothetisch) in de situatie van bigone op het moment dat de buurvrouwen verongelijkt reageren de dialoog aangaan.san4nie schreef:Jammer, ik lees de openingspost als, laten we proberen aardig voor elkaar te zijn en elkaar te helpen.. Jammer dat hier het tegenovergestelde gebeurt. Iedereen is anders en niet iedereen durft altijd overal zijn of haar bek open te trekken. Dat is ook iets wat je misschien ooit leert, maar dat is niet makkelijk als je zelf niet zo bent en een aantal mensen om je heen wel.
Daar zitten we zomers ’s avonds regelmatig even bij te kletsen en te bbq’en.
hebben veel meer humor en de mannen in mijn omgeving vinden het ook helemaal niet erg als je erbij komt staan.