je kijkt chagrijnig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amyd

Re: je kijkt chagrijnig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 15:41

@ dobbelicious ik draag helemaal geen make-up maar ik heb idd wel mn haar straks naar achteren in een paardenstaart. Ik ga woensdag naar de kapper en eens vragen wat hun voor mij kunnen doen ( het moet wel praktisch zijn).

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:42

Irritant hè. Daar word je pas chagrijnig van :').

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:43

Ik heb dat ook zo vaak, maar het boeit me eigenlijk niet :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:41

Ja als ik ontspannen ben dan kijk ik ook chagrijnig. Wat kijk je boos vragen mensen dan. En dan ben ik helemaal niet boos of sago. Normaal is dit geen probleem maar als je achter een receptie zit bij een bedrijf wel. :+
Inmiddels zit ik niet meer achter de receptie dus ik mag zoveel sago kijken als ik wil. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:43

Dit hoor ik ook echt te vaak, ''ja excuse me dat is mn gezicht nu eenmaal, wen er maar aan''.

Of dat ze zeggen joh kijk is niet zo boos. Dan denk ik A waar bemoei je je mee, hou je met je eigen zaken bezig en B laat een mens kijken zoals ie wilt _O-

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:47

Ik hoor het ook wel minstens een keer per dag. Ja mijn gezicht staat dan gewoon relaxt :')
Maar vervelend dat je collega's zo achter je rug dan. Daar zou ik ook onzeker van worden.
Hoop dat het je gaat lukken om vaker wat blijer te kijken!

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:15

-
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:35

Ach, heel herkenbaar! Al krijg ik er tegenwoordig veel minder opmerkingen over, omdat ik nu meer glimlach.
Het ligt bij mij echt aan de vorm van mijn gezicht in rust, of in opperste concentratie :)
Ik heb redelijk grote ogen en een kleine mond, en vooral die kleine mond komt best vaak chagrijnig over.
Maar ik heb al vele varianten gehoord: chagrijnig, minachtend, hooghartig, vals, streng ...
En dat dan in combinatie met donker haar en donkere ogen, dan ben je "een bitch" :)
Ze kijken maar een andere kant op mochten ze er last van hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:40

"Zo zit mijn gezicht het lekkerst."

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:48

"Zo zit mn gezicht lekker"

:evaw:

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:50

Bitchy resting face, ik heb er ook last van. Mensen die mij kennen weten dat ik niet chagie/arrogant of een bitch ben. Nieuwe mensen vinden het lastig in het begin heb ik wel gemerkt, en die maken er ook opmerkingen over tot ik ze vertel dat ik niet chagie ben maar gewoon ontspannen kijk op die manier. Het is nou eenmaal mn ontspannen gezicht, kan moeilijk de hele dag een glimlach op mn gezicht hebben... dan heb ik na 3 uur kramp :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:50

Oh herkenbaar. Ik kan heel boos kijken als ik geconcentreerd bezig ben. Heel m'n hoofd zit dan vol rimpels :+
Kreeg het een aantal jaar terug tijdens de diploma uitreiking op de middelbare school zelfs te horen; een door jou uitgekozen leraar hield een kort praatje over je. Toen was het 'Ja stiekem werd ik af en toe een beetje bang van je als je zo geconcentreerd bezig was tijdens de les en zo boos keek'. Verder was het overigens een heel leuk praatje hoor en het was niet vervelend bedoeld :)

Gelukkig is het bij mij ook alleen als ik zo geconcentreerd bezig ben. Als iemand er wat van zegt lig ik vervolgens plat van het lachen en dat weet iedereen ook :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:51

Heb je donkere ogen? Ik heb dat namelijk ook een tijd gehad. Kreeg te horen dat collega's soms bang van me werden als we ergens een (gezonde) discussie over hadden. Snapte er niks van. Nu geen oogpotlood meer op en mn haar minder donker. Maar goed sommige mensen hebben ook overal wat over te zeiken want na het boos verhaal kreeg ik van mn teamleider te horen dat er geklaagd was dat ik te vaak gaapte... Ehhh soms zijn mensen kennelijk drukker met mensen in de gaten te houden dan werken.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:56

Mijn biologieleraar keek ook altijd heel chagrijnig, terwijl het een hartstikke aardige man was en ik heb hem eigenlijk nooit écht chagrijnig meegemaakt. :')
Hij was zichzelf ervan bewust, en grapte zelf met 'Dit is de natuurlijke stand van mijn formidabele gezicht' of 'Dat is nou de gezichtsuitdrukking van een wezen dat zich in zijn natuurlijke habitat bevindt'. (het biologielokaal.. :+)
Lekker biologie gerelateerd, denk dat hij er zelf niet zo'n moeite mee had maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is als het de godganse dag tegen je gezegd wordt!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:01

Arme jij, heel vervelend, ik weet hoe je je voelt heb hetzelfde probleem.. krijg het ook heel vaak te horen en juist hoevaker mensen het zeggen hoe meer je ook echt saggerijnig gaat kijken..

ik werk in de horeca en moet dus ook altijd vriendelijk en gezellig kijken, maar als ik bezig ben dan kijk ik ook zo boos.
Wat mij heel goed geholpen heeft is, jezelf bewust worden dat je zo kan kijken en ik heb mijn leidinggevende en collega's waar ik goed mee om ga gevraagd of zij mij af en toe erop willen wijzen als ik boos kijk.
Dat heeft mij goed geholpen, doordat je er dn veel bewuster van wordt wanneer je het doet en met wat.

Misschien heb je er wat aan door t te overleggen met je leidinggevende dat je het wel wilt veranderen maar dat je je er niet bewust van bent en of die daar dan bij kan helpen, dan toon je ook initiatief om er wat aan te doen!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:44

Ik vind eigenlijk als leidinggevende, eerder dat de leidinggevende meer moet doen aan dat kinderachtige pestgedrag... ons zonnestraaltje :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:17

Amyd schreef:
Ik wil er ook echt wel iets aan doen. Zou er een cursus niet chagrijnig kijken bestaan? :?

Op een andere afdeling van werk wordt ik achter mn rug om al "ons zonnetje" genoemd.

Ik probeer wel vrolijk te kijken, maar dan nog krijg ik vaak die opmerking en dan wordt ik eigenlijk onzeker en verdrietig en dan lukt het al helemaal niet meer.

Wat een vreselijk bedrijf zeg. Wat naar dat daar zon enorm rotte sfeer heerst.
Is het mogelijk om dit hogerop te melden?

Omarm je resting bitch face, het is nu eenmaal zo. :)