Verkeerde postbezorging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:33

Ik heb ook wel eens zoiets gehad. Heel veel post van deurwaarders, incassobureaus en dergelijke in mijn nieuwe appartement toen. Overal nagezocht, maar kon de oude bewoners niet traceren. Ben ik een maand later met mijn nichtjes uit eten aan de andere kant in NL, zegt de serveerster daar: "jij komt hier niet vandaan hè, je hebt een heel ander accent". Dus ik vertelde in welke plaats ik woonde, toen zei ze: dat is toevallig, daar woonde ik een paar jaar geleden met mijn ouders. Dus wij lekker smalltalken: "welke straat?" "deze en deze" "Goh wat toevallig! Daar woon ik nu! Welk nr?" Nummer bleek dus ook overeen te komen. Waren dus haar ouders die op dat adres woonden. Heb ik d'r maar even medegedeeld dat er nogal wat incassobrieven kwamen maar ook bekeuringen én dat het rijbewijs ongeldig was verklaard. Ook wel belangrijk om te weten. Maar zó toevallig. Bizar!

Inderdaad hielp het niets om de brieven terug te sturen. Heb toen enkele instanties gebeld en toen hield het wel op. Maar de BD bleef een hardnekkige ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:34

Hier ook lange tijd verkeerde post gehad. De dame die hiervoor in dit huis woonde was blijkbaar niet zo handig met d'r geld. Er kwam een brief van de bewindvoerder van de gemeente, dus daarover heb ik haar op FB maar een berichtje gestuurd (en de brief retour afzender gedaan).

Later ook een grote envelop van een incassobureau, waar geen retour adres op stond. Ik dus open gemaakt om te zien van welk bedrijf het was, en het bedrijf een mailtje gestuurd dat deze persoon al 3 jaar niet meer op dit adres woonde. Kreeg ik me toch een snobbige mail terug dat ik die post niet open had mogen maken. Ja doos, dan moet je een retour adres op die envelop zetten, of iig je bedrijfsnaam! Bleek trouwens dat dat incasso was voor de woningbouw. Dezelfde woningbouw die een 1-persoon-in-deze-appartementen regel heeft en het aan mij verhuurd heeft. Die dus best hun incassobureau hadden kunnen updaten dat zij hier niet meer woonde.

Ook krijg ik regelmatig post voor mensen die ik niet ken, maar wel pas sinds 2 jaar, terwijl ik hier al 4 jaar woon. Aangezien dat altijd aanbiedingen voor uitvaartverzekeringen zijn vermoed ik dat dat iemand is die n geintje met me uit wil halen...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:41

Wat ook vreselijk vervelend is dat de buurmeisjes van 3 huizen verderop te lui zijn om een C achter het huisnummer in te vullen waardoor de helft van hun post bij ons aankomt >.<
In het begin bracht ik het iedere keer braaf langs met de mededeling dat ze er een C achter moesten zetten.
Dat hielp niet, dus toen in de bus gegooid en met een enorm dikke stift een mega C erop geschreven :')
Ook dat hielp niet dus tegenwoordig gooien we alles gewoon weg. En moet zeggen dat het nu wel minder word :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:43

Mandarijn12 schreef:
Inderdaad hielp het niets om de brieven terug te sturen. Heb toen enkele instanties gebeld en toen hield het wel op. Maar de BD bleef een hardnekkige ;)

De belastingdienst is de BD? Dat zal komen omdat zij de gegevens uit de basisadministratie halen. Deze ouders zullen dan zeer wrs nog wel op dit adres ingeschreven (hebben) gestaan.

Mioux

Re: Verkeerde postbezorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:47

Ach t kan altijd nog erger ;) Wij wonen hier sinds 1999, koop woning. En krijgen nog steeds elk jaar post van 1 a 2 bedrijven (bij 1 moet er geld betaald worden ander is dierenpension). Heb ze al eens gebeld van ja hallo, hebben 1,5 jaar post gebracht (wonen straat verder op nu deze mensen) maar nu houdt het op hoor. Alles gaat retour afzender. Heb de dierenpension ook gebeld dat wij zelf al een hele goede pension hebben en wij verder geen post wensen te ontvangen geadresseerd aan de vorige bewoners van heel heel heel lang geleden.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:23

Sammie schreef:
Mandarijn12 schreef:

De belastingdienst is de BD? Dat zal komen omdat zij de gegevens uit de basisadministratie halen. Deze ouders zullen dan zeer wrs nog wel op dit adres ingeschreven (hebben) gestaan.

Klopt. Maar nadat ik ze had gebeld met de mededeling dat die mensen hier echt niet woonden, ik ze graag had willen helpen maar geen nieuw adres had, kwamen ze met het advies dat ik even naar het gemeentehuis moest gaan. Daar moest ik me vervolgens legitimeren om te bewijzen dat die mensen daar niet meer woonden. Redelijk wat gedoe, wel opgelost gelukkig.