Kan ik dit geloven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:11

canela schreef:
Op zijn profiel stond dat hij model en acteur was dus ik accepteerde het vrienden verzoek

:\ Bij dit soort dingen denk ik al.. WTF..

Nee die moet je niet geloven..

Er zijn zelfs oude gozers die je toevoegen op je stad, met een of ander banketstaaf komen over een monument, standbeeld uit die stad en na een x aantal keer praten beginnen ze opeens over seks :Y)

Mensen die je niet kent NIET toevoegen.. Veiligste regel die er is. Hoe heet of leuk er ze ook uit zien.. :+ Die foto's en dat soort beroepen kiezen ze niet voor niks.

Anoniem

Re: Kan ik dit geloven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:18

Bij de quote hierboven dacht ik inderdaad ook al; dus alleen omdat iemand model en acteur is, voeg je iemand toe?

En dit is al je tweede topic over iets soortgelijks.
Wel toevallig. :j

Wat eerder al is gezegd; als jij ambities hebt om model te worden, schrijf je dan in bij een betrouwbaar modellenbureau in Nederland of desnoods Engeland, maar ga niet in op zulke onnozele verzoeken.

Wat zeiden je ouders ervan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:19

Kahawa schreef:
anneliesdj schreef:
Jaja :')

Waarom accepteer je een vriendschapsverzoek van iemand die je niet kent?
Ik accepteer alleen goede vrienden, geen kennissen of vage bekenden, laat staan vreemden van over de oceaan :')

Oh want iedereen moet facebook net zoals jij gebruiken?

Waarom niet? Als je verder toch niks op facebook zet en je privacy goed bewaakt. Niet dat er iets leuks uit voortkomt denk ik, behalve dit soort spam.

Waarom wel? Je vertelt elke willekeurige voorbijganger op straat toch ook niet wat je hebt gegeten, dat je moeder jarig is en dat je een nieuwe baan hebt? Laat staan dat je diegene ook nog al je fotoboeken laat doorbladeren.
Privacy bewaken doe je juist door geen vrienden te worden met mensen die je niet kent ;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:24

Jij maakt dus buiten Facebook ook nooit nieuwe vrienden?
Als ik op werk vertel dat mijn moeder jarig is, kan er ook toevallig een vreemde langslopen :D

Maarja, zoals ik al zei: iedereen is anders en ik heb er niet zo'n problemen mee.
Het is wel iets anders om gelijk lingeriefoto's te vragen/sturen :') Daar wacht ik toch minstens 2 dagen mee _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:26

mensen buiten Facebook leer je toch wel op een andere manier kennen dan via Facebook. De sociale controle is veel groter. Ik snap die vergelijking echt totaal niet :')

Iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt, maar dan ook niet verbaasd zijn als dit soort dingen gebeuren..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:28

Nouja, ik snap dat wel.. Logisch ook, anders zeg ik het niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:29

Niobe schreef:
Als ik op werk vertel dat mijn moeder jarig is, kan er ook toevallig een vreemde langslopen :D

Dat is heel wat anders dan op straat een willekeurige voorbijganger aanspreken en vertellen over je moeder ;) In het echte leven leer je mensen gaandeweg kennen en vertel je ze niet in de eerste 5 minuten je complete levensverhaal.
Ik vind het een kromme vergelijking.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:31

Sammie schreef:
canela schreef:
Op zijn profiel stond dat hij model en acteur was dus ik accepteerde het vrienden verzoek

:\ Bij dit soort dingen denk ik al.. WTF..

Nee die moet je niet geloven..

Er zijn zelfs oude gozers die je toevoegen op je stad, met een of ander banketstaaf komen over een monument, standbeeld uit die stad en na een x aantal keer praten beginnen ze opeens over seks :Y)

Mensen die je niet kent NIET toevoegen.. Veiligste regel die er is. Hoe heet of leuk er ze ook uit zien.. :+ Die foto's en dat soort beroepen kiezen ze niet voor niks.

Ik ben ook model en actrice. Wil je mijn vriendinnetje ook zijn. Oh ja, ik rijd ook nog GP met mijn pony. En ik ben heel rijk. *\o/*
Trap er niet in lieve TS

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:37

Niobe schreef:
Nouja, ik snap dat wel.. Logisch ook, anders zeg ik het niet.

Nee, sorry ik snap die vergelijking echt niet. Iemand buiten Facebook vergelijkbaar leren kennen zoals op Facebook is een willekeurig telefoonnummer opbellen of bij een compleet willekeurig huis aanbellen (dus ook bij dat huis met die afgebladderd verf en okselhoog onkruid in de voortuin) en vragen of die persoon vanavond gezellig bij jou komt eten. En dan met z'n tweeën. En je hele levensverhaal komt voorbij. Niemand die dat doet.. Een potentiele beginnende vriendschap tast je af.. Of via je werk, via je hobby, via je vrienden, maar nooit plompverloren alleen met een compleet wildvreemde in een situatie waarin je je hele levensverhaal bloot geeft. Er is altijd een gemeenschappelijke factor en in beginsel eigenlijk altijd in een situatie waarin er ook andere mensen zijn. (en dat kan heel breed zijn van een pretpark tot een avondje disco, maar zelden 1 op 1)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:38

Wat Sammie zegt.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:39

Ts, tenzij je met je foto op 4chan wil belanden zou ik het niet doen, maar de boodschap was wel duidelijk denk ik :P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:41

anneliesdj schreef:
Niobe schreef:

Dat is heel wat anders dan op straat een willekeurige voorbijganger aanspreken en vertellen over je moeder ;) In het echte leven leer je mensen gaandeweg kennen en vertel je ze niet in de eerste 5 minuten je complete levensverhaal.
Ik vind het een kromme vergelijking.

Bedankt voor je mening over mijn vergelijking :)

Maar je gaat op facebook toch ook niet uitgebreid vertellen over je moeder?
Ik heb hele leuke ervaringen met mensen ontmoeten via internet, als ik helemaal panisch was geweest over mijn "privacy", had ik dat niet gehad.
Als je met een persoon die je vertrouwt zit te praten, kan ook iemand anders dat horen en dat zijn dan dingen die je niet op facebook zet. Moet je je dan maar helemaal afsluiten van de buitenwereld?

Maar nogmaals: iedereen is anders, laat mij maar lekker krom zijn dan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:43

Dat terzijde Niobe, je hebt wel een punt maar dit gebeuren met de TS is wel echt bullshit van de bovenste plank.

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:45

Niet doen, dit is een bekende scam.

Ze vragen een foto in bikini of ondergoed, vervolgens photoshoppen ze iemand anders haar borsten en geslachtsdeel er op zodat het lijkt alsof het jouw naaktfoto is. Daarna begint het chanteren voor natuurlijk een hoop geld.

Niet doen en direct bij Facebook melden.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:46

Dat je dit jezelf nog afvraagt... :')

Ten eerste is een model geen scouting agent en zal Facebook niet afstruinen op zoek naar een toekomstig model uit Nederland. En een acteur zal zoiets ook niet doen.

Ten tweede, als hij al vond dat jij potentie had om model te zijn, dan had hij je gegevens gestuurd van een bureau en agent, niet vragen om foto's. Die wil hij hebben om een potje te trekken, sorry dat ik het zo cru zeg.

Verwijderen die gast en snel.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:48

Smudge schreef:
Niet doen, dit is een bekende scam.

Ze vragen een foto in bikini of ondergoed, vervolgens photoshoppen ze iemand anders haar borsten en geslachtsdeel er op zodat het lijkt alsof het jouw naaktfoto is. Daarna begint het chanteren voor natuurlijk een hoop geld.

Niet doen en direct bij Facebook melden.

Precies dit, en dat wil je echt niet :n

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:49

Suzanne F. schreef:
Dan stuur je deze:

[ Afbeelding ]

Je foto geeft een foutmelding, maar als je de foto wilde posten die ik denk dat je wilde posten, foei toch Suzanne F. ~~}>

/ Rex_Rolfo komt ook al heel wat jaartjes op M-F en kent wel een forumgeintje of 2-3 :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:52

Ik vind het eigenlijk altijd zo zorgelijk dat er nog altijd zoveel mensen zijn die zulke scam niet onmiddellijk doorzien.

Als iemand me toevoegd die ik compleet niet ken, dan stuur ik eerst een bericht "hoi, ik zag dat je me wilde toevoegen als vriend, maar ik kan je naam en gezicht eigenlijk niet direct plaatsen. Vanwaar kennen wij elkaar?". Soms krijg ik geen antwoord en negeer ik het dan ook gewoon, soms wel en blijkt het een héél oude bekende te zijn en zelfs soms "oeps foutje, ik had er per ongeluk op geklikt dus negeer maar". En als er dan toch een rotte appel tussen komt heb ik het zo door en is het weer :wave: .

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:56

anneliesdj schreef:
Waarom wel? Je vertelt elke willekeurige voorbijganger op straat toch ook niet wat je hebt gegeten, dat je moeder jarig is en dat je een nieuwe baan hebt? Laat staan dat je diegene ook nog al je fotoboeken laat doorbladeren.
Privacy bewaken doe je juist door geen vrienden te worden met mensen die je niet kent ;)

Ik zeg toch: als je er toch niks op hebt staan, dus geen fotoboeken. Bovendien kan je dat met speciale lijsten heel makkelijk instellen zodat alleen close vrienden fotoboeken kunnen zien. ;) Of helemaal niemand uiteraard, als je het helemaal goed wilt doen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:58

Ik zou er niet verder op in gaan. Klinkt niet betrouwbaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:27

Rex_Rolfo schreef:
Suzanne F. schreef:
Je foto geeft een foutmelding, maar als je de foto wilde posten die ik denk dat je wilde posten, foei toch Suzanne F. ~~}>

Hij doet het inderdaad niet.
Doet deze het wel?

TS: Stuur deze naar die vent toe:

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:30

mamajolijn schreef:
Iemand die je niet kent, vraagt om foto's van jou in je ondergoed of bikini...... wat denk je zelf????

Dat dus.
Serieus, dat mensen hier nog serieus over nadenken....

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:06

Overigens, een modellen bureau wil altijd vooral hoofdfoto's. Profiel en van de voorkant.
Ze vragen je lengte en maten in cm, daar hebben ze dus ook geen bikini foto voor nodig om te zien of je in de kleding past.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:32

Kwanyin schreef:
Ik vind het eigenlijk altijd zo zorgelijk dat er nog altijd zoveel mensen zijn die zulke scam niet onmiddellijk doorzien.

Als iemand me toevoegd die ik compleet niet ken, dan stuur ik eerst een bericht "hoi, ik zag dat je me wilde toevoegen als vriend, maar ik kan je naam en gezicht eigenlijk niet direct plaatsen. Vanwaar kennen wij elkaar?". Soms krijg ik geen antwoord en negeer ik het dan ook gewoon, soms wel en blijkt het een héél oude bekende te zijn en zelfs soms "oeps foutje, ik had er per ongeluk op geklikt dus negeer maar". En als er dan toch een rotte appel tussen komt heb ik het zo door en is het weer :wave: .

Nou dit dus. Ts is al 17 en ik vind het een beetje zorgelijk dat ze niet wijs genoeg is om te snappen dat dit gewoon 1 of andere viespeuk is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:30

Ik denk dat TS dat stiekem wel weet, maar dat ze heel vurig hoopt dat iemand er wel positieve ervaringen mee heeft en dat die man wel is wie hij zegt dat hij is. Helaas is dat natuurlijk nooit het geval met dit soort verzoeken.
@TS je hebt toch ook niets verstuurd naar hem?